asumistuki ja sossu

burrnout

Hei!! Olen irtisanoutumassa töistä ja tulen varmaankin saamaa lopputilirahat, niillä pitää kai tulla toimeen karenssiaika, sossusta tuskin saa mitään?
Entä milloin voin saada as.tukea kun en ole koskaan saanut niin laitan hakemuksen ensimmäisenä työttömänä kuukautena niin alanko heti saada as.tukea vai ottavatko huomioon lopputilirahat?

5

59

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CalcuLator

Kaikki riippuu siitä kuinka pitkään olet ollut töissä ja paljonko olet tienannut viimeisen vuoden aikana.

Jos itse irtisanoudut työstäsi niin saat 3kk karenssin joka alkaa työsuhteen päättymispäivästä. Lopputili voi tulla maksuun vasta 1kk tuon jälkeen, joten et välttämättä saa yhtään mitään sossusta. Asumistuki kannattaa laittaa vireille kun tiedät paljonko saat ansiosidonnaista.

Jos viimeisin palkkasi on vaikka 2500e ja se maksetaan 31.3 ja lopputili/lomarahat yms. 3000e tulevat maksuun vaikka 15.4, niin ei varmaan kannata sossuun mennä kuin vasta 1.6 alkaen. Toki se ajankohta vähän riippuu siitä paljonko nuo summat sinulla oikein käytännössä ovat. Jos saat pelkän lopputilin 1500e 31.3, niin voit ihan hyvillä mielin marssia sossuun 1.5 alkaen tukea hakemaan.

• mullesittöitä

Ja mikähän on työ, jonka jätät? Jospa minä vaikka saisin sen.

• Se kuinka pitkään lopputilirahoilla pitää tulla toimeen riippuu ihan lopputilin määrästä ja huomioon otettavista kuluista. Jos arvelet, että tulet jossain vaiheessa saamaan toimeentulotukea niin sitä kannattaa hakea kun lopputilirahat alkavat olemaan lopussa.
      Tuolta: http://www.toimeentulotuki.net kannattaa lukea ainakin ylijäämä -otsikoiden alta jutut.

CalvuLator väittää lopputilin maksuun tulemisesta on puhdasta höpö höpöä. Lopputili pitää maksaa työsuhteen päättymispäivänä ellei asiasto ole toisin sovittu. Toisin voidaan sopia TES:lla tai työsopimuksella, ja yleensä sovitaan niin, että lopputili maksetaan työsuhteen päättymistä seuraavana tavanomaisena palkanmaksupäivänä.

Jos lopputilin maksu viivästyy niin työntekijällä on oikeus saada odotusajan palkkaa, mutta sitä pitää erikseen vaatia.

http://www.satakunta.net

• jfkfklflfiov

Petu taas puhuu höpölöpöä. Jos irtisanoutuu vaikka 27.2, niin ei ole mitenkään laitonta tai edes kovinkaan epätodennäköistä että lopputili kilahtaa tilille vasta 31.1, se kun on melko monelle se helmikuun jälkeinen "seuraava palkkapäivä".

• burrnout

Siis jos irtisanon maaliskuun lopussa ja irtisanomisaika 1kk niin saan lopputilin huhtikuun lopussa joka on n 2800e ja vuokrani on 620e niin saanko asumistukea tai sossuta apua ennenkuin alan saamaan liiton rahaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7310
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3577
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      365
      1937
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1805
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1449
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1391
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    9. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe