En ole vielä päässyt eroon edellisestäkään ongelmasta (suorittimen käyttö usein 100%), kun päälle pukkaa uutta eli nyt on ruvennut sähköpostiini (MS Outlook 2002) tulemaan tutuista osoitteista viestejä, joiden otsikossa on aiheena "@ SPAM" ja sen jälkeen viestin oikea otsikko. Viestin teksti on ok. Outlook lataa näitä viestejä tosi pitkään ja usein täytyy paina reset-nappia, kun Outlook jumittuu kesken lataamisen. Kun koneen on käynnistänyt uudelleen resetillä tulee kyseinen viesti @SPAM otsikolla ja oikealla otsikolla eli kahteen kertaan.
Mistähän voisi olla kyse? Käyttöjärjestelmä on Win XP suomenkielinen.
@+++SPAM-ongelma Outlookissa
10
367
Vastaukset
outlook expressiin....vähemmän murheita
- Jukka
Taitaapa olla roskapostia. Pahempi versio tapahtuneesta on konekaappaus.
Onhan sinulla virus-skanneri ja palomuuri?
Ne on välttämättömät internettiä käytettäessä.
Myös Ad-Aware ja Spybot, tai vastaavat, ovat hyvä olla.
Jos on, niin aja kaikki läpi kertaalleen ja buuttaa kone. Aja uudelleen.
Aja virus-skanneri myös.
Selaimeksi suosittelen Mozilla Firefoxia.
Minulla loppui ognelmat siihen, kun sen vaihdoin.
Älä avaa tuntematonta tai oudon näköistä viestiä.- Jukka
Jäipähän tuo linkki poikkeen.:)
Jos sulla ei ole noita ohjelmia, niin käy täältä:
http://koti.mbnet.fi/pattaya1/spywareblaster.htm#top - sanna
Kiitos neuvoista. Koneellani on Norton Internet Security eli pitäisi olla sekä virustorjunta että palomuuri ja molemmat päällä. Myös Ad-Aware SE, Spybot, EasyCleaner ja Spysweeper on ja kaikki on ajettu läpi. Norton tosin ilmoitti kesken tarkistuksen, ettei se voi suorittaa loppuun virustarkistusta, koska tarkistuksen aikana tapahtui vakava virhe. Ruudun vasemmassa alakulmassa oli numero 3019,1 ja keskellä ruutua seuraava linkki Symäntecin tekniseen tukeen: http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/docid/2003090317474506?OpenDocument&src=_mi &product=NAV&version=10.00.13&language=english&module=3019&error=1&build=Symantec
Tyhjensin temp-tiedostot, mutta minulle jäi tuon englannin kielen osaamattomuuteni vuoksi vielä hieman epäselväksi pitäisikö tehdä vielä jotain muutakin?
Olen pyörittänyt nuo edellä mainitut ohjelmat noin viikon välein, mutta noita @SPAM viestejä tutuilta ihmisiltä on silti tullut. Tuttavat eivät ole lähettäneet roskapostia, vaan aivan tavallisen postin, joten mikä mahtaa aiheuttaa sen, että minulle tulee sekä se tavallinen sähköposti että sama posti roskapostina?
Selaimena olen käyttänyt tähän asti Internet Explorer 6.0, koska luin jostain, että XP:ssä ( SP2) sitä voisi käyttää edelleen turvallisesti. Pitäneeköhän paikkansa? - Jukka
sanna kirjoitti:
Kiitos neuvoista. Koneellani on Norton Internet Security eli pitäisi olla sekä virustorjunta että palomuuri ja molemmat päällä. Myös Ad-Aware SE, Spybot, EasyCleaner ja Spysweeper on ja kaikki on ajettu läpi. Norton tosin ilmoitti kesken tarkistuksen, ettei se voi suorittaa loppuun virustarkistusta, koska tarkistuksen aikana tapahtui vakava virhe. Ruudun vasemmassa alakulmassa oli numero 3019,1 ja keskellä ruutua seuraava linkki Symäntecin tekniseen tukeen: http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/docid/2003090317474506?OpenDocument&src=_mi &product=NAV&version=10.00.13&language=english&module=3019&error=1&build=Symantec
Tyhjensin temp-tiedostot, mutta minulle jäi tuon englannin kielen osaamattomuuteni vuoksi vielä hieman epäselväksi pitäisikö tehdä vielä jotain muutakin?
Olen pyörittänyt nuo edellä mainitut ohjelmat noin viikon välein, mutta noita @SPAM viestejä tutuilta ihmisiltä on silti tullut. Tuttavat eivät ole lähettäneet roskapostia, vaan aivan tavallisen postin, joten mikä mahtaa aiheuttaa sen, että minulle tulee sekä se tavallinen sähköposti että sama posti roskapostina?
Selaimena olen käyttänyt tähän asti Internet Explorer 6.0, koska luin jostain, että XP:ssä ( SP2) sitä voisi käyttää edelleen turvallisesti. Pitäneeköhän paikkansa?Oletko päivittänyt Nortonin? Onko Nortonissa automaatinen päivitys?
Ellei ole, lataa ja asenna viimeisimmät päiviytkset.
Käynnistä kone uudelleen ja aja "taas" läpi.
Sen verran sain tekstistä selvää, että
ongelma voi johtua siitä, ettei se poistu ilman uusinta päivitystä.
Minulla on ongelmia Englannin kanssa.:)
Spywareblaster on hyvä, toimii ainakin minulla.
Mutta sullahan oli jo...
Selaimeksi suosittelen Mozillan Firefoksia.
Valinta on tietenkin sinun.:)
SP2 voi aiheuttaa ongelmia jälkikäteen asennettuna.
Minulle suositeltiin liikkeessä, että vasta XP:n asennuksen yhteydessä kannattaisi asentaa SP2.
- secretmaker
Se merkkaa viestit noin ennenku ite määräät onko ne oikeesti spammia vai ei.
- secretmaker?
Se merkkaa viestit noin ennenku ite määräät onko ne oikeesti spammia vai ei.
- sanna
Tuo Secretmarker näyttää olevan vielä koneella, yritin sitä jossain vaiheessa asennella, mutta taisi jäädä ymmärryksen puutteen vuoksi hieman kesken eli tuo englannin kieliongelma taas. Tosin noita sähköposteja tulee samalta lähettäjältä välillä ilman sitä @spam -etumerkintää ja välillä taas sen kanssa.
- preferences
sanna kirjoitti:
Tuo Secretmarker näyttää olevan vielä koneella, yritin sitä jossain vaiheessa asennella, mutta taisi jäädä ymmärryksen puutteen vuoksi hieman kesken eli tuo englannin kieliongelma taas. Tosin noita sähköposteja tulee samalta lähettäjältä välillä ilman sitä @spam -etumerkintää ja välillä taas sen kanssa.
täppi pois
modify subject with... - sanna
preferences kirjoitti:
täppi pois
modify subject with...Kiitos neuvosta. Poistin ruksin molemmista modify subject with -kohdista. Sähköpostit olivat juuri tuota ylempää @SPAM-muotoa. Pitäisikö ko. ohjelmassa pitää kaikki vasemmalla puolella olevat kohdat vihreinä eli aktiivisina? Nyt on punaista tokassa "laatikossa" ja viimeinen "laatikko" kokonaan. Eli minulla on tuo englannin kieli vähän hakusessa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723093
- 572788
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322375- 792208
- 602023
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351398