Monta kumppania vai...

Multimono

yksi kumppani saldona keski-iässä? Kumpi on parempi kun valitset itsellesi ihmissuhdetta? Henkilö jolla on ollut kymmeniä vuosia yksi ja sama jo nuorena tavattu kumppani ja on sen jälkeen eronnut tai jäänyt leskeksi, vai sellainen ihminen jolla on ollut useita suhteita ja kokemusta erilaisista ihmissuhteista?

19

1332

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies 50+

Naapurin tyttö vai huora Hampurista?Sitäkö kyselet???

• Geisha

naimisiin naapurintytön kanssa ja sitten petetään huorien kanssa? Sekö on se miehen tie?
        Parempi tussun alla kuin tossun alla...

• T.R.maalari.N

Toista ihmistä on vaikea lähteä arvottamaan sen perusteella mitä hän on aiemmin tehnyt.

Jossain yhteydessä olen asiasta kirjoittanut näin:

"Kaikki, mitä he elämässään aiemmin olivat kokeneet, oli muovannut heistä sellaisia, mitä he tänä päivänä olivat.
      Koskettaneet ja tärkeät asiat näkyivät heissä, joka tapauksessa. Se miten he kykenivät puhumaan ja jakamaan, se miten he reagoivat toistensa sanoihin ja kosketuksiin, mitä he pelkäsivät ja mistä he nauttivat.

Siksipä naisella ei ollut tarvetta arvioida tai arvottaa miehen aiempia tekemisiä. Mies oli tänä päivänä se mitä hän oli, juuri kaiken elämänsä takia, kuten nainenkin oli, se mikä oli. Menneisyyden arvo olikin nimenomaan siinä.
      Ilman kummankin henkilökohtaista historiaa heitä ei nyt olisi olemassa. "

• Rudolf

Minä olin elänyt onnellisessa liitossa 20 vuotta. Sitten vaan kaikki kuihtui käsiin muutaman vuoden aikana. "Kasvettiin erilleen" ei ole mikään vitsi, ainakin omalla kohdalla se on täysi totuus.
        Elämääni tuli toinen nainen. En ole nyt 60-vuotiaana katunut tippaakaan, että otin hänet elämääni.
        Elämänsä Naista ei koskaan saa päästää käsistään.
        Jos päästää, sitä katuu ikänsä. Aina ei edes kannata korjata rikkoutuneita asioita. Kaikki alkaa, kaikki loppuu.

• japanitar
        Rudolf kirjoitti:

Minä olin elänyt onnellisessa liitossa 20 vuotta. Sitten vaan kaikki kuihtui käsiin muutaman vuoden aikana. "Kasvettiin erilleen" ei ole mikään vitsi, ainakin omalla kohdalla se on täysi totuus.
        Elämääni tuli toinen nainen. En ole nyt 60-vuotiaana katunut tippaakaan, että otin hänet elämääni.
        Elämänsä Naista ei koskaan saa päästää käsistään.
        Jos päästää, sitä katuu ikänsä. Aina ei edes kannata korjata rikkoutuneita asioita. Kaikki alkaa, kaikki loppuu.

Totta puhut.

• Jos vakavien parisuhteiden lukumäärä ei liiku kymmenissä, en usko niiden lukumäärän kertovan yhtään mitään.

Valitse hänet, jonka kanssa sinulla on parhaat mahdollisuudet. Hänet, jonka kosketuksen muisto säilyy ihollasi pesunkin jälkeen.

Hänet, jonka kanssa uskot viihtyväsi senkin jälkeen, kun suurin ihastuksen huuma alkaa laantua. Hänet, jonka kanssa rakastuminen voi muuttua rakastamiseksi.

• Juniperus

Esitit kysymyksen, johon voi vastata vain kukin omalta kohdaltaan. Tämä on siis gallup.

Ja sitten vastaus: minun mieleeni ovat naiset, joilla on paljon kokemuksia.

• yopollo

niin vastaan että mieleeni ovat naiset joilla on saman verran kokemuksia kuin minullakin.

• Multimono
        yopollo kirjoitti:

niin vastaan että mieleeni ovat naiset joilla on saman verran kokemuksia kuin minullakin.

Muistaako tällainen keski-ikäinen edes kaikkia suhteitaan? Pitkät kyllä mutta lyhyempiä tuskin. Miten siis mitata kokemuksien yhtäläisyys? Jos toinen on ollut esim.naimisissa 3 kertaa ja itse kerran niin sitä on helppo verrata. Ihmiset harvemmin kehuskelevat suhteittensa lukumäärällä, ainakaan naiset. Kateellinen ystävätär voi kyllä yrittää pilata toisen orastavan rakkauden antamalla ymmärtää miehelle että kateuden kohteena oleva ystävätär on löyhäpyllyinen.

• Pirre*
        Multimono kirjoitti:

Muistaako tällainen keski-ikäinen edes kaikkia suhteitaan? Pitkät kyllä mutta lyhyempiä tuskin. Miten siis mitata kokemuksien yhtäläisyys? Jos toinen on ollut esim.naimisissa 3 kertaa ja itse kerran niin sitä on helppo verrata. Ihmiset harvemmin kehuskelevat suhteittensa lukumäärällä, ainakaan naiset. Kateellinen ystävätär voi kyllä yrittää pilata toisen orastavan rakkauden antamalla ymmärtää miehelle että kateuden kohteena oleva ystävätär on löyhäpyllyinen.

ala olla jo vanhanaikainen suure; "löyhäpyllyinen"?

• yopollo
        Multimono kirjoitti:

se on helpompaa kuin taas toisille. Omani muistan.

• olen nainen
        yopollo kirjoitti:

se on helpompaa kuin taas toisille. Omani muistan.

jättää sieluuni lähtemättömän jäljen.
        Muistan ikuisesti jokaisen.

• justiina

itse olen kolmatta kertaa aviossa ja nykyistä liittoa on kertynyt jo 16 vuotta. olemme molemmat tyytyväisiä ja onnellisia. miehelleni tää avioliitto on ensimmäinen. hän katseni vuosien varrella kun kavereiden liitot karisivat, usein juuri nuorena solmitut liitot. kun liitto oli solmittu erittäin nuorena, saattoi molemmille tulla tarve kokea minkälaista on olla jonkun muun kanssa.

hän ajatteli että haluaa vaimon joka on saanut jo juoksennella tarpeeksi, ettei tartte enää lähteä, vaan on valmis vakiintumaan.

ei huonompi ajatus. eri mieltäkin asioista toki voi olla.

• Minna

Parisuhdejutut on niin kimurantteja. Ei pitäisi mennä neuvomaan. Jokainen on oman parisuhteensa asiantuntijoista se, joka tietää missä mennään. Toki voi kuunnella muita, mutta itse pitää päättää mitä tekee.
        Nuorempana on jotenkin ehdottomampi, narsistisempi. Minunkin mieheni petti minua minkä ehti. Tunsin itseni tosi raukaksi pienten lasten kanssa. Nyt myöhemmin olen tajunnut, että vika oli paljolti minussa itsessäni. Kummallista tajuta se vuosien päästä.
        Nykyään olen sitä mieltä, että ihmisen sydän tietää mitä tekee. Se mikä ei tunnu väärältä, ei ole väärin. Ihmisillä on syynsä käyttäytyä miten käyttäytyvät. Useimmiten.

• Mirjami
        Minna kirjoitti:

Parisuhdejutut on niin kimurantteja. Ei pitäisi mennä neuvomaan. Jokainen on oman parisuhteensa asiantuntijoista se, joka tietää missä mennään. Toki voi kuunnella muita, mutta itse pitää päättää mitä tekee.
        Nuorempana on jotenkin ehdottomampi, narsistisempi. Minunkin mieheni petti minua minkä ehti. Tunsin itseni tosi raukaksi pienten lasten kanssa. Nyt myöhemmin olen tajunnut, että vika oli paljolti minussa itsessäni. Kummallista tajuta se vuosien päästä.
        Nykyään olen sitä mieltä, että ihmisen sydän tietää mitä tekee. Se mikä ei tunnu väärältä, ei ole väärin. Ihmisillä on syynsä käyttäytyä miten käyttäytyvät. Useimmiten.

Minut ajoi vieraaseen syliin väljähtynyt avioliitto ja kokemusten puute.
        Olen mennyt naimisiin 18-vuotiaana ensirakkauteni kanssa. Jossakin vaiheessa nelikymppisenä mietin, tuleeko hän olemaan ainut seksisuhteeni elämässäni? Olenko yhden miehen nainen? Kun kipinää ei löytynyt enää minkäänlaista, etsin itselleni rakastajan. Kun se suhde loppui, etsin toisen.
        Olen tyytyväinen että tein niin. Huomasin 5-kymppisenä, että miehethän ovat erilaisia!!!
        Olen ollut tyytyväinen siihen, etten tyytynyt väljähtyneeseen avioliittoon, vaan etsin itselleni onnea.

• Pirre*
        Mirjami kirjoitti:

Minut ajoi vieraaseen syliin väljähtynyt avioliitto ja kokemusten puute.
        Olen mennyt naimisiin 18-vuotiaana ensirakkauteni kanssa. Jossakin vaiheessa nelikymppisenä mietin, tuleeko hän olemaan ainut seksisuhteeni elämässäni? Olenko yhden miehen nainen? Kun kipinää ei löytynyt enää minkäänlaista, etsin itselleni rakastajan. Kun se suhde loppui, etsin toisen.
        Olen tyytyväinen että tein niin. Huomasin 5-kymppisenä, että miehethän ovat erilaisia!!!
        Olen ollut tyytyväinen siihen, etten tyytynyt väljähtyneeseen avioliittoon, vaan etsin itselleni onnea.

varmaan olisi vaan antaa mennä, mutta kun .. liekkö mukavuudenhalua vai muutoksen pelkoa vai mitä, kun sitä vaan kärvistelee tässä suhteessaan.

Pahin asia kai se on oman rakkaan kodin jakoon pano.

• japanitar
        Pirre* kirjoitti:

varmaan olisi vaan antaa mennä, mutta kun .. liekkö mukavuudenhalua vai muutoksen pelkoa vai mitä, kun sitä vaan kärvistelee tässä suhteessaan.

Kun se menee yhdessä oleminen mahdottomaksi, sitä on " kypsynyt" jo vaikka mihin.
        Kukapa sitä vaihtaisi mielellään " tuttua ja turvallista" . Siinä ollessa ei tarvitse tehdä muutoksia eikä särkeä kotia, mutta... joku kirjoittikin tuolla aiemmin, että sydän ei valehtele. Sitäkö tässä on sitten kuunneltavakin..

• Pirre*
        japanitar kirjoitti:

Kun se menee yhdessä oleminen mahdottomaksi, sitä on " kypsynyt" jo vaikka mihin.
        Kukapa sitä vaihtaisi mielellään " tuttua ja turvallista" . Siinä ollessa ei tarvitse tehdä muutoksia eikä särkeä kotia, mutta... joku kirjoittikin tuolla aiemmin, että sydän ei valehtele. Sitäkö tässä on sitten kuunneltavakin..

kun on vielä nuo aivottii ja olen materialisti ja ja seli seli jne...

• olen nainen
        Pirre* kirjoitti:

suremaan varsinkaan silloin kun on lapsia, lapsethan ne sitten loppujen lopuksi perii kaiken.
        Me jaettiin omaisuus kaikessa sovussa, mulle talo ja miehelle huvila.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      7016
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      703
      3123
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1310
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1291
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1285
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1187
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1180
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1136
    9. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      218
      1120
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      76
      1046
    Aihe