Kuonokoppa pakolliseksi

eikeksitty

Miten paljon purematapauksia poistuisi, kun koirille laitettaisiin kuonokoppa pakolliseksi!

Alla muutamia etuja kopan käytössä:
- koiria voitaisiin juoksuttaa helpommin (ei syntyisi kuolemaan johtavia tappeluja niin helposti)
- ihmisiin kohdistuvat purematapaukset vähenisivät
- koirat eivät saisi metsässä tapettua riistaa
- myrkkytapauksiin kohdistuvat kuolemat vähenisivät

Miksi tätä ei ole keksitty?

28

303

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoopoko

Ja sulle sormilukko,viitaten aloituksen tekoon:)

• Koirienystävä

Paras vaihtoehto olisi se, että irrallaan olevan koiran saisi heti tappaa ja tappajalle pieni tapporaha koiran omistajalta!

• koppaatarvitsematon

Minulla on elämäni aikana ollut neljä omaa,pitkään elänyttä koiraa.Yksikään niistä ei ole purrut ihmistä tai vierasta koiraa.Käytätkö itse kuonokoppaa,mikset?
      Kaikki ongelmat johtuvat ihmisten vääristä valinnoista,valitsevat rodun maineen ja ulkonäön perusteella.Eivätkä sitten pystykkään kouluttamaan liian haastavasta koirasta yhteiskuntakelpoista.Miksi heidän epäonnistumisensa vuoksi,kaikki muut joutuisivat käyttämään turhaan kuonokoppaa?
      - juoksutan koiraani taluttimessa tai omassa pihassa vapaana,ja se on ihan helppoa,ei siihen koppaa tarvita
      - en koskaan valitse rotua joka olisi ihmisille vaarallinen,koska sellaiselle rodulle ei ole käyttöä mielestäni missään
      - koirani eivät ole koskaan käyneet minkään luonnoneläimenkään kimppuun,koulutuksesta johtuen,saan koiran palaamaan aina kutsusta luokseni
      - koirani on koulutettu,se ei kerää maasta mitään.Jos jotain löytyy,jää siihen seisomaan.Näin voin itse mennä katsomaan,mikä on kyseessä

• eitarvettakaikilla

Johtusko siitä,että sadasta koirasta reilu yheksänkymmentä on ihan tervepäisiä,eivätä tarvitse siten kuonokoppaa.
      Kaupittele siis mahtavaa ideaasi noille kymmenelle huonosti koulitulle.
      Wink.Potenttiaalinen asiakas on se jonka koira on jo purrut,ei muutakun kaupittelemahan ;)

• ...vähän aikaa luin että 90/100 koirankusettajasta on tevepäisiä. xD Lukee mitä haluaa....

1% koirista saattaa olla joku häiriö, sairaus tai sisäsiittoisesti linjajalostettu arkalainen, loputkin on ihmisten aiheuttamaa käytöshäiriötä.

• aabeed

Miksi suhtaudutte tähän niin negatiivisesti? Koppa toisi turvan kaikille lenkkelijöille. NIille, joilla ei ole koiraa mutta jotka pelkäävät koiria, niille, joilla on koira mutta pelkää toisten koirien tulevan päälle jne.

Ja kyllä, käytän koirillani koppaa kun ne juoksevat vapaana. Isoilla vahvaluonteisilla koirilla ei leikki aina suju oppikirjojen mukaan. Ihmisille ne eivät ole äkäisiä, mutta teräviä. Siksi kaupungilla liikkuessani käytän koppaa. Kukaan ei tule yllättäen silittämään.

• Jhgfdd

Aabeed; Kukaan normaali ihminen ei ehdota tuollaista, ja se koirapelko ei edelleenkään ole kenenkään muun asia hoitaa muuta kuin ko. henkilön itse.

• qasdf

Et nyt ihan ensimmäinen ole joka tuon keksi. Vinttikoirilla käytetään yleisesti kuonokoppaa jos yhdessä juoksevat. Kilpailuissahan se on pakollinen. Ne ovat voimakkaan saalisviettisiä ja myös rajuja leikeissään, juoksukaveria hammastellaan koko ajan. Ihmisiä ne eivät pure vaan ovat ystävällisiä. Mutta se pureminen on niin rotu- ja yksilökohtaista, ettei mitään järkeä kaikille koirille vaatia kuonokoppaa. On se vaan kiva noita vaatimuksia toisille heitellä, aloittajalla tuskin omaa koiraa on.

• hohhoijjakkaaa

Ei tarvitse. Jos vastaantuleva lenkkeilijä pelkää vastaan ulkoilevaa koiraa niin so what jos koira on kiinni. Ei kuonokoppia tarvitse laittaa että joku koirapelkuri ei enää pelkäisi. Koirat asiallisesti kiinni, ei päästetä tutustumaan ilman lupaa jne, se riittää, muu vastuu on itse pelkääjällä. Yhteiskunta ei ala palvella ketään ihmisryhmää, itse se on mukauduttava ympäristöön.

• Kuonokopathuonoidea

Niin ja pikemminkin se koppa viestittäisi että pelkoon on aihetta. Pelko ei ole rationaalinen, eli ei se kuonokoppa edes antaisi turvallisuuden tunnetta vaan päin vastoin lietsoisi enemmän pelkoa. Se mikä oikeasti antaisi turvallisuuden tunnetta, on vaikka koirapelkoiselle se, että hän opiskelisi koirien käytöstä, käsittelyä ja vaikeiden tilanteiden hallintaa. Ei siksi, että niitä saisi syntyä tai että ne olisivat toivottavia tai sallittuja sen jälkeen, vaan siksi, että kun se teoreettinen mahdollisuus on, se lisää pelkoa. No, pelkoa lisää se, että koirat tekee virheitä, ihmiset tekee virheitä ja kun itse kokee pelkoa, tietää että ei hallitse tilannetta ja tekee virheitä.
        Kun taas tietäisi mistä on kysymys, osaisi toimia, ja luottaisi itseensä sekä omaan tilanteen sekä pelkonsa hallintaan, se pelko myöskin hälvenisi. Tietenkin olisi toivottavaa, ettei sitten koskaan niitä taitoja sinänsä tarvitsisi, mutta jos sattuisikin, itse osaisi toimia. Jo se tieto riittää rauhoittamaan pelkoa.

Itse pelkäsin hevosia joskus. Joten olen tutustunut hevosiin, mennyt ratsastamaan ja opetellut käsittelemään niitä. Toimii. Jännitän edelleen, mutta en pelkää. Lisäksi itseasiassa pidän hevosista. Ei minusta mitään hevoskuiskaajaa tule, mutta voin paljon paremmin nyt kun asia on hallissa. Uskoisin että tämä voisi toimia myös koira pelkoisille.

Minusta on turhaa riidan haastamista ja provoimista nimitellä "koirapelkureiksi" ketään, sillä lietsoo ainoastaan käsitystä koiraihmisistä epäempaattisina ilkkujina, jotka nimenomaan eivät ymmärrä muita, vaan nimittelevät näitä.
        Eikä muiden ihmisten huomioon ottaminen, erilaisten kuunteleminen tai empaattinen suhtautuminen asioihin ole nöyristelyä eikä heikkoutta. Päin vastoin. Koiraraivo tulee pelosta, ääripuheet heikkoudesta, mistä siis riidan haastaminen ja provosointi?
        Puolensa voi pitää jämäkästi muutenkin. Siinä olen samaa mieltä, että koirat asiallisesti kiinni eikä kuonokoppia, eikä voida elää aina jonkun fobian mukaan, koska se on mahdotonta. Kaikille. Loppujen lopuksi myös sille foobikolle: aina löytyy joku kenen takia hän joutuisi muuttamaan elämäänsä, taipumaan loputtomiin jne. pelolle ja vihalle ei voida antaa valtaa ja muitakin pitää oppia ymmärtämään kuin itseään.

Rakentavat vastaukset ja asian pohtiminen sen sijaan ei ole mahdotonta.
        Noin vaan ap:llekin tiedoksi, että jos koiraihmisiä provosoi ihan älyttömyyksillä, voi miettiä kukkahattutätien saavutuksia ja suosiota. Kuka lopetti viinan ja kaljan juonnin nyt, käsi pystyyn! Se vaan ei toimi. Että molemmat ja kaikkikin täällä voisi aina miettiä että vaikka tämä on hupia ja ajanvietettä, pienistä puroista kasvaa virta on tosiasia on, että asiaton keskustelu sekä ymmärtämättömyys on lisääntynyt kaikkialla. Saa myös olla kantamatta kortta kekoon siinä asiassa. Se on ainakin mahdollisuus.

• Jjggffdd

Voit ehkä laittaa itsellesi, susta on kuitenkin enemmän vaaraa kuin koirista. 100% DH:ista on vaaraksi ympäristölle.

• dsdasdcz

Meeppä takasin tunnille.

• Jhhffdfj
        dsdasdcz kirjoitti:

Meeppä takasin tunnille.

Meeppä ihan itse lapsi pieni.

• Pakkopaitapakolliseksi

Laitetaan jokaiselle ihmiselle pakkopaita. Ei syntyisi tappeluita, kukaan ei pääsisi kähmimään ketään ja kukaan ei voisi ulostaa luontoon kun ei saisi housuja alas. Ei tulisi roskia luontoon kun kukaan ei voisi roskata tai edes syödä ihmisten ilmoilla. Miten paljon tällainen helpottaisi miehiä tai humalaisia tai muuten ihmisiä pelkääviä ihmisiä. Ei olisi roskia eikä ihmisten ulosteita luonnossa sekä ilkivalta vähenisi ;) Hyvää päivänjatkoa

• eipahalle

Kuonokoppa pakolliseksi ainakin isommille ja voimakkaimmille koirille kaava-alueella liikuttaessa. Kaupunki voisi lisätä kaupungin järjestys sääntöön missä sitä ei vielä ole.
      Kuonokoppa pakollisuus ohjaisi ulkoiluttajat rajoituksellaan ulkoilut sinne missä ei liikennettä ole.

• Pyhjapahhoidaitsesluuser

Hah hah in your dreams koirat kuuluu kaupunkiin muuta itse jonnekin helvetin korpeen ja pidä huoli ettei siellä ole nettiä...

• älä-ruoki-pelkoasi

Koska nyyhkis joku voi pelätä isoa koiraa nyyh. Sitten ainakin pelkää kun kuonokoppa viestii että voi purra.
        Kenenkään ei tarvitse kopattaa koiraansa koska sinä pelkäät.

• 715

En itse kokisi ongelmaksi pitää kaupounkialueella esim kennelkoppaa koirillani . Jokaipaikassa en nää sitä järkevänä mutta jos tosiaan on niin paljon koirapelkoisia ihmisiä niin eipä se koira kärsi siitä jos kennelkoppa päässä käveleekin . Tietenkin pitää ottaa huomioon että koulutettavalla koiralla ei voi pitää koppaa koska se estää koiran palkaamisen . Mutta tietenkin tässäkin tasapuolisuus ja kopat kaikille koiran kokoon katsomatta .

Itselläni on hyvin koulutetut koirat ja itselleni on ihan se ja sama onko niillä koppa vai ei . Koira on kuitenkin koira ja ei millään tavalla rinnastettavissa ihmiseen . Koira ei mitenkään kärsi kopan käytöstä ja on ihan turha edes väittää muuta . Se suojaa koiraa itseään/sinua/muita .

• 11plus20

Joo varmaan, läpäti lää.... Mullakin on hyvin koulutettu koira, ja vielä SUURI, enkä todellakaan laittaisi sille koppaa, koska se ei sitä tarvitse. Jos joku pelkää koiraani niin siitä vaan, minä en erityishuomioi ketään. Huomioin sen, ettemme ole häiriöksi tai tukkeena missään, koira kulkee tasan tarkkaan vieressä, paskat pois jne. Jos joku pelkää kävellä vastaan niin olkoot kävelemättä, se ei ole minun ongelma.
        Nyt joku persreikä tulee vinkumaan minua itsekkääksi, tervetuloa vaan, en todellakaan rupea suunnittelemaan kulkuani koirapelkureiden mukaan. Ei ole koiralliten velvollisuus ERITYISHUOMIOIDA ja kumartaa pelkääjiä - selvittäköön pelkääjät päänsä ja tsempatkoon itseään liikkumaan kun on heidän oma ongelma.

• jatka-samaan-malliin
        11plus20 kirjoitti:

Joo varmaan, läpäti lää.... Mullakin on hyvin koulutettu koira, ja vielä SUURI, enkä todellakaan laittaisi sille koppaa, koska se ei sitä tarvitse. Jos joku pelkää koiraani niin siitä vaan, minä en erityishuomioi ketään. Huomioin sen, ettemme ole häiriöksi tai tukkeena missään, koira kulkee tasan tarkkaan vieressä, paskat pois jne. Jos joku pelkää kävellä vastaan niin olkoot kävelemättä, se ei ole minun ongelma.
        Nyt joku persreikä tulee vinkumaan minua itsekkääksi, tervetuloa vaan, en todellakaan rupea suunnittelemaan kulkuani koirapelkureiden mukaan. Ei ole koiralliten velvollisuus ERITYISHUOMIOIDA ja kumartaa pelkääjiä - selvittäköön pelkääjät päänsä ja tsempatkoon itseään liikkumaan kun on heidän oma ongelma.

Täällä kuitenkin jaksat päivästä toiseen antaa oikeen erityishuomiota jokaiselle, joka on jostain edes ihan vähän eri mieltä kuin sinä. Puhumattakaan siitä, kuinka paljon annat erityishuomiota koiria pelkääville.

• 13plus13

En vaan usko että kukaan koiranomistaja kannustaa pitämään sekä omillaan että muiden koirilla kuonokoppaa ulkona 24/7.. hohhoijakkaa.... tyhmä ken uskoo, otan osaa !

• Juuri--näin

Osuit naulan kantaan. Tuolla ei koiraa ole vaikka muuta väittää. Mitään koppia en ole koskaan tarvinnut eikä ole yksikään tuttuni ja voin sanoa että niitä tuttuja koiraihmisiä on aika paljon.

• jatka-samaan-malliin
        13plus13 kirjoitti:

En vaan usko että kukaan koiranomistaja kannustaa pitämään sekä omillaan että muiden koirilla kuonokoppaa ulkona 24/7.. hohhoijakkaa.... tyhmä ken uskoo, otan osaa !

Niin, sinähän kuvittelet näkeväsi jokaisen kirjoituksesta, kuka kirjoittaja on ja tietysti myöskin sen, onko kirjoittajalla oikeasti koiria vai ei. Ja vaikka mitä muutakin olet aina lukevinasi rivien välistä. Tiedän, mistä puhun, sillä olen itsekin saanut oman osani uskomattomasta kiukkuilustasi, vaikka ihan taatusti omistan koiria enkä taatusti ole dh. Omituista olettaa, että "oikea" koiranomistaja on aina täysin samaa mieltä kanssasi. Olet sellainen pahanilmanlintu ja lapsellinen kiukuttelija, että joskus toivoisin näkeväni sellaisen keskustelun, jota sinä et tulisi kiukullasi, kiroilullasi ja paskanpuhumisellasi myrkyttämään. Saat jopa dh-vastaiset riitelemään keskenään, mitä hemmetin järkeä? Minäkin ihan todella otan osaa.

• HermolomaaVaillaEhkä

Ja minä ainakin ymmärsin 715 tekstin siten, että jos sellainen laki jostain kumman syystä menis läpi, että koirilla olisi oltava ulkosalla kuonokopat (joissain maissa tietyillä roduilla pitää olla, joten ei edes mahdoton ajatus, että saattais joskus mennä läpi), niin ei olisi ongelma laittaa, kun kerran käsketään. En kässännyt sitä siten, että hitto, alanpa käyttämään koppaa kun kerran on koirapelkosia. Ei mustakaan ole kivaa kävellessä aina odotella suojatiellä vihreätä valoa kun näyttää siltä, että pääsen keposeen yli punasistakin, mutta teen täällä ison kaupungin keskustassa niin, koska niin pitää tehdä. Ei ole mulla siis ongelmaa noudattaa tuotakaan sääntöä, eikä olis muuten mullakaan ongelmaa laitaa koiralleni koppaa, jos se pakolliseksi tulisi (eipä tosin kovin uskottavalta vaikuta). Mutta tämä "sitäplustätä" nimimerkillä (ja vissiin useemmalla muullakin, kun osaa oikeasti katsoa) on todellakin aina mussuttamassa kaikille. Ihme mulkero, olis joskus näpyttelemättä näppistään nakeillaan, jotka kirjottelee vaan solvauksia ja muuta painokelvotonta.

• 14plus14
        jatka-samaan-malliin kirjoitti:

Niin, sinähän kuvittelet näkeväsi jokaisen kirjoituksesta, kuka kirjoittaja on ja tietysti myöskin sen, onko kirjoittajalla oikeasti koiria vai ei. Ja vaikka mitä muutakin olet aina lukevinasi rivien välistä. Tiedän, mistä puhun, sillä olen itsekin saanut oman osani uskomattomasta kiukkuilustasi, vaikka ihan taatusti omistan koiria enkä taatusti ole dh. Omituista olettaa, että "oikea" koiranomistaja on aina täysin samaa mieltä kanssasi. Olet sellainen pahanilmanlintu ja lapsellinen kiukuttelija, että joskus toivoisin näkeväni sellaisen keskustelun, jota sinä et tulisi kiukullasi, kiroilullasi ja paskanpuhumisellasi myrkyttämään. Saat jopa dh-vastaiset riitelemään keskenään, mitä hemmetin järkeä? Minäkin ihan todella otan osaa.

Pakko tähän kommentoida että mikäs sinä luulet olevasi luullessasi tietäväsi kaikkien "henkilöllisyydet"? Piruuttaankin pistän tähän samantapaisen nikin kuin 13plus13, ihan vaan osoittaakseni että pihalla olet kuin lumiukko. Onko se niin vaikee käsittää että täällä pyörii monta "dh-vastaista", mutta vain yksi dh joka käyttää eri nikkejä?! Sitten on niitä dh:n "kannattajia" pari kpl, luulevat olevansa jotain kun ovat löytäneet elämälleen ns suunnan trollaamalla jollain pilalle menneellä suoli24:lla. Sekin vaan dh:n matkimisista, eivät kykene edes omaan trollaukseen.

Päivä päivältä vahvistuu mielipiteeni, koiranomistajat ovat pääasiassa aivan normaaleja, hyviä ihmisiä. Joukkoon mahtuu muutama häiriintynyt, samalla tavalla kuin koirattomiinkin. Ne häiriintyneet ovat kadottaneet elämän realiteetit mm. säännöt muiden ihmisten kanssa käyttäytymiseen, laittomuuden ja laillisuuden erot sekä aika usein myös järjen. Siitä syntyy trollataannetissäkuneioomuutatekemistä -ajatus, joka näköjään vie loputkin aivosolut.
        Lemmikin omistaminen todistetusti aiheuttaa monia positiivisia asioita ihmisen elämään, lemmikinomistajat ovatkin sosiaalisempia ja onnellisempia kuin ne joilla ei ole lemmikkiä. Kyllä tuosta dh:stakin näkee ettei se kykene mielenhäiriöiltään huolehtimaan yhtään mistään, itsestään kaikkein vähiten. Jos kykenisi niin hoidossahan se hinttipoikanen olis jo, mutta täällä se vaan kekkuloi ja senttikyr*äänsä koittaa kasvattaa.

Mahtaa olla hauska elämä. En kyllä kadehdi.

Terveisin se ihan toinen numero.

• eijärkeä

Älytön homma. Juuri näin muutama päivä sitten pikkukoiralla kuonokopan. Olikohan rotu nyt bichon frise tai vastaava. Mikä ihmisiin on mennyt?

• 8plus7

Jos koiransa tietävät aggressiiviseksi ja purijaksi, siitä vaan. Mutta mitään pakkoa ja määräystä ei tarvitse tehdä, se on turhaa.

• 14plus14
        8plus7 kirjoitti:

Jos koiransa tietävät aggressiiviseksi ja purijaksi, siitä vaan. Mutta mitään pakkoa ja määräystä ei tarvitse tehdä, se on turhaa.

Niin, nimenomaan. Ne koirat jotka sen oikeasti tarvitsevat, niin siitä vaan koppaa kehiin. Kaikki muut > kulkekoon ilman, turhaa se olisikin. Koirapelkoiset hoidattakoon pelkonsa itse, se ei ole kenenkään muun vastuulla kuin heidän itsensä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      50
      6733
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      675
      2915
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1270
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      97
      1249
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1235
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1144
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1130
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1100
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1012
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      241