Tarkista testillä selaimesi turvallisuus

http://www.mpc.fi/kaikki_uutiset/tarkista testilla selaimesi turvallisuus/a601196

TIETOTURVA Niclas Storås, MPC, 29.3.2011, 10:47
Tarkista testillä selaimesi turvallisuus

Tietoturva-asiat ovat retuperällä suurella osalla verkkosurffailijoista. Usein syynä on joko vanhentunut selain tai selaimen lisäke.

Tietoturvayhtiö Qualys tarjoaa ilmaista työkalua, jolla voidaan tarkistaa, onko selain ajan tasalla. Selaimen version lisäksi BrowserCheck-lisäosa osaa tarkistaa, ovatko käytettävät lisäosat päivitysten tarpeessa.

Qualysin testin on tehnyt noin 200 000 henkilöä puolen vuoden aikana. Heistä 70 prosenttia reputti. Asiasta kertoo net-security.org.

Valtaosa tietoturva-aukoista löytyi lisäosista. Vain yksi viidestä haavoittuvuudesta oli selaimessa.

Testissä paljastuneiden tietojen mukaan yleisin vuotava selaimen lisäosa on Java. Toiseksi eniten haavoittuvuuksia oli taas Adoben Readerissä. Myös QuickTime-, flash- ja Shockwave-haavoittuvuudet olivat yleisiä.

11

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • flashkortonki

Testi on jotenkin tyhmä,
      valittelee viimeisimmästä Flashista eikä tunnistanut selaintakaan ihan oikein.

• 9-pallox

Eihän toi pa5ka edes tunnista kaikkia Chromiumia eikä Midoria....

• Ihanko oikeasti kannattaa postata aloittelijain kiusaksi neljä vuotta vanhaa päivittämätöntä sontaa?

• Kyllähän se Qualsys:in sivusto on ajan tasalla ja aihe on muuten aina ajankohtainen.

• flashkortonki

Flash täytyy olla päällä muuten pässi tarkistus herjaa.

• munasitteheti

Kaikki testin suorittamista varten tarvittavan lisäosan asentaneet ovat reputtaneet automaattisesti. Siitä vain menitte asentamaan selaimeen lisäkilkkeen sivustolta, mikä nyt vain sattui olemaan linkitettynä jossain! Väärin toimittu!

• Minkä ihmeen lisäosan???? Ei sieltä mitään tarjottu asennettavaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      111
      3607
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      64
      3232
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2714
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      83
      2533
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      85
      2458
    6. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2154
    7. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      97
      2113
    8. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      50
      1752
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1730
    10. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1716
    Aihe