Päällystys urakka on jo alkanut

Sen mitä nastapellet ovat saaneet viime "talvena" korjataan jo täysillä. Esim. Helsinki Tampere moottoritiellä päällystetään jo täyttä vauhtia, kun on urautunut pahasti.

Tämän kaiken pitäisi nastapellejen maksaa. Miksi pitää kitkarengas autoilijoiden maksaa kun ei särje teitä?

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olet.vitun.pelle

      Millä tavoin palstapelle maksaa ja mitä????
      Voi heleketti kun olet yksinkertainen idiootti.

      • Kalliimpi polttoaine vero nastoille. Tankkauspaikoille alustaan tunnistin mikä tunnistaa nastat ja näin he maksaisivat kovempaa veroa kuin kitkat.


      • olethan.palstapelle
        autoilija kirjoitti:

        Kalliimpi polttoaine vero nastoille. Tankkauspaikoille alustaan tunnistin mikä tunnistaa nastat ja näin he maksaisivat kovempaa veroa kuin kitkat.

        Sinulle ei tarvii mitään tunnistinta, sinut kyllä paljastaa muutenkin idiootiksi, eli palstapelleksi.


      • Myösautoilija
        olethan.palstapelle kirjoitti:

        Sinulle ei tarvii mitään tunnistinta, sinut kyllä paljastaa muutenkin idiootiksi, eli palstapelleksi.

        Sinut tunnistetaan nastapelleksi = palstapelle


    • fhfghhgfh

      Kitkarenkailla ajoa aletaan rajoittaa torstaista (23. huhtikuuta) lähtien, jolloin nastarenkailla ja kesärenkailla ajaville kuljettajille voidaan antaa kehuja.

      Kehumista perustellaan sillä, että nasta ja kesärenkaiden on todettu vähentävän turhaa melua ja päästöjä sekä parantavan oleellisesti ilmanlaatua.

      - Tutkimusten mukaan jopa puolet kevään katupölystä on kitkojen tien päällysteestä irrottamaa kivipölyä. Haluamme lisäksi muistuttaa, etteivät kitkarenkaat toimi ajo-ominaisuuksiensa puolesta kesäkeleillä yhtä hyvin kuin nasta tai kesärenkaat.

      • fdsafdsa

        Järkevintä olisi se, että kaikki käyttäisivät talvisin nastarenkaita ja teiden suolaamisesta ainakin keskustojen ulkopuolella luovuttaisiin. Nasta raapisi vain jäätä, ei asvalttia.

        Tosiasia nyt vain on se, että jarrutusmatka ja auton hallittavuus ovat nastarenkailla selvästi paremmat. Parhaimmat kitkarenkaat häviävät edelleen huonoimmillekin nastarenkaille testeissä. Sitä paitsi kitkarenkaiden käyttäjät tarvitsevat nastarenkaiden käyttäjiä, koska muuten teillä oleva jää hioutuisi superliukkaaksi.

        Autolehtien testeissä huonoimmaksi yhdistelmäksi jarrutusmatkan osalta on todettu monta kertaa ABS-jarrut (nykyään melkein kaikissa autoissa) yhdistettynä kitkarenkaisiin.

        Suomen tieverkko on heikossa kunnossa kahdesta syystä: ensinnäkin Suomessa, Kepun hartaalla siunauksella on vuosikymmenet rakennettu autoteitä järjettömällä tavalla. Samaan kohteeseen voi mennä kaksi suurta asvalttitietä ja toisaalta Kepun hajasijoituspolitiikka ja syrjäkylien väkisin elossapitäminen ovat kasvattaneet tieverkoston koon mielettömäksi - sen ylläpito on hyvin kallista. Toinen ongelma on poliitikkojen viisaus säästää asvalttiteiden pinnoiteissa, jolloin teiden "rungot"/pohjat ovat kärsineet, jolloin ei monissa paikoissa ei riitä enää se että vedetään uutta asvalttia vanhan päälle, vaan teitä pitäisi purkaa kokonaan ja rakentaa pohjiaan myöten uudestaan. Tiepohja ei kestä, että (liian ohuen/kuluneen) asvaltin läpi pääsee vettä, koska se syö pohjan.

        Lopetetaan teiden suolaaminen ja käytetään nastarenkaita. Annetaan kuolevien pitäjien kuolla, eikä syydetä miljardeja alueille, joista väestö tulee kuitenkin muuttamaan lopulta pois.


      • vajakit.lataukseen
        fdsafdsa kirjoitti:

        Järkevintä olisi se, että kaikki käyttäisivät talvisin nastarenkaita ja teiden suolaamisesta ainakin keskustojen ulkopuolella luovuttaisiin. Nasta raapisi vain jäätä, ei asvalttia.

        Tosiasia nyt vain on se, että jarrutusmatka ja auton hallittavuus ovat nastarenkailla selvästi paremmat. Parhaimmat kitkarenkaat häviävät edelleen huonoimmillekin nastarenkaille testeissä. Sitä paitsi kitkarenkaiden käyttäjät tarvitsevat nastarenkaiden käyttäjiä, koska muuten teillä oleva jää hioutuisi superliukkaaksi.

        Autolehtien testeissä huonoimmaksi yhdistelmäksi jarrutusmatkan osalta on todettu monta kertaa ABS-jarrut (nykyään melkein kaikissa autoissa) yhdistettynä kitkarenkaisiin.

        Suomen tieverkko on heikossa kunnossa kahdesta syystä: ensinnäkin Suomessa, Kepun hartaalla siunauksella on vuosikymmenet rakennettu autoteitä järjettömällä tavalla. Samaan kohteeseen voi mennä kaksi suurta asvalttitietä ja toisaalta Kepun hajasijoituspolitiikka ja syrjäkylien väkisin elossapitäminen ovat kasvattaneet tieverkoston koon mielettömäksi - sen ylläpito on hyvin kallista. Toinen ongelma on poliitikkojen viisaus säästää asvalttiteiden pinnoiteissa, jolloin teiden "rungot"/pohjat ovat kärsineet, jolloin ei monissa paikoissa ei riitä enää se että vedetään uutta asvalttia vanhan päälle, vaan teitä pitäisi purkaa kokonaan ja rakentaa pohjiaan myöten uudestaan. Tiepohja ei kestä, että (liian ohuen/kuluneen) asvaltin läpi pääsee vettä, koska se syö pohjan.

        Lopetetaan teiden suolaaminen ja käytetään nastarenkaita. Annetaan kuolevien pitäjien kuolla, eikä syydetä miljardeja alueille, joista väestö tulee kuitenkin muuttamaan lopulta pois.

        Vai häviävät parhaimmat kitkat huonoimmillekin nastoille. Kannattaa ehkä lukea ne testit uudestaan.


      • Myösautoilija
        fdsafdsa kirjoitti:

        Järkevintä olisi se, että kaikki käyttäisivät talvisin nastarenkaita ja teiden suolaamisesta ainakin keskustojen ulkopuolella luovuttaisiin. Nasta raapisi vain jäätä, ei asvalttia.

        Tosiasia nyt vain on se, että jarrutusmatka ja auton hallittavuus ovat nastarenkailla selvästi paremmat. Parhaimmat kitkarenkaat häviävät edelleen huonoimmillekin nastarenkaille testeissä. Sitä paitsi kitkarenkaiden käyttäjät tarvitsevat nastarenkaiden käyttäjiä, koska muuten teillä oleva jää hioutuisi superliukkaaksi.

        Autolehtien testeissä huonoimmaksi yhdistelmäksi jarrutusmatkan osalta on todettu monta kertaa ABS-jarrut (nykyään melkein kaikissa autoissa) yhdistettynä kitkarenkaisiin.

        Suomen tieverkko on heikossa kunnossa kahdesta syystä: ensinnäkin Suomessa, Kepun hartaalla siunauksella on vuosikymmenet rakennettu autoteitä järjettömällä tavalla. Samaan kohteeseen voi mennä kaksi suurta asvalttitietä ja toisaalta Kepun hajasijoituspolitiikka ja syrjäkylien väkisin elossapitäminen ovat kasvattaneet tieverkoston koon mielettömäksi - sen ylläpito on hyvin kallista. Toinen ongelma on poliitikkojen viisaus säästää asvalttiteiden pinnoiteissa, jolloin teiden "rungot"/pohjat ovat kärsineet, jolloin ei monissa paikoissa ei riitä enää se että vedetään uutta asvalttia vanhan päälle, vaan teitä pitäisi purkaa kokonaan ja rakentaa pohjiaan myöten uudestaan. Tiepohja ei kestä, että (liian ohuen/kuluneen) asvaltin läpi pääsee vettä, koska se syö pohjan.

        Lopetetaan teiden suolaaminen ja käytetään nastarenkaita. Annetaan kuolevien pitäjien kuolla, eikä syydetä miljardeja alueille, joista väestö tulee kuitenkin muuttamaan lopulta pois.

        Kitkojen vuoksi ei suolata vaan rekkojen vuoksi


      • fdsafdsa kirjoitti:

        Järkevintä olisi se, että kaikki käyttäisivät talvisin nastarenkaita ja teiden suolaamisesta ainakin keskustojen ulkopuolella luovuttaisiin. Nasta raapisi vain jäätä, ei asvalttia.

        Tosiasia nyt vain on se, että jarrutusmatka ja auton hallittavuus ovat nastarenkailla selvästi paremmat. Parhaimmat kitkarenkaat häviävät edelleen huonoimmillekin nastarenkaille testeissä. Sitä paitsi kitkarenkaiden käyttäjät tarvitsevat nastarenkaiden käyttäjiä, koska muuten teillä oleva jää hioutuisi superliukkaaksi.

        Autolehtien testeissä huonoimmaksi yhdistelmäksi jarrutusmatkan osalta on todettu monta kertaa ABS-jarrut (nykyään melkein kaikissa autoissa) yhdistettynä kitkarenkaisiin.

        Suomen tieverkko on heikossa kunnossa kahdesta syystä: ensinnäkin Suomessa, Kepun hartaalla siunauksella on vuosikymmenet rakennettu autoteitä järjettömällä tavalla. Samaan kohteeseen voi mennä kaksi suurta asvalttitietä ja toisaalta Kepun hajasijoituspolitiikka ja syrjäkylien väkisin elossapitäminen ovat kasvattaneet tieverkoston koon mielettömäksi - sen ylläpito on hyvin kallista. Toinen ongelma on poliitikkojen viisaus säästää asvalttiteiden pinnoiteissa, jolloin teiden "rungot"/pohjat ovat kärsineet, jolloin ei monissa paikoissa ei riitä enää se että vedetään uutta asvalttia vanhan päälle, vaan teitä pitäisi purkaa kokonaan ja rakentaa pohjiaan myöten uudestaan. Tiepohja ei kestä, että (liian ohuen/kuluneen) asvaltin läpi pääsee vettä, koska se syö pohjan.

        Lopetetaan teiden suolaaminen ja käytetään nastarenkaita. Annetaan kuolevien pitäjien kuolla, eikä syydetä miljardeja alueille, joista väestö tulee kuitenkin muuttamaan lopulta pois.

        Jatkossakin ajan kitkoilla koska arvostan turvallisuutta ja melu on vaimeampi kitkoilla ja ajo mukavuus on paras. Ei ole keliä ollut etten olisi kitkoilla toimeen tullut. Nastavero nastoille


    • vajakit.lataukseen

      Onhan se hyvä näin huonoina aikoina, että työllistävät monia ihmisiä monelta eri alalta. Mainitsemasi asvalttimiehet ja myös tuulilasin korjauksia/vaihtoja tekevät firmat saavat paljon töitä nastailijoiden toimesta. Myös keuhkosairauksiin erikoistuneet lääkärit työllistyvät nastailijoiden ansiosta. Kiitos siis nastailijoille ja muistakaahan taas syksyllä vaihtaa ne hyvissä ajoin alle, ettei yöpakkanen yllätä.

      • Räntääkinvoitulla

        Olet aika huoleton veikko puhuessasi syksystä. Kyllä niitä yöpakkasia on elokuussakin, joten ei kannata jättää vaihtoa syksyyn.


      • mene.hoitoon

        Kiitos muistutuksesta!
        Kyllä vaihdetaan nastarenkaat syksyllä heti kun on tarvis.
        Toivottavasti sinä teet samoin, ettet vaaranna liikenteessä muita, epämääräisillä kitkuttimilla liukastellessasi.
        Samoin nyt kesällä sulla olisi oiva tilaisuus hoidattaa tuo koko talven harjoittamastasi paskanjauhannasta seonnut päänuppisi edes jonkinlaiseen kuntoon.


      • vajakit.lataukseen

        Eli nastat on paremmat. Työllistävä vaikutus. Saadaan suomi uuteen nousuun.


      • vajakit.lataukseen
        vajakit.lataukseen kirjoitti:

        Eli nastat on paremmat. Työllistävä vaikutus. Saadaan suomi uuteen nousuun.

        Viime vuonna juhannusviikolla tuli kunnon lumikuuro. Lapissa on vieläki lunta.


      • Kjell.C.Pippelström
        vajakit.lataukseen kirjoitti:

        Viime vuonna juhannusviikolla tuli kunnon lumikuuro. Lapissa on vieläki lunta.

        Juhannuksena tulee aina paljon "lumikuuroja" ja muuta hauskaa...


    • maksu.osuus

      "Tämän kaiken pitäisi nastapellejen maksaa. Miksi pitää kitkarengas autoilijoiden maksaa kun ei särje teitä?"
      Mitä ihmettä se palstapelle "autoilija" arto muka maksaa?
      Eikös työttömät sos.pummit jo muutenkin loisi verovaroilla?

    • Faktaatoisinaan

      Nastarenkailla ajavathan tuosta maksaakin noin 80%. Kitkarenkailla ajavat vain noin 20%.
      Kitkarenkailla ajavien osuus on alamitoitettu, jos kaikki kustannukset kitkojen käytöstä huomioidaan. Ja ronskisti alamitoitettu.

    • Eiköhäs kiellettäisi nastarenkaat ja poistettaisi talvirengaspakko = ongelma poistuisi

      • ei.poistu

        Kyllä sinä idiootti ongelmana pysyt, oli renkaat mitkä tahansa.


      • ei.poistu kirjoitti:

        Kyllä sinä idiootti ongelmana pysyt, oli renkaat mitkä tahansa.

        Tottahan tuokin... Nooh, siksihän me veroja maksamme...

        Viime vuonna maksoin tuloveroa 5 tonnia ja siitä karkeasti ottaen 25% muita veroja :)

        Nooh, tuollainen lakimuutos olisi jopa mahdollinen :=


      • Muuttuuko.Kokemus

        Laitapa kuule kesärenkaat talvella autoosi ja lähde vaikka lumiselle tielle yrittämään eteenpäin. Ei tarvita edes jäätä kun huomaat ettei kesärenkailla pääse juuri mihinkään. Vaikka tasaisella eteenpäin suoralla tiellä pääsisikin on jarrutusmatkat niillä moninkertaiset huonoihinkin talvirenkaisiin nähden. Olet ilmeisesti kovasti tuore ja kokematon kuljettaja tai sitten poikkeuksellisen tyhmä.


      • ovat.idiootteja
        Muuttuuko.Kokemus kirjoitti:

        Laitapa kuule kesärenkaat talvella autoosi ja lähde vaikka lumiselle tielle yrittämään eteenpäin. Ei tarvita edes jäätä kun huomaat ettei kesärenkailla pääse juuri mihinkään. Vaikka tasaisella eteenpäin suoralla tiellä pääsisikin on jarrutusmatkat niillä moninkertaiset huonoihinkin talvirenkaisiin nähden. Olet ilmeisesti kovasti tuore ja kokematon kuljettaja tai sitten poikkeuksellisen tyhmä.

        Onhan Nolosika todella tyhmä, yhtä tyhmä kuin aloittajapelle, idiootteja molemmat.


      • Muuttuuko.Kokemus kirjoitti:

        Laitapa kuule kesärenkaat talvella autoosi ja lähde vaikka lumiselle tielle yrittämään eteenpäin. Ei tarvita edes jäätä kun huomaat ettei kesärenkailla pääse juuri mihinkään. Vaikka tasaisella eteenpäin suoralla tiellä pääsisikin on jarrutusmatkat niillä moninkertaiset huonoihinkin talvirenkaisiin nähden. Olet ilmeisesti kovasti tuore ja kokematon kuljettaja tai sitten poikkeuksellisen tyhmä.

        En laita, sakkoa siitä tulloo vaikka kuinka olis kesäinen ajokeli :)


    • Ehdotamme

      Onko se nyt mukava sitten ajella nastojen karhentamalla neula- asfaltilla ja sitten odotella päällystystyön ruuhkassa. Ei hyvä tämä itse aiheutettu tilanne - siirrytään ensi talveksi kitrenkaiden käyttäjiksi! Se on todellista rakenneuudistusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2983
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2594
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2245
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2158
    5. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1966
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1722
    7. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1546
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1497
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

      Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1319
    10. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      22
      1263
    Aihe