Mietin tässä kun olen huomannut että kaupan kylmähyllyiltä saa tuorepastaa, monissa tuotteissa on merkitty kalorit alle 300kcal /100g ja kuivapastassa esim perus makaronissa n. 360 kcal/100g. Mistä tämä johtuu? Myös hiilarit näyttää olevan alhaisempia tuorepastassa. Vai merkitäänkö kaupan tuorepastoihin kypsän tuotteen kalorit vai ovatko "kuivapainon" kaloreita ennen keittämistä?
Tuorepasta vs. kuivapasta
5
3869
Vastaukset
- 3333333
Kyse on tuotteen painosta kuivana, turpoaa n. kolminkertaiseksi. Pasta on muutenki aikamoinen harhaan johtaja esim. on nimi sitten mikä vaan 70% on vehnää.
- Kuivamärkä
Laihduttajan nyt on turha syödä pastaa.
- jljlkjlkjl
Tätä piti itsenikin sanoa.
- tiktiktik
Kyllä pastaa voi syödä vaikka laihduttaa, kunhan loppujen lopuksi syö alle oman kulutuksensa. Pasta on edullinen vaihtoehto hallita energiansaantia, kannattaa ennemmin mitata tarkasti proteiinin ja rasvan lähteet, sillä ottamalla niistä päivän energia saadaan päiväkohtaisen ruokailun hinta aika korkeaksi. Kumminkin ylimääräinen rasva ja proteiini varastoituu myös vararenkaaksi, jos syödään yli kulutuksen. Eli mieluummin hallitaan energiavajetta/-ylijäämää fiksaamalla hiilarien määrää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712963
- 462564
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322225- 792138
- 951956
- 321702
- 121536
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil191195