Minulla on nyt vaikea tilanne: olen omistanut neljä kesyrottaa, ja jäljellä on yksi. Lopettamien tuntuu aivan kauhealta ajatukselta ja muutenkin olen saanut tietoa, että pieneläimet tukahdutetaan hiilidioksidilla eikä kuulosta järin mukavalta..
Tämä yksinäinen rotta (tyttö) on kohta vuoden vanha ja on aika säikky, kuten ei anna ottaa, silitää, pelkää kosketusta ja joskus jopa on purrut, kun ennen häkin siivousta pitänyt ottaa pois.
Kun en tällä hetkellä pysty hankkimaan hänelle kaveria, niin haluaisin itse pitää seuraa ja tehdä tämän elämästä mahdollisimman ihanan. Tarvitsisin siis hyviä ja tehokkaita tapoja kesyttää rotta! Olisi aivan ihanaa minun ja rotan kannalta, jos auttaisit! :)
Vanhan rotan kesyttäminen?
1
106
Vastaukset
- Sedä
Hiilidioksidilopetus on tosi nopea ja stressitön tapahtuma. Rotta ehtii boksissa pari sekuntia ihmetellä että hei mihin mä jouduin, ennen kuin siltä taju lähtee. Eläinlääkäri lopettaa piikillä -joka mun mielestä on ikävämpi vaihtoehto- mutta jos hiilidioksidi tuntuu ikävältä niin sekin vaihtoehto on.
Vaikea tilanne. Ihmistä pelkäävälle rotalle tekisi hyvää päästä laumaan, koska se saattaa ahdistua entistä enemmän ilman rottakaveria. Suosittelen, että kokeilet löytäisitkö kokeneemman harrastajan, jolla olisi lauma, ja enemmän kokemusta aran ressun totuttamisesta.
Missä asut? Mä olen Helsingissä, ja mun luo saattaisi mahtua jos asutte jossain näppärässä paikassa.
Periaatteessa kesytyksessä pääasia on, että rottaa vaan käsitellään aivan mahdottoman paljon, että se oppii ettei ihmisiä kannata pelätä. Tässä tapauksessa isoin ongelma on, että kun arka rotta ei osaa nauttia ihmisseurasta, se voi olla tosi yksinäinen ennen kuin kesyyntyy :/ Minkälainen rottasi on luonteeltaan? Onko se ihan selvästi pelokas, eikä aggressiivinen (esim tulee kohti ja sitten puree)? Onko se tullut hyvin toimeen muiden rottien kanssa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667