Annoskoon pienentäminen

hevosennälkä

Annoskoon pienentämisen sanotaan auttavan painonhallintaan. Kuinka ihmeessä se onnistuu?

Tänään tein parsakaalikeittoa. Yritin pitää sen vähäkalorisena, mutta ohjeen mukaan lisäsin siihen tuorejuustoa jne. Kun aloin syödä: loppua ei vain näkynyt. Söin hiljalleen keittoa, mutta lopputuloksena söin sitä neljä todella isoa syvää lautasellista ja jäi älytön nälkä.

Siitä tunti eteen päin en enää kestänyt loputonta nälkää. Söin salaattia, johon tuli erilaisia vihreitä juttuja, tomaattia, naudanlihaa, mozzarella-juusto jne. Niitä ahmasin kaksi isoa ja kukkurallista syvää lautasellista. Nyt syömisestä on kulunut 10 min, ja taas on nälkä - tosin en alkujaankaan tullut täyteen. Rehellisesti: en edes usko, että salaatista voi tulla täyteen ilman, että siihen laittaa kanaa vähintään puoli kiloa ja monenlaisia juustoja!

Kertokaas nyt viisaammat: kuinka annoskoon pienentäminen onnistuu? Onko kyse vain siitä, että syödään pahoilla mielillä yksi säälittävä lautanen ruokaa ja sitten kärvistellään nälässä seuraavat kolme tuntia?

2

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hevosennälkä

Lisäys vielä:
      Mietin tätä annoskokoa, koska olen yrittänyt vähentää kaloreita. Jos saan McDonaldsin BigMac-aterian ja pari juustoa päälle, olen täynnä seuraavat 6 h. Sama pätee, jos kiinalaisessa syön pari lautasellista ruokaa. Nyt näitä terveellisempiä ruokia olen vetänyt jo parin tunnin sisään 6 lautasta (ja pienet napostelut päälle, kun on vain niin jumalaton nälkä!) eikä loppua näy - ja nälkä on valtava!

• normaalista

Annoskoon pienentäminen toimii niin, että syöt seuraavalla kerralla sen big macin ja yhden juuston päälle. Kiinalaisessa vaikka 1,5 lautasellista. Kuukauden päästä syöt vain big macin tai yhden lautasellisen kiinalaisessa. Eli vähennät normaalista annoksesta, useampaankin kertaan. Esim. kotona pistät ruokaa normaalisti lautaselle. Sitten otat yhden kauhan pois jne. Salaatilla kannattaa täydentää normaalia ruokaa, ei korvata kokonaan. Aterian alussa kannattaa myös juoda lasi, pari vettä, ja vasta sen jälkeen aloittaa syöminen (vatsa täyttyy nopeammin). Se on ihan hyväkin, jos nälkä tulee useammin kuin 6 tunnin välein: päivässä kannattaa syödä 5-6 kertaa (aamupala, lounas, päivällinen 2-3 välipalaa).

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      70
      2952
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2564
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2225
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2128
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1702
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1526
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1487
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      27
      1302
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      19
      1175
    Aihe