Enkai ole liian painava..?

Ratsastuksestaunelmoiva

Olen kohta 14 vuotias tyttö ja aion aloittaa ratsastuksen ensi syksyllä ja sitä ennen mennä ratsastuskesäleirille. Minua pelottaa että olenko liian painava ratsastamaan, sillä olen yli painoinen ja asia on hoidossa, eli olen ns. "Dietillä" olen siis 167cm pitkä ja painan 83kg. Tiedän kyllä että en pienillä poneilla pysty menemään, mutta pystynkö isoilla poneilla? Hevoset nyt varmaan jaksavatkin jos isoja ovat, mutta jos minulle laitetaan poni jaksaako se? Kiitos jos vastaatte ja autatte :)

5

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zip--

En kyllä sinuna menisi yhdenkään ponin selkään. Olet tosiaan sen verran painava ja tuota pituuttakin on jo niin paljon, ettet enää pituudenkaan puolesta ole poniratsastaja.

Mutta eiköhän opettaja osaa katsoa sinulle sopivan hevosen alle :)

• ratsastuksestaunelmoiva

Okei, kiitos vastauksesta

• Iso (yli 140cm), vankka poni kantaa sinut kyllä helposti, etenkin jos on tottunut isompiin ratsastajiin ja lihaskunto on hyvä. Hevonen olisi toki parempi, mutta ei se iso vahva ponikaan oikopäätä rikki mene eikä kärsi millään tavalla jos sillä satunnaisesti joku isompi ratsastaja meneekin. Ei siis tarvitse säikähtää vaikka saisitkin ponin allesi. Ei se opettaja sinulle mitään pikkuponia tarjoaisikaan; hän osaa kyllä katsoa millaisen ratsun sinulle antaa ja päätyy todennäköisesti hevoseen. Älä suotta ole huolissasi painostasi, kyllä sinulle sopiva ratsu löytyy, aivan varmasti!

Tervetuloa hevosmaailmaan!

• Ratsastuksestaunelmoivq

Okei, kiitos tämä viesti helpotti vähäsen paineita!

• 13vRatsastaja

Heips! Ei kannata ottaa mitään paineita painostasi, jos kerran asia on jo hoidossa. Opettajasi osaa varmasti katsoa sinulle juuri sen oikean hevosen tai isomman ponin. Ja kyllä se paino siitä alkaa pudota, kunhan pääset paremmin tämän liikuntaharrastuksen sisään. Meidänkin tallilla on ylipainoisia ratsastajia, jotka kyllä tuntuu aina laihtuvan ihan silmissä, kunhan on jonkun aikaa tunneilla ollut. :3

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5710
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2487
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      271
      1849
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1737
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1566
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    7. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1369
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1325
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      352
      1286
    Aihe