Saanataasat saanassa

Saanan tähellissii tykötarpeita ovat saanataasat ja saanakaahat. Muuripaasta kaahottaan kylypyveit itekunkii taasaan. Saana ei sua olla tääsin summa jotta on helepompi huokuu. Kylypeetä on kaekilla reten aatuvas olo.

SAANASSA
Savoksi kirjoittanut Kalle Väänänen (Viänänen)
"Jo saanassa kuuluu vastae roeske,
jo kuuluu roeske ja huike ja loeske
ja litisöö ja lätisöö vesj,
kun työntäävyt sissääj jo kuumaah höyryyn. Ka,ka, jopa pittäähi paenuva köyryyn
koko sinun kommeutesj.
Sieltä sellaeneh hönkä se vastaan tulloo,
että seisaallee iham meinoo sulloo".

10

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä nämä ovat hauskoja juttuja.
      On tuossa nuoremmilla miettimistä mitä oikein tapahtuu.

• Sudeettisavolaisia

Niinpäs niinkin. Ja tekö sitten olette karjalaisia? Aika kaukana siitä.

• Sudeettisavolainen on väännös sudeettisaksalaisesta ja se tarkoittaa muualla kuin Savossa asuvaa savolaista. Yleensäkin sudeetiksi nimitetään ketä tahansa, joka asuu muualla kuin alkuperäisellä kotiseudullaan. Minä olen sudeettivenäläinen, koska sukujuureni ovat Pietarin lähettyvillä, sen eteläpuolella Volosovossa.

Sudeettisaksalaiset ovat Tshekin alueella asuva saksankielinen vähemmistö, jolla oli merkittävä osa toiseen maailmansotaan johtaneissa tapahtumissa. Nimitys juontuu Sudeettien vuoristosta.

http://www.hs.fi/ulkomaat/a1425182798648

• Heh ! Tuo sudeettivenäläinen oli hyvä!
        Minä olen varmaan sudeettilieksalainen.

• rotestimökinpoika
        kamuttaja kirjoitti:

Heh ! Tuo sudeettivenäläinen oli hyvä!
        Minä olen varmaan sudeettilieksalainen.

Niin minäkin

• stadinsudeetti

Onko sudeettihelsinkiläinen sellainen joka asuu vaikka turussa? On kait vissiinkin?

• Vittu_vati_ikkuna

Saatanansaatanansaatanansaatana. Saatana!

• NoSe

Savolaisukko oli Lapinretkellä ja mänivät porukoinneen Kilipisjärven leirintäaluveelle huilloommaan. Ukko kysäs kioskinpitäjältä: Missee päen se saana tiällä liennöön? Kioskimuija viittas käillään Saanatunturrii, jotta tuollahan se Saana. "Jaa, tuolla mäelläkö, ei myö sitte lähetä saannaan, olokkaan kylypemätä."

• levätä_vai_huilata

Huilata-teonsanan kanssa pitää olla Suomessa tarkkana. Jonkinlaisia ongelmia voi syntyä siitä, että huilata-verbillä on Pohjois-Suomessa merkitys "kulkea nopeasti" ja Kainuun eteläpuolella se tarkoittaa levähtämistä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      55
      7187
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      714
      3343
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      144
      1630
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      260
      1481
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1230
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe