Onko kukaan testaillu erilaisia hookolmosia? Niitä kun on kaikenlaisia vision blueta, 30% ja mega sitä ja tätä. Onkohan niissä mitään oikeeta eroo, kun yleensä maksavatkin viä ihan tuskana. Saahan niitä toki vaikka 12V/160W, mutta siinä saattaa jo Profitkin sulaa...
H3 erot?
4
2051
Vastaukset
- Setä
Asensin Bosch Touring 190 lisävalot ja niihin Philips 55W 30% H3-polttimot. Tämän jälkeen kokeilin toiseen umpioon Megalux 100W polttimoa. Paljaalla silmällä lyhytaikaisella vertailulla en huomannut kyllä eroa. Tälläinen kokemus sedällä.
Silmän herkkyys valaistukselle seuraa logaritmista asteikkoa, jolla 55 tai 1,3 X 55 ja 100:n ero on aika pieni.
- Pro(ko?)
sitroen kirjoitti:
Silmän herkkyys valaistukselle seuraa logaritmista asteikkoa, jolla 55 tai 1,3 X 55 ja 100:n ero on aika pieni.
"Silmän herkkyys valaistukselle seuraa logaritmista asteikkoa, jolla 55 tai 1,3 X 55 ja 100:n ero on aika pieni."
Saattaa se olla nuinkin, hookolmosia saa ainakin 160 Wattisiin asti ja sillon tullee lokaritmiinkin eroa. Taitaa vaan heijastimet kiehahtaa.
Mitenkähän sitten nämä wanhat keltaset polttimot ja uudet trendikkäät siniset vaikuttaa? Mulla oli joskus 100W keltaset ja ne oli kyllä hyvät lumisateella ja sumussa.
Siniset tuntuis silmälle mukavammalta, tiedä häntä. Ikuisuuskysymys/makuasia... - Kokemusta
Pro(ko?) kirjoitti:
"Silmän herkkyys valaistukselle seuraa logaritmista asteikkoa, jolla 55 tai 1,3 X 55 ja 100:n ero on aika pieni."
Saattaa se olla nuinkin, hookolmosia saa ainakin 160 Wattisiin asti ja sillon tullee lokaritmiinkin eroa. Taitaa vaan heijastimet kiehahtaa.
Mitenkähän sitten nämä wanhat keltaset polttimot ja uudet trendikkäät siniset vaikuttaa? Mulla oli joskus 100W keltaset ja ne oli kyllä hyvät lumisateella ja sumussa.
Siniset tuntuis silmälle mukavammalta, tiedä häntä. Ikuisuuskysymys/makuasia...Valoina Bosch Rally 225, 4mm johdotuksilla, tuplasyötöillä, -sulakkeilla ja -releillä. Polttimoina Philips Premium 55W ja Premium 100W. Käytännössä valotehon ero hyvin pieni. Siirryin käyttämään 55W koska niilläkin näkee. Käytännössä 100W ainoa hyöty tulee siitä että 100W suurempi lämpö pitää umpiot paremmin sulana ongelmakeleillä (alijäähtynyt vesisade).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496435Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6562737Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831229- 841175
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.901160Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611103- 891090
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2801084- 71985
- 229870