Tasavallan presidentin itsenäisyyspäivän vastaanotto on jo vuosikymmeniä saanut kansan eliitin juhlintaa katsomaan.
Ovatko ne vain pukujuhlaa?
Mikä niissä kiehtto?
Pukujuhlaako Linnassa?
19
816
Vastaukset
- linkkitietoja
Linnan juhlien vieraiden pukeutumisäänestys ja paljon muuta tietoa on seuraavassa linkissä.
Tutustukaa!
http://www.yle.fi/linnanjuhlat/- Vipunen
Onks tietoo juhlien perinteestä?
http://www.yle.fi/linnanjuhlat/testaatietosi.html
Millaisen kouluarvosanan sait tiedoistasi?
leveästi elävien makeata elämää on tämä itsenäisyyden muistojuhlien nimellä tunnettu juopottelutapahtuma.
- mintturosmariini
..on, mutta olen kiitollinen isälleni itsenäisestä Suomesta...
- kirjosieppo
mintturosmariini kirjoitti:
Hyvää Itsenäisyyspäivää Teitille kaikille !
- oitis mukaan
Kun kutsu käy niin oitis mukaan.
Kun menen kyään vierailulle niin oletan talon tarjoavan. Olisi peräti epäkohteliasta alkaa nauttia omia eväitään kun on äntasavallan presidentin kutsuista kyse.
Mu kutsumattomatkin saamme nauttia yhden illan täysipainoista juhlaviihdettä ja ihailla pukuloistoa ja aprikoida ken on kaunein,
tuleeko Sauli todella yksin, kenen kanssa Tanja pyörähtelee ? - tutkiskelija
Olen ehdottomasti sitä mieltä, että kaikkia Aatu-kenraaleja loukkaamatta meidän itsenäisyydestämme saamme kiittää ennen muuta Suomen Naisia ikään ja säätyyn katsomatta !
Ilman heidän panostaan olisi "maa autio ja tyhjä."
Rintamamiehillä ei olisi ollut ruokaa, vaatteita,
aseitta, ammuksia; taloja ja maita ei olisi asuttu ilman naisia.
Kunnia niille,
joille kunnia kuuluu eli
- Suomen Naisille ! - Nanni
olen minäkin kiitollinen isälleni samasta ja
monesta muustakin syystä.
Menenkin tänään hänen luokseen viettämään iltapäivää ja alkuiltaa, sellainen tapa on mulla
aina ollut.
Tuleehan sitä katseltua myös linnanjuhliakin,
vähän erilaista viihdettä.
Muuten en kommentoi niistä enempää. - Nanni
Nanni kirjoitti:
olen minäkin kiitollinen isälleni samasta ja
monesta muustakin syystä.
Menenkin tänään hänen luokseen viettämään iltapäivää ja alkuiltaa, sellainen tapa on mulla
aina ollut.
Tuleehan sitä katseltua myös linnanjuhliakin,
vähän erilaista viihdettä.
Muuten en kommentoi niistä enempää.tänään taistelijoille isänmaan puolesta
ovat säästäneet meidät monesta huolesta
Sinivalkoisin värein sitä nyt juhlia saamme
kynttilät sytytämme kunniaksi itsenäisen maamme - olikin
tutkiskelija kirjoitti:
Olen ehdottomasti sitä mieltä, että kaikkia Aatu-kenraaleja loukkaamatta meidän itsenäisyydestämme saamme kiittää ennen muuta Suomen Naisia ikään ja säätyyn katsomatta !
Ilman heidän panostaan olisi "maa autio ja tyhjä."
Rintamamiehillä ei olisi ollut ruokaa, vaatteita,
aseitta, ammuksia; taloja ja maita ei olisi asuttu ilman naisia.
Kunnia niille,
joille kunnia kuuluu eli
- Suomen Naisille !Minusta ne maanpuolustajat kyllä näyttivät enemmän miehiltä...Oiskohan optikolle asiaa.
- tutkiskelija
olikin kirjoitti:
Minusta ne maanpuolustajat kyllä näyttivät enemmän miehiltä...Oiskohan optikolle asiaa.
Olen ehdottomasti sitä mieltä, että ilman naisten valtavaa panosta ei Suomi olisi selvinnyt sodissa eikä muutenkaan. Rintamilla "taistelut" ovat olleet kovin yliarvostettuja lopputuloksia ajatellen. Jostain kumman syystä joillakin on edelleen käsitys "koppalakkien" miehisyydestä.
Tänäänkin sota ja sotilaat ovat hallinneet mediaa, uskomatonta !
Tunnustihan jopa Bapoleon aikoinaan:
- Kaksi on kovaa; miekka ja sana.
Sana voittaa a i n a miekan ! - Työn orja
Hehän ovat nähneet suuren vaivan. Sen, mikä meillä työmiehillä oli, kun nostimme sodan jälkeen Suomen jaloilleen. Ja pankkikriisin takuumiehinä lunastimme Suomen konkurssista vielä uudelleen.
- naisia
tutkiskelija kirjoitti:
Olen ehdottomasti sitä mieltä, että ilman naisten valtavaa panosta ei Suomi olisi selvinnyt sodissa eikä muutenkaan. Rintamilla "taistelut" ovat olleet kovin yliarvostettuja lopputuloksia ajatellen. Jostain kumman syystä joillakin on edelleen käsitys "koppalakkien" miehisyydestä.
Tänäänkin sota ja sotilaat ovat hallinneet mediaa, uskomatonta !
Tunnustihan jopa Bapoleon aikoinaan:
- Kaksi on kovaa; miekka ja sana.
Sana voittaa a i n a miekan !Kyllä niitä naisia oli talvi- ja jatkosodan rintamilla paljonkin - tosin vain Neuvostoarmeijan riveissä.
- tutkiskelija
naisia kirjoitti:
Kyllä niitä naisia oli talvi- ja jatkosodan rintamilla paljonkin - tosin vain Neuvostoarmeijan riveissä.
Meillä on monia kummallisia käsityksiä sodankäynnistä. Vanha totuus on, että huollon on pelattava, muuten tulee noutaja.
Napolean pääsi aikoinaan Moskovan porteille ja niin pääsi Hitlerkin. Sitten tuli noutaja molempien armeijoille.
Eräs Suomen merkittävä pelastaja oli sodassa
nainen madame Kollontai, joka vastasi varmaan divisioonaa miehiä rintamalla !
Vanha totuus pitää edelleenkin paikkansa:
- Armeija marssii vatsallaan ! - Suomen ystävä
naisia kirjoitti:
Kyllä niitä naisia oli talvi- ja jatkosodan rintamilla paljonkin - tosin vain Neuvostoarmeijan riveissä.
Laitan tähän linkin jossakerrotaan mainitusta
kovin vähälle huomiolle jääneestä todellisesta rauhanaktivistista, jonka jatkosodan päättymisen muistopuheessaan presidentti Mauno Koivisto kymmenen vuotta sitten erityisesti muisti.
http://www.uta.fi/suomi80/art17.htmhttp://www.uta.fi/suomi80/art17.htm
- Solmio
Niin, onhan se pukujuhlaa. Rahvasta potuttaa ja varmaan aiheesta. On siellä kuitenkin edustettuna koko joukko "rakennuspalikoita" joilla Suomen nykyinen hyvinvointi on mahdollistettu.
- tutkiskelija
Kun Linnassa on Suomen "kerma" koolla niin ihmetyttää se, mitä kukin siellä haluaa näyttää.
Jotain osoittaa mausta niin mediassa kuin kansan syvien rivien keskusteluissa, että kiinnostavinta oli Jonnan rintanipukat.
Eikö meillä ole muuta näytettävää ja puhuttavaa edes Presidentin järjestämässä juhltilaisuudessa kuin
- rintanipukat ? - pölhö
tutkiskelija kirjoitti:
Kun Linnassa on Suomen "kerma" koolla niin ihmetyttää se, mitä kukin siellä haluaa näyttää.
Jotain osoittaa mausta niin mediassa kuin kansan syvien rivien keskusteluissa, että kiinnostavinta oli Jonnan rintanipukat.
Eikö meillä ole muuta näytettävää ja puhuttavaa edes Presidentin järjestämässä juhltilaisuudessa kuin
- rintanipukat ?Sinunkin kommentistasi päätellen!
- tutkiskelija
pölhö kirjoitti:
Sinunkin kommentistasi päätellen!
TVn juontajat vaihtoon, teräväsilmäisiä kuvaajia teräväkynäisten toimittajien lisäksi,
sellaisia jotka näkevät muutakin kuin niitä jotka ovat meillekin jo "TV:sta tuttuja".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496385Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6512679Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831219- 841145
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.841124Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601088Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2901080- 871072
- 70971
- 228864