Haluaisin talvikon mutta en ole varma että uros vai naaras. Mitä eroja niissä on?
Uros vai naaras?
7
856
Vastaukset
- hansteri-tietäjä
Kannattaa ottaa uros, urokset ovat rauhallisempia ja eivätkä haise yhtä paljonko kuin naraat. Itselläni on naaras talvikko jolla on juoksu joka 4 päivä ja haju on ihan kamala. Minulla on ollut uros talvikko joka oli hyvin rauhallinen ja rakasti olla kädessä (kädellä olo piti tietysti opettaa mutta naaras hamsterini ei tykkää olla yhtään ihmisen huomion tai käsittelyn alaisena). Kannattaaa kuitenkin miettiä tarkkaan viellä että haluatko varmasti ottaa talvikon koska kynsiä pitää leikata ainakin kerran kuussa mikä on erittäin hankalaa jos hamsteri ei totu läsittelyyn ja hampaat ovat usein vialliset myös sokeus on yleinen sairaus Talvikoilla. Talvikot myös tulevat helposti yli painoisiksi ja sen takia niillä pitää olla tarkka ruoka valio myös liikunta on tärkeää. Itselläni on myös syrkki joka on erittäin terve eikä ole tarvinnut käyttää eläinlääkärillä kertaakaan joten jos päätät vaihtaa hamsterin rotua niin suosittelen syyrialais uroksen. Mutta jos vieläkin haluat Talvikon niin ehdottomasti uros. Ps. Tämä on vain minun pieli piteeni asiasta. :D
- helpplz
Siis eikö riitä jos on joku mihin hamsteri voi raapia kynsiään? Olen kuullut että voi laittaa jotain mihin hamsteri voi raapia kyntensä. Riittääkö että ostaa sellaisen mihin se raapisi kyntensä vai onko se välttämätöntä leikata ne? Ja mitkä kynsisakset olisi parhaimmat??
- annssu
Se kyllä riittä mutta, on hyvä olla jotkut kynsisakset. Ei ole väliä millaiset kynsisakset on. :3
- annssu
Esim. Naaras haisee paljon enemmän ja uros ei. Itsellä on naaras ja hajusta en okeen tykkää kun menen nukkumaan. Urosta suosittelen!!
- hamsuni
Naaras haisee enemmän. Luonne eroja ei sinänsä ole
- Otakummanhaluay
Mitä paskaa puhutte. Ei naaras haise, se on teidän oma vika jos asumusta ette siivoa. Mutta siis ota kumpa haluat. Uroksen hajurauhasta saattaa joutua putsaamaan. Mutta luonteellisesti samanlaisia. Ja kynsiä saattaa joutua leikata, mutta se on todella helppoa. Ja esim. Eläinkaupat ja kasvattajat leikkaa muutamamalla eurolla ja samalla voi opettaa sinulle sen.
- helpplz
Kiitos paljon teidän vastauksista arvostan sitä että tulitte kertomaan :))!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911284Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50665
- 52657