Hei, en tiedä sopiiko tämä tälle palstalle, mut kysynpä kuitenkin..
Miten parantaa vastustuskykyä? Onko päiväkoti-ikäisten lasten vanhemmilla vinkkejä?
Olen 30-vuotias nainen. Lapseni aloitti suunnilleen viime syksynä päiväkodin ja olen siitä lähtien sairastanut lähes aina kun lapseni sairastuu. Eli melkeinpä joka kuukausi on ollut flunssaa (ja joskus vatsatautia), tälläkin hetkellä minulla on flunssa ja silmätulehdus (tänään sain lääkäriltä silmätulehdukseen tippoja). Onko aikuiselle ihmiselle normaalia sairastaa lähes joka kuukausi flunssa, joka kestää n. yhdestä neljään viikkoa välillä? Pesemme lapsen kädet, kun hän tulee päikkäristä kotiin, jotta pöpöjä kulkeutuisi vähemmän kotiin.
Onko mitään keinoa parantaa omaa vastustuskykyään? Olen jonkun verran ylipainoinen ja liikuntaa en ehkä ole joka päivä harrastanut riittävästi. Syön ihan perus kotiruokaa, mutta toisinaan noutoruokaakin ja herkkujakin. Joitakin vitamiineja syön välillä.
Kertokaa vinkkinne, miten välttää sairastumasta aina samoihin sairauksiin mihin lapsikin sairastuu. Kyllästyttää nimittäin tämä jatkuva sairastelu! Olen miettinyt, että voisiko tämän minun sairastelun taustalla olla mitään vakavampaa, mutta ainakin vielä nyt oletan, että kyseessä on se, että päiväkodissa on usein sairaitakin lapsia ja sieltäkin kulkeutuu pöpöjä kotiin.
Miten parantaa vastustuskykyä?
3
109
Vastaukset
- hoit_su
D-vitamiinia, c-vitamiinia, näitä ainakin ja säännöllisesti eikä vain silloin tällöin. D-vitamiinia ainakin 50-100 mikrogrammaa päivässä, jos kesällä olet paljon auringossa,niin voit tietysti ottaa kesäkuukausina vähän vähemmän. Minä uskon näihin kahteen ja on pysynyt flunssat poissa.
- RuokavalioAjaO
Minulla vastustuskykyä lisäävät maitohappobakteerit sekä ruuat joissa on voihappoa (mm. hapankaali ja voi). Sitävastoin vastustuskykyäni heikentää sokeri- ja vehnäpitoinen ruoka. Sinkki antaa vastustuskykyä flunssaan ja auttaa flunssa paranemisessa. Särky- ja kuumelääkkeet heikentävät vastustuskykyä ja tauti pitkittyy.
- Manttis
Itsellä kolme pientä lasta (vanhin 7) . Ekan kohdalla olin jatkuvasti kipeänä, mutta nyt kolmannen kohdalla en enää juurikaan saa tartuntoja. Eli kunnon siedätystä vaan, niin kurjaa kuin se onkin. Ja se D-vitamiini!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395130Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5161704Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50793Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738