Eli tossa loppu kesästä alkoi kytkin luistelemaan.
(-92 1000f) Auttaakos mikään muu kuin levyjen
vaihto? Luistaminen loppuu kun pari kertaa
kiihdyttää reilusti antaen sen luistaa...
Ilmenee lähinnä kylmänä joskus kuumanakin.
Voisko johtua öljyistä?
Kertookas minkälainen homma on levyjen vaihto ym. muita vinkkejä aiheesen liittyen!
tänk jyy!
TonniCebari ja luistava kytkin..
13
5589
Vastaukset
- cebaristi
Terve!
Omassa 1000F:ssä oli sama vika. Vaiva alkoi heti öljyn vaihdon jälkeen. Ns. alan liikkeessä laittoivat moottoriöljyksi jotain dieselauton öljyä?! Vein pyörän ns. alan miehelle, joka vaihtoi kytkinlevyt ja öljyt (muistaakseni Gastrolin mp-öljy). Öljyn laatuun/käyttötarkoitukseen kannattaa kiinnittää huomiota.- jiijii
tai miksei myös uusissa (eihän tuo malli)ole mihinkään muuttunut on kokemus osoittanut että
esim.hondan oma mineraaliöljy toimittaa parhaiten
tai castrolin vastaava toimii parhaiten,kaverin pyörään laitettiin shellin öljyt eipä tykännyt
cebari moisesta aineesta,kun vaihdettiin hondan omat niin taas toimitti . - ceebbeeär
jiijii kirjoitti:
tai miksei myös uusissa (eihän tuo malli)ole mihinkään muuttunut on kokemus osoittanut että
esim.hondan oma mineraaliöljy toimittaa parhaiten
tai castrolin vastaava toimii parhaiten,kaverin pyörään laitettiin shellin öljyt eipä tykännyt
cebari moisesta aineesta,kun vaihdettiin hondan omat niin taas toimitti .Mitäs se hondan öljy on nimeltään? Jos kokeilis keväällä sitä ennen kun alkaa purkaa mopoa..
Sais se kesä jo tulla!!!!!! - jiijii
ceebbeeär kirjoitti:
Mitäs se hondan öljy on nimeltään? Jos kokeilis keväällä sitä ennen kun alkaa purkaa mopoa..
Sais se kesä jo tulla!!!!!!muistaakseni GR-4 ja purkissa lukee että HONDA
ainakin bike word myy sitä ja jollen väärin muista niin myös all rigt
- xxisti
Tärkeintä öljysissä silloin kun on märkäkytkin ratkaisu on että öljy sisältää asiaan kuuluvat lisäaineet. Et kai ole laittanut auton moottoriöljyä? Jotkut lisää siihen jotain kitkalukoille tarkotettua lisäainetta, mutta tuleeko jopa kalliimmaksi, ken tietää.
Toinen asia on se että jos käyttää vuoronperää erilaisia öljyjä voi luisto tulla jo siitäkin. Eli castrolia (punasta) ja jotain muuta (ruskeeta). Sen takia ois aina hyvä huollattaa pyörä samassa pajassa. Toiset kun ei laita castroleita vaikka pakotettais ja toisil ei oo kun tietynlaisia öljyjä.
Jos nyt vaihdat öljyt, asianmukaset ja kaikki, se luisto ei siihen kyllä heti lopu. Kytkimen pinnat on todennäkösesti jo hieman lasittuneet, mutta muutaman kerran kun se luistaessaan kunnolla lämpenee, saattaa pito palata. Vanha kytkin tietyst voi olla jo menetetty.
Ei pitäs joutuu konetta irrottamaan. Kannattaa katella huolto-opasta. Henk koht en itse alkais hommaan.
Kykin asetelma:
http://www.ronayers.com/fiche/200_0293/clutch/clutch.jpg
Kykinkopan kansi:
http://www.ronayers.com/fiche/200_0293/right_crankcase_cover/right_crankcase_cover.jpg
Varsinkin momentteja varten hommaa se opas.... - Kenny
Mulla oli sama vika omassa cebarissa. Vanhoilla kylmillä öljyillä luisti ihan homona ja kun öljyt lämpes niin piti ihan hyvin. Bel Rayn öljyt oli sisässä ja mun mielestä ne on ihan jätettä...!!! Vaihdoin öljymerkkiä Shelliin ja samalla putsasin vanhat kytkinlevyt ja vaihdoin jäykemmät kytkinjouset vanhojen tilalle niin luisto loppui.
Hommana tosi helppo; öljyt ulos, oikea sivukate pois, kytkinkoppa auki ja 5 kpl ruuveja irti. Sitte vaan levyt puhtaaksi, uudet jouset paikalleen, osat kiinni, uudet öljyt sisään ja lujaa ajoa..
Helppo homma jos jaksaa tehdä. Eikä tarvi uusia tiivisteitä ja katella momenttejä, kirii sopivan tiukkaan ei ähkymomenttiin..
Tyyliin : Paras asennus eli itse tein ja säästin !!! Koitapas ensin vaihtaa kunnon öljyt.
Merkillä ei taida olla niin suurta merkitystä kunhan se vaan on tarkoitettu märkäkytkimelle,ei siis missään nimessä esim:mobil 1 rallyformulaa.
Kysele vaikka Hondan merkkiöljyjä.
Jos se ei jonkun ajan päästä tokene niin sitten täytyy ruveta remonttihommiin.- TheForce
Kylläpä se taitaa olla turha kikkailla millään öljymerkin vaihdoilla, jos kytkin luistaa. Ei muuta kun levyt vaihtoon, ja samalla tietysti jouset. Se on niin helppo homma, että samalla siinä öljynvaihdon yhteydessä se menee. Mulla itellä sama ilmiö. Alkaa vissiin rueta 100000km:n huolto lähestymään...
- Chris
Jos kytkin on luistanut, niin silloin levyt ja jouset tulee vaihtaa. Onhan kummiskin jo yli 10 vuotta vanha peli kyseessä. Öljyillä leikkiminen on vaan itsensä pettämistä. Prätkä äöljyä tulee käyttää.
Luistavasta kytkimestä irtoaa heti paljon kiintoainetta öljyn sekaan. Jo tämäntakia korjaus tulee suorittaa, ettei tule koneremontti turhaan eteen.
Vaihto onnistuu ensikertalaiseltakin.
-Öljyt pihalle
-Kytkinkoppa auki.
-Paineasetelman viissi ruuvia pois.
-Vanhat levyt pois ja välilevyjen suoruuden jne. tarkistus.
-Uudet levyt siisää. (Huom! Yksi massalevy on toisia paksumpi. Huoltokirjasta tulee tarkistaa sen sijainti.)
-Uudet jouset.
-Paketin kasaus ja asennus.
Ja taas toimii 60-90tkm ilman luistattelua. Kytkinpaketti kustantaa Stormilla 108 egee.
- tiina
ceepparin alkuperäiset kytkinlevyt ja jouset yht. n. 120 ekee
- jiijii
koettanut näillä palstoilla myös puhua alkup.osien puolesta ja täässäkin näkyy syy minkä takia
harakiriosat ei nykyään ole halvempia kuin alkup.
ja esim.tämä tapaus kytkin kun hinta ei ole tuon kalliimpi niin ei mielestäni edes kannata harkita muuta kuin alkup.osaa itelläni tehtiin ko:remontti viime talvena hinta suhde oli pikkuisen suurempi
mutta en edes harkinnut harakiriosaa,sama pätee
myös jarrupaloissa esim.stormin palat ovat liian kovaa materiaalia levy kuluu ja lasittuu ja alkup.
palat joskus halvempia kuin muut,aina kannattaa
kysyä hinnat ennenkuin ostaa mitään. jiijii kirjoitti:
koettanut näillä palstoilla myös puhua alkup.osien puolesta ja täässäkin näkyy syy minkä takia
harakiriosat ei nykyään ole halvempia kuin alkup.
ja esim.tämä tapaus kytkin kun hinta ei ole tuon kalliimpi niin ei mielestäni edes kannata harkita muuta kuin alkup.osaa itelläni tehtiin ko:remontti viime talvena hinta suhde oli pikkuisen suurempi
mutta en edes harkinnut harakiriosaa,sama pätee
myös jarrupaloissa esim.stormin palat ovat liian kovaa materiaalia levy kuluu ja lasittuu ja alkup.
palat joskus halvempia kuin muut,aina kannattaa
kysyä hinnat ennenkuin ostaa mitään.Enpä ole paljon joutunu pyörääni laitteleen,mutta hyvä tietää että alkuperäisosien hinnat on ilmeisesti tulleet alaspäin niin kuin autojenkin kanssa on tapahtunu.
Kyllähan totuus on että alkuperäinen on aina alkuperäinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577390Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393670Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3832082Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1681864- 871508
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841411- 911310
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621261- 811164