Minun filateelinen vaistoni sanoo, että siinä vaiheessa kun joku maa julkaisee Aku-Ankka -aiheisen postimerkin, kannattaa lopettaa ko. maan postimerkkien keräily.
Suomi saavutti tämän vaiheen muutama vuosi sitten.
Tosin Matti Nykänen -postimerkin ilmestyminen vuonna 1988 oli jo sellainen pohjanoteeraus, että eipä ole sen jälkeen ilmestyneet suomalaiset merkit kiinnostaneet...
Harmillista sinänsä. Vielä 1970-luvulla suomalaisia merkkejä arvostettiin maailmalla. Maltillinen julkaisutahti ja järkevät aihevalinnat vetosivat vielä silloin filatelisteihin.
Aku-Ankka -efekti
2
495
Vastaukset
- Aku-Ankkojen ja postimerkki...
Siis mitä hemmetin pahaa on Aku-Ankka -postimerkeissä? Sen julkaisemiseen oli kumminkin selvä tarkoitus, 50-vuotisjuhla. Aku-Ankka on sentään Suomen luetuin sarjakuvalehti ja suomalaiset ovat ahkerimpien joukossa akkareiden lukemisessa. Kerrotko minulle, mitä järkeä on julkaista "Iisalmi 100 vuotta"-postimerkkiä. Harvase vuosihan joku kunta täyttää vuosia. Iisalmessahan on vaivaiset muutama tuhat asukasta!
- $ € £
Postilla ei ole ollut tapana mainostaa kaupallisia tuotteita.
Mutta Aku Ankkaa julkaiseva Sanoma osakeyhtiö on ilmeisesti niin mahtava firma, että se saa Suomen Postinkin polvilleen.
Nyt kun Aku Ankalla on oma postimerkki, niin pitää saada oma merkki myös McDonaldsille, Essolle ja Microsoftille. Millä perusteella esim. McDonalds on jotenkin huonompi tuotemerkki kuin Aku Ankka? Sekä McDonalds että Aku Ankka tarjoavat lapsille kaikenlaista kivaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih445249Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5271786Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748