Volvon savu?

ei-muista-googlekaan

Kyseessä Volvon malli 2003. Minusta se on savuttanut hiukan aiempaa enemmän tänä vuonna. Savu on valkoista. En nyt millään muista, mitä sen valkoisen savun sanottiin indikoivan, oliko kyseessä vesi polttoaineessa? Mutta toisaalta senhän pitäisi jäädä suodattimeen?
Musta savu ymmärtääkseni merkitsee polttoaineen vaillinaista palamista tai voiteluöljyn pääsyä palotilaan.

Toisaalta vesi on aika kylmää, eli kävisikö kone normaalia kylmempänä? Vaikuttaako tällainen savunmuodostukseen?

9

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16ja4

Valkoinen savu on vesihöyryä. Vettä pakoputkeen tulee jäähdytysvedestä, ei polttoaineesta. Jos jäähdytysvettä ei tule riittävästi, ovat moottorin pakoäänet voimakkaammat ja valkoista vesihöyryä voi olla normaalia enemmän. Onko impelleri kunnossa? Onko rikkoutuneen impellerin palasia jossain estämässä jäähdytysveden kulkua?

• ei-muista-googlekaan

Impellerin vaihdoin tänä keväänä, vanhakin oli ihan OK. Vettä näyttäisi kyllä tulevan ihan normisti. En ainakaan huomaa, että pakoäänet olisivat voimistuneet.

• Acegi

Vesihöyryy,vai valkoisen harmaata,kylmänäkö ilmenee?

• ei-muista-googlekaan

Kyllä sitä on ihan monituntisen ajomatkan ajan. Ei minun värisilmäni riitä sanomaan eroa valkoisen tai valkoisenharmaan välillä, valkoiseksi minä sitä savua kutsuisin. Äkkiä se haihtuu, muutaman metrin veneen perästä, ei jää leijumaan sen enempää.

• ei-muista-googlekaan kirjoitti:

Kyllä sitä on ihan monituntisen ajomatkan ajan. Ei minun värisilmäni riitä sanomaan eroa valkoisen tai valkoisenharmaan välillä, valkoiseksi minä sitä savua kutsuisin. Äkkiä se haihtuu, muutaman metrin veneen perästä, ei jää leijumaan sen enempää.

Pysyykö jäähdytysnesteen määrä vakiona?

• Volvo savuttaa...se ei ole vika vaan ominaisuus ! ( volvo minullakin )

• Matkapurjehtija

Savutuksen lisääntyminen voi johtua myös siitä, kone käy hiukan normaalia kylmempänä juuri arvelemasi veden kylmyyden takia.

• Acegi

Volvot savuttaa kyllä.On siis vesihöyryä jos perästä heti häviää ei siis savua,vesi on viileää vielä.Harmaan sininen kielii suutin ongelmista,harmaa taas veden pääsystä palotilaan,sininen savu taas ilmoittelee että liikoja öljyjä palaa mukana,kevyt musta savu on terveen koneen merkki kun kaasu on pohjassa ,koneesta on otettu siis lähes kaikki hevot tai ponit ulos.

• vettä pakoputkeen tulee sekä polttoaineen palamistuloksena että jäähdytysveden poistona.
      Vesihöyryä tulee putkesta aina enemmän tai vähemmän, sen näkyvyys riippuu siitä missä muodossa se on , höyrynä se on näkymätöntä mutta jos pitoisuus on riittävän suuri tai lämpötila alhainen, se tiivistyy pisaroiksi ja näkyy valkoisena.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1389
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      978
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      921
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      919
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      861
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      796
    Aihe