Te, jotka kannatte salilla mukana juomapulloa / pulloja. Kertrokaa mitä teillä on pulloissa ja miksi?
Onko joku teille keronut, että pulloja pitää kantaa salilla treenatessa?
Kahden pullon käyttäjät. Onko pulloissa eri aineita ja mihin tarkoitukseen?
Onko teillä jano treenatessa?
103
1588
Vastaukset
- tuhtis
vesi,
ei ole tarvinnut kenenkään kertoa, että joutuu juomaan kun on jano- kääntöhauvis
Kosaania ja kaliaa sekä sokuurivettä sokerlompin tekkoon. Jaksaa pungertaa koko päivän.
- siperiateetä
itse teen omat energiajuomat itse.urheilupulloon vettä raanasta,siihen suolaa ja sokeria saman verran,ja ulkoilu salijuoma on valmis.jos haluaa eriväriset urheilujuomapullot niin näkee toisetkin että on erilaiset juomat.vaikka molemmissa on sokeri suola liuos.pysyy sokeri suolatasapaino kohdillaan ja on terveellinen laihdutus ja kuntoilujuoma pulloissa. ennen suoritusta juon siperian teetä joka auttaa hapenottokykyä kovasti nostavana.ohje löytyy netistä,miten sitä hapenottoteetä tehdään.tässä en sitä ryhdy toisille neuvomaan,muuta ei tarvitse.maksaa pari senttiä pullo ja loput rahat säästän samoiluun siperian aroilla kävelyyn.
- fafaa4521
Vettä menee sellanen 1 litra tunnin treeneissä helposti. Aika monella on lisäks jonkun sortin aminosekoitus siinä seassa.
- poijkka
suomalaista marjamehua ja magnesiumia mausteeksi, ei pumppu gramppaa, ramppaa kyllä!
- janottaa
Vettä. Toisinaan tulee kovempi jano, mutta yleensä kuivaa suuta.
- dcfvghyujnik
Tuoremehua löytyy pullosta. Verensokerin nostatusta varten. Joskus tavallista kovemmassa/pidemmässä treenissä myös vettä.
- munatmeni
Kaipa se on hieman myöhäistä kun tuli hammastahnat ulos jo.
- 16-1
Salilla vettä, kamppailutreeneissä jotain urheilujuomaa.
- erer
Mitää olla elektrolyytejä niin lähtee jano
- istuskelujuomat
Juoksen matolla tunnin ilman juomia, sitten nostelen painoja. Vieressä istuskellaan somessa ja siemaillaan palautusjuomia, kai se janottaa.
- dfgssdf
Juomistarve on hikoilun määrän mukainen. Jos ei hikoile, ei juomaa tarvi. Jos sen sijaan oikeasti treenaa ja hikoilee kunnolla, on tunnin aikana juotava ainakin ½ litraa. Se mua kyllä on naurattanut kun jooga- ja pilatestunneille tullaan putelin kanssa....
- ihmejuttuja
Jaa, kyllä mulla vaan hiki valuu joogassa ja pilateksessakin.
Mutta miksi tämäkin asia pitää nostaa tapetille. Ne juo ja kantaa sitä juomapulloa salilla jotka kokevat tarvitsevansa nestettä treenin aikana. Ei kai tässä pitäisi olla sen kummempaa. - hjhhhhhhh
Joku vaan toivoo kuulevansa että siellä pullossa on roinaa. Tai haluaa päästä kehuskelemaan sillä, että ei itse tarvitse vettä vaikka juoksisi maratonin. Säälittävää todellakin.
- tuttipullot
hjhhhhhhh kirjoitti:
Joku vaan toivoo kuulevansa että siellä pullossa on roinaa. Tai haluaa päästä kehuskelemaan sillä, että ei itse tarvitse vettä vaikka juoksisi maratonin. Säälittävää todellakin.
Tunnin kestävää juoksua varten riittää hyvin kun tankaa muutaman desin hiilihydraattipitoista juomaa ennen juoksua. Jos aikoo juosta pidempään niin suolaakin voi laittaa sekaan vähän ja tankata juomaa hieman enemmän. Tunnin punttitreenin aikana en oo tarvinnut juomia. Jotkutt kännyköittensä kanssa maanisesti näpertelevät näyttävät tarvitsevan jatkuvasti juomiaankin.
- awfwa
tuttipullot kirjoitti:
Tunnin kestävää juoksua varten riittää hyvin kun tankaa muutaman desin hiilihydraattipitoista juomaa ennen juoksua. Jos aikoo juosta pidempään niin suolaakin voi laittaa sekaan vähän ja tankata juomaa hieman enemmän. Tunnin punttitreenin aikana en oo tarvinnut juomia. Jotkutt kännyköittensä kanssa maanisesti näpertelevät näyttävät tarvitsevan jatkuvasti juomiaankin.
Toiset kokee tarvitsevansa toiset ei. Treenistä selviytyy kummallakin tavalla.
Ainoana erona on että jos et juo treenin aikana niin keho menettää nesteitä ja treenin jälkeen sulla on pieni neste hukka päällä, joka häiritsee palautumista. Miksi siis olla juomatta kun voi silloin tällöin ottaa hörpyn juomasta ja varmistaa näin että aineenvaihduta toimii ja kesällä tärkeämpänä että jäähdytys eli hikoilu toimii. - ihmejuttuja
tuttipullot kirjoitti:
Kenelle riittää, kenelle ei. Ei pitäis sun ongelma olla, jos toiselle ei riitä. Ihme valittamista muiden treenauksesta. Jos keskittyisit ihan vaan siihen omaan tekemisees.
- hyhyhyh
ihmejuttuja kirjoitti:
Jaa, kyllä mulla vaan hiki valuu joogassa ja pilateksessakin.
Mutta miksi tämäkin asia pitää nostaa tapetille. Ne juo ja kantaa sitä juomapulloa salilla jotka kokevat tarvitsevansa nestettä treenin aikana. Ei kai tässä pitäisi olla sen kummempaa.Olet lihava tai älyttömän huonokuntoinen, jos noissakin lajeissa hikoilet. Kommenttina vaan.
- raw
Toiset hikoilevat enemmän, kuin toiset. Vaikka olisi kuinka hoikka ja hyvä kuntoinen.
- ihmejuttuja
hyhyhyh kirjoitti:
Olet lihava tai älyttömän huonokuntoinen, jos noissakin lajeissa hikoilet. Kommenttina vaan.
Niin tai sitten mulla vaan irtoaa hiki helposti. Hikoilun määrä ei kerro kunnosta, paitsi ehkä aineenvaihdunnan.
- ouo523u4
ihmejuttuja kirjoitti:
Niin tai sitten mulla vaan irtoaa hiki helposti. Hikoilun määrä ei kerro kunnosta, paitsi ehkä aineenvaihdunnan.
Vesipullo ei kuulu joogaan ja sen kyllä tietää jokainen, joka on vähänkin joogannut.
- ihmejuttuja
ouo523u4 kirjoitti:
Vesipullo ei kuulu joogaan ja sen kyllä tietää jokainen, joka on vähänkin joogannut.
No, ei voi mitään. Mulla on ja se siitä.
- Minävaanmietin
hyhyhyh kirjoitti:
Olet lihava tai älyttömän huonokuntoinen, jos noissakin lajeissa hikoilet. Kommenttina vaan.
Jaa jaa, itse hikoilen joogassa enkä koe olevani huippu huonossa kunnossa:
Cooper 3050m
10km 51min
Penkki 80kg (tiedän että on heikko, oma paino 75kg)
Punnerruksia 42 minuutissa, mutta 90 putkeen menee kyllä.
Taustana kamppailulajit ja nuorempana jalkapallo...
Liekö yksilöllistä ? - Minävaanmietin
ouo523u4 kirjoitti:
Kyllä ainakin hotjoogassa tuo vesipullo on yleensä vakiovaruste kaikilla... Siitä ei alussa juoda kun kehoa lämmitetään mutta myöhemmin kyllä.
- Hoitsu13456
Vettä juodaan joogassa siksi, että aineenvaihdunta joogatessa tehostuu, jolloin vesi tulee tarpeseen.
- urvot
hyhyhyh kirjoitti:
Et ole joogaa kokeillut etkä siitä myöskään mitään tiedä. Ja jos nyt pelleilet, että olen kokeillut niin luepa seuraava: Olen käynyt kavereiden kanssa lämimässä kiekkoa tyhjään maaliin, ei tullut hiki. Johtopäätös siis kuuluu, jääkiekossa ei tule hiki. eikös vaan.
- ajatelkaaedesvähän
urvot kirjoitti:
Et ole joogaa kokeillut etkä siitä myöskään mitään tiedä. Ja jos nyt pelleilet, että olen kokeillut niin luepa seuraava: Olen käynyt kavereiden kanssa lämimässä kiekkoa tyhjään maaliin, ei tullut hiki. Johtopäätös siis kuuluu, jääkiekossa ei tule hiki. eikös vaan.
Jooga on meditatiivista silloin kun se on oikeaa joogaa. Meditaatiota ei keskeytetä ylimääräisillä liikkeillä, syömisellä tai juomisella. Jooga, jossa hikoillaan niin paljon että on pakko juoda on länsimaalaista jumppajoogaa, mekaanista ja massoille tehtyä. Siinä kaikki tekevät samat liikkeet samalla lailla piittaamatta oman kropan tarpeista. Siihen kyllä sopii myös vesipullo ja tissi- persvaon näyttävät treenikamppeet.
- juknov
Mulla tulee nälkä joogatessa, syön välillä pizzaa. Joskus alkaa myös panettaa,.....
Taidat olla idiootti. - nojoon
ajatelkaaedesvähän kirjoitti:
Jooga on meditatiivista silloin kun se on oikeaa joogaa. Meditaatiota ei keskeytetä ylimääräisillä liikkeillä, syömisellä tai juomisella. Jooga, jossa hikoillaan niin paljon että on pakko juoda on länsimaalaista jumppajoogaa, mekaanista ja massoille tehtyä. Siinä kaikki tekevät samat liikkeet samalla lailla piittaamatta oman kropan tarpeista. Siihen kyllä sopii myös vesipullo ja tissi- persvaon näyttävät treenikamppeet.
Ja onko sillä jotain merkitystä kummassa tykkää käydä? Mä käyn kuntokeskuksen joogatunnilla huoltamassa kehoa, juomapullon kanssa. Liikkeet teen oman kehon tuntemusten mukaan.
- Lipittäjät
Kysyin tätä sitä varten kun epäilen, että sitä nestettä ei tunnin treenissä tarvii. Silti pulloja kannellaan mukana, vaikka ei ole edes hiki kun sarjojen välissä ollaan somessa 5min. kertomassa, että ollaan salilla!!!
Kestävyysliikunnassa tunnin treenissä hikoillaan paljon enemmän, eikä siihen suositella vielä nesteiden nauttimista. Onko silloin nesteiden (veden) juominen jotenkin pielessä, jos oikeasti tulee salilla jano?
Raskaissa perusliikeissä asia on sitten aivan toisin. Siinä kyllä hiki virtaa, jos ei palautukset ole liian pitkiä. Liian monet kyllä jättää lämmittelyn tekemättä, jossa voisi sen hien saada pintaan.
Uskon, että se jatkuva juominen on psykosomaattista. Se on jonkinlainen pakkotoiminto kun ei osata olla sarjojen välillä paikoillaan tekemättä mitään. Ja onhan se muotia kun muutkin kantaa sitä pulloa. Siinähän pitäis vaan keskittyä omaan tekemiseen ja seuraavaan sarjaan.
Jos niissä pulloissa on muuta kuin vettä, entsyymeitä, latureita, suolaa ym. Onko silloin markkinoinnin uhri? Ainut mitä tehdään treenissä tosissaan on lisäravinteiden käyttö. Siksikö, että ne maistuu niin hyvälle. Niin kun se makea purkkimehu, jota kuluu pari litraa päivässä. Vettähän ei voi juoda kun se ei maistu millekkään.
Kun päästään salilta ulos, laitetaan tupakaksi ja käydään "abc;ltä" hakemassa se jo pukuhuoneessa tilattu pitsa. Ilalla lähdetään kavereiden kanssa baariin jo viidennen kerran tässä kuussa.
Mutta ne lisäravinteet on kyllä muistettu ottaa, kun se on niin helppoa! Nehän kasvattaa lihasta ja auttaa palautumisessa. Ainakin mainoksessa luki niin?
Osa tästä tarinasta on keksittyä, mutta valitettavasti olen tämän kaiken kuullut salilla ja ravintolassa, missä kehutaan salilla käyntiä ja sitä miten paljon ryypätään ja mitä ja mikä merkkisiä lisäravinteita käytetään.
Tänne asti kuuluu se älähtely kun jotkin lukijat löytää itsensä tästä jutusta ja raivosta suunniltaan alkavat sättiä kirjoitteluani. Siittä vaan kunhan se pistää ajattelemaan onko se kaikki "lipittäminen" vaivan arvoista.- lipittävät_nörtit
Se salilla turhaan lipittäminen taitaa olla sukua sille tietokoneen ääressä turhaan lipittämiselle, hampaat vaan menee.
- Tosimiäääs
Itellä pullossa aminohappojauhetta sekotettuna veteen. Auttaa jaksamaan rankan treenin loppuun sekä palautumisessa. Ja se pitää nauttia treenin aikana. Mutta hei "Lipittäjä" hölkkälijät (=sinä) treenaavat erilailla kuin miehet. Terve ihminen tarvitsee nestettä ja sitä alkaa janottamaan ruuminlämmön noustessa ja aineenvaihdunnan tehostuessa. Mene takaisin pururadalle juoksemaan ja jätä raudat isoille miehille.
- Lihaksilla_liikkuminen
Tosimiäääs kirjoitti:
Itellä pullossa aminohappojauhetta sekotettuna veteen. Auttaa jaksamaan rankan treenin loppuun sekä palautumisessa. Ja se pitää nauttia treenin aikana. Mutta hei "Lipittäjä" hölkkälijät (=sinä) treenaavat erilailla kuin miehet. Terve ihminen tarvitsee nestettä ja sitä alkaa janottamaan ruuminlämmön noustessa ja aineenvaihdunnan tehostuessa. Mene takaisin pururadalle juoksemaan ja jätä raudat isoille miehille.
Toi hölkkäkin on eri kuin juoksu, ja yletön lihakasa joka ei lihoineen edes jaksa juoksemaan näyttää vaan tosijuntilta.
- dadwa
Voit kysyä ihan rauhassa ja vastaus on että tunnin treeneissä on syytä nauttia nestettä. Mitä ideaa on hankkia itselleen tietentahtoen nestehukka vaikka olis omasta mielestään kova kun ei "tartte" juoda vettä vielä tunnin jälkeen.
Ootkos nyt vähän tyhmä jotenkin. Jos et niin varmaan valistat minua mitä etua saat siitä että hankit itsellesi nestehukan treenin aikana?? - Oikeaanosuttu
Psykologisointisi on sikäli oikeaan osunutta että salin ulkopuolellakin on paljon helpompaa syödä jotain kuin jättää syömättä jotain.
Pilleri on hyvä taikakalu, mystinen taika-aine joka symboloi voimistumistsa ja kuntoutumista. Lisäksi niin lääke- kuin rohdosteollisuus suitsuttaa ihan häikäilemättä...kun ei voi sanoa että "tämä nostaa kuntoa/jaksamista/viriliteettiä" voi ovelasti sanoa saman muodossa "tämän puute saattaa väsyttää ja heikentää kuntoa ja viriliteettiä" ja tottahan sitä sitten pitää syödä. Ikävä kyllä erilaisia vitamiineja, aminohappoja ja hivenaineita on ziljoonia eikä kaikkia (ja niiden ristivaikutuksia) edes vielä tunneta. Mutta terve luonnollinen ravinto yhdistettynä hyvään uneen riittää yllättävän pitkälle. Vettä kannattaa kyllä juoda salilla ja salin jälkeen ja ylipäätään pari litraa päivässä. Se on hyväksi. - laturia
Jos ruokavaliossa on vähän suolaa (ei esim. syö leipää joka sisältää varmaan eniten piilosuolaa ruokavaliossa), sitä suolaa voi aivan hyvin lisätä sen veden joukkoon. Toisekseen, mikä muoti-ilmiö juomapullon kantaminen salilla muka on? Mulle on ollut aina itsestäänselvyys, että treeniin varataan juomapullo mukaan ihan sen takia, että voi tankata nestettä sitä mukaan kun sitä hikoilee pois. Ja onhan se treenin jälkeenkin kätevästi siinä heti hollilla, että voi korjata sitä alkavaa nestevajetta ja täten estää huonoa oloa. Eikä se juominen ole kyllä ikinä estänyt keskittymistä seuraavaan sarjaan ja omaan treeniin. Mutta tositen juominen tuntuu haittaavan sun keskittymistä?
Mitä tulee treenilatureihin, myös niiden käyttö voi olla tarpeellista. Ainakin itse olen työpäivän jälkeen aika nuutunut ja olen joskus miettinyt saisinko treenattua tehokkaammin jos tällöin käyttäisi laturia. Muuten treeni tuntuu olevan aika tehoton. - Muna-Pertti
Toiset treenaa sielä salilla eikä somettele.Aika löysä treeni pitää olla jos ei jano tule tunnin aikana.Litra menee heittämällä ja salilta lähtiessä nakkaan vielä puoli litraa pulloon jonka litkin kotimatkalla.
- että_näin
Jos sinulla on jano, on nestetasapaino jo liian alhaalla. Se ei ole tietenkään silti vaarallista. Vettä juodaan siksi, ettei nesteytys pääse liian alhaiseksi. Kyse ei siis ole selviytymisestä. Sama koskee ruokaa. Kaksi syytä syödä, joko on nälkä tai ettei tulisi nälkä.
- egs
Tosimiäääs kirjoitti:
Tuli sinusta mieleen. Näin osuvan paidan eräällä duunarilla. "En ole fiksu, mutta jaksan nostaa painavia esineitä."
- Hölöpölö
Mulla on sellainen treeniohjelma, jossa ei juuri lepäillä. Aina on liikepari ja kun toisen liikkeen sarja on tehty tulee 15-30 sek tauko ja sitten heti seuraavaan. Hiki valuu norona ja vettä on pullossa, koska välillä kurkkua kuivaa, ei varsinaisesti janota. Itse katson tauokojen keston Polarin sykemittarista, mutta paljon näkyy kännyköitä....Liekö heillä se kellona, en tiedä.
- hB129
Aloitin treenaamisen tuossa viime vuoden puolella; söin hyvin ja oikeaoppisesti mutta olin (eräistä sairauksista johtuen) hiukan aneeminen. Itse asiassa, hB oli alhaisimmillaan käynyt jossain sadankymmenen tuntumissa. En ajatellut sen estävän kevyttä kuntosaliharjoittelua, jonka lisäksi kävelin ja uin. hB:n kohotessa (tableteilla) muutin osan kävelystä juoksuksi. No, kun aneemisena tekee isoja lihasryhmiä niin hengästyy ja huohottaa. Silloin tekee mieli joka liikkeen jälkeen hörppiä vettä. Nyt juon vaan muutaman kerran treenin aikana. Pullossa on vettä, se on hampaille paras. En muutenkaan käytä muuta lisäravinnetta kuin sitä rautaa...
- Ainajanoa
Nykyinen huonokuntoisten juomapullo mukana aina -ilmiö ja jano onkin arvoitus. Mihin neste menee? Kuivattaako tietokoneella istuminen silmämunista että energia- tai colajuomaa täytyy ottaa istuessa ja koko ajan? Sit mennään salille tuijottamaan kännykkää, liikutellaan vähän käsiä, ja jano jatkuu vaikka hiestä ei tietoakaan? Miksei vanhemmilla ikäluokilla ollut eikä ole jano vaikka hikoilevat?
- vettäjanoiselle
Kyllä mulle tulee nuutunut olo jos en juo vaikka päätetyötä teenkin. Töissä menee vettä sellaset 1,5l. Juon lasillisen vettä aina ennen ruokailua ja kahvikupposta.
- tekyjut
Kyllä niillä muuten on jano. Se kun ei olu mikään tosimies kysymys vaan ihmisen fysiologia.
- joopajust
Minkä ihmeen takia pitäisi kärsiä janosta treenatessa? On järkevää ylläpitää nestetasapainoa; rankan hikoilun jälkeen nesteytys ei enää onnistu siten kuin sen pitäisi vaikka joisi enemmänkin kerralla. Ei tämä mitään avaruustiedettä pitäisi olla.
- syyjaseuraus
Ensin pitäis tulla hiki että tulis jano. Rapakunto osoittaa ettei ole hikoiltu eikä hengästytty. Juomat ei auta eikä salit.
- raw
Ei tarvitse aina tulla hiki...
- kiitosjaanteeksi
syyjaseuraus kirjoitti:
Ensin pitäis tulla hiki että tulis jano. Rapakunto osoittaa ettei ole hikoiltu eikä hengästytty. Juomat ei auta eikä salit.
Nii että mitäkä? Ihmiset joilla on nestettä salilla mukana, ovat rapakuntoisia?
- lwrjqö
kiitosjaanteeksi kirjoitti:
Nii että mitäkä? Ihmiset joilla on nestettä salilla mukana, ovat rapakuntoisia?
Hupaisaa todella. Kaiken maailman pölvästejä riittää. Että pitäisi olla janoissaan jotta jollekin tulisi hyvä olo. Itse ajan spinningin monesti ennen käsitreeniä ja takuulla juon treenin aikana kun spinningissä ei ehdi. Ja ihan oikeasti janottaa ja olen oikein hyväkuntoinenkin, en lihava enkä sairasta anemiaa. Kyllä on kamalaa.
- hyiHiki
Ei juoda janoon vaan janon ehkäisemiseen ja tulee pelkkää kusta.
- lipittelijä
On joskus. Vettä on pullossa ja joskus olen laittanut kesäkuumalla magnesiumia joukkoon. Lähinnä se on itsellä hengästymisestä johtuvaa suun kuivumista. Yleensä pyrin juomaan tasaisesti pitkin päivää, ilman että tulee janoa, joten pärjään toki ilmankin vettä treenin ajan. Mutta jos peruskuntotreenissä on vaikka 5x10x170kg jalkakyykkyä tms. niin siinä tulee hiki. Hikoilussa menetettyä nestettä on käsittääkseni hyvä paikata juomalla. Vai olenko väärässä?
Miksi muuten salilla ei saisi juoda? Häiritseekö se jotenkin? - fawfa
Tyypit jotka ihmettelee salilla niitä ketkä juo vettä ja miettii mihin sitä tarvitsee on yleensä niitä jotka ei siellä salilla mitään teekkään.
Vähän aikaa hissukseen rullaa crosstrainerilla tai kuntopyörällä ja vähän nostelee jotain kevyitä painoja. Jos treenaat oikeasti kovaa niin tulee hiki AINA.
Hikoilu ei kerro mitään siitä kuinka kovassa kunnossa joku on.- nähty
Niin monet toivovat hien tulevan juomalla mutta pissahätähän siitä vaan tulee kun kuntoilu on vain näennäistä.
- onnähtyjoo
nähty kirjoitti:
Niin monet toivovat hien tulevan juomalla mutta pissahätähän siitä vaan tulee kun kuntoilu on vain näennäistä.
Ei hiki tule juomalla. Vaan juomalla paikataan hikoilun aiheuttamaa nestevajausta. Ymmärsitkö nyt?
- buteli
onnähtyjoo kirjoitti:
Ei hiki tule juomalla. Vaan juomalla paikataan hikoilun aiheuttamaa nestevajausta. Ymmärsitkö nyt?
Tosi on. Ite juon ainakin ½ litraa / tunnin rehkiminen. Ei oo koskaan vessahätä sen jälkeen, joten kyllä se ihan hikoilun aiheuttaman nestehukan paikkaamiseen menee, juotu vesi.
- lipittäjät
Kiitos vastauksista. Herätti näköjään mielenkiinnon.
En tietenkään kiellä jatkuvasti juomasta salilla. Esim. suolan käyttö juomassa salilla on mielestäni myöhäistä. Se suola ja neste olis vedettävä pari tuntia ennen treeniä, että se vaikuttaisi. Muiden lisäaineiden ei tietääkseni ole todistettu auttavan mihinkään treenin aikana. Paitsi, jos ei ole huolehtinut ravinnosta ja nesteestä ennen treeniä.
Itselläni on fyysinen työ ja saan hikolilla myös siellä. Jos on työ ja treenipäivä samana päivänä, juon todella paljon päivän mittaan ja käytän vähän merisuolaa. Tulee yöllä muuten kramppeja lihaksiin. Treenissä en vaan tarvii nestettä. Olen juonut veden ennakkoon ;-)- lkjhlkhj
Ts. olet siis pissannut ennakkoon.
- piss
lkjhlkhj kirjoitti:
Ts. olet siis pissannut ennakkoon.
"Älä aloita nesteen tai hiilarin tankkausta varmuudeksi esim. 10 päivää ennen. Riittää, kun nautit noin 2 litraa ylimääräistä nestettä päivittäin esim. vettä ja urheilujuomaa. Nesteen tankkaus tehdään 3-4 päivän aikana ennen maratonia."
- Järkihoi
piss kirjoitti:
"Älä aloita nesteen tai hiilarin tankkausta varmuudeksi esim. 10 päivää ennen. Riittää, kun nautit noin 2 litraa ylimääräistä nestettä päivittäin esim. vettä ja urheilujuomaa. Nesteen tankkaus tehdään 3-4 päivän aikana ennen maratonia."
Kuntosali ei kuitenkaan ole maraton. Eikä missään tapauksessa ole järkeä pidättäytyä juomisesta jos kerran janottaa.
- verensokerit
Järkihoi kirjoitti:
Kuntosali ei kuitenkaan ole maraton. Eikä missään tapauksessa ole järkeä pidättäytyä juomisesta jos kerran janottaa.
Salilla lipittävien nuorten jano taitaa johtua alkavasta diabeteksesta joka taas johtuu liikkumattomuuden aiheuttamasta rapakunnosta.
- joojoo123456789
verensokerit kirjoitti:
Salilla lipittävien nuorten jano taitaa johtua alkavasta diabeteksesta joka taas johtuu liikkumattomuuden aiheuttamasta rapakunnosta.
Tottakai näin. Mutta mulle ei ole vieläkään selvinnyt, miksi tämä juominen nyt niin häiritsee?
- miksimiettiä
Onko juomisesta haittaa treenatessa?
- supbitches
Ei tuu painojen nostelusta jano. Mut juoksun aikana tulee.
- Testosika
Mulla on salilla mukana litran pullo jossa on 50g sports drink jauhetta.Imeytyy vähän paremmin kuin vesi.
Varsinainen hiilari/neste tankkaus tehdään ennen salia. - QQQQQQQQQAAA
vesi = happi . täytyy olla aika ääliö jos ei sitä juo. sitä pitää juoda mahdollisimman paljon. ihan sama oli laji puntinnosto tai jooga tai vaikka teeveen ja jääkaapin välinen kävelymatka niin vesi tekee vain hyvää keholle. heittäkää ne teidän urheilujuomat vessasta alas!
- elimistöpaukkuu
Vesimyrkytys:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Vesimyrkytys
Terveyssivusto Health24:n mukaan tila on hiljattain surmannut kaksi nuorta jalkapalloilijaa Yhdysvalloissa:
http://www.iltalehti.fi/terveys/2014091018648916_tr.shtml
Nainen kuoli juotuaan liikaa vettä:
http://www.tohtori.fi/?page=4031888&id=7129484
Liika vedenjuonti vaurioittaa munuaisia:
http://www.livestrong.com/article/448446-can-drinking-too-much-water-hurt-your-kidneys/ - zzzzzzzzzzzzzzzzz
elimistöpaukkuu kirjoitti:
Vesimyrkytys:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Vesimyrkytys
Terveyssivusto Health24:n mukaan tila on hiljattain surmannut kaksi nuorta jalkapalloilijaa Yhdysvalloissa:
http://www.iltalehti.fi/terveys/2014091018648916_tr.shtml
Nainen kuoli juotuaan liikaa vettä:
http://www.tohtori.fi/?page=4031888&id=7129484
Liika vedenjuonti vaurioittaa munuaisia:
http://www.livestrong.com/article/448446-can-drinking-too-much-water-hurt-your-kidneys/sinulle tulee varmaan yllätyksenä että mitä tahansa voi nauttia liikaa. no nyt tiedät tämänkin.
- 0la
vodkaa ja tuoremehua,tulee hyvä fiilis ja jaksaa juosta.
- huikkanen
Aloittaja olisi voinut kertoa itse mitä juo treeneissä tai treenin jälkeen ja kysyä ohjeet ja kommentit.
- jokuvaan234
Itsellä vettä menee n.puoli litraa per treeni(1-1.15h)per kerta. lisäksi jalkapäivänä toinen puolilitraa proteiinia. En tiiä mikä juttu toi on mutta toimii-jaksaa ihan eri tavalla. Kun painaa prässiä 400kg sarjaa niin jotenkin lisää buustia.
Minä käytän treenijuomana TYRNI MEHUA ! !
Se on todella hyvä energiajuoma eikä siinä ole sivuvaikutuksia ! !- Art_M
Vettä. Helsingin vettä.
Parasta. Kaikista. Ööh..taas joku urpo ei osaa elää? No en tiä sitten niin, mutta jos 15km juoksumatkalla ei pärjää ilman ryyppyä niin tota joo..saati joku salipumppaus..voi huoh
- dwad
Itse pidät varmaan itseäsi kovana kun pärjäät pitkän lenkin ilman vettä?
Kysymys ei ole siitä pärjääkö ilman vettä vaan onko se kannattavaa. Jokainen voi vetää vaikka millaisen treenin ja pärjää varmasti ilman vettä, mutta se ei kannata.
Treenin aikana hankit itsellesi mukavan nestehukan ja kehon palautuminen harjoituksesta ei ala ennenkuin se nestehukka on paikattu. eli jos 1.5h päästä kun tuo 15km lenkki on vedetty rupeat vasta juomaan niin menee toiset 1.5h ennenkuin nestehukka on otettu kiinni. tänä aikana kehosi on kataboliassa eli pilkkoo lihasta energian saantiin. Jos meinaa missään lajissa kehittyä niin tulisi päästä mahdollisimman nopeasti Anaboliseen tilaan eli lihasta rakentavaan tilaan.
Älkää juoko treenien aikana, ei se pakko ole, mutta ei se treenaaminenkaan ole silloin optimoitua. Ja jos ei parasta hyötyä hae treenistä niin kai sen voi jättää tekemättäkin.
- saliman
Kraanavettä pullossa ja banaania.
- Vesiparas
Kraanavettä pullossa ja banaania.'
Joskus mukana myös tuoremehua, lähinnä sokerien takia. - ufo75
Punaista maitoa ja ruisleipää
- Wanhinvoitehista
Aina vetää, lajista riippumatta. Reenin jälkeen sitten jotain muuta.
- Wanhinvoitehista
Siis vettä vedetään aina;)
- MikäUrpo
Lipitä sinä persettäs !
- 193
Mitä hittoa se ketään haittaa, jos muilla on vesipullo mukana? Kuvitteleeko aloittelija, että juomatta rehkiminen on hänelle jokin meriitti jota pitää mainostaa?
Minulla on juomapullossa ihan vettä. Tulen hikeen jo 5 min kohdalla ja hikoilen koko salitreenin ajan. 20 min juoksumaton jälkeen on jo jano. Juon pitkin päivää, mutten halua juoda suuria määriä juuri ennen treeniä koska silloin tulee mahaan häiritsevä hölskyvä tunne.
Ja kyllä, olen yksi niistä hörhöistä jotka näprää kännyä salilla, kun sovin samalla salitreenin jälkeisiä suunnitelmia. Mutta hiki virtaa ja sykkeet koholla, so what?- vanhempi
Jotain on vialla jos jo 20 minuutin juoksumattojuoksun jälkeen tulee jano, vaikka juoksisi kuinka kovaa.
- 193
vanhempi kirjoitti:
Jotain on vialla jos jo 20 minuutin juoksumattojuoksun jälkeen tulee jano, vaikka juoksisi kuinka kovaa.
Ei muuten ole. Sinä et ole mikään normaalin ihmisen prototyyppi, ja kaikki sinun elimistösi toiminnasta poikkeava ei ole epänormaalia. Ihan terveetkin ihmiset ovat keskenään erilaisia. Jano ei ole mikään sairaus vaan normaali, jopa elintärkeä reaktio elimistössä.
- eikösjoo
toisessa alkoholia ja toisessa lantringit,, muuten liian vahvaa juotavaksi ..
- kolinaa
Lasolia tai marinolia....
- Kuntoilijahanminäkin
Okei,jos treenaa pitää juoda.Jos oikeesti treenaat tulee heikko olo jos et hörpi.
Kun treenaan hikoilen ja juon mutta juon kyllä muutenkin himassa pitkin päivää.Toisaalta vanhat starat sanoi että on se nykyään kun tehdään viisi hauiskääntöä niin pitää jo juoda.....Somet pois ja puhelimet salilta.Itse aloitin ähkimisen,boostia pitää olla ja voin sairaan hyvin.Today I will do jne.... - Treenaava_M
EAA/BCAA aminohappoja ja maltodekstriiniä, gramma merisuolaa.
Imeytyy paremmin kuin vesi treenin aikana. Lihaksille energiaa välittömästi imeytyvässä muodossa, ei vaadi ruoansulatukselta toimintaa, eli veri pysyy lihaksissa. Ehkäisee kortisolin nousun (katabolinen lihasta syövä hormoni) ja ennen kaikkea antaa treenitehoa ihan hemmetisti! Paremmat pumpit, jaksaa treenata kovempaa jne.
Tutkimuksia on ollut jo vuosia urheilijoilla, että treenin aikana nautittu proteiini/aminohappo - hiilari liuos parantaa suorituskykyä. Kyllä sen huomaa käytännössä aivan selvästi. On myös paras aika nauttia näitä. Varsinkin jos on vaikeuksia syödä tarpeeksi kaloreita lihaskasvua varten, niin intra juoma on kätevä! keskiolut
- latvianvodkaa
Minä otan mukaan barskaa.
- punttis
yleensä salille mennessä on 2 pulloa mukana, toisessa pelkkää vettä toisessa aminohappoja/hiilihydraatteja ( maltojauhoa )
- röyhöyh
Mulla jallua.... joskus vähän limppaa lantrinkina. Hik! Ja treenit hymyilyttää vaan... Päinvastoin kuin janoista moraalisaarnaajaa, joka epäilemättä menee salakaljalle treenin jälkeen... täytyyhän sitä kun janottaa.
- Oivaanlantti
Kax pulloa mulla on, toises nokipannukahvia ja toises poronmaitoa vähäsen. Niitä särvin ja rasvanpoltto pelaa, kasvaa lihas, ja kas, myös hereil pysyn.
- putelitmukaan
Minulle on kerrottu, että pulloa pitää kantaa salilla ja siksi sitä olen kantanut. Joskus olen kantanut pientä hajuvesipulloa ja joskus mökille vietävää 10 litran vesipänikkää. Korkannut niitä en ole kun on vain sanottu että pitää kantaa salilla eikä muita ohjeita annettu.
- parasjuomaikinä
Kyllä ES on sitä ihka oikeeta janovettä. (Meillä tulee ES kraanavedestäkin)
- HyväJuomaOn
Jaffaa, siihen sekoitettu vähän vodkaa.
- golani
kossu-kola,ja toimii kyllä alkaa lihasmassat näkyä
- onjo2010luku
Näissä on aina paras huomata ,että tämä tietty ihmisryhmä(junttieinarit) ei koskaan usko mihinkään kehitykseen,uusiin asioihin.Aina ne samat pottu,ruisleipä ja läski vastaukset,ainiin,jos yrittää olla tosihauska niin kaljahan se....he he.....,aminot,ruususuola,myös pieni määrä maltoa,toimii,sanokoon Pekka Perusjuntti mitä tahansa :)
- näinnnn
lähtisin liikkeelle ihan puhtaasti oluella..reenien jälkeen pari palauttavaa bissee ja siitä puhtaasti tekemää drinkkejä virosta tuodulla viru valgeasta..toimii muuten
- neuvotonkerrassaan
Olen nyt käskystä lopettanut veden ja nesteen juomisen treenin aikana. Herätyskello soi 1-2 tunnin välein läpi yön jotta ehdin kunnolla nesteyttää kehoni ennen klo 6 ap alkavaa treeniäni.
Nyt kuitenkin jo väsyttää kovasti. On vaikea saada unta heti juomisen jälkeen ja vessassakin täytyy käydä ainakin pari kertaa. Mikä nyt neuvoksi? - zzzzzzzzzzzzzzz
Jano kesken treenaamisen on merkki huonosta aineenvaihdunnasta. Ikinä ei saisi tulla jano kesken treenin. Vettä tai kivennäisvettä kuitenkin on hyvä juoda treenatessa muista syistä.
- harjanvarsi
Tuoremehua 3 dl, 4 dl vettä ja hieman merisuolaa. Loppuverryttelyn aikana alan juomaan palautusjuomaa. 1 dl palautusjuomajauhetta ja 1 dl hera-proteiinia.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565310Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212347- 1111572
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2271524- 931467
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681165Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91133Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2881078- 721047