Moi:3 haluun kysyy teiltä että miten saan aloitettua keskustelun äidin kaa murrosiästä. Miten aloitan keskustelun murrosiästä? Mulla on jo hyvä ajoitus mielessä (joku pv koulun jälkeen kun isoveli ei oo vielä tullu kotiin), mutta en tiiä millä lauseella alotan menkoista tai ylipäätään murrosiästä puhumisen. Vinkkejä?
menkoista puhuminen
7
111
Vastaukset
- Tyttö15
Mä en äitin kaa oo ikinä sillee niist puhunu, ilmotin sille vaa joskus et mul alko nyt menkat ja sillee et ostatko siteitä :D Kyl mä nyt pidän sitä ajantasal kaikesta, ehkä liianki :D Joo siis no voithan sä lähettää sille tyylii koulussa viestii et haluut puhuu sen kaa koulun jälkee asiasta tai sit sanot et haluut puhuu murrosiästä jne. Tai sit vaa kysyt silt et millon sillä on alkanu menkat taimitä haluutki tietää.
- Apuaantava
No kannattaa vaan ilmottaa menkoista sillee nopeesti et muuten sä et voi lopulta ees kertoa asiasta ku on menny tarpeeks aikaa. Sano sille et osta siteit. Mulle toi autto.
Moikka
Se on ihan normaalia että mietiskelet tälläisiä asioita. Ja todella hienoa on jos pystyt puhumaan äitisi kanssa asiasta. Äitinkin on ollut joskus nuori ja miettinyt ihan samoja asioita. Voisit aloittaa keskustelun esimerkiksi näin että -äiti, olen nyt sen ikäinen, että minun olisi hyvä tietää murroiästä, nuoruudesta, kuukautisista ja muistakin asioita jotka liittyy nuoreksi kasvamiseen.
Olen itsekkin äiti ja olen todella tyytyväinen että omat lapseni ovat tuossa iässä aloittaneet keskustelun kanssani. Sen jälkeen olemme pystyneet keskustelemaan kaikista heitä askaruttaneista asioista esim. ehkäisytä, sukupuolitaudeista, rakkaudesta ja hyvästä ja pahasta koskettamisesta yms.
Ota vain rohkeasti puheeksi.
Terveisin netti-saappasta Tanja- Hyvinsemenee
Samaa mieltä nettisaappaan kanssa. Täällä myös yhden teinin äiti.
Me äidit kyllä olemme pohtineet jo kauan tätä hetkeä :), mutta koska emme halua "tuputtaa" teille aikuisen neuvoja ja juttuja, niin odotamne josko itse puhuisitte meille niistä sitten kun se tuntuu oikealta :). Tosi kiva että pystyt puhumaan äitisi kanssa <3. Ei se ole niin noloa, alkuun pääseminen vaikeinta. Hei, mekin ollaan oltu samassa tilanteessa. Tsemppiä! :) - fgdggnkuh
Mä kävin itseasiassa just äsken "puhumassa" siitä äidin kanssa. Voisit alottaa vaikka samalla tavalla ku mä eli : Minkä ikäisenä sun kuukautiset alko? Mä oon 11v. Ja mulla ei oo vielä alkanut. Äiti kysyi et tiedänkö mä niistä. Sanoin vaa et joo. Sit äiti sano et "kerro vaan rohkeesti sitte kun sulla alkaa. :) ei sen kummempaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1203287- 122116
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371905Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4061826Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211671Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681487- 1221353
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101241- 141216
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4421116