Tjena toveritsit!
Pidän suomenruotsia erittäin rumana kielenä. (anteeksi vain tämä suora sanonta)
Minua ärsyttää aina kuinka huonosti suomalaiset ääntää ruotsia (huom. mukaan lukien suomenruotsalaiset). Edes koulujemme opettajat eivät puhu ruotsia kunnolla he vain änkyttävät sitä surkeasti, eli riikin ruotsia ei osata ääntää.
Minä pidän riikin ruotsia kauniimpana ja pidän siitä miten se sointuu ja kuullostaa.
Minusta on naurettavaa, että suomalaisten tulee opetella ruotsia suomenruotsalaisia varten eli on palveltava pientä eliittiä joka ei itse viitsi opetella maamme pääkieltä Suomea.
Suomenruotsalaiset ja nämä aisankannata pakkoruotsittajat eivät osaa mielestäni itsekkään puhua ruotsia vaan änkyttävät sitä ja se kuulostaa koomilliselta päkätykseltä.
On mukavaa kun, ruotsalaiset kohtelevat minua ruotsalaisena eivätkä vain "hölmönä suomenruotsalaisena".
Tämä voi kuullostaa todella turhalta, mutta minusta on huvittavaa kuinka huonosti Suomen poliitikot puhuvat ruotsia vaikka sen pitäisi olla itsestään selvyys kaksikielisessä maassa mitä Suomi on ja silloin vaatimuksena pitäisi olla virheetön kaksikielisyys.
Kommentoikaa oikeaa ruotsia te toverit
VaatimuksenaOsata
1
69
Vastaukset
- tuoran
Voi...voi. Voisiko persulta odottaa jotain älykästä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873237
- 622957
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322465- 802293
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361753- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450