Minkälainen pyörä

Kiinnostunut

Minkälainen pyörä kannattaisi ostaa, kun ei ole paljonkaan kokemusta pyörällä ajosta. A-kirjain tuli aikoinaan korttiin lahjana ja moottoripyörä kuume hiipii salakavalasti sieluun, eikä voi mitään. vai syönkö Buranaa lisää.

12

2424

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi

Osta enduro/crossipyörä ja opettele hallitsemaan metsässä/radalla hankalissa paikoissa. Se on myös hauskaa, käy kuntoilusta eikä siellä jää auton alle.

• Pave

Kannattaa kierrellä hieman kaupoissa ja suorittaa koe-istumisia, sillä eri ihmisille johtuen pituudesta jne... sopii erikokoiset (rungoltaan) pyörät.
      Etkä edes kertonut minkä tyylistä haet, sporttista(kyykkypyörää), matkapyörää, customia, enduroa.
      Sitäpaitsi se mikä jollekin toiselle sopii erittäin hyvin, niin ei välttämättä sovi toiselle, joten kaikista paras on mennä suorittamaan noita mainitsemiani koe-istumisia ja samallahan voi myyjiltä aina kysellä kaiken näköisiä asioita.
      Jos myyjä on asiallinen niin hän kyllä varmasti auttaa kysymyksissäsi, jos ei niin ainahan voi vaihtaa seuraavaan liikkeeseen joka todellakin haluaa tehdä kauppaa.

• motoristo

Miksi et hakisi kioskilta uutta Biken luettelonumeroa jossa on kaikki myytävät pyörät ja lyhyt luonnehdinta, tiedot (usein väärin), hinta ja kuva. Mieti, millainen puhuttelee eniten.

Monet suosittelevat aloittamista jollain helpolla endurotyyppisellä pyörällä, niillä oppii parhaiten. Tyypillinen valinta on myös viissatanen perusmalli tyyppiä Honda CB500 tai Kawa ER-5. Joidenkin mielestä nämä käyvät pian pieneksi, kuussatasissa on jo päälle sadan hv:n tehoja ja vaikka suosittelenkin aloittamanaan maltillisesti, pakko myöntää ettei tehokaskaan karkaa käsistä jos sinulla on terve itsesuojeluvaisto ja vastuuntunto. Kovasti päälle 200-kiloista tai liian korkeata en ekaksi ottaisi, mutta ei nekään mahdottomia ole.

• M.S.

600 divari on hyvä vaihtoehto. Helppo ajaa, pysty asento silti suojaava kate. Enemmän potkua kuin 500 peruspyörissä mutta silti "kiltti" pyörä verratuna 600 supersportteihin. Erittäin kestävä konstruktio ja omistajaksi "tuorehkoon" yksilöön pääsee jo n.4500€

• Motoristi vaan

myynnissä sinulla? Eli, oma lehmä ojassa?

• M.S.
        Motoristi vaan kirjoitti:

myynnissä sinulla? Eli, oma lehmä ojassa?

Ei ole, olen sen vaiheen jo ohittanut, tai itse asiassa olen jo käynyt huipulla kuutioiden suhteen ja alkanut "jäähdyttelemisen". Mutta jos myynnissä olisi laittaisin kyllä rohkeasti "myynninedistystä" palstalle.

• Motoristi vaan
        M.S. kirjoitti:

Ei ole, olen sen vaiheen jo ohittanut, tai itse asiassa olen jo käynyt huipulla kuutioiden suhteen ja alkanut "jäähdyttelemisen". Mutta jos myynnissä olisi laittaisin kyllä rohkeasti "myynninedistystä" palstalle.

OK.

• minimum budjett

Ehdotukseni on, että käytät reilusti aikaa niin pyörien vertailuun kuin mahdolliseen hankintaankin. Sillä olen huomannut, että pyynnöt pyöristä ovat usein aivan pilvissä, josta sitten tullaan askel askeleelta kohti todellista ja realistista hintaa.
      Suositukseni on, että hankit eka pyöräksesi jo vähän vanhemman (mutta hyväksi tarkastetun) joko ns. peruspyörän tai sitten kyykkypyörän, jonka etuna on suojaa antavat katteet. Pienelläkin rahalla saa kun jaksaa etsiä tosi hyväkuntoisia ja aivan hyvin asiansa ajavia pyöriä.

• plexit

Ne katteet eivät siis suojaa iskuilta vaan ajoviimalta niin että et huomaakaan kuinka kovaa itse asiassa kuljet. Ovat kyllä hyvät moottoritienopeuksissa ja kovemmissa välttämättömät.

• Mun mielestä tommonen 500 olis hyvä opettelupyörä.
      Ite hommasin plikalle suzuki GS500E.n.
      Likka ei ollut edes mopolla ajanu kun rupes tekeen
      mieli pyöräkorttia.
      Ja sitten eiku autokouluun ja välikoon korttia ajamaan,olis kyllä ikänsä puolesta saanu heti isonpyörän kortinkin,mutta meinattiin että jos ensin harjoteltais pienemmällä.
      Suitsa oli sopivan kokonen plikalle joka on n.160 luistimet jalassa ja sementtisäkin painoinen.
      Kyllä sillä ihan mukavasti pysyi meitin muiden matkassa vaikka onkin kuristettu versio, kun oltiin ajelemassa tossa loppukesästä.
      Hintakin oli passeli 98 mallisesta 20 ajetusta alle 4000.
      Voin ihan vilpittömästi suositella Suitsaa vaikka ajan ite Hondalla.
      Sitäpaitti Burana on pirun kallista noin pitemmänpäälle eikä vatsakaan taida tykätä hyvää.

• ostaa

sitä ensimmäistä ja viimeistä pyörää niinkuin kaikki täälä tuntuu ehdottelevan.Osta se mikä tuntuu sillä hetkellä hienoimmalta , kukkarolle sopivalta, ajo asento ja ajaminen on sivuseikka,silmää sen pitää ekas miellyttää.100% todennäköisyydellä olet vaihtanut tuonkin pyörän 2 vuoden sisällä.Isompi,kauniimpi,kalliimpi,sitä se on kumminkin.Kyllä siitä siinä sivussa todella nauttiikin

• ostaa kirjoitti:

sitä ensimmäistä ja viimeistä pyörää niinkuin kaikki täälä tuntuu ehdottelevan.Osta se mikä tuntuu sillä hetkellä hienoimmalta , kukkarolle sopivalta, ajo asento ja ajaminen on sivuseikka,silmää sen pitää ekas miellyttää.100% todennäköisyydellä olet vaihtanut tuonkin pyörän 2 vuoden sisällä.Isompi,kauniimpi,kalliimpi,sitä se on kumminkin.Kyllä siitä siinä sivussa todella nauttiikin

Puhut läpiä päähäsi. Kyllähän nättiä pyörää on kiva kattella,mutta jos ajotuntuma on täysin perseestä niin kyllä se jos mikä tappaa ajohalut.
        Tietty kannattaa kattella kukkaron pohjalle paljonko on varaa sijoittaa kulkuvälineeseen mutta kannattaa myös aatella sitä kuinka vakavissaan aikoo jatkaa tulevaisuudessa ajoharrastusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7340
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3604
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      372
      1988
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1479
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe