Tiedän että netti on niitä pullollaan, mutta aina on mukavampaa käyttää jotain sellaista reseptiä jonka joku toinen on jo hyväksi havainnut. Onko teillä hyviä vinkkejä?
Ohessa oma suosikkini:
Punajuuripaistos
2kg multapunajuuria
vettä
2tl yrttisuolaa
3rkl hunajaa
2dl smetanaa
1dl kermaa
150g sinihomejuustoa muruina
1tl kuivattua rakuunaa
Keitä punajuuret kypsiksi.Kuori ja raasta karkealla terällä tai tee suikaileita. Levitä uunivuokaan tasaiseksi kerrokseksi
Sirota pinnalle yrttisuola.
Lämmitä hunaja .Sekoita joukkoon smetana ja kevytkerma ja sinihomejuustomurut…sekä rakuuna
Kaada seos punajuurten päälle. Kypsennä paistosta uunissa n.30 min 200 astetta….. Kunnes pinta on kauniin kullanruskea.
Olisi mukava kokeilla tänä jouluna uusia reseptejä
4
274
Vastaukset
- japanitar
Voi, että onkin ainakin minulle mieleen tuo reseptisi. Kyllä niitä reseptejä on nyt joulun aikaan tarjolla, mutta siinäon se vaara, että alkaa kokeilla kaikkia- aika loppuu. Sitä mennä viuhtoo kaupasta kauppaa reseptit taskussa, ja muu unohtuu.. Tai ainakin minulle voi käydä niin?
Vaikka minäkinkuntoilen ja liikun, tahtoo tulla näihin aikoihin herkuteltua niillä resepteillä liikaakin. Kuulostaa herkulliselta, aion kokeilla.
Kiitos ja hyvää joulua kokille!Hei Joulukokki,
kaivoin yhden oman joulupöydän suosikkiresepteistäni sinulle kiitokseksi.
Näitä olen valmistanut välillä myös ystävilleni lahjaksi. Kysyntä kasvaa koko ajan, joten uskallan suositella, jos ...
Sinappisilakat
700 g silakkafileitä
1 l vettä
1 dl etikkaa
Liota silakkafileitä liemessä yön yli ja
valuta sitten kuiviksi.
(Voit halutessasi poistaa nahan,
joka irtoaa helposti.)
Valmista kastike:
3 keltuaista
2 rkl vahvaa sinappia
2 rkl sokeria
2 tl suolaa
1-2 tl hien. valkopippuria
sekoita edelliset ja lisää edelleen sekoittaen:
2 dl öljyä
½ dl etikkaa
1 dl vettä
4-5 rkl tillisilppua
Lado silakkafileet puhtaaseen tölkkiin ja
lisää (ohuen majoneesin kaltainen) liemi.
Valmista nautittavaksi 1 - 2 vrkn kuluttua.
Säilyy jääkaapissa vähintään pari viikkoa.- kalan ystävä
Kiitos ohjeesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih517016Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7033101Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831310Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981291- 841285
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631187- 891170
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361136Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2181086- 721022