Miksu suomiukkojen Thaivaimot on alakastia?

läskikoffinpaita

Mikäs siinä on että suomiukoilla on vaimo joko huora baarista tai sitten joku alemman kastin siivooja tai uima-altaan putsaaja?

Miksei suomalaisilla ole yläkastista vaimoja, sellaisia jotka ovat rikkaasta suvusta tai miljoonaperijöitä Thaimaassa?
Tosin varmaan asiaa vähän jarruttaa että Pattayan suomiukot itse ovat sitä alinta kastia kuten esim. taksikuski, talkkar, varastomies tai joku pullakuski. Ei sellanen mitään kunnon ylläluokkaista saa kun ei ukko puhu edes kunnon englantia eikä ole mitään käytöstapoja miten liikkua parempien ihmisten seassa.

Koffin paita päällä saa vaan niitä siivoojia tai pillun myyjiä.

82

52

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • punikkija7kääpiötä

Olet väärässä, et vain tunne ihmisiä, tai sitten tunnet omasta sosiaaliluokastasi.

• Elätit

Näinhän se on, ei niitä tarvitsisi tänne tuoda meidän veronmaksajien elätettäviksi. Ns. paremmasta perheestä olevat thainaiset eivät todellakaan nai suomiukkoja. Se olisi häpeä.

• turhaluulo

Parempien perheitten nuoret tyttäret eivät ole kiinnostuneita vanhoista länkkäreistä, vaan oman tasoisistaan miehistä, kai sen nyt jokaisen järkikin sanoo. Eivätkä tarvitse länkkärien ostamia pyöriä tai mopoja, baaritytöille ne ovat mieleen.

• kkoivisto

No mulla on vaimona 31v thaikku, töissä kansainvälisessä firmassa lakipuolen pomona tienaa n. 260K vuodessa. Mulla tulot vaan 75K vuodessa. Hyvin menee mut menköön.

Revi siitä köyhä

• jookostajooo
        kkoivisto kirjoitti:

No mulla on vaimona 31v thaikku, töissä kansainvälisessä firmassa lakipuolen pomona tienaa n. 260K vuodessa. Mulla tulot vaan 75K vuodessa. Hyvin menee mut menköön.

Revi siitä köyhä

Hahahahahha, siinä tuli päivän paras vitsi, kiitos!

• kkoivisto

jookostajoo nykäse sinä köyhä kätees.....
        toisilla on toisilla ei

• 233423
        kkoivisto kirjoitti:

Revi siitä köyhä

Ei herranjumala.. Nyt tuli kyllä kahvit suusta kun tän luin :D

Johan on peräkammarin pojalla puheet.

• nhuhmåuu

Eihän ne muita saa.

• miksuja

Miksu Paatelaisella vai?

• urttinen

No miten muka 160 kg Pattayalla käyvä porsaan näköinen punanaama Pohjanmaalta vyölaukkunsa ja 20-v vanhan mainoslahja-t-paitansa kanssa saisi mitään rikasta tai ylemmän portaan thaikkua kun englantikin on tasoa että osataan kaljaa tilata, ei muuta?
      Tai kun suomiukon ainoa harrastus on maata ile baarin sohvalla juomassa viinaa, kusta housuun ja haista paskalle, niin miten se laatuthaikku sopii kuvaan?

Kyllä suomalaisille jää vaan ne pillun myyjät ja ananaksen pilkkojat. Luokkaraja nääs.

• alitap

Suomessa on nuori mies Liimatainen tai mikä se on ! saanut varakkaamman naisystävän, mutta on joutunut valitsemaan 70 vuotiaan Katri-Helenan. Joten ei sekään ihan nappiin mielestäni ole mennyt.
      Muita suomalaisia miehiä, jotka ylipäätänsä saaneet varakkaan, nuoren ja näyttävännäköisen naisystävän jos ei nyt oteta huomioon Mattia, kun Matilla on Tapolan kääkkä !!!

• OnnetonEsitysAloittaja

Aloittaja kuuluu itse alempaan kouluja käymättömään yhteiskuntaluokkaan. Kirjoitustaito on siitä hyvä esimerkki.

• Keskiverto suomalainen pattayalle lähtevä mies varmasti tietää minkä takia sinne ollaan lomailemaan menossa. Mielestäni aloittajan on kohtuutonta tämän takia edes ihmetellä miksi asia on noin.

Harva sinne puku päällä rolexi kädessä lähtee uraa luomaan ja näin ollen tutustumaan tasokkaampiin ihmisiin. Suurin osa lähtee sinne se helppo kaava mielessänsä, eikä sillä kaavalla kyllä voikaan kovin korkeatasoiseen väkeen törmätä :)

Sama se on kaikkialla.

• justniin

Olipa asiallinen kommentti sinulta nimim.iRsto, fiksu vastaus ja täyttä asiaa, kiitos.

• justniin kirjoitti:

Olipa asiallinen kommentti sinulta nimim.iRsto, fiksu vastaus ja täyttä asiaa, kiitos.

Kiitti :)

• äoristo

Sitä sanotaan lomaksi. Jos joku lähtee tropiikkiin puku päällä ja Rolex ranteessa lomalle niin on valinnut hieman väärän ilmastovyöhykkeen ja kulttuurin. Bangkokissa liike- illallisella vielä sen ymmärrän mutta sepäs ei olekaan lomaa. Pattayalla en ole nähnyt yhtään pukumiestä paitsi ilmastoiduissa kultasepänliikkeissä ja muissa arvotavara liikkeissä. Suomalaiset multimiljonääritkin kulkee siellä paikanpäältä ostetuissa rennoissa T-paidoissa ja shortseissa.
        Joten määrittelepäs se Pattayan "keskiverto" ja Pattayan "korkeatasoinen" nyt ihan ensimmäiseksi uudelleen ja kerro miten lomailla Pattayalla sinun arviosi mukaan korkeatasoisesti? Sitten kerro että onko loman tarkoitus tavoitella "korkeatasoisia" kontakteja ja kenen kanssa ne tulisi tapahtua? Eikös silloin ole kyseessä bisnesmatka eikä loma?
        iRisto jauhaa uskomatonta jargonia mutta onneksi osaa kompata itseään heti perään ja onnitella hienosta suorituksesta.

• äoristo kirjoitti:

Sitä sanotaan lomaksi. Jos joku lähtee tropiikkiin puku päällä ja Rolex ranteessa lomalle niin on valinnut hieman väärän ilmastovyöhykkeen ja kulttuurin. Bangkokissa liike- illallisella vielä sen ymmärrän mutta sepäs ei olekaan lomaa. Pattayalla en ole nähnyt yhtään pukumiestä paitsi ilmastoiduissa kultasepänliikkeissä ja muissa arvotavara liikkeissä. Suomalaiset multimiljonääritkin kulkee siellä paikanpäältä ostetuissa rennoissa T-paidoissa ja shortseissa.
        Joten määrittelepäs se Pattayan "keskiverto" ja Pattayan "korkeatasoinen" nyt ihan ensimmäiseksi uudelleen ja kerro miten lomailla Pattayalla sinun arviosi mukaan korkeatasoisesti? Sitten kerro että onko loman tarkoitus tavoitella "korkeatasoisia" kontakteja ja kenen kanssa ne tulisi tapahtua? Eikös silloin ole kyseessä bisnesmatka eikä loma?
        iRisto jauhaa uskomatonta jargonia mutta onneksi osaa kompata itseään heti perään ja onnitella hienosta suorituksesta.

Jos olisit joskus käynyt, esim. pattayalla, niin erottaisit kyllä sieltä joukosta ne halvat armykuvioshortsit ja majatalopaidat päällä viilettävät keskiverto suomalaiset varmasti näistä hiltonin lacoste -kauluspaitaväestä. Jos ymmärrät mitä tarkoitan tuolla, niin ymmärrät ehkä että jonkun kapisen porttolan yläkertahotellin asiakkaat eivät ehkä pääse tutustumaan samantasoiseen porukkaan, kuin mitä esimerkiksi hilton asiakas- ja henkilökuntansa puolesta tarjoaa. Ja käytän tätä vain ääriesimerkkinä, jotta ymmärtäisit paremmin.

Sama pätee myös siinä, missä nämä eri tasoiset kävijät viettävät aikaansa. Keskiverto suomalainen istuu jonkun halvan majatalon aularavintolassa, kun kauluspaitaväki viettää aikaa hiltonin yläkerran loungessa. Ymmärrätkö nyt mitä tarkoitin? Et siis tuskin tule ikinä törmäämään ilellä samantasoiseen porukkaan kuin mitä voisit törmätä tässä esimerkissä käytetyssä hiltonin loungessa. Pitäisi tämä ymmärtää.

En tiedä mitä tarkoitat tuolla "kompata itseään", jos meinasit tuota jonkun kiittävää kommenttia niin täytyy sanoa että nyt on sinulla jokin pahasti vialla, jos luulet että itse täällä kiittelen itseäni :) Lienet ehkä hieman liian vihainen ja vainoharhainen tälläiselle yleiselle keskustelualueelle.

Tsemppiä kuitenkin sinullekin!

• noloudenmaksimointi
        iRsto kirjoitti:

Jos olisit joskus käynyt, esim. pattayalla, niin erottaisit kyllä sieltä joukosta ne halvat armykuvioshortsit ja majatalopaidat päällä viilettävät keskiverto suomalaiset varmasti näistä hiltonin lacoste -kauluspaitaväestä. Jos ymmärrät mitä tarkoitan tuolla, niin ymmärrät ehkä että jonkun kapisen porttolan yläkertahotellin asiakkaat eivät ehkä pääse tutustumaan samantasoiseen porukkaan, kuin mitä esimerkiksi hilton asiakas- ja henkilökuntansa puolesta tarjoaa. Ja käytän tätä vain ääriesimerkkinä, jotta ymmärtäisit paremmin.

Sama pätee myös siinä, missä nämä eri tasoiset kävijät viettävät aikaansa. Keskiverto suomalainen istuu jonkun halvan majatalon aularavintolassa, kun kauluspaitaväki viettää aikaa hiltonin yläkerran loungessa. Ymmärrätkö nyt mitä tarkoitin? Et siis tuskin tule ikinä törmäämään ilellä samantasoiseen porukkaan kuin mitä voisit törmätä tässä esimerkissä käytetyssä hiltonin loungessa. Pitäisi tämä ymmärtää.

En tiedä mitä tarkoitat tuolla "kompata itseään", jos meinasit tuota jonkun kiittävää kommenttia niin täytyy sanoa että nyt on sinulla jokin pahasti vialla, jos luulet että itse täällä kiittelen itseäni :) Lienet ehkä hieman liian vihainen ja vainoharhainen tälläiselle yleiselle keskustelualueelle.

toi on melkein nolointa mitä olen lukenyt ja typeryys huipussaan. olen tääkkä paljon paskaa lukenut ,mutta nyt tuli pohjat hyvä ripa.

• AitoOnAinaAito
        iRsto kirjoitti:

Ooh.. Eli matkataan Pattayalle ja linnoittaudutaan länsimaisen hotelliketjun hotelliin siksi että "tutustutaan samantasoiseen porukkaan". Nerokas suunnitelma. Kuulostaa tosi gayltä ja miksi pitäisi mennä Pattayalle mokoman takia kun Hiltoneja löytyy lähempääkin.
        Näetkös sitä aitoa Pattayaa sieltä Hiltonista käsin vai tiedostatko lomasi jälkeen edes käyneesi Pattayalla? Todella korni kirjoituskyhäelmä.
        Ei voisi vähempää kiinnostaa turista jonkun valkokalus- svedun kanssa jossakin loungessa. Miten teennäistä. Tuhat kertaa mieluummin istun kadun varressa pikku baarissa turisemassa tyttöjen ja rentojen turistien kanssa. Syömässä käyn paikalisissa ravintoloissa ja osallistun paikallisten bileisiin sillä aikaa kun sinä leikit James Bondia jonkun Hiltonin kattoterassilla.

• PhomRakPattaya

Juuri näin. Mielummin sitä katukeittiöissä muovituoli ravintolaoissa syö herkullista Thai ruokaa kuin Hiltonissa itseään parempina pitävien länkkäreiden seurassa pippuripihviä syöden jota saa ympäri maailmaa. Tutustuminen paikallisväestöön tavallisissa kuppiloissa on avartavaa. Ja kyllähän Pattayalta löytyy tasokkaita kansainvälisiä ravintoloita mutta niissä harvemmin tulee käytyä paitsi merkkipäiviä tms juhlimassa.

• PhomRakPattaya kirjoitti:

Juuri näin. Mielummin sitä katukeittiöissä muovituoli ravintolaoissa syö herkullista Thai ruokaa kuin Hiltonissa itseään parempina pitävien länkkäreiden seurassa pippuripihviä syöden jota saa ympäri maailmaa. Tutustuminen paikallisväestöön tavallisissa kuppiloissa on avartavaa. Ja kyllähän Pattayalta löytyy tasokkaita kansainvälisiä ravintoloita mutta niissä harvemmin tulee käytyä paitsi merkkipäiviä tms juhlimassa.

Aivan. Nuo välikirjoittavat eivät tosiaan ymmärtänyt näköjään edes sitä, mistä tässä ketjussa alunperin oli edes kyse. Sen lisäksi he takertuivat vain siihen, minkä nimenomaan erikseen ääriesimerkiksi kirjoituksessani mainitsin, eli hiltonin loungen.

Itsekin mieluiten suhailen sielä edullisissa pikkukuppiloissa ja ostelen ruokaa mopokojuista, enkä todellakaan hillu missään esimerkissäni käyttämässäni hiltonin loungessa, johon minulla ei olisi edes varaa. En kuitenkaan sieltä kadulta oletakaan tapaavanikaan mitään korkeatasoisempaa, mistä tässä koko jutussa oli kyse ja mitä yritin selittää.

"Joten määrittelepäs se Pattayan "keskiverto" ja Pattayan "korkeatasoinen" nyt ihan ensimmäiseksi uudelleen ja kerro miten lomailla Pattayalla sinun arviosi mukaan korkeatasoisesti?" - määrittelin että pattayalla voi viettää korkeatasoisemmin aikaa korkeatasoisimmissa paikoissa joissa korkeatasoisempi väki myös liikkuu. Se, että "Ei voisi vähempää kiinnostaa turista jonkun valkokalus- svedun kanssa jossakin loungessa" on ihan sinun henkilökohtainen asiasi. Se ei kuitenkaan poissulje sitä, että myös pattayalla on korkeatasoiset paikat henkilöille joilla niihin on varaa ja jotka haluavat niissä pyöriä.

Harmi että ymmärtäminen on joillekkin noin haasteellista :( Koittakaa nyt kuitenkin keskittyä aiheeseen ja siihen mitä on kirjoitettu, eikä noin että sovellatte omia näkemyksiänne siihen miten asiat ovat. Omilla mieltymyksillä ei ole mitään tekemistä tässä asiayhteydessä.

• huihaihullua

miksu se aloittajaa kiinnostaa tai vaivaa. rasisti miku rasisti. minä en ole thain kanssa. ihetyttää vaan miku niissä aloittajaanoin ahdistaa luulis enemmän ahdistavan nämä raiskaajat ihan täällä koto maassa.

• maunulapekka

se että luokittelee ihmiset huononmiksi ja peremmiksi kertoo aloittajan luonteesta. taitaa olla ysinäinen ja katkera. ja jos on onnistunut miehen saamaan niin sitten kaksi katkeraa.

• Kotijoki

Kaikilla mun frendeillä on rolex ranteessa ja muijilla kans eihän ne maksa kun 12-43 tonnia !

• miksunkaveri

Kyse on siis korkeatasoisesta lomasta. Pitää varmistaa asia vielä miksulta.

• Siksiet

Siksi kun ne ukot jotka taikkumuijia hakee on juustosia, rumia, tyhmiä ja läskejä. Ei niitä suomalaiset ota edes maksusta.

• miksunkaveri

Kertoiko miksu tuon sinulle vai keksitkö tuon itse unessasi?

• Mikäs siinä on että suomiukoilla on vaimo joko huora baarista tai sitten joku alemman kastin siivooja tai uima-altaan putsaaja?
      Huora, siivooja, putsaaja, määrittele alempi kasti. Ei ihmisen ammatti tee siitä huonoa. Ellei raha määritä hyvyyttä.

• eivaimoasieltä

Jos liikkuu vain baareisa, niin ei kai sieltä kovin koulutettuja baarityttöjä löydy, ovat kaikki köyhistä oloista ja koulut jääneet kun on pitänyt alkaa elättää lapsiaan ja koko sukua. Baarityttönä miesten miellyttäminen on paljon tuottoisampaa kuin riisipellolla rehkiminen.

• pullamössösuomi

Ei koulutus ihmisestä älykästä tee vaikka se korreloikin, koska oppi ja kokemus auttaa.

Parempi on kysyä kuinka paljon älykkäitä on köyhissä oloissa ilman mahdollisuutta koulutukseen ja hyvään ammattiin.

• koulutetunmies
        pullamössösuomi kirjoitti:

Ei koulutus ihmisestä älykästä tee vaikka se korreloikin, koska oppi ja kokemus auttaa.

Parempi on kysyä kuinka paljon älykkäitä on köyhissä oloissa ilman mahdollisuutta koulutukseen ja hyvään ammattiin.

Minun akateeminen suomivaimoni osaa piirtää afrikkaan ja amerikkaan miltei kaikki valtiot oikeille paikoilleen. Se on ihana tunne ja auttaa sekä arjessa, tunne-elämässä että seksielämässä ihan hullun lailla että hän on sellaisen taidon opetellut. Samaten se on tärkeää parisuhteemme kannalta että hän puhuu saksaa jota itse en osaa sanaakaan. Samaa kieltä puhui Hitlerkin. Kuulostaa fiksulta sellainen ulkomaan kieli.
        Oikeastaan muuta hän ei enää kouluistaan muista paitsi nuo mainitut taidot. On nykyään nelikymppinen ja aika lihava. Liikunta ei kiinnosta ja monen vuoden työttömyys on tehnyt hänestä hieman passiivisen ja kitkerän noin niinkuin muutenkin. Seksielämämme on lähes olematonta ja minä teen kahta työtä että saamme asuntolainan ja kaksi autoa maksettua. Rouvalla kun pitää olla tietysti oma jolla voi päivällä käydä kavereiden luona tupakoimassa. Viikonloput ajelen taksia siksi ettei tarvitse olla kotona katselemassa tuota hapannaamaa.
        Mutta kuten täällä korostetaan niin on se ihan vitun tärkeää että vaimoni on kuitenkin koulutettu niin hienosti. Ai että kyllä on kertakaikkisen mahtavaa olla korkeasti koulutetun suomalaisen naisen mies.

• VaimonMiesMuut123
        koulutetunmies kirjoitti:

Minun akateeminen suomivaimoni osaa piirtää afrikkaan ja amerikkaan miltei kaikki valtiot oikeille paikoilleen. Se on ihana tunne ja auttaa sekä arjessa, tunne-elämässä että seksielämässä ihan hullun lailla että hän on sellaisen taidon opetellut. Samaten se on tärkeää parisuhteemme kannalta että hän puhuu saksaa jota itse en osaa sanaakaan. Samaa kieltä puhui Hitlerkin. Kuulostaa fiksulta sellainen ulkomaan kieli.
        Oikeastaan muuta hän ei enää kouluistaan muista paitsi nuo mainitut taidot. On nykyään nelikymppinen ja aika lihava. Liikunta ei kiinnosta ja monen vuoden työttömyys on tehnyt hänestä hieman passiivisen ja kitkerän noin niinkuin muutenkin. Seksielämämme on lähes olematonta ja minä teen kahta työtä että saamme asuntolainan ja kaksi autoa maksettua. Rouvalla kun pitää olla tietysti oma jolla voi päivällä käydä kavereiden luona tupakoimassa. Viikonloput ajelen taksia siksi ettei tarvitse olla kotona katselemassa tuota hapannaamaa.
        Mutta kuten täällä korostetaan niin on se ihan vitun tärkeää että vaimoni on kuitenkin koulutettu niin hienosti. Ai että kyllä on kertakaikkisen mahtavaa olla korkeasti koulutetun suomalaisen naisen mies.

Osaa se minunkin akateeminen vaimo sijoittaa afrikan maat kartalle. Osaase se myös sijoittaa ne maantiedon opettajansa sinne afrikankartalle syntymäkylän mainiten. Hyvin ne on sitä täällä opettanut ja kyllä sen seksistä huomaa.

• eeproantero

Joo mieluummin sellainen kuin huoran ammattia harjoittava tyttö.

• Perustelemiksu
        eeproantero kirjoitti:

Joo mieluummin sellainen kuin huoran ammattia harjoittava tyttö.

Miksu?

• aasialaisenvaimo

Eivät kaikki koulutetut naiset ole vaimosi kaltaisia. Itse olen kolmevitonen, hyvässä virassa, liikunnallinen. Olemme olleet naimisissa kahdeksan vuotta, seksissä ei valittamista. Asuntolainaa maksellaan, kaksi autoa on, mutta kun molemmat tienaavat mukavasti, niin ei ole ongelmia. En tupakoi ja alkoholia en käytä ollenkaan. Miehen kotimaassa käydään kerran vuodessa, viivytään yleensä kaksi kuukautta.
        Eivät todellakaan kaikki korkeasti koulutetut suomalaiset naiset ole vaimosi kaltaisia, ethän ihan tosissaan edes itsekään usko niin.

• Sama_syy

Kun se kun naiset rahtaa Afrikasta kädellisiä apinoita tänne elätettäväksi.

• EriPlaneetalta
    • utsi

pattayan suomiukko joka on alaluokkaa suomessakin jo ja yläluokka eivät mahdu saman päivän juttuihin,

• kingoftheuniverse

Tuota en aloittajalta hyväksy että pitää siivoojia huonoina ihmisinä!!!
      Turpaan tulis että heilahtas jos vastaan kävelisit!!!! TOLLOJORMA.

• jannesakari

huono ihminen? alakasti ei tarkoita huonoa ihmistä.

sinä vaikutat sen sijaan oikeasti tyhmältä.

• stillking
        jannesakari kirjoitti:

huono ihminen? alakasti ei tarkoita huonoa ihmistä.

sinä vaikutat sen sijaan oikeasti tyhmältä.

pidä sinäkin sannejakari hampaaton suusi kiinni.

• vaiturpiintulee

Eli sinun tuontilehmä on siivoojana. Ei ole ollut koulutusta, joten siivoojaksi on jäänyt. Eipä taida opiskelut kiinnostaa ja älli riittää muuta kuin siivoushommiin. Ei kannata alkaa vetelemään turpiin tuntemattomia, sitä ei koskaan tiedä mikä on vastustajan kunto.

• Miksut

Miksu????Onko tuo Suomen kieltä?

• erikastiaollaan

Me alakastin miehet emme aina ymmärrä yläkastin hienostunutta kielenkäyttöä ja korkeasti koulutetun ylimystön käyttämiä sivistyssanoja kuten baarihuora, kelapummi, paskamaha, kusihaju, apinalutka, perisukko, sossuukko, läskikasa ja miksu.

• beruf

Miksi niin monet Suomeen tulleet thainaiset ovat kouluttamattomia, eikö miehet löydä sieltä naisia joilla olisi kunnon koulutus johonkin normaaliin ammattiin. Enkä tietenkään tarkoita baarityttöä, siihenhän ei siellä koulutusta tarvita.

• TunnollisetThait
        beruf kirjoitti:

Miksi niin monet Suomeen tulleet thainaiset ovat kouluttamattomia, eikö miehet löydä sieltä naisia joilla olisi kunnon koulutus johonkin normaaliin ammattiin. Enkä tietenkään tarkoita baarityttöä, siihenhän ei siellä koulutusta tarvita.

Suomessa asuvat thaimaalaiset ovat ahkeria ihmisiä. Monet heissä ovat töissä. Enkä nyt tarkoita mitään hierontapaikkoja mihin taas joku häiriintynyt pian kommentoi, vaan aivan muunlaista työtä. Tilastojen mukaan Thaimaalaiset työllistyvät Suomessa helpommin kuin monet muut maahanmuuttajat. Ahkeria ja vähän poissaoloja työtätekeviä he ovat, eivät käy työaikana kampaajalla eivät ole poissa töistä jos hieman nuhaa on niinkuin useat suomalaiset.

• eskeldaado
        TunnollisetThait kirjoitti:

Suomessa asuvat thaimaalaiset ovat ahkeria ihmisiä. Monet heissä ovat töissä. Enkä nyt tarkoita mitään hierontapaikkoja mihin taas joku häiriintynyt pian kommentoi, vaan aivan muunlaista työtä. Tilastojen mukaan Thaimaalaiset työllistyvät Suomessa helpommin kuin monet muut maahanmuuttajat. Ahkeria ja vähän poissaoloja työtätekeviä he ovat, eivät käy työaikana kampaajalla eivät ole poissa töistä jos hieman nuhaa on niinkuin useat suomalaiset.

siitähän ei ollut kyse että ovatko ahkeria. vaan siitä oli kuule kyse että miksi ovat kouluttamattomia.

taidat olla itsekin aika tyhmä ja koulut vähissä kun et ymmärrä tekstiä. oletko saanut kansakouluakaan läpi?

• bullshittiä
        TunnollisetThait kirjoitti:

Höpö, höpö. Saahan sitä olla olevinaan työtätekevä, mutta käytäntö on toinen. Ollaan työpaikalla ei tarkoita sitä, että tehdään töitä koko ajan. Olen sellaisella alalla, jossa eräs työkavereistani on thaimaalainen. Laiska kuin mikä ja aina itkee kun tulee hieman kiireellisemmät ajat. Häippäisee jonnekin sanomatta mitään ja ei muutenkaan mikään ripeäkinttuinen. Muuta en viitsikään kertoa, mutta eivät ihan luotettavimmista päästä ihmisiä. Turha uikuttaa vastaan, koska puhun kokemuksesta.

• siiderivalaat

Yhtä hyvin voi kysyä, miksi siiderinturvottamalla huonostipukeutuvalla suominaisella ei koskaan ole korkeatasoista miestä, ei minkäänmaalaista?

• beruf

Ei kukaan halua turvoksissa olevaa siiderivalasta, kai sen nyt tietää kysymättäkin. Mutta miksi thainaiset jotka tulevat miehien mukana tänne, ovat kouluja käymättömiä. Eivätkö viitsi kouluttautua, kun baarityössä saa rahaa ilman koulujakin, vai miten on. Jospa nimimerkki siiderivalaat vastaisi kysymykseen.

• ammattikoulunkäynyt
        beruf kirjoitti:

Ei kukaan halua turvoksissa olevaa siiderivalasta, kai sen nyt tietää kysymättäkin. Mutta miksi thainaiset jotka tulevat miehien mukana tänne, ovat kouluja käymättömiä. Eivätkö viitsi kouluttautua, kun baarityössä saa rahaa ilman koulujakin, vai miten on. Jospa nimimerkki siiderivalaat vastaisi kysymykseen.

minä en ole kysynyt mitä kouluja ovat käyneet.minä tunnen 10 thaikkua suomessa.2 on pieni lapsi ovat kotona.2 heistä ovat tarjoilijana yhdessä pihviravintolassa.1 kosmetologi.1 pankissa töissä.1 vaatekaupan myyjä.1 on varastossa töissä.1 Parturikampaaja.1 on eronnut minun kaverista on ilmeisesti myymässä kalliossa ns.hierontaa.Yksikään ei ole siis sossun luukulla.Aika hyvin mamuiksi. Työllistyy siis paremmin kuin suomalaiset. Moni akka huutelee kouluksen perään,mutta eivät sitten osaa mitään ja ovat työttöminä.

• PariJutskaa
        beruf kirjoitti:

Onkomies jankuttaa taas krapuloissaan. Mihis kastiin ne 200000 suomalaista akateemisen koulutuksen saanutta työtöntä kuuluu? Entäs toiset 200000 ammatillisen koulun käynyttä työtöntä? Mitä hyötyä koululla on jos makaa kotona kun muu työ ei kelpaa? Thaille kelpaa työ kuin työ, eivät suostu olemaan sohvaperunoita. Aktiivisuus määrittelee ihmistä enemmän kuin koulutus.
        Meillähän on jo uusi sukupolvi joka mielummin röökaa ostarin nurkalla kuin menee kesätöihin. Thaimaa ei laiskoja elätä ja siksi sen talous nousee kohinalla ja menee Suomen ohi koulutuksissakin lähitulevaisuudessa. Se siitä onkomies.

• enemmänjutskaa
        PariJutskaa kirjoitti:

Onkomies jankuttaa taas krapuloissaan. Mihis kastiin ne 200000 suomalaista akateemisen koulutuksen saanutta työtöntä kuuluu? Entäs toiset 200000 ammatillisen koulun käynyttä työtöntä? Mitä hyötyä koululla on jos makaa kotona kun muu työ ei kelpaa? Thaille kelpaa työ kuin työ, eivät suostu olemaan sohvaperunoita. Aktiivisuus määrittelee ihmistä enemmän kuin koulutus.
        Meillähän on jo uusi sukupolvi joka mielummin röökaa ostarin nurkalla kuin menee kesätöihin. Thaimaa ei laiskoja elätä ja siksi sen talous nousee kohinalla ja menee Suomen ohi koulutuksissakin lähitulevaisuudessa. Se siitä onkomies.

koska sinä menet töihin? 30 vuotta jo odotettu että saisit työpaikan mutta taitaa olla turha toivo.

• onkoonkomiesrapuloissaan
        PariJutskaa kirjoitti:

Nyt repesin. Thaimaan talous nousee kohinalla ja menee Suomen ohi lähitulevaisuudessa koulutuksessakin. hah.

Suomessa koulutus huippuluokkaa ja Thaimaa ei todellakaan kohise tulevaisuudessa saatika sitten lähitulevaisuudessa. Thaimaan pitäisi ensin saada taloutensa kuntoon ja ihmisille ruokaa, katto pään päälle ja lapsille koulutusta. Thaimaa nyt ei ole mikään ihannevaltio ja siinä massa on monet asiat retuperällä.

Meillähän on uusi sukupolvi, joka mieluummin röökaa ostarin nurkilla kuin menee kesätöihin. Tuossakin asiassa pahvipää olet väärässä. Monet lapset haluavat kesätöihin, mutta kun niitä ei ole tarjolla. Mieluummin kaikkia töitä ensin suomalaisille nuorille ja lapsille kuin kaiken maailman apinoille (kuten thaimaalaiset perseenmyyjät) että pääsevät työelämään kiinni. Suomalaisissa Suomen tulevaisuus ja suomalaiset ensisijalla työmarkkinoilla.

• urpoleppänen
        onkoonkomiesrapuloissaan kirjoitti:

Nyt repesin. Thaimaan talous nousee kohinalla ja menee Suomen ohi lähitulevaisuudessa koulutuksessakin. hah.

Suomessa koulutus huippuluokkaa ja Thaimaa ei todellakaan kohise tulevaisuudessa saatika sitten lähitulevaisuudessa. Thaimaan pitäisi ensin saada taloutensa kuntoon ja ihmisille ruokaa, katto pään päälle ja lapsille koulutusta. Thaimaa nyt ei ole mikään ihannevaltio ja siinä massa on monet asiat retuperällä.

Meillähän on uusi sukupolvi, joka mieluummin röökaa ostarin nurkilla kuin menee kesätöihin. Tuossakin asiassa pahvipää olet väärässä. Monet lapset haluavat kesätöihin, mutta kun niitä ei ole tarjolla. Mieluummin kaikkia töitä ensin suomalaisille nuorille ja lapsille kuin kaiken maailman apinoille (kuten thaimaalaiset perseenmyyjät) että pääsevät työelämään kiinni. Suomalaisissa Suomen tulevaisuus ja suomalaiset ensisijalla työmarkkinoilla.

Markkinatalous suomalaiset perseen myyjät eivät käy kaupaksi.

• Parifaktaa

Thaimaa BKT 540 miljardia, Suomi 205 miljardia.
        Työttömyysprosentti Thaimaassa 1%, Suomessa 11%.
        Suomen BKT siis yli 2 kertaa pienempi ja työttömiä meillä on yli kymmenen kertaa enemmän kuin Thaimaassa. Työttömiä kuten sinä.
        Thaimaan väkiluku yli kymmenen kertaa suurempi. Thaimaa on 100 x tunnetumpi ja suositumpi maa maailmalla kuin Suomi. Kukaan edes tiedä mikä on Suomi. Pelkkä Bangkok tuottaa insinöörejä enemmän kouluistaan kuin koko Suomi.
        Suomi jää jalkoihin komeasti.

• NohOnkomiesNoh
        enemmänjutskaa kirjoitti:

koska sinä menet töihin? 30 vuotta jo odotettu että saisit työpaikan mutta taitaa olla turha toivo.

30 vuotta työelämää tuli täyteen tässä kuussa. Yrittäjänä 19 vuotta. Työttömänä nolla vuotta. Thaimaassa lomilla yhteensä 4 vuotta.
        Pyri samaan onkomies. Taitaa vaan se sinun juna olla jo mennyt.

• ylempitutkinto
        ammattikoulunkäynyt kirjoitti:

minä en ole kysynyt mitä kouluja ovat käyneet.minä tunnen 10 thaikkua suomessa.2 on pieni lapsi ovat kotona.2 heistä ovat tarjoilijana yhdessä pihviravintolassa.1 kosmetologi.1 pankissa töissä.1 vaatekaupan myyjä.1 on varastossa töissä.1 Parturikampaaja.1 on eronnut minun kaverista on ilmeisesti myymässä kalliossa ns.hierontaa.Yksikään ei ole siis sossun luukulla.Aika hyvin mamuiksi. Työllistyy siis paremmin kuin suomalaiset. Moni akka huutelee kouluksen perään,mutta eivät sitten osaa mitään ja ovat työttöminä.

Lauseet aloitetaan aina isolla kirjaimella ja lausetta ei ole hyvä aloittaa numerolla. Lauseiden väliin tulee tyhjälyönti ja kappalejakokin olisi suotavaa. Paikkojen kuten kaupunkien ja maiden nimet kirjoitetaan aina isolla kirjaimella. Parturikampaaja kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella jne.

Moni akka huutelee kouluksen perään. Mikä on koulus? Muuten Suomessa on hyvä koulutus ja monet naiset haluavat koulutustaan vastaavaa työtäkin. Olet kyllä aika nuija ja sovinisti mies, kun aliarvioit kunnollista koulutusta ja sitä, että naiset etsivät koulutustaan vastaavaa työtä. On myös aika nuijaa sanoa ettei suomalaiset naiset osaa tehdä mitään.

Siis sinun mielestä naiset eivät ansaitse hyvää koulutustaan vastaavaa työtä, mutta miehille se kuuluu automaattisesti? Ei kaikki halua siivota, olla varastossa töissä, työskennellä parturikampaajana tai tarjoilijana. Eikä hieromoissa seksin jakaminen ole mikään ammatti.

Oletko ollut kännissä , kun tuon onnettoman raapustuksen riipustit vai vaan joku ikäloppu, joka ei ole aikoinaan käynyt koulujaan loppuun. Nimimerkistäsi päätellen koulutuksesi on jäänyt ammattikoulun tasolle.

Kun on opiskellut monta vuotta, ei halua kyllä miksikään siivoojaksi tai ravintolan tarjoilijaksi edes sinne pihvipaikkaan, vaikka en näe minkään pihvipaikan olevan muita ravintoloita parempi paikka.

• näinonasiat
        PariJutskaa kirjoitti:

Kai se pitäisikin kelvata thaikuille työ kuin työ, kun ei ole mitään koulutusta, ei silloin ole paljon valinnanvaraa.

• näinonasiat
        urpoleppänen kirjoitti:

Markkinatalous suomalaiset perseen myyjät eivät käy kaupaksi.

Ei ole minun ongelmani tolvana.

• MassimiesLukiopohjalta
        ylempitutkinto kirjoitti:

Lauseet aloitetaan aina isolla kirjaimella ja lausetta ei ole hyvä aloittaa numerolla. Lauseiden väliin tulee tyhjälyönti ja kappalejakokin olisi suotavaa. Paikkojen kuten kaupunkien ja maiden nimet kirjoitetaan aina isolla kirjaimella. Parturikampaaja kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella jne.

Moni akka huutelee kouluksen perään. Mikä on koulus? Muuten Suomessa on hyvä koulutus ja monet naiset haluavat koulutustaan vastaavaa työtäkin. Olet kyllä aika nuija ja sovinisti mies, kun aliarvioit kunnollista koulutusta ja sitä, että naiset etsivät koulutustaan vastaavaa työtä. On myös aika nuijaa sanoa ettei suomalaiset naiset osaa tehdä mitään.

Siis sinun mielestä naiset eivät ansaitse hyvää koulutustaan vastaavaa työtä, mutta miehille se kuuluu automaattisesti? Ei kaikki halua siivota, olla varastossa töissä, työskennellä parturikampaajana tai tarjoilijana. Eikä hieromoissa seksin jakaminen ole mikään ammatti.

Oletko ollut kännissä , kun tuon onnettoman raapustuksen riipustit vai vaan joku ikäloppu, joka ei ole aikoinaan käynyt koulujaan loppuun. Nimimerkistäsi päätellen koulutuksesi on jäänyt ammattikoulun tasolle.

Kun on opiskellut monta vuotta, ei halua kyllä miksikään siivoojaksi tai ravintolan tarjoilijaksi edes sinne pihvipaikkaan, vaikka en näe minkään pihvipaikan olevan muita ravintoloita parempi paikka.

Äläpäs sitten itke kun ei ole töitä eikä rahaa. Koululla ei tee mitään jos et saa koulutustasi vastaavaa työtä sanotaanko kolmessa vuodessa. Sitten olet pudonnut kelkasta ja sinusta tulee sossupummi siksi että puet laiskuutesi ylpeyden piikkiin ja ei kelpaa muut työt. Kerrotko lisäksi ihmisille että olet "määrätietoinen" ja "taiteellinen" ja "älykäs" mutta lahjojasi ei arvosteta yleismaailmallisen tilanteen vuoksi? LOL! Teitä ressukoita on tämä maa täynnä. Siinäpä meidän ongelma. Pitää elättää 900000 byrokraattia ja unelmoivat akateemikot.

• kiitosjahyvääyötä
        MassimiesLukiopohjalta kirjoitti:

Äläpäs sitten itke kun ei ole töitä eikä rahaa. Koululla ei tee mitään jos et saa koulutustasi vastaavaa työtä sanotaanko kolmessa vuodessa. Sitten olet pudonnut kelkasta ja sinusta tulee sossupummi siksi että puet laiskuutesi ylpeyden piikkiin ja ei kelpaa muut työt. Kerrotko lisäksi ihmisille että olet "määrätietoinen" ja "taiteellinen" ja "älykäs" mutta lahjojasi ei arvosteta yleismaailmallisen tilanteen vuoksi? LOL! Teitä ressukoita on tämä maa täynnä. Siinäpä meidän ongelma. Pitää elättää 900000 byrokraattia ja unelmoivat akateemikot.

Huoh, mikä vuodatus. Nyt ota ressukka ota takapakkia, please.

Nyt kyllä auot päätäsi väärälle henkilölle. Minulla on hyvä työpaikka ja rahaakin on sekä säästöjä kaikenlaisia, niitä en nyt tässä ala luettelemaan julkisesti. Takana ylempi ammattikorkeakoulututkinto ja työtä olen saanut tehdä päivittäin ja koko ajan tarjotaan lisää. Jos rehellisiä ollaan, niin vielä kyllä kyttään parempia paikkoja....

Olen pahoillani jos sinulle on käynyt niin, että olet pudonnut kelkasta aikoja sitten ja et ole saanut koulutustasi vastaavia töitä. Ei välttämättä kaikista, jotka eivät saa niitä töitä, tule automaattisesti sossupummeja. Ei sekään ole ihan oikein, että kouluttaudut monen monta vuotta ja sitten päädyt siivoojaksi, siihen jäät sitten siivoilemaan koko loppuiäksi. Oma veljeni teki hanttihommia, vaikka oli korkeakoulutettu niin kauan, että sai koulutustaan vastaavan työpaikan.

Itse työtätekevänä en tunne olevani ressukka, vaikka niitä on tämä maa täynnä.
        LOL. Olen myös taiteellinen, luova ja älykäskin. Sinulla on ongelma itsesi kanssa, olet katkera muille ihmisille ja voisiko takana olla laiskuuskin. Jos on ylpeyttä, hyvää itsetuntoa, niin silloin saa sitä mitä haluaa.

Lukiopohjalta oleva massimies voisit miettiä itse mitä voisit tehdä parantaaksesi omaa hyvinvointiasi.

• notforhailand
        NohOnkomiesNoh kirjoitti:

30 vuotta työelämää tuli täyteen tässä kuussa. Yrittäjänä 19 vuotta. Työttömänä nolla vuotta. Thaimaassa lomilla yhteensä 4 vuotta.
        Pyri samaan onkomies. Taitaa vaan se sinun juna olla jo mennyt.

30 vuotta tuli täyteen työelämässä, ei yhtään ainutta työtöntä päivää joukossa, yrittäjänä 20 vuotta ja kolme krt. käynyt Thaimaassa. Ei minun paikka, aika törkyinen paikka lomailla, paskaiset rannat, ja liikaa populaa, liian kuuma ja tyhmät tekopyhät ihmiset ympärillä. Mieluummin matkustan jonnekin sellaiseen paikkaan, missä vähän enemmän luxusta.

• opiskellaantyöttömäksi

Minä pelasin koko nuoren ikäni jalkapalloa.Opiskelin Englannissa ja Hollannissa ammattia monta vuotta.Minä en monen vuoden koulutuksen jälkeen löytänyt työpaikkaa.
        Minä haluaisin koulutusta vastaavaa työtä,mutta sitä ei ole löytynyt.
        Ylemmän tutkinnon mielestä ei nyt ole mielekästä tehdä mitään.
        Minä sitäpaitsi olen itse maksanut opintoni.Kuka on maksanut sinun opintosi.
        Kaikki on yhteiskunnan vikaa,kun ei hommia löydy.

• MassimiesLukiopohjalta1
        kiitosjahyvääyötä kirjoitti:

Huoh, mikä vuodatus. Nyt ota ressukka ota takapakkia, please.

Nyt kyllä auot päätäsi väärälle henkilölle. Minulla on hyvä työpaikka ja rahaakin on sekä säästöjä kaikenlaisia, niitä en nyt tässä ala luettelemaan julkisesti. Takana ylempi ammattikorkeakoulututkinto ja työtä olen saanut tehdä päivittäin ja koko ajan tarjotaan lisää. Jos rehellisiä ollaan, niin vielä kyllä kyttään parempia paikkoja....

Olen pahoillani jos sinulle on käynyt niin, että olet pudonnut kelkasta aikoja sitten ja et ole saanut koulutustasi vastaavia töitä. Ei välttämättä kaikista, jotka eivät saa niitä töitä, tule automaattisesti sossupummeja. Ei sekään ole ihan oikein, että kouluttaudut monen monta vuotta ja sitten päädyt siivoojaksi, siihen jäät sitten siivoilemaan koko loppuiäksi. Oma veljeni teki hanttihommia, vaikka oli korkeakoulutettu niin kauan, että sai koulutustaan vastaavan työpaikan.

Itse työtätekevänä en tunne olevani ressukka, vaikka niitä on tämä maa täynnä.
        LOL. Olen myös taiteellinen, luova ja älykäskin. Sinulla on ongelma itsesi kanssa, olet katkera muille ihmisille ja voisiko takana olla laiskuuskin. Jos on ylpeyttä, hyvää itsetuntoa, niin silloin saa sitä mitä haluaa.

Lukiopohjalta oleva massimies voisit miettiä itse mitä voisit tehdä parantaaksesi omaa hyvinvointiasi.

"Kun on opiskellut monta vuotta, ei halua kyllä miksikään siivoojaksi tai ravintolan tarjoilijaksi edes sinne pihvipaikkaan, vaikka en näe minkään pihvipaikan olevan muita ravintoloita parempi paikka"
        Kuulepas sinä suojatyöpaikassa lusiva typerä elämää kokematon pikku lortto. Minä tienasin enemmän rahaa jo ennenkuin olin kolmekymppinen kuin mitä sinä tulet tienaamaan koko työelämäsi ja eläkkeesi aikana.
        Suomen ongelmat ovat laajalti tunnustettuja kaikissa piireissä. Yksi kasvava ongelma on se että kouluttaudutaan väärille aloille. Siksipä meillä on jo suuri joukko jostakin höpsövirasta haaveilevia ihmisiä ja monet akateemiset jotka ovat töissä ovat pelkkiä riippakiviä yhteiskunnalle.
        Tuohan ei ole minun ongelmani kuin välillisesti koska minulla on kukkaro ollut kunnossa jo yli 20 vuotta ja niin on lapsillanikin. Tulevaisuutemme on turvattu. Jokainen kolmesta autostanikin on kalliimpi kuin koko omaisuutesi.
        Haluaisin kuitenkin nähdä akitiivisen hyvinvoivan ja ahkeran Suomen. Nyt näen valtavan joukon paskahousuja ja haaveilijoita suojatyöpaikoissaan tai kotona odottelemassa että joku tunnistaa "lahjanne".
        Muistapas jatkossa että yhteiskunnan ja kotimaansa tilanteesta huolestuminen ei ole sama asia kuin omasta tilanteestaan kertominen tai katkeroituminen. Mutta tuollaisiahan monet teistä ovat että koetetaan muuttaa velkoja saataviksi ylemmyydentunnoissaan vaikka todellisuudessa olette kateellisia ja niuhottavia hienostelevia luusereita.

• nauriitkinnauraa
        MassimiesLukiopohjalta1 kirjoitti:

"Kun on opiskellut monta vuotta, ei halua kyllä miksikään siivoojaksi tai ravintolan tarjoilijaksi edes sinne pihvipaikkaan, vaikka en näe minkään pihvipaikan olevan muita ravintoloita parempi paikka"
        Kuulepas sinä suojatyöpaikassa lusiva typerä elämää kokematon pikku lortto. Minä tienasin enemmän rahaa jo ennenkuin olin kolmekymppinen kuin mitä sinä tulet tienaamaan koko työelämäsi ja eläkkeesi aikana.
        Suomen ongelmat ovat laajalti tunnustettuja kaikissa piireissä. Yksi kasvava ongelma on se että kouluttaudutaan väärille aloille. Siksipä meillä on jo suuri joukko jostakin höpsövirasta haaveilevia ihmisiä ja monet akateemiset jotka ovat töissä ovat pelkkiä riippakiviä yhteiskunnalle.
        Tuohan ei ole minun ongelmani kuin välillisesti koska minulla on kukkaro ollut kunnossa jo yli 20 vuotta ja niin on lapsillanikin. Tulevaisuutemme on turvattu. Jokainen kolmesta autostanikin on kalliimpi kuin koko omaisuutesi.
        Haluaisin kuitenkin nähdä akitiivisen hyvinvoivan ja ahkeran Suomen. Nyt näen valtavan joukon paskahousuja ja haaveilijoita suojatyöpaikoissaan tai kotona odottelemassa että joku tunnistaa "lahjanne".
        Muistapas jatkossa että yhteiskunnan ja kotimaansa tilanteesta huolestuminen ei ole sama asia kuin omasta tilanteestaan kertominen tai katkeroituminen. Mutta tuollaisiahan monet teistä ovat että koetetaan muuttaa velkoja saataviksi ylemmyydentunnoissaan vaikka todellisuudessa olette kateellisia ja niuhottavia hienostelevia luusereita.

Ja höpönhöpön sinun saduillesi, kai tuollainen aggressiivinen asenne on periytynyt kotoasi omasta perheympäristöstäsi. Äitimuoriko se virheen tehnyt kasvattaessaan tuollaisen pojan inhoamaan oman maansa kansaa.

• ylempitutkinto
        opiskellaantyöttömäksi kirjoitti:

Minä pelasin koko nuoren ikäni jalkapalloa.Opiskelin Englannissa ja Hollannissa ammattia monta vuotta.Minä en monen vuoden koulutuksen jälkeen löytänyt työpaikkaa.

En sanonut ettei ole mielekästä tehdä yhtään mitään. Myöskin kerroin, että oma veljeni teki muita hommia pari vuotta ennen kuin löysi korkeakoulutustaan vastaavaa työtä. Haki jatkuvasti töitä. Itse olen saanut tehdä omaa koulutustani vastaavia hommia ja työt eivät lopu. Aikaisemmin tein töitä 15 vuotta vakinaisena eräässä firmassa, mutta nyt olen freelancerina omasta tahdostani, mikä tarkoittaa sitä, että pidän lomaa silloin kun haluan.

Takana yli 30 vuotta työelämää. Toki peruskoulutus on ollut ilmaista kuten kaikilla suomalaisilla, mutta korkeakoulun ohella kävin myös töissä, että saisin maksettua elämisen ja asunnon. Jos ei moneen vuoteen saa vaikka kuinka hakisi, koulutustaan vastaavaa työtä, niin eikö silloin voisi miettiä toista alaa ja kouluttautua uudelleen? Monet vaihtavat alaa ja kouluttautuvat uudelleen. Se on nykypäivän trendi olla multiosaaja.

• ylempitutkinto
        MassimiesLukiopohjalta1 kirjoitti:

Nyt kyllä meni aika yli. En ymmärrä mikä on ongelmasi, mutta taitaa olla suurempikin ongelma sinulla meneillään. En totisesti ole mikään suojatyöläinen ja en myöskään ole mikään pikku lortto. Elämän kokemustakin minulla on vaikka sinulle jakaa. Et ilmeisesti lukenut kunnolla mitä kirjoitin tai/ja et ymmärtänyt siitä yhtään mitään. Niin kuin kerroin, olen tehnyt töitä lähes koko elämäni ja voisin sanoa, että kukkaroni on ollut jopa pitempään kunnossa kuin sinun, sanotaan että n. 30 vuotta. Revi siitä urpo.

Mitä taas kirjoituksesi kertoo sinusta itsestäsi, niin enemmän sinä itse vaikutat ylemmyydentuntoiselta toisia ihmisiä kohtaan kehumalla tienesteillä, rahoillasi ja autoillasi. Eikös tuo ole aika naiivia ja typerää tuollainen kehuskelu tuntemattomille ihmisille. Olet jäänytkin sille lukiopohjalle lusimaan ajatusmaailmoinesi ja eihän lukio olekaan mitään muuta kuin yleissivistävä koulutus ja ponnahduslautana tuleville jatko-opinnoille. Sinulla on käynyt sen verran huonosti ettet ole imenyt sitä yleissivistystä lukion aikanakaan, kirjoituksesi kertoo siitä kaiken. Ehkä olet myös katkera niille, jotka ovat opiskelleet pidemmälle kuin sinä ja joilla älliä siihen.

Ainut asia missä olit oikeassa, oli se, että Suomessa kouluttaudutaan väärille aloille, mutta sehän onkin yhteiskunnallinen ongelma eikä se auta vaikka kuinka morkkaat sellaisia, jotka eivät saa omaa koulutustaan vastaavaa työtä.

• koulutuskunniaan
        opiskellaantyöttömäksi kirjoitti:

Mieluummin korkeasti koulutettu ja työtön, kuin kouluja käymätön hanttihommien tekijä tai siivooja joka siivoaa toisten paskoja.

• vihaantätäkansaa

Suomalaisista vesipääpennuista ei ole työntekijöiksi, yli puolet alle kolmekymppisistä suomalaisista on paskahousuja alle kakskymppisissä prosentti hipoo sataa.

• LukiokinjäikeskenMies

Nyt kyllä meni aika yli. En ymmärrä mikä on ongelmasi, mutta taitaa olla suurempikin ongelma sinulla meneillään. En totisesti ole mikään suojatyöläinen ja en myöskään ole mikään pikku lortto. Elämän kokemustakin minulla on vaikka sinulle jakaa. Et ilmeisesti lukenut kunnolla mitä kirjoitin tai/ja et ymmärtänyt siitä yhtään mitään. Niin kuin kerroin, olen tehnyt töitä lähes koko elämäni ja voisin sanoa, että kukkaroni on ollut jopa pitempään kunnossa kuin sinun, sanotaan että n. 30 vuotta. Revi siitä urpo.

Mitä taas kirjoituksesi kertoo sinusta itsestäsi, niin enemmän sinä itse vaikutat ylemmyydentuntoiselta toisia ihmisiä kohtaan kehumalla tienesteillä, rahoillasi ja autoillasi. Eikös tuo ole aika naiivia ja typerää tuollainen kehuskelu tuntemattomille ihmisille. Olet jäänytkin sille lukiopohjalle lusimaan ajatusmaailmoinesi ja eihän lukio olekaan mitään muuta kuin yleissivistävä koulutus ja ponnahduslautana tuleville jatko-opinnoille. Sinulla on käynyt sen verran huonosti ettet ole imenyt sitä yleissivistystä lukion aikanakaan, kirjoituksesi kertoo siitä kaiken. Ehkä olet myös katkera niille, jotka ovat opiskelleet pidemmälle kuin sinä ja joilla älliä siihen.

Ainut asia missä olit oikeassa, oli se, että Suomessa kouluttaudutaan väärille aloille, mutta sehän onkin yhteiskunnallinen ongelma eikä se auta vaikka kuinka morkkaat sellaisia, jotka eivät saa omaa koulutustaan vastaavaa työtä.

En morkkaa ketään, totean vaan mutta olen sen todennut tuttavienkin puolesta että koulu ei takaa onnea eikä viisautta. Koulutettu ei siis mielestäni ole millään tavalla parempi ihmisenä jota koetat antaa ymmärtää eikä koulutetulla ole mitään varaa leuhkia kouluillaan tai syntyperällään. Tunnen täydellisen tolloja akateemikkoja ja täydellisen fiksuja että humaaneja resupekkoja ja päinvastoin. Koulutausta ei merkitse minulle ihmisessä yhtikäs mitään.
        Kouluttamattomien herjaaminen lisäksi ei ole sivistynyttä käytöstä. Fiksu ymmärtää ettei kaikilla ole siihen mahdollisuutta. Pilkkaatko myös kehitysvammaisia sen vuoksi millaisina he ovat syntyneet?
        Ilman elvistelyä kerrottakoon että meitsi rakensi ensimmäisen omakotitalonsa 100% omilla rahoillaan jo reilu parikymppisenä ja se oli maksettu ja myyty hyvällä profiitilla ennenkuin monet kaverit pääsivät edes kouluistaan lyhentämään opintovelkojaan. Voin kertoa että olivat paria poikkeusta lukuunottamatta saatanan kateellisia. Oli minulla myös onnea matkassa mutta vielä enemmän sisua.
        Yleissivistystä olen imuroinut oma-aloitteisesti. 20 vuotta olen harrastanut historiaa, matematiikkaa, astronomiaa, tekniikkaa, päivittänyt tietojani muista tieteistä ja kiinnostunut ihmisen psykologiasta ja monista muista asioista. Yleistietämykseni on tasolla jolle ei missään koulussa valmistuta. Katkeruutta minussa ei ole rahtuakaan. Ainoastaan pyrkimys ihmisten tasavertaiseen kohteluun. Inhoan elvistelyä ja heikompien sortamista että valehtelua. Rasismi saa säkäkarvani pystyy ja puolustan heikompia monella tavalla elävässä elämässä. Ihmiset ovat erilaisia ja sattumallakin on osansa. Minusta tuli vittumaisen määrätietoinen ja sisukas siksi että en ottanut enää potkuja päähän sovinnolla. Se tuotti tulosta. Tarkennetakoon vielä että lopetin sen lukionkin kesken ja aloitin työelämän 17 vuotiaana. Muutama vuosi myöhemmin vein työnantajani muut työntekijät omaan lafkaani mennessäni. Olin nääs oppivaista sorttia. Erityisen älykäs en väitä olevani mutta määrätietoisuus on korvannut paljon ja puupäinen sisukkuus.
        Toivotan onnea matkaasi ja kohtelethan ihmisiä lähtökohtaisesti tasavertaisesti heidän koulutuksestaan tai synnyinmaastaan riippumatta. :)

• Zaphodbbx
        Parifaktaa kirjoitti:

Thaimaa BKT 540 miljardia, Suomi 205 miljardia.
        Työttömyysprosentti Thaimaassa 1%, Suomessa 11%.
        Suomen BKT siis yli 2 kertaa pienempi ja työttömiä meillä on yli kymmenen kertaa enemmän kuin Thaimaassa. Työttömiä kuten sinä.
        Thaimaan väkiluku yli kymmenen kertaa suurempi. Thaimaa on 100 x tunnetumpi ja suositumpi maa maailmalla kuin Suomi. Kukaan edes tiedä mikä on Suomi. Pelkkä Bangkok tuottaa insinöörejä enemmän kouluistaan kuin koko Suomi.
        Suomi jää jalkoihin komeasti.

Noinhan tuo on, Thaimaassa on huomattavasti enemmän poweria kun pienen pienessä Suomessa, toisaalta Thaimaa on kuitenkin vielä kehitysmaa, jonka koulutustaso Suomeen verrattuna on olematon, jos katsotaan keskiarvoa... Toki on todella kovia kouluja, peruskoulutus on heikko... Mutta Thaimaa on tulevaisuudessa Aasian suurin taloudellinen vaikuttaja heti Kiinan jälkeen... Palkkataso on heikko siksi verotulot jää pieniksi, näillä verotuloilla ei mitenkään pystytä rakentamaan kunnollista infrastruktuuria ja koululaitosta, joka rajoittaa kasvua, muuten tuo BTK johtaa harhaan, pitäisi katsoa paljonko se on henkeäkohti, ei kokonaissummaa... Lisäksi Thaimaassa on vielä eräs todella suuri voimavara, ihmisten keski-ikä on huomattavasti alhaisempi kuin Suomessa....

• huhuhminkänäkösiä

Ei kyllä kaikki voi olla exhuoria koska ovat niin rumia. Tai jos ovat huoria niin ei kyllä ole kauppa käynyt ennen sitä suomalaista unelmien prissi -peristä.

• MoiMiksu

Miksuko se siellä? Mikä on Miksu hei prissi?

• Klubi-ratkaisee

Se riippuu ihan siitä että missä käy, ja miten käyttäytyy... Löysin oman vaimoni (yrittäjäsuvun tytär, kansainvälisen yrityksen tiiminvetäjä, Yliopistotutkinto) eräästä erityisesti paikallisille varakkaille suunnatulta klubilta. Ero oli kuin yöllä ja pävällä verrattuna tavallisiin klubeihin, ja asiakkaidenkin pukeutuminen kokonaan omaa luokkaansa. Juomien hinnatkin paikassa olivat omaa luokkaansa joka viimeistään piti paikallisen rahavaan kaukana mestasta.

• Selitäsvähän

No miten sinä pääsit sinne klubille sisään Olvi -lippis päässä ja kuset shortseilla?

• Puvulla
        Selitäsvähän kirjoitti:

No miten sinä pääsit sinne klubille sisään Olvi -lippis päässä ja kuset shortseilla?

Tietysti.... Eihän perikset näistä mitään ymmärrä!

• seliseliseli
        Selitäsvähän kirjoitti:

Just joo, taas joku Olvi-lippis päässä suomijuntti unelmoi ja onanoi. (rahavaan, mestoista) Suomalaiset miehet ovat sen verran juntteja ettei heistä ole tuollaiseen ikinä. On nähty, pikku pomot esittävät suurempaakin johtajaa jopa pienemmissäkin paikoissa ja käytöstavat ovat sitä luokkaa; kännissä örveltämistä ja hölmöilyä.

Voi taas todeta sen, että taas sama pölkkypää asialla kuten aina täällä ihanaisella matkailupalstalla.

• Ihan-miten-vaan
        seliseliseli kirjoitti:

Just joo, taas joku Olvi-lippis päässä suomijuntti unelmoi ja onanoi. (rahavaan, mestoista) Suomalaiset miehet ovat sen verran juntteja ettei heistä ole tuollaiseen ikinä. On nähty, pikku pomot esittävät suurempaakin johtajaa jopa pienemmissäkin paikoissa ja käytöstavat ovat sitä luokkaa; kännissä örveltämistä ja hölmöilyä.

Voi taas todeta sen, että taas sama pölkkypää asialla kuten aina täällä ihanaisella matkailupalstalla.

Mielipiteet on toki sallittuja ja tervetulleita, mutta olen todella surullinen puolestasi jos Sinua ei hyvällä avioliitolla ole siunattu ja joudut vain runkkailemaan 24/7 vanhojen loppuunkuluneiden VHS -pornokasettien parissa kun rahaa parempaakaan ei ole...

• punikkija7kääpiötä

Niin, Miksi?

Miksi jotakin ihmistä vaivaa se mitä joku muu tekee tai on tekemättä ja mitä valintoja kukin elämässään tekee?

Ei tarvitse olla älykkö keksiäkseen useammankin syyn miksi joku mitäkin tekee.

Vai etsiikö aloittaja elämälleen suuntaa ja motiivia?

• Kateellinen-AP

AP on vain kateellinen kun ei saa edes mainitsemansa "alakastisen" alapäätä...

• OnkomiehenOnkelmat

Miksu onkomies ei saa? Siksu miksu onkomies ei saa kun ei oo töitä eikä rahnaa. Siksu miksu onkomies ei saa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7260
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      724
      3446
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      160
      1741
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      335
      1723
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1385
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1361
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1260
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1237
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      257
      1228
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1144
    Aihe