Kauan sitten tunsin erään naisen joka kertoi olevansa kolmannen polven helluntailainen . Hän oli evankelista.
Hän opetti minulle raamatullisen paaston elikkä raamatussa sanotaan jossain kohtaa jonkun kiperän kysymyksen äärellä, Jeesuksen sanoneeen että"tämä laji ei lähde kuin rukouksella ja paastolla."
Eli kun elämässä tulee ongelmia jotka eivät tunnu ratkeavan millään niin Jeesus kehoittaa rukoilemaan ja paastoamaan sen ongelman ratkeamisen puolesta.
Paastohan puhdistaa fyysisesti ja helluntailainen toivoo että se puhdistaa myös henkisesti.
Mitään mukavaa puuhaa paasto ei ole. Minullakin on juuri nyt kova nälkä.
Olen päättänyt paastota tämän päivän.
Yksi päivä riittää minulle, on tämä sen verran rankkaa.
Helluntailaiset naiset paastoavat. Se on enemmän uskovien naisten puuhaa, ei miesten.
Oletko sinä paastonnut? Miltä se tuntui? Mikä oli motiivisi? Halusitko puhdistua tai ihan vain pudottaa painoa?
Vai oliko syysi kuten yllä kuvasin-hengellinen syy?
Mitä on paasto sinua silloin auttanut?
Helluntailaisuuteen kuuluu paasto.
2
306
Vastaukset
- eisaaunohtaa
Paastoon kuuluu myös suolihuuhtelu.
Se voi vaikuttaa toisista inhottavalta mutta aika helppoa se on. Mä pidän nyt yhden päivän oikeaoppista paastoa mutta suunnitelmissa on pitempi paasto mehuilla. Alle viikon kuintekin.
Tänään paastoan pelkällä vedellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712993
- 522638
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322255- 792168
- 951976
- 321732
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301330Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319