Pitkän avioliiton ( suhteen ) salaisuus.

maltillisesti

Kaikissa ihmiselämään liittyvissä suhteissa ,varsinkin avioliitoissa jotka kestävä koko elämän ajan on pääideana periksi antaminen. Ajoittain..tulee omasta mielialan muutoksesta johtuen ? tilanteita jotka aikaansaavat epäsopua ja riidan poikasta. Kuningas ajatuksena pitää kuitenkin olla että yleensä me miehet ! Niin meidän pitää antaa puolisollemme periksi . Ellemme siihen suostu niin ennen pitkää tulee vastaan tilanne jossa laitetaan kantapäät yhteen ja lähdetään eri suuntiin.

Periksi antaminen ei ole meille miehille aivan itsestään selviö vaan se täytyy ymmärtää ja omaksua . Periksi antaminen on kaiken parasta mitä olla voi.

Kun ymmärtää ajatuksen perimmäisen ideologian niin on helppo antaa periksi.
Tarkoitan tällä periksi antamisella ettei keskustelu kehity riidaksi vaan rauhallisella mielellä keskustellaan asiasta. Kuunnellen toista.

4

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei-onnistu-m

Periksi antavat ne, joilla on sellainen geneettinen rakenne. Jääräpäisyyttä taas edustavat sellaiset, joilla on siihen suuntautuvat geneettiset taipumukset. Opitulla kulttuurilla on merkityksettömän vahän vaikutusta.

Pitkän avioliiton salaisuus on, että puolisot alun perin sopivat toisilleen. Jos eivät sovi, ei sitä enää voi miksikään muuttaa, vaikka "avioliittoneuvojat" kuinka ylistäisivät kykyjään ja odotettavia tuloksia. Mainontaan kun kuuluu, että annetaan aiheeton optimistinen kuva, jotta mainostaja saisi hyvän tulon.

• Päivänsäteitä

Tämä on minusta tärkeä huomio. Kummallista että ihmiset voivat velvollisuudesta/jiäräpäisyyttänsäkin elää pitkän liiton, tapellen tai alistuen, tai huomaten olevansa pelekkä rahantekokone.
        Sitä touhuu täätyy oppii rakastamaan. Toista ihmistä siinä ensimmäisenä. jos ei opi, hyväksy toista ihan sellaisenaan, paskataudissa, kipuisena tai myöhemmin vaikka liikuntakyvyttömänä- niin turhaa on mennä yhteen. Voihan sitä olla ystäviäkin, ja antaa toiselle mahikset hakea sopiva puoliso, ja itselle myös.
        Omistushaluakohan se on, jos ei toiselle sallisi noin?

• gfdgsfdgds

Rauhallinen keskusteleminen ja toisen kuunteleminen on mielestäni perusvaatimus ja lähtökohta, eikä mikään suuri oivallus. Periksi antaminen on sitten taas juttu erikseen, eikä mielestäni voida siitä lähteä, että annetaan automaattisesti periksi joka asiassa. Asiat käsitellään tapauskohtaisesti. Tietysti jos miehelle riittää se, että on rauhallista ja olemalla toisen sylikoira kaikki hoituu, niin mikä ettei. Tasapainoiseen suhteeseen se ei kuitenkaan kuulu.

• Hei.

Olen osin samaa mieltä aloittajan kanssa siinä, että periksi antaminen, joustaminen on tärkeätä pitkässä suhteessa. Se, ettei aina tarvitse olla se, jonka mukaan asiat tapahtuvat. On sanonta, että on tärkeämpää olla onnellinen kuin oikeassa, siinä on viisautta. Tärkeätä on ottaa puoliso huomioon, saa olla kiitollinen mikäli itse kokee samaa vastavuoroisesti; että toinen huomaa ja huomioi. Välittäminen, rakastaminen, kärsivällisyyskin ovat tarpeen pitkässä suhteessa ja se, että muistaa kaikenlaisten vaiheiden menevän ohi :) Tahto, sitä tarvitaan myös.

Hyvää kesää toivotellen,
      Pirkko-pappi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3003
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2645
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2255
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      34
      1749
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1556
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1507
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1340
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe