neuleapua?

avuton

Yritän tehdä Pirkan lokakuun 04 numerossa ollutta punarinta-paitaa. Hihojen ja etukappaleiden jatkaminen askarruttaa, voisiko joku neuvoa?

"...Toista kavennukset joka 4. krs vielä 2-0-0-0 kertaa ja sitten joka 2. krs 8-13-15-16 kertaa."

Eli teenkö ensin 8 krs sileää vai alanko kaventamaan heti 2. krsn jälkeen?

Entä mistä mittaan raglankorkeuden? Hihoista päätetyt 2 s tekevät n. 1,5 cm sauman neulotun raglanin jatkoksi, otanko siis tämän mukaan vai mittaanko pelkästään siitä, miten paljon raglania olen neulonut?

Kovin sekavasti selitetty, mutta toivottavasti joku osaa neuvoa. :)

Jaa vielä yksi askarrus: Neuloessa tuleva lanka tuppaa kiertymään itsensä ympärille (tiukentuu) ja lankarullaa pitää pyörittää aika ajoin jotta saa kiertymät pois. Mistäköhän tämä mahtaa johtua?

14

835

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kässäri
      • kiitti vaan...

Sinäkään et tiedä? Kiitti kuitenkin yrityksestä...

• noista kavennuksista ensinnäkin, kukin numero viittaa johonkin neljästä koosta, eli mitä kokoa olet tekemässä? Ja jos teet muuta kokoa kuin S, niin silloin aloitat kavennukset jo joka 2. krs!

Raglan sana viittaa raglan-leikkaukseen, eli yleensä mitataan siitä,mistä kavennukset alkavat kappaleiden yhdelle puikolle ottamisen jälkeen.

Sitten vinkki: jokaisen ohjeen mukana on yleensä numero, johon voi soittaa, jos on ohjetta koskevia tiedusteluja!

• avuton

Kiitos oikein kovasti! :)

• Saat selvät ohjeet, kun kerrot mikä koko on kysymyksessä.

• avuton

Teen kokoa M, mutta paita on jo kaulusta vaille valmis. Kiitos kuitenkin avusta! :)

• kässäri

Jos teet kokoa s,niin ensin kavennat joka 4:s krs 2 kertaa ja sitten joka toinen krs 8 kertaa.
      Kyllä minä osaan,mutta osaan myös itse käyttää nettiä ja kirjastoa avuksi jos joskus sellainen tilanne eteen tulee (mitä ei useinkaan tule).

• avuton

Enkös minäkin juuri nettiä kysymiseen käytä? Se paha puoli, että tänne pääsee myös kaikenmaailman näsäviisaat "neuvomaan". Kun noista "ota itse selvää" neuvoista kun ei juuri ole minkäänlaista apua.

• sivusta
        avuton kirjoitti:

Enkös minäkin juuri nettiä kysymiseen käytä? Se paha puoli, että tänne pääsee myös kaikenmaailman näsäviisaat "neuvomaan". Kun noista "ota itse selvää" neuvoista kun ei juuri ole minkäänlaista apua.

mutta liian laiska etsimään itse.Nimimerkkisi on aika osuva.

• kässäri

Kaiva lanka kerän sisältä,niin ei kierry.

• avuton

Kiertyy, vaikka mistä kaivaisi. Sarjassamme elämän pieniä kummallisuuksia.

• Tuliko hyvä?=} hauskaa joulun odotusta!

• avuton

Hyvä tuli! Kiitos oikein paljon ja hyvää joulua! :)

• ???

No missäs koossa sitten pitäisi ensin neuloa 8 krs:ta sileää? Siis sileää ilman kavennuksia? En ymmärrä kyllä minäkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5490
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2407
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      255
      1675
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1657
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1497
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1195
    8. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      327
      1195
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      334
      1190
    10. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      10
      1187
    Aihe