Minkä takia Sastamalan köyhälistö muuttaa aina sillan pohjoispuolelle? Sieltä ostetaan taloja kun ne on halvempia kun tällä puolella. Mutta siinä samalla tulee lematuksi vähävaraiseksi kun ei oo varaa muuttaa paremmille alueille. Kun onhan se vanha sanontakin että -köyhän ei kannata ostaa halpaa-. Mutta ilmeisesti Sastamalan köyhät on vaan niin tyhmiä että ne ostaa halpaa pohjoispuolelta.
Ihmettelenpä vaan?!
14
169
Vastaukset
- siltako
Tarkoitattko vaunujoen siltaa, kiikan siltaa,keikyän siltaa, pontonjoen siltaa, kiuralan siltaa, putajan siltaa, jaaranjoen siltaa, vai yleensä kotain pellon ojan siltaa? Tarkenna ny poika vähän.
- iisahuiskomarttila
Vammaskosken siltaa!
- kumpaa
Nin sitä vanhaa vammaskosken siltaa vai tätä uutta.
- viluttaako
Eiko sillan alla.on halpaa ja lämpöö.
- Etelä-vs-Pohjoinen
Tääkin asia tarttis vaan kertaallensa mennä läpi. Joku väestötieteilijä tilastoista katsoo tilastyoista ja laskee yhteen, että onko Sastamalan alueella Rautaveden pohjoispuolella vaiko eteläpuolella enemmän rahaa ja omaisuutta.
http://aijaa.com/m6k7QD
Ihan kartasta katsottuna näkee heti, että pohjoispuolella on Sastamalan alueesta 2/3 ja eteläpuolella on vain 1/3 osa. Myös teollisuus on aika tarkkaan keskittynyt pohjoispuolelle.
Olen aina ollut Pohjoisvaltioiden mies. Ja niin olen tälläkin kertaa pohjoisen puolella, etelän rähjäisempää rupusakkia vastaan. Jos joku sisällissota taikka kapina tulisi Sastamalassa, niin kyllä eteläpuoli jyrättäisiin aika kevyesti.
Sehän on tuolle heppoiselle Kaalisaaren vesijättömaalle perustettua koko Etelän puolikas kaupunkiakin. Raakan suon pinnalle vedetty. Pohjoisen puolella on sentään tilaa ja avaruutta ja työpaikkoja.- hakkaapäälle
Kymmenen Pohjoisvaltioiden miestä vastaa yhtä Etelävaltioiden miestä. Antaa tulla vaan!
- ihansamamissäasuu
Köyhyydessä lapset sikiää joten onko se nyt ihme jos pohjoisessa on enemmän kansaa.
Silta on jo miinoitettu, tuletteko uimalla?
Huolettaa pappilanväen kohtalo sillanpielessä, jäävätkö sissisotilaiksi pohjoispuolelle sillan räjäytyksen yhteydessä vai tulevatko venepakolaisina kuten välimerellä. Lähetämme ne sitten Kreikkaan tai Italiaan pakolaisiksi.
Kyllä elämä on helppoa täällä etelässä, on niin lämmintäkin ja aarinko paistaa. - Paukut-pohjoisella
Vammalan AseVarikko on pohjoisen puolella. Samoin kranaattien sorvauskoneet ja panssarikaluston huoltopiste ym. Huoltovarmuuden kannalta tärkeä rautatie on myös pohjoisella.
Sotilaallisesti ja kalustotäydennysten ja raskaan teollisuuden kannalta katsoen Pohjoinen on aivan ylivoimainen sotilasmahti tällä alueella. - osukopalleaan
Jotenkin tuli Venäjä ja sen puheet mieleen.
- puhdasonpuhdasta
Ootko kokeillu työllistää somalia ? Vai onko tää sitä : miksei kukaan tee mitään. Senku perustat yrityksen ja ala työllisttn niitä . Jonkun muun pitäis tehä kaikki ja vielä ilmatteeks tekemisen ilosta.
Suomi suomalaisille , ulkomaat ulkomaisille. - Töitä-ne-tekee
Kommentit Someleiden työntekoa, tai siis tietenkin niiden tekemättömyyttä koskien, ne on näköjään poistettu.
Pitää vaan kehua että Somalit on niin saa...an kovia tekemään töitä, oikeen työhulluja. Silloin viesti saa säilyä täälä.
On ne kovia tekeen töitä. Kovia, kovia ahkeroittijoita, se mitä olen Tampereellakin niitä torin laidalla porukkana nähnyt, niin töitä ne oon kaikki siinä tehneet ja lujaa.
- oravannahka
Parempi köyhänä lousaalla, kuin...... Jos ymmmärrät mitä tarkoitan!
Eikö kysyjällä ole enää kommentoitavaa? Meikäläinen on köyhä, mutta asuu keskustassa. On tullut asuttua kummallakin puolella. Paras paikka on ollut Jaatsin seutu pohjoispuolella, ihanat maisemat ja lyhyt matka keskustaan :)
- thalalaa
Eikös siikasuolle (tai sen viereen?) rakennettu uusia melko kalliita kämppiä jokunen vuosi takaperin? Ei niitä kukaan kovin köyhä ole ostanut.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496605Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6642815Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831249Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.931210- 841205
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611113- 891110
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361089- 721002
- 228875