Mitä teille merkitsee joulu ja, mitä tunteita se tuo teissä esille? Mitä mieltä te olette siitä, kun lähdetään " juhlistamaan" jouluntuloa kapakkaan? Nytkin oli meidän pikku kylälehdessä, kuinka kuppilassa( juoppoja) on arvontaa ja vaikka mitä normaalia joulutouhua!?? Ei kai siellä kuulisi edes kunnolla ääntään..
tunteista
19
766
Vastaukset
- Nanni
kapakat ja joulutunnelma eivät kuulu samoihin raameihin.
Joskus tullut käytyä kaikenlaiset pikkujoulut myös mutta ei ne enää oikein kiehdo.
merkillä "Joulu juhlista jaloin mutta ei pikkujoulusta kontaten".
Joulutunnelma tulee siitä kun saa nautiskella
jouluvaloista, valmistella sitä joulua ja on
sellainen sisäinen ja ulkoinen rauha.
Joulu on mulle tärkeä, saan viettää sen rakkaitteni kanssa. - Solmio
Kyllä tuo Joulu vanhan skeptikonkin saa herkistymään.
Joulumusiikki, joulupöydän kattaus ja sen tuoksut.
Ystävät tietenkin ja mahdollinen tosiystävä.- japanitar
Solmio. Jokos olet noussut punkasta?
- Solmio
japanitar kirjoitti:
Solmio. Jokos olet noussut punkasta?
Olen toki. Kaupassa käynyt ja valmistelen pikku hiljaa olemukseni siirtoa keittiöön.
- japanitar
Solmio kirjoitti:
Olen toki. Kaupassa käynyt ja valmistelen pikku hiljaa olemukseni siirtoa keittiöön.
Kahviakokiskomaan vai, mitä?
- Solmio
japanitar kirjoitti:
Kahviakokiskomaan vai, mitä?
Viikonloppuna tapanani on valmistaa ruokaa vähän pitemmän kaavan mukaan.
- japanitar
Solmio kirjoitti:
Viikonloppuna tapanani on valmistaa ruokaa vähän pitemmän kaavan mukaan.
Kyllä tässä onkin tullut pidettyä uunia päällä. piparit ja tortut ovat menneet jo.
- ellumari
nukkua kellon ympäri ja hölmöt kysymykset jäisivät näkemättä ja kuulematta
- Solmio
Japanitar ei halunnut sua herätellä, varmaankaan. Ymmärrä ilmaista hänelle pahoittelusi.
- japanitar
Kuule, kyllä tässä itse kukin häpeää vaikka mitä, mutta mukava täällä on iltaa viettää teidän kanssa!
- kapakkatonttu
On hyvä että yksinäisille ja yksin jouluaan viettäville tarjotaan mahdollisuus vaikkapa kapakkajouluun.
Joulu jos mikä on juhla jolloin yksinäisyys riipaisee todella. Kun perheet ja suvut kokoontuvat yhteen jouluna, yksinäinen jätetään hankeen kuin pieni tulitikkutyttö tai -poika. Olkoon kapakka lämmin mahdollisuus edes jonkinlaisen joulutunnelman tavoittamiseen, siellä on samanhenkisiä ihmisiä.
Hyväähän me ihmisille toivomme, emmekö vain? Ainakin jouluna.- peKKa
löytyy myöskin kapakasta onneksi. Aikaisemmin ei ollut paikkoja auki minne yksinäinen ihminen voi mennä joulua viettämään.Koska muuta paikkaa ei ole. Jokainenhan joulun löytää itselleen omalla tavallaan onneksi näin.
- Solmio
Noin juuri. Me "parempiosaiset" emme osaa aina katsoa tuolta, tärkeältä kantilta.
- japanitar
Solmio kirjoitti:
Noin juuri. Me "parempiosaiset" emme osaa aina katsoa tuolta, tärkeältä kantilta.
Niin.. sinne kapakkaan en jouluna itse mene. En kuvittele edes olevani parempi tai huonompi ihminen, mutta onpahan vain periaatteeni. Ja niitä periaatteitahan pitää olla meillä kaikilla?
- Ansku (n)
japanitar kirjoitti:
Niin.. sinne kapakkaan en jouluna itse mene. En kuvittele edes olevani parempi tai huonompi ihminen, mutta onpahan vain periaatteeni. Ja niitä periaatteitahan pitää olla meillä kaikilla?
sovi jouluun. Joulu on liian pyhä kännättäväksi ja paskan puhumiseen.
Vaikken olekkaan uskovainen sananvarsinaisessa merkityksessä niin periaatteesta EI KIITOS! - japanitar
Ansku (n) kirjoitti:
sovi jouluun. Joulu on liian pyhä kännättäväksi ja paskan puhumiseen.
Vaikken olekkaan uskovainen sananvarsinaisessa merkityksessä niin periaatteesta EI KIITOS!Joulu on vai kerran vuodessa. Ryypätä voi silloin, kun huvittaa.
kapakka vaan kaikkia meitä yksinäisiä houkuttele. Ei Jouluna enempää kuin muulloinkaan. Niin epätoivoisia emme toki ole! On ihan hyvä olla kotona yksin ja tehdä mitä huvittaa tai olla tekemättä yhtään mitään.
- kapakkatonttu
sitroen kirjoitti:
kapakka vaan kaikkia meitä yksinäisiä houkuttele. Ei Jouluna enempää kuin muulloinkaan. Niin epätoivoisia emme toki ole! On ihan hyvä olla kotona yksin ja tehdä mitä huvittaa tai olla tekemättä yhtään mitään.
En ole menossa itsekään! En suosittele sitä kenellekään! Mutta sanoin että se on MAHDOLLISUUS selvitä (?) joulun yli ihmisillä, joilla ei ole oikeaa joulua, olkoon syy siihen mikä tahansa. (En aina ymmärrä mistä ihmisten suvaitsemattomuus tulee. Miksi ei vaivauduta ajattelemaan toisia, miksei osata elää niiden tuskaa. Miksi ollaan valmiita tekemään ihmisten elämä helvettiäkin helvetimmäksi. Joulunakin.)
Kirpeää Joulua Sinulle!
- Pirre*
ymmärrän kuppila joulutkin, eiköhän niihin hakeudu yksinäiset ja toisten seuraa hakevat ihmiset.
Ei joulu ole varmaankaan mitenkään mukava viettää ihan omassa murjussa kökötellen.
Tässä elämäntilanteessa itselläni ei tulisi kyllä mielenikään lähteä ainakaan kapakkaan, mutta ymmärrän hyvin heitä jotka niihen hakeutuvat.
Asioilla kun tahtoo olla aina monta eri puolta, ei omasta näkökulmasta pysty aina arvioimaan toisen ihmisen tarpeita ja intressejä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496345Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6432641Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821133
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.831114Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601078Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2991076- 841055
- 66951
- 228854