Ei kai kukaan oikeasti usko tai luule sitä mitä täälläkin on monesti sanottu, että miehille olisi helpompi löytää seuraa tai seksiä vanhempana, yli 40- tai 50-vuotiaana?
Asiahan on tarkalleen päinvastoin. Vielä joskus 20-vuotiaana mies voi saada helposti seuraa kenestä tahansa naisesta jota uskaltaa lähestyä. Siitä eteenpäin asia vain huononee. Naisen vanhetessa hänen kynnyksensä edes huomioida miestä saati sitten kiinnostua hänestä vain korostuu, ja samoin hänen kriteerinsä kelvollisa miestä kohtaan vain kasvavat.
Ja on tietysti itsestään selvää että mitä vanhempi nainen on kyseessä, sitä enemmän kokemusta hän odottaa mieheltä. 20-vuotias nainen voi vielä huolia täysin kokemattoman miehen. Jo 30-vuotiaalle se on aika vaikeaa, ja 40-vuotiaasta eteenpäin ei ole enää mitään toivoa.
Seuran/seksin saanti vanhempana
78
271
Vastaukset
Ja noin väittää vanheneva nainen, joka on peloissaan markkina-arvonsa laskusta?
- minullavieläon
Minkälainen on oma markkina-arvosi ollut? Tuskin kovin korkea kun täällä jaksat päivystää. Ei tule kohoamaan sinullakaan.
minullavieläon kirjoitti:
Minkälainen on oma markkina-arvosi ollut? Tuskin kovin korkea kun täällä jaksat päivystää. Ei tule kohoamaan sinullakaan.
Oma markkina-arvoni on ollut huono. Nykyisin se on kuitenkin korkeampi kuin nuorempana, enkä näe mitään syytä miksi se lähtisi laskuun. En minä elä missään valheessa ja yritä väittää markkina-arvoani korkeammaksi kuin se on, toisin kuin feministit tekevät.
Naisen markkina-arvo laskee iän karttuessa. Tietysti vanhalle naisellekin voi mies löytyä, mutta ei valinnanvaraa todellakaan ole samalla tavalla kuin nuorella naisella.
Kirjoitan tälle palstalle, koska tämä on sinkkujn palsta ja minä olen sinkku. Sitä asiaa sinun on varmasti aivan liian vaikea ymmärtää.
- Lähetti
Ei pidä ampua huonon viestin tuojaa, jos viesti on totta. En minäkään hajota televiota, jos sieltä tulee minulle huonoja uutisia.
- omakokemus
Seksin saaminen oli vielä kohtuu helppoa n. 33-vuotiaaksi, siitä vaikeutui "laadukkaan seuran" saaminen asteittain vuosien myötä pikku hiljaa.
Riippuu siitä kuinka nopeasti ja pahasti ukkoutuu..- Hengenvelttous
Kyse on myös henkisestä ja kronologisesta ukkoutumisesta. Jos ei ole sinkku, niin seksiä ei onneksi tarvitse hieman vanhempana enää metsästää.
Fiksuille, kaupunkilaisille, työssäkäyville, koulutetuille, ongelmattomille eronneille 40 miehille todellakin on vientiä (ja siis siitä eteenpäin kaikissa ikäluokissa). Helsinki ja muut yliopistokaupungit ovat täynnä eronneita ja karanneita naisia, jotka etsivät juuri tuollaista miestä.
Sitten menee huonommin, jos tuossa iässä on vielä se ensimmäinenkin perhe perustamatta ja haussa on työkavereiden tyttärien ikäinen nainen. Tai jos useampi kuin yksi noista määreistä jää täyttymättä, eli kyseessä on vähemmän fiksu (= ei sivistynyt ja/tai sosiaalisesti lahjakas) ja/tai maalla asuva ja/tai pitkäaikaistyötön ja/tai vähän koulutettu ja/tai mt/päihdeongelmainen.- Ehtoomies
Osalle naisista on plussaa, jos n. 40-v miehellä ei ole vielä entuudestaan lapsia, koska se olisi eräs huomioonotettava tekijä kuviossa. Ehkä enemmistö lapsettomista mutta lapsia haluavista naisista ajattelee näin.
Ehtoomies kirjoitti:
Osalle naisista on plussaa, jos n. 40-v miehellä ei ole vielä entuudestaan lapsia, koska se olisi eräs huomioonotettava tekijä kuviossa. Ehkä enemmistö lapsettomista mutta lapsia haluavista naisista ajattelee näin.
Voi olla, itse voin kuvitella tilannetta vain tuntemieni lapsettomien naisten näkökulmasta, ja heille lapsen/lasten olemassaolo on ollut huomattavasti pienempi "kynnyskysymys" kuin se, ettei miehellä ole taustalla avioliittoa tai ainakin pitkää parisuhdetta. Mutta kun en ole mies niin en tiedä miten "flaksi" vaihtelee sen mukaan onko lapsia vai ei.
- Ehtoomies
helka kirjoitti:
Voi olla, itse voin kuvitella tilannetta vain tuntemieni lapsettomien naisten näkökulmasta, ja heille lapsen/lasten olemassaolo on ollut huomattavasti pienempi "kynnyskysymys" kuin se, ettei miehellä ole taustalla avioliittoa tai ainakin pitkää parisuhdetta. Mutta kun en ole mies niin en tiedä miten "flaksi" vaihtelee sen mukaan onko lapsia vai ei.
On kyllä harmillista sekä miesten ja naisten kannalta että osa naisista ajattelee niin kuin ystäväsi ja vaikeuttavat samalla ihmisten pariutumismahdollisuuksia. Siihen jos miehellä ei ole takanaan pitkää parisuhdetta voi olla vaikka miten monta muutakin syytä kuin että mies olisi epäkelpo parisuhteeseen. Fiksu nainenhan voi asiaa kysyä vaikka suoraan mieheltä ja ajatella omilla aivoillaan, eikä sen mukaan miten pariutumismarkkinat ovat kyseistä miestä kohdelleet.
- entinenätmi
Oletkohan helka itse sosiaalisesti lahjakas?
Vaikutat hieman jopa aspergermaiselta introvertiltä joka näkee elämän sarjana tehtäviä jotka pitää suorittaa tietyssä järjestyksessä. Ei ole kuin oikea/normaali ja väärä, outo, epänormaali.
Tosiasiassa miehen yksin jääminen on hieman monimutkaisempi asia. Parikymppisenä todellakin naisten kysyntä on taivaissa, ja sen lisäksi miehet ovat vielä monellakin tavalla poikia. Kynnys jäädä yksin on matalampi kuin moni luulee.
Minä olin 34-vuotiaana neitsyt. Menetin toivoni nuorena, ja lopetin ulkona käymisen. Sitten oikeastaan sattumalta huomasin että kysyntää onkin. Nyt minulla on vaimo ja kaksi ihanaa lasta.
Siinä olet kyllä oikeassa että pitää olla elämässä kiinni. Minulla oli töitä, edes muutamia ystäviä ja seurasin aikaani. Olin vaimoni näkökulmasta sivistynyt ja kiinnostava, outoa kyllä. Kun aika koitti, kerroin ihan rehellisesti miksi olin täysin kokematon eikä asia ollut enää siinä vaiheessa ongelma.
Tulkitkaa miten haluatte. - 1212
entinenätmi kirjoitti:
Vaikutat hieman jopa aspergermaiselta introvertiltä joka näkee elämän sarjana tehtäviä jotka pitää suorittaa tietyssä järjestyksessä. Ei ole kuin oikea/normaali ja väärä, outo, epänormaali.
Tosiasiassa miehen yksin jääminen on hieman monimutkaisempi asia. Parikymppisenä todellakin naisten kysyntä on taivaissa, ja sen lisäksi miehet ovat vielä monellakin tavalla poikia. Kynnys jäädä yksin on matalampi kuin moni luulee.
Minä olin 34-vuotiaana neitsyt. Menetin toivoni nuorena, ja lopetin ulkona käymisen. Sitten oikeastaan sattumalta huomasin että kysyntää onkin. Nyt minulla on vaimo ja kaksi ihanaa lasta.
Siinä olet kyllä oikeassa että pitää olla elämässä kiinni. Minulla oli töitä, edes muutamia ystäviä ja seurasin aikaani. Olin vaimoni näkökulmasta sivistynyt ja kiinnostava, outoa kyllä. Kun aika koitti, kerroin ihan rehellisesti miksi olin täysin kokematon eikä asia ollut enää siinä vaiheessa ongelma.
Tulkitkaa miten haluatte.Tämän palstan miehistä hullutiedemies ja GM ovat raportoineet pitkälti samaa. Käsittääkseni molemmat pääsivät neitsyydestään eroon n. 35v korvilla. Eli kyllä tuo lisääntynyt kysyntä on ihan totta, ellei sitten ole jämähtänyt sossun kämppään pleikkaria pelailemaan.
Ehtoomies kirjoitti:
On kyllä harmillista sekä miesten ja naisten kannalta että osa naisista ajattelee niin kuin ystäväsi ja vaikeuttavat samalla ihmisten pariutumismahdollisuuksia. Siihen jos miehellä ei ole takanaan pitkää parisuhdetta voi olla vaikka miten monta muutakin syytä kuin että mies olisi epäkelpo parisuhteeseen. Fiksu nainenhan voi asiaa kysyä vaikka suoraan mieheltä ja ajatella omilla aivoillaan, eikä sen mukaan miten pariutumismarkkinat ovat kyseistä miestä kohdelleet.
Mutta kun ei kyse ole "pariutumismarkkinoista" vaan toisen valmiudesta käsitellä erilaisia parisuhdetilanteita. Ihminen, joka ei ole kokenut pitkää parisuhdetta, ei kerta kaikkiaan voi tietää itsekään kuinka hän esimerkiksi reagoi joihinkin asioihin; miten hän käsittelee mustasukkaisuuden tunteita; miten hylätyksi tulemisen pelkoa...
Parisuhdetaidot ovat taitoja siinä missä muutkin taidot. Jos toinen on niitä opetellut ja harjoitellut 15-vuotiaasta alkaen ja toinen on 35-vuotiaana täysin kokematon, niin onhan se molemmin puolin (sic!) haastava tilanne.entinenätmi kirjoitti:
Tulkitkaa miten haluatte.Ehkä olen, ehkä en :) Tänään, täällä missä olen, olen jälleen tutustunut päivällisellä mukaviin ihmisiin ja olen ainakin ollut huomaavinani, ettei seurastani ole kiire pois.
Uskon aika lailla kehitysteorioihin, se on totta, mutta olen pelkästään hyvilläni aina kun joku osoittaa ne vääriksi. Mitä useampi kertoo täällä "flaksin" muuttuneen tietyssä iässä, sitä selvemminhän se osoittaa, että "ätmiys" ei todellakaan ole jokin syntymässä annettu status vaan itse keksitty määritelmä, josta jotkut tekevät itseään toteuttavan ennustuksen. Olemalla elämässä kiinni, käymällä töissä, seuraamalla aikaansa, huolehtimalla ystäväsuhteistaan ei koskaan ole liian myöhäistä saada parisuhdetta ja jopa perhettä. Tuon jos minkä luulisi olevan hyvä uutinen tällä palstalla.- Ehtoomies
helka kirjoitti:
Mutta kun ei kyse ole "pariutumismarkkinoista" vaan toisen valmiudesta käsitellä erilaisia parisuhdetilanteita. Ihminen, joka ei ole kokenut pitkää parisuhdetta, ei kerta kaikkiaan voi tietää itsekään kuinka hän esimerkiksi reagoi joihinkin asioihin; miten hän käsittelee mustasukkaisuuden tunteita; miten hylätyksi tulemisen pelkoa...
Parisuhdetaidot ovat taitoja siinä missä muutkin taidot. Jos toinen on niitä opetellut ja harjoitellut 15-vuotiaasta alkaen ja toinen on 35-vuotiaana täysin kokematon, niin onhan se molemmin puolin (sic!) haastava tilanne.Kyllä kyse on sikäli pariutumismarkkinoista siinä mielessä, että ne eivät syystä tai toisesta ole johtaneet miehellä pitkään parisuhteeseen. Vähemmistö vapaista 40-50-v miehistä on totaalisen kokemattomia parisuhdeasioissa ja normaalilla järjellä parisuhdeasiatkin on hoidettavissa. Ei pidä aliarvioida miehiä. Ihan yhtä hyvin voi myös kysyä, että miksi mahdollisesti huomattavasti kokeneempi nainen ei ole sitten pitemmän päälle onnistunut parisuhteissaan? No jos on esim. jäänyt leskeksi, niin ei ymmärrettävästi tarvitse selitellä.
- EiNeMitäänOpi
helka kirjoitti:
Parisuhdetaidot ovat taitoja siinä missä muutkin taidot. Jos toinen on niitä opetellut ja harjoitellut 15-vuotiaasta alkaen ja toinen on 35-vuotiaana täysin kokematon, niin onhan se molemmin puolin (sic!) haastava tilanne.Luulen että kyse on pikemminkin pysyvästä persoonasta kuin opitusta taidosta.
Syvään sitoutumiseen kykenevät rauhalliset persoonat mielletään tylsiksi. Sen sijaan sitoutumiseen kykenemättömät rauhattomat persoonat luulevat kyseessä olevan opittava taito, jota voi opetella. Tämän puolesta todistaa, että mitä useammin olet eronnut, sitä todennäköisemmin eroat myös tulevaisuudessa. Kyse ei siis ole taidosta.
Ongelma on siinä, että hedonistisessa yhteiskunnassa rauhattomat persoonat ovat dominoivia ja he ovat suurimmassa äänessä, millä ehdoilla pariutuminen tapahtuu. He rakentavat valheelle, että kyseessä olisi opiskeltava taito oikeuttaakseen oman kykenemättömyytensä. Kuitenkaan he eivät tule koskaan oppimaan sitoutumista, koska se on persoonallisuuden piirre, eikä heillä ole sitä. Helkan eronneet ja karanneet, eroavat ja karkaavat jatkossakin. Eivätkä he koskaan opi mitään, vaikka heidän elämänsä riippuisi siitä. - Lähetti
1212 kirjoitti:
Tämän palstan miehistä hullutiedemies ja GM ovat raportoineet pitkälti samaa. Käsittääkseni molemmat pääsivät neitsyydestään eroon n. 35v korvilla. Eli kyllä tuo lisääntynyt kysyntä on ihan totta, ellei sitten ole jämähtänyt sossun kämppään pleikkaria pelailemaan.
Jos muutamat henkilöt anonyymisti jollain palstalla väittävät asian olevan jollain tavalla, niin se on kaikkea muuta kuin koko tilannekuva suhteellisen laajasta yhteiskunnallisesta ilmiöstä.
- entinenätmi
helka kirjoitti:
Parisuhdetaidot ovat taitoja siinä missä muutkin taidot. Jos toinen on niitä opetellut ja harjoitellut 15-vuotiaasta alkaen ja toinen on 35-vuotiaana täysin kokematon, niin onhan se molemmin puolin (sic!) haastava tilanne.Vaan kuinka suuri osa näistä asioista on kiinni kokemuksesta...ja kuinka suuri osa ihan vaan iästä?
- Lähetti
entinenätmi kirjoitti:
Vaan kuinka suuri osa näistä asioista on kiinni kokemuksesta...ja kuinka suuri osa ihan vaan iästä?
Ja miten moni asia ihmisen peruspersoonasta?
- OletTotuudenpuhuja
EiNeMitäänOpi kirjoitti:
Luulen että kyse on pikemminkin pysyvästä persoonasta kuin opitusta taidosta.
Syvään sitoutumiseen kykenevät rauhalliset persoonat mielletään tylsiksi. Sen sijaan sitoutumiseen kykenemättömät rauhattomat persoonat luulevat kyseessä olevan opittava taito, jota voi opetella. Tämän puolesta todistaa, että mitä useammin olet eronnut, sitä todennäköisemmin eroat myös tulevaisuudessa. Kyse ei siis ole taidosta.
Ongelma on siinä, että hedonistisessa yhteiskunnassa rauhattomat persoonat ovat dominoivia ja he ovat suurimmassa äänessä, millä ehdoilla pariutuminen tapahtuu. He rakentavat valheelle, että kyseessä olisi opiskeltava taito oikeuttaakseen oman kykenemättömyytensä. Kuitenkaan he eivät tule koskaan oppimaan sitoutumista, koska se on persoonallisuuden piirre, eikä heillä ole sitä. Helkan eronneet ja karanneet, eroavat ja karkaavat jatkossakin. Eivätkä he koskaan opi mitään, vaikka heidän elämänsä riippuisi siitä.Kerrassaan erinomaista analyysiä, jota tutkimustietokin tukee. Jos eroat, niin eroat todennäköisesti uudelleen ... kyse on persoonasta, ei siitä, että opittaisiin jotain näistä monista suhteista.
- ATMaisteri
Tästäaiheesta on keskusteltu foorumilla aiemminkin.
Ihmettelen kovasti tätä helkan pointtia. Jos kerran löytyy p/s-kokemusta, älyä, koulutusta, uraa ja sosiaalisia taitoja...miksi 0% suhteista on pysynyt kasassa? Siis 0%. Ja nykyinenkin suhde taitaa olla enemmän "jäähdyttelyä" ilman yhteen muuttamista?
Ja miksi tilastot osoittavat että suhteen kestäminen on todennäköisempää jos:
1) partnereilla on vähän entisiä seksikumppaneita
2) naimisiin mennään vanhempina
Selitähän helka meille ei-normaaleille tämä. - Ehtoomies
ATMaisteri kirjoitti:
Ihmettelen kovasti tätä helkan pointtia. Jos kerran löytyy p/s-kokemusta, älyä, koulutusta, uraa ja sosiaalisia taitoja...miksi 0% suhteista on pysynyt kasassa? Siis 0%. Ja nykyinenkin suhde taitaa olla enemmän "jäähdyttelyä" ilman yhteen muuttamista?
Selitähän helka meille ei-normaaleille tämä.Helka heikon peitellysti halveksii niitä miehiä joilla on suhteellien vähän tai ei ollenkaan p/s -kokemusta.
ATMaisteri kirjoitti:
Selitähän helka meille ei-normaaleille tämä.En ole ottanut kantaa siihen, mikä on paras parisuhteen solmimisikä tai -tapa (lukisitte joskus, mitä kirjoitan!). Totesin, että tuntemilleni 30 naisille ja siitä ylöspäin, lapsen olemassaolo on ollut pienempi kynnyskysymys kuin miehen parisuhdekokemattomuus. En ole liioin väittänyt mitään parisuhteiden kestosta vs. niiden solmimisikä.
Jo ylempänä kirjoitin olevani hyvilläni siitä, että flaksi paranee vanhemmiten, oliko sekin nyt väärin kirjoitettu?- Ehtoomies
helka kirjoitti:
En ole ottanut kantaa siihen, mikä on paras parisuhteen solmimisikä tai -tapa (lukisitte joskus, mitä kirjoitan!). Totesin, että tuntemilleni 30 naisille ja siitä ylöspäin, lapsen olemassaolo on ollut pienempi kynnyskysymys kuin miehen parisuhdekokemattomuus. En ole liioin väittänyt mitään parisuhteiden kestosta vs. niiden solmimisikä.
Jo ylempänä kirjoitin olevani hyvilläni siitä, että flaksi paranee vanhemmiten, oliko sekin nyt väärin kirjoitettu?Tässä ketjussa on osaltaan loogisesti perustellen argumentoitu, että tuntemiesi naisten tai heidän kaltaisten naisten preferenssit eivät vaikuta parinvalinnassa erityisen hyviltä, koska ne sisältävät sellaisia kynnyskysymyksiä ja kriteerejä joiden järkevyydestä voi olla perustellusti toista mieltä.
Sinänsä jokaisella on oikeus valita seuransa juuri niitä kriteereillä kuin haluaa, vaikka ne kriteerit olisivat miten korkeita, absurdeja ja epäloogisia. Ehtoomies kirjoitti:
Tässä ketjussa on osaltaan loogisesti perustellen argumentoitu, että tuntemiesi naisten tai heidän kaltaisten naisten preferenssit eivät vaikuta parinvalinnassa erityisen hyviltä, koska ne sisältävät sellaisia kynnyskysymyksiä ja kriteerejä joiden järkevyydestä voi olla perustellusti toista mieltä.
Sinänsä jokaisella on oikeus valita seuransa juuri niitä kriteereillä kuin haluaa, vaikka ne kriteerit olisivat miten korkeita, absurdeja ja epäloogisia.En ole vastuussa tuntemieni naisten tai heidän kaltaisten preferensseistä. Vielä vähemmän koen tarvetta yrittää muuttaa muiden preferenssejä kirjoittelemalla niistä netissä. Olen edelleen vakaa fundamentalisti siinä uskossa, että ihminen voi muuttaa vain ja ainoastaan itseään :)
- Ehtoomies
helka kirjoitti:
En ole vastuussa tuntemieni naisten tai heidän kaltaisten preferensseistä. Vielä vähemmän koen tarvetta yrittää muuttaa muiden preferenssejä kirjoittelemalla niistä netissä. Olen edelleen vakaa fundamentalisti siinä uskossa, että ihminen voi muuttaa vain ja ainoastaan itseään :)
Osalle naisista varmasti tekisi hyvää lukea näitä keskusteluja täällä ja sitä kautta oppia laajakatseisempaa ajattelutapaa. Jotkut naiset ovat täällä kommentoineet, että kaiken älämölön seasta ovat kuitenkin oppineet ymmärtämään paremmin ns. miehistä ajattelutapaa ja olen kokenut nuo kommentit lievän positiivisina.
OletTotuudenpuhuja kirjoitti:
Kerrassaan erinomaista analyysiä, jota tutkimustietokin tukee. Jos eroat, niin eroat todennäköisesti uudelleen ... kyse on persoonasta, ei siitä, että opittaisiin jotain näistä monista suhteista.
"Kerrassaan erinomaista analyysiä, jota tutkimustietokin tukee. Jos eroat, niin eroat todennäköisesti uudelleen ... kyse on persoonasta, ei siitä, että opittaisiin jotain näistä monista suhteista."
Oletkos ikinä ollut minkäänlaisessa ns. normaalissa suhteessa??
Ajatuksistasi päätellen et ole ollut, koska "toista ei voi omistaa" & "toista et voi muuttaa", jos toinen haluaa lopettaa parisuhteen tai on "huono" persoona, jolloin vaihtoehtoja ei paljon jää, niin kerropa "parisuhde-expertti", miten sitoutumiskykyinen voi tälläistä suhdetta jatkaa, yksinkö? :D- Ehtoomies
MGTOW kirjoitti:
"Kerrassaan erinomaista analyysiä, jota tutkimustietokin tukee. Jos eroat, niin eroat todennäköisesti uudelleen ... kyse on persoonasta, ei siitä, että opittaisiin jotain näistä monista suhteista."
Ajatuksistasi päätellen et ole ollut, koska "toista ei voi omistaa" & "toista et voi muuttaa", jos toinen haluaa lopettaa parisuhteen tai on "huono" persoona, jolloin vaihtoehtoja ei paljon jää, niin kerropa "parisuhde-expertti", miten sitoutumiskykyinen voi tälläistä suhdetta jatkaa, yksinkö? :DMatemaattisesti ns. huono tai "huono kumppani" voi olla ihan hyvin kumpi tahansa osapuoli. Jos yksilöllä on takana monia päättyneitä suhteita, niin se voi johtua hänestä "huonona kumppanina suhteessa", alttiudesta tehdä huonoja valintoja ns. pitkän aikavälin kumppanin suhteen, koska valitsee itselleen "huonoja kumpaneita". Tai kyse on huonosta onnesta, vaikka valinnat on tehty miten hyvin loogis-rationaalisin perustein, sillä harvat suhteet kestävät"todella pitkään" tai kuolemaan asti.
Ehtoomies kirjoitti:
Matemaattisesti ns. huono tai "huono kumppani" voi olla ihan hyvin kumpi tahansa osapuoli. Jos yksilöllä on takana monia päättyneitä suhteita, niin se voi johtua hänestä "huonona kumppanina suhteessa", alttiudesta tehdä huonoja valintoja ns. pitkän aikavälin kumppanin suhteen, koska valitsee itselleen "huonoja kumpaneita". Tai kyse on huonosta onnesta, vaikka valinnat on tehty miten hyvin loogis-rationaalisin perustein, sillä harvat suhteet kestävät"todella pitkään" tai kuolemaan asti.
Toiseen tutustuminen vie aikaa, toinen voi kohtuullisen hyvin näytelläkin jotain mitä ei todellisuudessa ole, eli sanat eivät vastaa todellisia tekoja......
Tästä syystä ensimmäiset suhteet ovat monelle "harjoitusta", koska jos et voittanut "jackpottia", niin et osaa vielä tunnistaa kaikkia karikoita, harvemmin ketään syntyy "parisuhde-experttinä".....- Ehtoomies
MGTOW kirjoitti:
Toiseen tutustuminen vie aikaa, toinen voi kohtuullisen hyvin näytelläkin jotain mitä ei todellisuudessa ole, eli sanat eivät vastaa todellisia tekoja......
Tästä syystä ensimmäiset suhteet ovat monelle "harjoitusta", koska jos et voittanut "jackpottia", niin et osaa vielä tunnistaa kaikkia karikoita, harvemmin ketään syntyy "parisuhde-experttinä".....Tietysti parisuhteista voi oppia, sitä harva varmasti vakavissaan kiistää. Mutta uusi seurustelukumppani on aina myös uusi omanlaisensa ihminen ja parisuhteessa eteen tulevat ongelmat voi johtua ihan eri jutuista kuin aikaisemman parisuhteen ongelmat. Toisaalta jollain henkilöllä voi olla alttius jatkuvasti alkaa olemaan tietynlaisten mutta pitemmän päälle väärien tai "väärien" henkilöiden kanssa. Elämäntilanteet vaihtelevat. On tavallaan ihan eri juttu alkaa seurustelemaan 16-v, kun asuu vanhempien kanssa vs. kun on 36-v ja kahden lapsen vanhempi.
- ovhicycånpn
Ehtoomies kirjoitti:
Matemaattisesti ns. huono tai "huono kumppani" voi olla ihan hyvin kumpi tahansa osapuoli. Jos yksilöllä on takana monia päättyneitä suhteita, niin se voi johtua hänestä "huonona kumppanina suhteessa", alttiudesta tehdä huonoja valintoja ns. pitkän aikavälin kumppanin suhteen, koska valitsee itselleen "huonoja kumpaneita". Tai kyse on huonosta onnesta, vaikka valinnat on tehty miten hyvin loogis-rationaalisin perustein, sillä harvat suhteet kestävät"todella pitkään" tai kuolemaan asti.
". Tai kyse on huonosta onnesta, vaikka valinnat on tehty miten hyvin loogis-rationaalisin perustein, sillä harvat suhteet kestävät"todella pitkään" tai kuolemaan asti."
Voi haloo! Kuka valitsee puolisonsa loogis-rationaalisin perustein? Kyse on rakkaudesta ja rakkaus on syvää kiintymystä toiseen, myös toisen epätäydellisyyden hyväksymistä. - Riber
Naiset ne yleisesti ottaen enemmän laskelmoi kuin miehet. Eri asia sitten on, että onko naisten kriteerit miten järkeviä ja se että ne jättävät monet miehet yksin.
- TutkimustietoAhdistaa
MGTOW kirjoitti:
Ajatuksistasi päätellen et ole ollut, koska "toista ei voi omistaa" & "toista et voi muuttaa", jos toinen haluaa lopettaa parisuhteen tai on "huono" persoona, jolloin vaihtoehtoja ei paljon jää, niin kerropa "parisuhde-expertti", miten sitoutumiskykyinen voi tälläistä suhdetta jatkaa, yksinkö? :DSe että tutkimustieto aiheuttaa sinulle ahdistusta ilmeisesti siksi, koska se on vastoin ihanteitasi niin sille en voi mitään. Tämä ahdistus sinun on ihan itse käsiteltävä. Voit valita siis kaksi tietä. Kieltämällä tämä tutkimustieto ja rakentaa elämäsi valheelle, josta viitteitä oli vastauksessasi. Jotkin poliittiset puolueet ovat onnistuneet pitämään pystyssä kulissejaan näin jonkun aikaa. Toinen tie on tarkastella ihanteitasi uudelleen ja käydä vastauksesi perusteella ahdistava tie totuudellisuuteen.
- Hölmölähetti
TutkimustietoAhdistaa kirjoitti:
Se että tutkimustieto aiheuttaa sinulle ahdistusta ilmeisesti siksi, koska se on vastoin ihanteitasi niin sille en voi mitään. Tämä ahdistus sinun on ihan itse käsiteltävä. Voit valita siis kaksi tietä. Kieltämällä tämä tutkimustieto ja rakentaa elämäsi valheelle, josta viitteitä oli vastauksessasi. Jotkin poliittiset puolueet ovat onnistuneet pitämään pystyssä kulissejaan näin jonkun aikaa. Toinen tie on tarkastella ihanteitasi uudelleen ja käydä vastauksesi perusteella ahdistava tie totuudellisuuteen.
Eihän tuossa väitetä että tutkimustieto ahdistaa kyseisen kommentin kirjoittajaa. Se on vain nimimerkki.
- VastasitEnnenVääristelyä
Hölmölähetti kirjoitti:
Eihän tuossa väitetä että tutkimustieto ahdistaa kyseisen kommentin kirjoittajaa. Se on vain nimimerkki.
Heh. Hyvä huomio. Kieltäjät käyttävät juuri tuollaisia menetelmiä.
VastasitEnnenVääristelyä kirjoitti:
Heh. Hyvä huomio. Kieltäjät käyttävät juuri tuollaisia menetelmiä.
???
Kerro lisää ja selvästi, niin vastaan kyllä, eiks ni?- Ehtoomies
helka kirjoitti:
Mutta ehkä se kestäminen ei ole se parisuhteen tärkein arvo ;)
Sisältää tietty mainitsemattoman odotusarvon suhteen onnellisuudesta.
Ehtoomies kirjoitti:
Sisältää tietty mainitsemattoman odotusarvon suhteen onnellisuudesta.
Mikä tekee loogis-rationaalisesta suhteesta onnellisen? Oletan nyt, että se on suhde, joka solmitaan muusta syystä kuin intohimosta, eli vastakohta suhteelle, jossa molemmat ovat "kolahtaneet" toisilleen ja suhde on saanut alkunsa nimenomaan kemiasta, vetovoimasta, fyysisyydestä ja vasta sen jälkeen on alettu tutustua toisen luonteenpiirteisiin, arvoihin yms.
- Ehtoomies
helka kirjoitti:
Mikä tekee loogis-rationaalisesta suhteesta onnellisen? Oletan nyt, että se on suhde, joka solmitaan muusta syystä kuin intohimosta, eli vastakohta suhteelle, jossa molemmat ovat "kolahtaneet" toisilleen ja suhde on saanut alkunsa nimenomaan kemiasta, vetovoimasta, fyysisyydestä ja vasta sen jälkeen on alettu tutustua toisen luonteenpiirteisiin, arvoihin yms.
Useilla ellei jopa useimmilla on mielikuva omasta ihannekumppanista tai siitä millaisen itselleen haluaa. Ne ketkä asian eteen aktiivisesti tekevät jotain, niin yleensä hakevat oman mieltymyksensä mukaista kumppania. Eli asia sisältää samanaikaisesti sekä loogis-rationaaliset perusteet ja intohimon.
Nyt kolmevitosena ollut enemmän vientiä kuin edellisenä 10 vuotena yhteensä. Viimeisin tapaus vieläpä hemmentin hyvännäköisen naisen aloitteesta. Vielä jos jotain pysyvämpää löytäisi.
- Lähetti
Hyvä sinulle, mutta ei vaikuta siihen että asia on keskimäärin toisin.
- 714
Joillekin miehille voi hyvinkin olla helpompaa löytää naisseuraa keski-iän paikkeilla kuin aikaisemmin. Omalla kohdalla en ole huomannut mitään muutosta tämän asian suhteen vuosien varrella.
- Lähetti
Kysymys onkin koko tilannekuvasta, eikä miten osalla yksilöistä menee.
- 5ttyugfyy
Ei taida normaali kokemus auttaa naisten kanssa, muutenhan maailma olisi täynnä keski-ikäisiä gigoloita. Ja miten sen muka huomaa, eihän sitä avauduta kokemattomuudestaan muutenkaan.
Olen itse kyllä ollut havaitsevinani, että 30-vuotispäivien jälkeen ovat naiset olleet vähemmän torjuvia. Nettitreffeille on alkanut olla paljon helpompi päästä, muutamat naiset (koulutetut, ihan kivannäköisetkin) ovat tehneet, sanoisinko, aggresiivisia aloitteita siitä huolimatta, etten edelleenkään ole komea enkä supliikki. Ei sillä että mitään olisi tapahtunut koskaan, mutta on tämä aivan muuta kuin parikymppisenä, jolloin olin naisille parhaimmillaan kiva kaveri tai teininä, jolloin suhtautuminen oli avoimen vihamielistä.
Eli uskon kyllä, kun täällä jotkut nimimerkit (ei kuitenkaan eräät lukkojen taakse kuuluvat sekopäät) ovat kertoneet flaksin parantuneen iän myötä, tai että jopa poikuudesta olisi päästy kolmenkympin tuolla puolen.- Kylmärealisti
Aika harvalla miehellä eli huomattavasti alle 10 prosentilla on poikuus tallella 30-v. Totta kai jotkut poikuudesta vielä päälle 30-v vanhanakin pääsevät eroon, kun on sinänsä loppuelämä aikaa. Mutta "poikuudesta päälle kolmekymppisenä eroon päässeet" ei mitään valtavaa miesjoukkoa muodosta.
- wwddd
Tässä on kuitenkin huomattava sellainenkin asia että vanhemmiten nämä parisuhdejutut ovat siinä mielessä erilaisia, että ne eivät ole enää niin isosti merkityksellisäkään kuin mitä nuorena varsinaisessa pariutumisiässä. Lapsetkin on silloin jo tehty jos ylipäätänsä sellaisia, näin se alkaa olla ainakin naisilla jotka jo lähempänä 40v kuin 30v. No miehet tietty voivat vanhempanakin, ainakin 4-kymppisenä vielä, ottaa nuoren naisen ja perheen perustaa tämän kanssa. Mutta rajansa silläkin on kuinka vanhana tällainen enää kyseeseen tulee miehelläkään, ja vuodet kuluvat nopeasti. Tosin ei suomalaista naista kyllä naistenkäsittely-tai parisuhdekokemattomana 4-kymppisenä miehenä juurikaan kannata edes yrittää, sillä niiltä rumilta jo läsähtäneiltä vanhemmiltakin naisilta saanet todennäköisesti pakit jo pelkästään siksi jos olet naisten suhteen kokematon. Mutta maailmalta muualta kylläkin voi vielä 4-kymppisenä löytää naisen ihan hyvin jos vaan miehellä talouspuoli on kunnossa.
- pprkkkllle
Kummanki miesten ja naisten kannattaa etsiä se elämänsä kumppani siinä 20-30 v enneku on liian myöhästä. Tietty voi löytää yli 30v mutta miten vaikeaa se sitte on. Tämmöst tää elämä vissii on, kaikki on kiinni ulkonäöst. Masentavaa mutta totta.
- ölölölöööö
Kyl vanhempan kannattaa tilata seura...
- Poikamies44
Eli ei siis mitään ongelmaa, 20-vuotiaalle naiselle käy hyvin 45-vuotias mies. Ja miksei vaikkapa 17-vuotiaallekin, varsinkin jos kummallakin on vielä se ensimmäinen teinirakkaus ja sukupuoliyhdyntä kokematta. Ei kai tässä aloittaja kuvitellut, että etsisin jotain itseni ikäistä tanttaa, jota ovat jo monet miehet nussineet ja joka ehkä on jo synnyttänyt, sehän nyt varsinainen vitsi olisi.
- 1Tiedonantaja
Kyllä nimenomaan rakkaus kuuluu keski-ikäisille miehille ja teininaisille.
Vanhoilla naisilla ja honteloilla vinninaamaisilla pojilla ei tee mitään. Kukaan!! - dewtwwo
Olen treenattu, töissä käyvä ja alkoa säästäen läträävä mies iältäni 37v. Saan lähes naisen kuin naisen haitarilla 30-40v, koska kilpailuni on todella onnetonta. Ukkoutuneita läskejä ja epätoivoisia miehiä enää naisille valittavana tuon 35v jälkeen valtaosin, joten älä ihmettele kun me alfat viemme ne ja pyöritämmä halumme mukaan kokonaista haaremia kerrallaan.
- 6565656565
Sata varmasti jokainen teini pitää nelikymppistä neitsytsetää friikkinä.
- Poikamies44
6565656565 kirjoitti:
Sata varmasti jokainen teini pitää nelikymppistä neitsytsetää friikkinä.
Ei varmasti pidä. Juuri se neitsyys on tässä olennainen asia. Jos teininainen itsekin on neitsyt, niin minä voin olla kuin hänen neitseellinen teinipoikaystävänsä. Friikkiä varmasti pitäisikin sellaista monia vanhoja naisia nussinutta avioukkoa, joka yrittäisi päästä korkkaamaan.
- ököklkljl
Mistä etsit näitä teininaisia? Saanen tiedustella :) Oletko deitissä laittanut ikäraan nuoriin ja oletko saanut viestejä? ;)
- Poikamies44
ököklkljl kirjoitti:
Mistä etsit näitä teininaisia? Saanen tiedustella :) Oletko deitissä laittanut ikäraan nuoriin ja oletko saanut viestejä? ;)
Näissä nettipalveluissa on aina se ongelma, että monikaan ei usko, että olen todellakin itse neitsyt ja siis kuin teinipoika vielä ja poikaystäväainesta, vaan minua epäillään juuri sellaiseksi vanhaksi likaiseksi setämieheksi, joka yrittää vain päästä korkkaamaan. Ja lisäksi vielä monetkaan naiset eivät suostu kertomaan, ovatko neitsyitä tai valehtelevat olevansa. Parempi olisi tavata teininainen reaalimaailmassa, missä molemmat joutuisimme äkillisen ensirakkauden tunteen valtaan ilman mitään nettipeli-asetelmaa.
- 0000_
Poikamies44 kirjoitti:
Näissä nettipalveluissa on aina se ongelma, että monikaan ei usko, että olen todellakin itse neitsyt ja siis kuin teinipoika vielä ja poikaystäväainesta, vaan minua epäillään juuri sellaiseksi vanhaksi likaiseksi setämieheksi, joka yrittää vain päästä korkkaamaan. Ja lisäksi vielä monetkaan naiset eivät suostu kertomaan, ovatko neitsyitä tai valehtelevat olevansa. Parempi olisi tavata teininainen reaalimaailmassa, missä molemmat joutuisimme äkillisen ensirakkauden tunteen valtaan ilman mitään nettipeli-asetelmaa.
Vaikka olen itse käytännössä neitsyt en näe mitään syytä vaatia naiselta sitä. Päin vastoin, olisi parempi jos naisella on aiempaakin seksikokemusta, kunhan ei ole kymmenien tai satojen miesten kanssa.
- Minapasevain
Sanonpahan vain, että seksi on kyllä ollut parempaa sellaisen naisen kanssa, jolla on ollut enemmän partnereita, kuin sellaisen, jolla on ollut vähän. Joskin poikkeuksiakin on ollut. Joten, ei kannata katsoa niitä lukumääriä, vaan sitä, miltä akti itsestä tuntuu
Minapasevain kirjoitti:
Sanonpahan vain, että seksi on kyllä ollut parempaa sellaisen naisen kanssa, jolla on ollut enemmän partnereita, kuin sellaisen, jolla on ollut vähän. Joskin poikkeuksiakin on ollut. Joten, ei kannata katsoa niitä lukumääriä, vaan sitä, miltä akti itsestä tuntuu
Sano, mitä sanot, mutta muista kuitenkin että se on vain sinun ja kaltaistesi mielipide, toisille toisia ja toisenlaisille toisenlaisia....Win-Win
- GentleM
En ole samaa mieltä.
Ap unohtaa että vaikka naisten vaatimukset kasvavat tai joissain asioissa enemminkin muuttuvat, toisaalta miehet kasvavat ;) Jälkiviisaana on aina helppoa sanoa että jos silloin 16-vuotiaana lukiossa olisi mennyt ujosti tytön puheille tai 20-vuotiaana olisi laittanut kädet pelimiesoppien mukaisesti vyötäisille, tms...mutta ei sitä nuorempana tajunnut. Silloin oli liian ujo, taitamaton, ja vielä uskoi satuihin joissa kiltti mies palkitaan lopulta. Totta kai siinä vaiheessa kun naiset suunnittelevat perhettä status alkaa painamaan enemmän vaakakupissa. Alitajuisesti naisen mielessä hyrrää iso OKT ja Italian matka vs ahdas rivari ja piknik puistossa. Mutta yleensä töissä kuitenkin tienaa paremmin kuin opiskellessa. Myöhemmin alkaa kertyä omaisuutta, ja sellaista tasaisuutta jota varttuneempi nainen kaipaa, jne.
Kyllä ainakin minulla alkoi olemaan kysyntää vasta yli kolmekymppisenä, silloin tuli jopa muutamia aloitteita 20-40v naisilta. Ja vasta nyt olen siirtynyt pahojen puolelle opettelemalla "peliä" jota olen tähän asti seuraillut sivusta. Täyskokemattomuus on nyt historiaa, ja voin alkaa etsiä vakavampaa suhdetta.
Eli kyllä se 30-35v on keskivertomiehelle paras aika. Silloin on riittävän nuori perhettä perustaville ja jopa kokemuksia etsiville nuoremmille tytöille, mutta toisaalta riittävän aikuinen oman ikäisille ja useimmille vanhemmillekin. Jos alkaa olemaan liian vanha perhekuvioihin tai ei muuten vain halua lapsia, ehkä sitten hankaluutena on osaksi se että naiset hakevat "jotain muuta" (f-buddy, kevyempi romanssi) ja että kolmekymppiset naiset ovat unohtaneet etteivät ole enää kaksvitosia. Nelikymppiset naiset taas ovat aika fiksuja, monelle kelpaa ihan tavallinen mies jolla saa olla heikkouksiakin.
Mutta sanon tämän. Jos 20-vuotiaana ei käynyt flaksi eikä 30-vuotiaana ole kehittynyt ollenkaan, tuskin se iän tuoma charmi kompensoi sitä ettei ole sellaisia taitoja joita naiset olettavat 30 miehellä olevan.- Lähetti
Oma mielikuvani on, että kaksikymppiset miehet eivät iskutaidoiltaan ole vielä niitä parhaita. Suurin osa keskivertomiehistä ja sitä paremmista on kuitenkin jo 30-35 -vuotiaana löytänyt naisen itselleen, jos on halunnut. Kokemattomia hyviä miehiä on vain vähän enää jäljellä.
Jos suhteita on ollut vähän tai ei ollenkaan, niin 30 ikäisenä mies joka on ujo ja seuranhaussa passiivinen, ulkonäöltään korkeintaan keskiverto, ei ole töissä ja eikä ole onnistunut säästämään omaisuutta on huomattavan heikoilla vastakin. Mitä useampi em. piirre miehellä on, niin sitä heikommilla hän on naisten suhteen. Kannattaa myös ottaa huomioon, että tällaisetkin miehet käyvät kapakoissa vähemmän kuin nuorena, joissa heilläkin olisi joskus nuorena voinut käydä flaksi, koska heidän ikätovereitaan oli siellä paljon ja 20-v naisten odotukset eivät olleet niin korkealla kuin sitten vanhempana. Eli aikaikkuna jos ei ole sulkeutunut, niin on mennyt paljon pienemmäksi. Nettideiteissäkin tällaiset miehet ovat heikoilla, koska mediaanitason ja sitä jonkin verran paremmatkin miehet ovat niissä heikoilla.
- Elämäntapasinkku
Tässäkin ketjussa nousi esille, että miten parisuhde kokemattoman miehen on muka vaikea saada seksiä tietyn iän jälkeen.....Paskat......En ole eläissäni seurustellut, mutta miksi vitussa minun tarvitsisi sitä kenellekkään mennä sanomaan? Päin vastoin..Treffipalstoilta saan naisia ja seksiä niin paljon kuin huvittaa hoitaa. Ei mulle oo ollu mitään ongelmaa kirjottaa itelleni parisuhteita menneisyyteen ja tavallaan tehä itestäni se ns."normaali" naisten silmissä..Tuskin koskaan hankkiudun parisuhteeseen, mutta seksin saamista se ei estä nyt eikä tulevaisuudessa. Tämä Helkallekkin tiedoksi! Helvetin vaikeaa tämä elämä näyttää olevan joillekkin tomppeleille. Oon ikisinkku, mutta netissä oon ollu sinkkuna nyt sen puoltoista vuotta. Olipa se vaikea kirjoittaa:D ja olla ns.normaali.
Miksi osoitat kommenttisi minulle? Olen jo todennut, että sehän on vain hyvä, että ätmiyden pysyvyys on osoitettu tässä ketjussa epätodeksi. Ja sinä osoitat sen entistä vahvemmin.
Täällä on nyt moni mies sanonut, että flaksi on 30 alkaen parempi kuin ennen, ja sehän tarkoittaa että niiden, joilla ei ole, kannattaa tosiaankin katsoa vain peiliin (kuvainnollisesti). Jos lähes kaikki muut saavat mutta itse ei, niin turha siitä silloin on naisia tai yhteiskuntaa tai muuta ulkopuolista tahoa syyttää.Varmasti aivan totta mitä kirjoitat ja helppoahan se onkin kirjottaa mitävain, jos motiivina on pelkän seksin hakeminen...
Ite oon tosiaan kans ikisinkku ja mulla se lukee jopa täysin avoimesti profiilissakin!
Mutta mulla onkin tähtäimessä se parisuhde, eikä pelkkä seksi, joten jos minun parisuhteettomuus on jollekkin ongelma, niin hän voi painua huit vittuun minun puolestani..Tästä lähdetään. Kuka on kenellekkin se oikea. En nää, että olisin se oikea sellaiselle, joka ei hyväksy minun elämääni ja valintojani.- 0000__
Kyse ei olekaan pelkästään siitä että mies on parisuhdekokematon, vaan siitä että on täysin kokematon naisten suhteen. Siis myös seksuaalisesti kokematon.
Seurustelemattomuus ei varmastikaan ole naiselle mikään ongelma, mutta jos mies on vielä yli 30-vuotiaana täysin seksuaalisesti kokematon eli poikuus on tallella, hän ei kelpaa kenellekään naiselle mihinkään, oli se sitten seksi tai parisuhde.
- mies39-
Just silloin 20-25 vuotiaana sain seksiä paljon mutta nyt melkein 40 vuotiaana saan ehkä n 5 kertaa vuodessa seksiä
- Avio-Matti
Tuttu tilanne... Onneksi ei enää edes pahemmin seiso, niin ei haittaa vaikka eukko pihtaa.
- Naisasialooseri
Olit siis nuorena YTM ja tasosi laski kuin lehmän häntä koska sinulla ei ole rahaa ja/tai statusta?
Naisasialooseri kirjoitti:
Olit siis nuorena YTM ja tasosi laski kuin lehmän häntä koska sinulla ei ole rahaa ja/tai statusta?
En usko että oli YTM, koska se perustuu enimmäkseen ulkonäköön. Tietysti on mahdollista että mies on syönyt ja dokannut itsensä huonoksi.
Ennemminkin oli nuorena jännämies, eli jonkun apinalauman kovaäänisin ja väkivaltaisin uros. Joillekin elämänkoulun käyneille naisille sellainen kelpaa vanhempanakin, mutta useimmat alkavat juoksunsa juosseina etsiä rauhallisempaa aisuria ja elättäjää.
- Vanha_ukko
Usein sitä sanotaan, että mies on tullut vanhaksi kun hän muuttuu nuorille naisille näkymättömäksi.
Näin 45-vuotiaana voin todeta, että olen muuttunut kaikenikäisille naisille näkymättömäksi.
Juu, kyllähän nämä mahdollisuudet ovat vanhetessa parantuneet, selvästi...- aateekooteeyytee
Sama ikä!
Meijän ikäsissä äijissä akat kattelee jo sitä statustakin aika haukankatseella. Onneksi sain olla parikymmentä vuotta akan kanssa ja penskatkin jo aikuisia.
Jos olisin 20 vuotta nuorempi, niin todennäköisesti kirjoittelisin tässä nyt atm-juttuja. Tuskinpa löytäsin enää akkaa tässä ajassa. Eikä sekään akka kenet aikoinaan löysin tainnut olla pahemmin edes tutustumisen arvoinenkaan. Aikansa kutakin, vaikka pallit mankelissa!
- missämunmies
Minusta paljon on kyse myös siitä, että millaisia naisia mies tavoittelee (selvennyksenä, että sama tarkoittaa tietysti myös sinkkunaisia, jotka etsivät miestä). Jos mies etsii läpi elämänsä niitä kaikista kauneimpia eikä tyydy ns. tasoonsa, niin vaikeaa voi olla sen kumppanin löytäminen.
Kyllä 40-50 vuotias mieskin saa naista varsinkin, jos tyytyy itsensä ikäisiin tai jopa vanhempiin naisiin. Olen huomannut, että nuoret miehet ovat useinkin valmiita hyväksymään esim itseään 5-v vanhemman naisen, kun taas on täysin yleistä, että vanhemmilla miehillä naisen yläikäraja on oma ikä miinus 5-v.
Edelleenkin peräänkuulutan sitä, että pitää olla myös siellä, missä on sinkkuja. Jos haluaa vain irtosuhteita, niin kyllä niitä saa laivoilla, laskettelukeskuksissa, baareissa varsinkin pikkujouluaikaan jne.
Tietenkin pitää huolehtia hygieniasta, siisteydestä ylipäätään, päivittää tyyli 2000-luvulle ja opetella olemaan ystävällinen ja avoin. Machomies-tyyli tai ujo nörtti-tyyli pukee vain harvoja, koska ne edellyttävät, että nainen on se, joka tekee aloitteita. Jos mies tai nainen haluaa seksiä tai suhdetta, niin pitää itse olla valmis olemaan aloitteellinen ja hyväksyä se, että läheskään aina ei natsaa, mutta pitää olla sinnikäs ja oppia sitä sosiaalista kanssakäymistä enemmän.
Käyn työni vuoksi risteilyillä aika paljon ja olen huomannut, että joillakin miehillä on ikävän negatiivinen asenne. Minua on haettu monta kertaa tanssimaan sanomalla "Säkään et varmaan lähde tanssimaan". Juu, en lähde, mutta eikö voisi sanoa iloisemmalla ilmeellä, että "Ihana kaunis nainen, antaisitko minulle 3 minuuttia aikaa, niin käytäisi pyörähtelemässä parketilla?". Kun samalla ulkonäöllä varustettu mies pikkuisen hymyilisi ja sanoisi tuon jälkimmäisen, niin kyllä, kyllä lähtisin.
Olen myös käynyt treffeillä, jossa mies käyttää koko ajan valittamalla ex-vaimostaan. En ole sen jälkeen lähtenyt toisille treffeille. En ole terapeutti ja etsimässä asiakkaita, vaan miestä, joka olisi kiinnostunut minusta.
Ja muuten ne hassunhauskat t-paidat ei ole niin kauhean hauskoja. Tuska-festareiden "Tuskan paisteessa" -T-paidat ei ainakaan minua naurata, jotta jaksaisin innostua miehestä.
Moni mies kaipaa pientä hienosäätöä ja varmaan löytyy naisia. Itsekin olen huomannut, että juuri ikäluokassa 40-50 on vaikka kuinka paljon kivoja sinkkunaisia. Toki monella on lapsia, mutta usealla lapset ovat jo muuttaneet pois kodista tai kohta muuttamassa, jolloin elämäntilanne on kohta hyvinkin "sinkkunaisen" kaltainen. - Minapasevain
Enpä tiedä, oman kokemukseni mukaan "markkina-arvoni" naisten parissa on noussut iän myötä siten, että parikymppisenä sai olla pääasiassa yksin, mutta nyt neljänkympin korvilla nuo parikymppiset naiset hymyilevät varsin auliisti.
En sitten tiedä, auttoiko varsinaisesti se, että hankin kaksi koiraa tähän yksinäisyyteeni. On ollut hämmentävä kokemus, miten nuoretkin naiset tulevat juttelemaan, kun olen koiriani ulkoiluttamassa. Kannattaa kokeilla.- ddasdsad
miten on tärpännyt nuorten naisten kanssa? muuteku hymyilyä ja koirista juttelua, ei se tarkoita aina jotakin
- Minapasevain
On tärpännyt, ja se hymy muuten tarkoittaa sitä, että on sopivaa yrittää lähestyä. Sillä ja koirista juttelulla murretaan jää. Ja kun jää on murrettu, voi kysyä kahville "kun asun tässä lähellä". Tai jotain. Se on sillaista kivaa peliä, ja kannattaa yrittää lukea tilannetta, että kutsuuko kotiinsa vaiko kuppilaan. Kuppila yleensä on toiminut paremmin. Ei ole ehkä niin läpinäkyvää.
Kannattaa tosiaan kokeilla. Tuntuu meinaan, että kun koiria ulkoiluttaa vaikka verkkareissa, niin niitä hymyjä silti saa. Osansa on koirallakin varmasti, pitänee olla sellainen suhteellinen suloinen, mutta kuitenkin miehelle sopiva. Ettei mitää puudelia. Vesikoira on toiminut minulla.
- Anonyymi
toivoa on aina josei liian ronkeli täs 60v yksi ja ois mukava saar vaikka sillotällö kaveriksi viettää mukavaa yht aikaa ei naimisiin ennää.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1233460- 122286
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371935Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141889Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211701Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681517Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301423- 1241418
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101281- 141236