Tämä foorumi on pyhitetty Rakkauden ilmapiirissä käytävälle Jumalaa ja lähimmäistä kunnioittavalle keskustelulle Jumalan ilmoituksesta Hänen Sanassaan ja teoissaan. Foorumille voi tulla nyt mukaan myös ilman rekisteröitymistä.
http://kalamos.keskustelu.info/viewforum.php?f=134
kalamos.keskustelu.info
11
74
Vastaukset
- 1234567---
Kunnioittakaa Jumalaa ja pitäkää Hänen antamansa sapatinpäivä pyhänäpäivänä.
Tuonne kipin kapin kaikki ne uskovaiset, joita näiden palstojen vapaa keskustelu suuresti ahistaa. Kallu moderoi atet pois kiusaamasta prinsessanherkkiä sielujanne.
Minua on alkanut ahdistamaan keskustelut facebookissa uskontoryhmissä, joissa miltei kaikki tai ihan kaikki (?) ovat uskovia. Viime aikoina tämä suomi24 myös alkanut ahdistaa (etenkin eräs palsta) ja miettinyt, että vetäydynkö pois koko somesta tai ainakin uskontopalstoilta ja -ryhmistä.
totuusfriikki7678 kirjoitti:
Minua on alkanut ahdistamaan keskustelut facebookissa uskontoryhmissä, joissa miltei kaikki tai ihan kaikki (?) ovat uskovia. Viime aikoina tämä suomi24 myös alkanut ahdistaa (etenkin eräs palsta) ja miettinyt, että vetäydynkö pois koko somesta tai ainakin uskontopalstoilta ja -ryhmistä.
Tuskinpa todellisuudessa löytyykään moderoituja uskontokeskusteluja, joille kaikkien uskovien näkemykset olisivat tervetulleita.
Eipä niitä helpolla ainakaan löydä sellaisia uskontokeskusteluja ja -ryhmiä. Tuskin on missään.
Tuntunut viime aikoina, että toinen uskova on toiselle uskovalle somessa kuin itse perkele: repii henkisesti, mitätöi toisen uskonvakaumuksen, pilkkaa toisen jumalakuvaa ja -uskoa ja kieltää sen, että toinen uskova on pelastettu ja oikea kristitty ja alkaa kehottelemaan niin sanotusti ottamaan "Kristuksen vastaan".
Ja jos suht koht suvaitsevaiseen facebookin uskontoryhmään tulee yksi tai muutama hyvin jyrkkä, voimakas ja fundamentalistinen persoona niin tuntuu kuin ryhmän ilmapiiri muuttu repiväksi ja negatiiviseksi, tuomitsevaksi. On raskasta jopa lukea sellaisia postauksia, saati alkaa jotain vastaamaan moisiin keskusteluihin.
Joten miksipä siis kiusaisin itseäni mokomilla, elämässä ahdistuksen aihetta on muutenkin enemmän kuin tarpeeksi.totuusfriikki7678 kirjoitti:
Eipä niitä helpolla ainakaan löydä sellaisia uskontokeskusteluja ja -ryhmiä. Tuskin on missään.
Tuntunut viime aikoina, että toinen uskova on toiselle uskovalle somessa kuin itse perkele: repii henkisesti, mitätöi toisen uskonvakaumuksen, pilkkaa toisen jumalakuvaa ja -uskoa ja kieltää sen, että toinen uskova on pelastettu ja oikea kristitty ja alkaa kehottelemaan niin sanotusti ottamaan "Kristuksen vastaan".
Ja jos suht koht suvaitsevaiseen facebookin uskontoryhmään tulee yksi tai muutama hyvin jyrkkä, voimakas ja fundamentalistinen persoona niin tuntuu kuin ryhmän ilmapiiri muuttu repiväksi ja negatiiviseksi, tuomitsevaksi. On raskasta jopa lukea sellaisia postauksia, saati alkaa jotain vastaamaan moisiin keskusteluihin.
Joten miksipä siis kiusaisin itseäni mokomilla, elämässä ahdistuksen aihetta on muutenkin enemmän kuin tarpeeksi.Kuvaa kyllä noita keskustelijoita paremmin kuin hyvin, että sinäkin varsin konservatiivisena kristittynä olet saanut tuollaisia kokemuksia. Ääriainekset ovat ylipäätään kuin kuningas Midaksen vastakohta: muuttavat paskaksi kaiken mihin koskevat.
No niinpä, varsin osuvasti sanottu.
Minussa, kuten varmaan olet huomannut, elää sisälläni konservatiivisen kristinuskon tulkinnan lisäksi liberaalimpi (tai ainakin liberaaleille kristityille tyypillisempi) tulkintalinja eräissä asioissa ja ylipäätään en ole fundamentalisti - ja sekös sitten näkyy joitakin häiritsevän ja saa aikaan koko uskomiseni kieltämistä pahimmillaan somessa.totuusfriikki7678 kirjoitti:
No niinpä, varsin osuvasti sanottu.
Minussa, kuten varmaan olet huomannut, elää sisälläni konservatiivisen kristinuskon tulkinnan lisäksi liberaalimpi (tai ainakin liberaaleille kristityille tyypillisempi) tulkintalinja eräissä asioissa ja ylipäätään en ole fundamentalisti - ja sekös sitten näkyy joitakin häiritsevän ja saa aikaan koko uskomiseni kieltämistä pahimmillaan somessa.Olen huomannut, ja rehellisyytesi ansaitsee kaiken arvostuksen. Uskomisellasi ei kuitenkaan somessa ole mitään merkitystä (tai sen merkitys on negatiivinen), jos et allekirjoita vähintään 95 prosenttia siitä mitä esimerkiksi patmospellet vaativat. Aika surullista, mutta näin tämä menee asiassa kuin asiassa. Ei Tojotakaan voi olla vain melko hyvä auto, vaan se on joko maailman paras tai surkea romukasa.
Niin näkyy olevan, osalle porukkaa Patmos ja osalle lisäksi se aito avioliitto-porukka on valtavan tärkeää ja ne pitäisi hyväksyä mahdollisimman täydellisesti.
En jaksa ottaa varsinkaan sen Leo Mellerin ennustelutehtailua ja "salainen tempaus"-kohkaamista vakavasti. Oli minulla kyllä eräs vaihe, jossa kannatin Patmosta ja luin sekä kuuntelin julkaisujaan, mutta kun huomasin miten paljon huuhaata siellä on niin vetäydyin pois.Ateistit ovat erityisen tervetulleita foorumille, kuten voit lukea täältä:
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=254&t=229
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723023
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322285- 792168
- 951976
- 351785
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329