Tervehdys.
Osaisivatko palstan kokeneemmat valaista tietämätöntä lataussäätimen sielunelämästä.
Veneessä on aurinkopaneli säätimellä ja satunnaisesti käytössä myös c-tec laturi ylläpito toiminnolla.
Voiko laturin laittaa normaaliin paneelin lataussäätimeen, estääkseni ylilatauksen ja akkujen kiehumisen?
Kiitos
Lautaussäätimestä
5
<50
Vastaukset
"Veneessä on aurinkopaneli säätimellä ja satunnaisesti käytössä myös c-tec laturi ylläpito toiminnolla.Voiko laturin laittaa normaaliin paneelin lataussäätimeen, estääkseni ylilatauksen ja akkujen kiehumisen?"
No tähän ehdoton vastaus on että EI!
Aurikopaneelisi säädin on suunniteltu 10 -20 A virtaan. Laturisi antaa 50 - 120 A eli savu nousee...
Kaikki arvot ovat arvauksia kunnes lähetät lisää tietoja...
Kerro lisää veneestäsi, laturistasi etc niin voi olla että saat hyödyllinen vastaus...- laituriparlamentti_rules
Edellisessä vastauksessa ei ollut muuta oikein kuin se, että älä kytke lataussäätimeen. Sen sijaan kytke laturi suoraan akkuun, siinä on "oma lataussäädin" sisäänrakennettuna.
Tärkein syy on se että panelisäätimien latauksen katkaisu tapahtuu varsinkin halvemmissa malleissa siten, että ne yksinkertaisesti kytkevät panelin oikosulkuun. C-TEKkisi ei todennäköisesti hajoa tästä, mutta voi mennä virhetilaan eikä jatka latausta sen jälkeen.
Eikä veneesi malli vaikuta tähän.
- kaikenlaisia.tolloja
Ota nyt edes vähän asioista selvää. Lataussäädin on ihan eri asiaan. Nimestäkin sen kuulee. Säätämään siis latausta. Ei lataussäädin ota kantaa siihen, vaikka käytössäsi olisi miten suuri akusto. Se säätää vain latausta!
- itsenolaus.kunniaan
Selventäisitkö itse vielä mitä se aurinkopaneeli tekee sille akulle silloin kun aurinko paistaa???
- helppo.juttu
itsenolaus.kunniaan kirjoitti:
Selventäisitkö itse vielä mitä se aurinkopaneeli tekee sille akulle silloin kun aurinko paistaa???
No sen aurinkopaneelin voi laittaa peittoon silloin kun akku on täynnä.
Ei tämä sen vaikeampaa ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih567237Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243401Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1551693Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3051631- 841375
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911250
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631227Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2481195- 811144