Mitä sulle kuuluu?

sus.morsian

Tuota yksinkertainen kysymys on helppo kirjoittaa, harvoin kuultu.
Olemme me tuttu joukko päässeet vielä kesään, saaneet jatkoaikaa. Minäkin, joka ajattelin vielä viisi vuotta sitten, vaikeittenkin asioitten melkain rikkilyömänä, etten enää 75-vuotispäivääni näe. Tässä ollaan aika elinvoimaisena, kuitenkin jo helposti väsyvänä.
Täällä on suuri joukko "tuttuja", itse annan kyllä arvoa omalla nikillään edelleen kirjoittavia, niinhän olen itsekin pysynyt ikuisena morsiamena - sus-liitteellä. Kyllä me nikilliset, ei välttämättä aina rekattu, saman nikin käyttö on yhtä arvokas kuin rekattu.
Aika tunteeton on ihminen, joka sanoo, että on parempi vaihtaa nikkiä koko ajan aikä ole edes tärkeää, kuka sanoo mitäkin. Niinkö? Miksi hän täällä silti käy.

On syntynyt mukavia " tuttuus-tuntemuksia, yhteyksiä, ystävyyttäkin, kun ihminen on nikillisesti ´tosi´kirjoittaessaan.

Kesä tulee, mitäs siitä, jos vaikka viimeinenkin, kirjoitelkaa hyvät ihmiset, toisiamme aidoilla ajatuksilla autamme eteenpäin, kenties. Älkää jääkö yksin!

36

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos kysymästä, Sus.
      Vaikuttaa siltä kuin kesä keikkuen tulisi. Nytkin ihan selvästi aurinkoista päivää lupailee.
      Sadekin on joka päivä yllättänyt, ja sehän on tehnyt luonnolle hyvää.
      Itse en ole tehnyt juuri mitään.
      Suvea tässä odottelen...

Mukavaa kesän odotusta Sinulle!

• susmor

Kiitos Venlastiina, samoin Sinulle!

• Kiitos, hyväähän minulle kuuluu, näistä extratouhuista huolimatta, niistä sentään tekemällä selviää. Onhan tässä joutunut yksinelämiseen jo tottuakin, mutta kyllä me ihmiset olemme sosiaalisia olentoja, emme ilman toisten läsnäoloa voi hyvin.
        Sillä en tarkoita kotona enää olevia, vaan nähdä ja jutella niin omiensa, kuin tuttujenkin kanssa päivittäin!

Kiva olikin lukea jo personallisempi ja tutun tuntuinen kirjoituksesi Sus.morsian. Kirjoita Sinäkin taas kun ehdit jj:n keittiöopastuksista :D,)).

• piipiloo

Ei kaikki ole onnettomia vaikka ovatkin yksin,kuten allekirjoittanut.Viihdyn oikein hyvin yksin,aikoinani työelämässä vuosikymmeniä akkaporukassa olleena en todella kaipaa minkäänlaista laumaa ympärilleni.
      Parisuhteen päätyttyä tunnen myös vapautta siitäkin.
      En silti ole erakko ja ystäviä on,en tunne tarvetta jatkuvaav esillä oloon.
      Nytkin mökilläni täydessä hiljaisuudessa...yksin.Vain ympäröivä kevääseen heräävä luonto ja linnut,siinä parhain olomuotoni.

• Huislinkit

Kuitenkin olet jatkuvasti kehumassa itseäsi kun tiedät kaikkien kuitenkin tietävän kuka olet.

• Eiväthän kaikki ihmiset tietenkään tarvitse toisen ihmisen fyysistä läsnäoloa karkottaakseen yksinäisyyden.
        "Parantumaton sairaus" onkin ihmisen ikuinen yksinäisyys, vaikka olisi tuhansien ihmisten keskellä, on henki aina yksin. Kuin sanonnassa " yksinäinen susi", en itseäni tarkoita. Helekatin Leinokin osas sannoo..." Yksin oot sinä ihminen, kaiken keskellä yksin." Se se vasta yksinäisyyttä onkin.

• Ai hitsinhitsi, Koskenniemihän se tais noin sanasta sannaan sannoo, no Leinokin kyl.

• vain-asia-tai-aihe-

kiinostaa,

aiheeseen komentoivan kirjoittajien persoona tulee kyllä tututksi vastausten sisällön myötä,
      heille osaa antaa arvoa jos sen on annainneet kirjoituksillaan,
      -- kaikki olemme persoonalisuuksia, kaikilla on huonot ja hyvät päivänsä,
      -- vaikituisesti kun tänne komentoi tulee kaikki lopulta tutuksi vakituisesta nimmarista huolimatta,
      heidän lämmin henki leijuu silti vaikka tunnettua nikkiä ei olekkaan,
      -- mukavaa päivän jatkoa palstalaisille, yksi meistä yli seitenkympisistä,

sus.morsian.

Et tule ajatelleeksi ettei kaikki halua lähempää tuttavauutta tuntemattomien kanssa, näkemättä ihmistä livenä,
      -- monia kiinostaa v a i n asia
      joten nikittömät vastaa vain asian takia,
      ei tutustuakseen täysin tuntemattomaan ihmiseen,
      -- itse arvostain kaikkia kirjoittavia asiaa komentoivia kanssa kirjoittajia,
      oli heillä sitten vaki-nikki tai vaihtuva nikki,

• huis

Tätähän olet sanonut niin monta kertaa että... joskus kylmä 'haiskahtaa', lämmöstä tietoakaan, pohjan puoleista tuulta riittää.

• huis-siitä-ittellesi
        huis kirjoitti:

Tätähän olet sanonut niin monta kertaa että... joskus kylmä 'haiskahtaa', lämmöstä tietoakaan, pohjan puoleista tuulta riittää.

mitä iniset, haiskahtaa sieltäki vanha home

• jakolasku

Ai mitä mulle kuuluu? Surua kun rakas nelijalkainen lensi tähdeksi taivaalle. Suru lientyy mutta ei unohdu mikä sen aiheutti. Toinen 13 vuotias on elämässään ensi kertaa ainokainen koira, kaipailee kaveriansa joten senkin täytyy käydä omaa suruprosessia läpi. Arki on vielä koiran menetystä. Aika parantaa haavat vai parantaako?
      Yksinäisyyttä on ainakin kahta lajia joko siihen ajaudutaan tai sitä halutaan ja silti viihdytään itsekseen ja harrastetaan monenlaista.

• jakolasku

Nyt meitä on taas neljä, pois lentänyt haettiin eläinlääkäriasemalta uurnassa kotiin tänään. On muistot ja paljon kuvia.

• Meilläkin vanha kissamme haudattiin aikoinaan ihan pikku hautaan ja mieheni teki haudalle ristin. Haudallepa kasvoi koivu, on varmaan jo aika iso. Kirjoitin myös pienen lastenkirjan, jonka päähenkilö oli tämä kissamme.

• yksikysyjä

Kiitos kysyjälle hyvääpä kuuluu kun kesäkin taisi tulla kun pääskykin lenteli..J a kun vastaantulijalta tutulta kysytään mitä kuuluu onko meillä sitten aikaa ja mielenkiintoa kuunnella mitä todella toiselle kuuluu vai aloitammeko heti vaan omista sairauksista ja muuta puhumaan eli onko sinulla aikaa tosiaan kuunnella mitä toiselle kuuluu Kysele.kuuntele.keskustele....

• Kiitos kysymästä Sus --- nyt jo paremmin -- ja sitä sama yksinäisyyttä ,kaipausta ihminen ihmisenluo.

Ei siihen ikä teemuutosta .
        Luulis että minäkin joka olen jo " ikuisuuden " ollut yksinäni ei se hälvene.
        Kirjoittelin naan ilman rekkautumista jo tänään --mutta sinulle en kehdannut pelkällä UM --merkillä . Se olisi kun en olisi saavuttanut sinua
        sinne kotikonnuilleni ,terveyttä toivon ja että kaikki on hyvin .

• hyvyyttä.kaipaava

JA onko yhtää hiukaakaa myötätuntoa vaan vainko siinä kysyy ja sitten jos toine vastaa nii ei kun omat pahuutensa heittää päin kasvoja toiselle
        se on paha ihminen sellainen.

• liitoinen

Kuka täällä määrää, miten kukakin kirjoittaa. En itseäni tunteettomana pidä, vaikka nikkini vaihtuu. Kyllä liian heppoisin perustein tuomitset. Tämä on julkinen foorumi, ei tuttujen kohtaamispaikka. Siihen on muita mahdollisuuksia. Ei ole oikeastaan ihme, että kirjoittajia ei ole. Tietääkseni Kahvipirtti, missä en käy, on tuttujen porinapata. Omat tuttuni ovat netin ulkopuolella.

• huishuis

Täällä kuitenkin ainaisesti nariset. Ketä kiinnostaa asiatoivomuksesi, ja ikuinen vaihtuva nikkisi. Sinä olet suurimpia syyllisiä ettei tänne viitsi kirjoittaa.HuisHuis

• oravainen

Lisää syyllistämistä. En todellakaan usein täällä käy. Reagoin, jos minua syytetään, muuten en moiti ketään henkilökohtaisesti. Ja minun mielipiteeni on, että täällä on porukka vähentynyt, koska on sisäpiiri. Tutut kehuvat toisiaan ja uutta ynnä ulkopuolella olevaa mollataan. Mutta sehän on vain yhden henkilön mielipide. Mutta tosi tärkeän, koska koko palsta on edellisen mukaan hänestä riippuvainen eli melko heikoissa henkseleissä riiputaan.

• huis

Kyllä todella käyt usein. Kuulut siiäpiiriin kuin haju pyykkiin.

• Kiitos ´sisäpiiriläisille´ mukana olosta, kyllä minä kuuntelin ja kuuntelen. Hyvää kesän alkua! Kiva, kun joku uusikin on sisäpiiriin tullut. Tarkoittaa samalla nikillään kirjoittajaa.

• hooeeälläjne

Sus siunatkoon. Taivaspaikat ovat jaossa. Menen suosiolla sinne takkojen ääreen, kun viileänlaista on.

• juupati-juu

sama täällä. Taivas onki varmaaki siel mis ei oo sus morsian!!

• kaikenkaikkiaan

niin hupa nikki rollaattori eukolle tuo morsian

• Kyllähän te, vaiko yksi vain, inhat katkerat puskarit tiiätte, ettei mulle maha mittää. Älykkyys- ja tunnepuolenne on plus miinus nolla. Niin paljon teiän yläpuolellanne olen, ettei mua saa mollattua sitten millään.

• Just äsken näin aamuvarhain heränneenä, taivas on jo kyllä sinertynyt, otin taas Facebookin viestien kautta yhteyttä lastenlapsiini, koulut loppu, ovat saaneet kesätöitäkin kaikki kolme tyttöä. Yksi heistä lukion tokaluokan, yksi ensimmäisen luokan musiikkilukiossa ja yksi peruskoulun loppuun käyneenä.
        Helppo silloin tällöin ottaa yhteyttä Fb.n kautta, kyllä silleenkin voidaan jutella ja kysyä mitä kuuluu. Tuntuu niin lohduttavalta, että tytöt voi jo lukea lähes aikuisten kirjoissa oleviksi, tietävät, että itsestään pitää jo itse huolta pitää. Ja läheinen isoäiti on olemassa rakkauden kera. Sekin merkitsee nimenomaan noissa i´issä paljon.
        No tulipa tuokin kirjoitettua, kun on niin hyvä mieli, kun tietää tyttöjen jo ohittaneen vaikeimmat murrosvaiheet elämänsä alkutaipaleella.

• Harvemmin palstalla käyvänä ja nikilliseen kirjoittamiseen muilla palstoilla tottuneena tämä S24 vaikuttaa kuin kävelisi puistikkokujaa satunnaisessa/osin tutussa ryhmässä keskustellen hyvinkin mukavien ihmisten kanssa....ja sitten asiallisen keskustelun lomaan puskien takaa joku huutaa jotakin, ehkä asiaa koskevaa, mutta usein vain pelkkää ilkeilyä ilman mitään muuta tarkoitusta kuin loukata jotakin keskustelijaa . Tälläista "huutajaa" en käsitä??? Miksi pitää räykyttää kuin joku potkaisua pelkäävä rakki?

Pidemmät ketjut ovat täyttä sekamelskaa satunnaiselle kävijälle kun nikittömät heittelevät keskenään herjoja.
      Tosin nimim. (Ei rekattuna)=DW= käski rekatun nimim. PALOMAN meloavittuun! (Paloiko käämit? Muuten asialliselta kirjoittajalta?) Se on törkeätä kieltä, ei siitä mihinkään pääse. Onko pyytänyt anteeksi tai pahoitellut kielenkäyttöään, sitä en tiedä, syytä olisi. Vain haitallista elämälle on riidan rakentaminen ja juuri siinä kunnostauvat enimmäkseen ei rekatut.

• kynsisieni

Hyvä että nyt....
      Muutaman vuoden täällä jo raivoavat haistattelijat saavat kerjäämäänsä palautetta.
      Kovasti ovat nämä kaksi (mies ja nainen) saaneet häärätä mielipuuhassaan #keskustelupalstan# kirjoittajia henkilöön viitaten?

• Vai sellaista kuuluu sinne --- onneksi olen jo aikaa kasvanut ohi Tuollainen kuuluu Puperteettiikäisille -- Muuten kiva kun olemme saaneet tännekkin Sieltä 60 kirjoittajan . ,ja hyvän sellaisen - =DW= tykkään hänen tyylistään --

• muutaman.oloinen

Mitä sinullekin oikein kuuluu Metsmaasikas wild strawberry pötikkä? Et kai ala happantumaan kun olet siinä jo 40 vuorokautta korkkaamattomana odotellut kippaajaa.
      Liviko liköörillä on kai pitempi takuuaika, se parasta ennen päivä. Luulisi jo nenänvalkaisukauden riittävän.

Siinä se vaan mukavasäinen alkukesän päivä meni pulkkaan kun entisen aslakin nieriät Inarin pohjoiselältä, monofiiliverkoista päästetyt.

• illan-rauhaa

Pääskyn lento ilahdutti iltakahdeksalta kaupasta tullessani. Miten hienosti se halkaisi kaaressa, ja oli jo poissa kun tajusin sen pääskyseksi. Kaunis näky se oli hennon vihreiden lehtipuiden yllä, ja avaran sinisen taivaan levittäytyessä laajana näkymänä. Kesä on tullut, ja minä kesämekossa liikkeellä ensimmäisen kerran, no pitkä vaalea villatakki tosin ylläni napit huolettomasti auki :)

Aamulla käväisin hakemassa pihalta viinilehtisalaattia ja ruohosipulia voileivälle, ihan paljain varpain, ihanaa!

Laitan kyllä pienviljelmä yrttejäni parvekkeelle sitten, ehtii vielä pitkään rehoittaa ennen syksyä. En malttanut olla kitkemättä ulkona pihalla, pallotuijakin kaipasi tukea ja hieman muotoilua. Huomenna katsastan yhden asunnon, pitäkää kiltit minulle peukkuja, että löytäisin uuden kodin itselleni!

sini-s.

• eysivälöytää

Kyllä sinä löydät -- ole vaan nyt tarkkana että saat sellaisen joka on helppo asua -- älä ole jiian vaatimaton kun on jo ajateltava ,että voit asua siinä sittenkin kun tulet "vanhaksi ". Onnea sinulle .
        UM

• sini-sirkkuHelpottuu
        eysivälöytää kirjoitti:

Kyllä sinä löydät -- ole vaan nyt tarkkana että saat sellaisen joka on helppo asua -- älä ole jiian vaatimaton kun on jo ajateltava ,että voit asua siinä sittenkin kun tulet "vanhaksi ". Onnea sinulle .
        UM

Juu illalla näen, miltä tuntuu tyhjä asunto:D Täälläkin on selkiytynyt pikkukama & tillpehöörit näkymästä.
        Tuun kyllä kaihtamaan liika paljoutta, selkeitä pintoja ja jokunen taide-esine sopivasti harmoniassa, antaa ajatuksilleni tilaa:D

Mittaamaan kalusteita ollaan tulossa tänään (antiikkihuonekaluja), että saavat varaston vuokrattua niille. Huh, viikinkilohikäärmeet tammesta kaiverretut, saan jättää taakseni :D)))) liian mahtavia ne ovatkin minusta, kun ne "kyttää" aika häijysti käsinojissa alistettuina ihmisen istuimeen,-- mä kuolen nauruun!

• römpsänperä
    • ullapullaeirekattu

Tänään olen "vapaalla" niinsanotusti , en tee mitään . Aloitinkin heti aamusta Latinomusiikilla että verenkierto alkais toimia paremmin . Minulla kun on toi verenpaine alhaalla --ollut koko ikäni , ei silti veri on kyllä kiertänyt tähänasti . Mutta kun katselin niitä Tanssioita ,ei voi muutakun ihailla ,nuoret naiset notkeita , Argentiinassa vanhempikin nainen taipuu Yankiin .kun on hyvä viejä .. Ja kai vakikaverinkanssa on kivempi .
      Nyt erehdyn linkistä --olen kai vieläkin tanssinhurn´miossa - Niin Hyvää tänne kuuluu --nyt on mentävä ulos Keppikävelylle -- Hyvää päivänjatkoa muillekkin.
      Varsinkin siäpiiriläisille :=)
      UM

• ullapullaeirekattu

Mitä nyt tarkoitin "Yankiin " meinasin varmaankin Tngontahtiinkin .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      176
      4757
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      3306
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      40
      2213
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      26
      1984
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      47
      1916
    6. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      666
      1853
    7. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      116
      1816
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      137
      1737
    9. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      45
      1495
    10. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1421
    Aihe