Näykkivä rotta

saara24

Otin kaksi tyttörottaa noin viikko sitten noin 6-viikkoisina. Aluksi olivat tosi säikkyjä ja pelokkaita. Pian kuitenkin rauhoittuivat. Olen ottanut päivittäin rottia syliin ja ne antavat ottaa kiltisti kiinni tai nyt jo tulevat kädelle, kun käden laittaa häkkiin. Kolinaa kuitenkin pelästyvät edelleen helposti. Muutaman päivän jälkeen toinen, arempi rotista alkoi näykkiä. Se ei satu eikä se pure lujaa vaan ihan vaan ikään kuin haukkaa varovasti. Ja usen mun pitkästä kynnestä tai sormen päästä. Se on sylissä/kädessä nätisti ja kiipeää itse kädelle, jolloin saattaa haukata. Teenkö jotain väärin?

4

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

Ihan normaalia, rotat tutustuu asioihin kokeilemalla niitä hampailla :) Jos suhun sattuu tai se näykkii jotain jota et halua nakerrettavan (esim. vaatteet) kannattaa vinkaista kuin rotta.

• surhym

Täällä on tuo näykkiminen ollut pienillä leikkimistä..tai houkuttelua leikkimään. Kyllä ne vanhetessaan oppivat jo pelkän "ai" sanan äänenpainon. Kynnet on kivoja vanhanakin, niitä tarvii pureskella, onhan se kiva että putsataan kynnenaluset=) Kynsilakkaa jos jollain on niin ei ole kauaa.

• Sedä

Joo, leikkimisestäkin voi olla kyse :) Kannattaa kokeilla ikään kuin kutittaa rottaa kun se on pirteällä päällä, voi olla että se singahtaa karkuun ja tulee taas pian vaatimaan lisää kutituksia. Rotat tykkää myös usein jahdata ihmisen kättä joka "juoksee karkuun" tai vaikka kissan höyhentikkua!

• surhym

Vanhempana ja rohkeampana niistä on hauskaa kun ottaa yhtäkkiä syliin(kun ovat ulkoilemassa) ja kutittaa mahasta, sen jälkeen päästää pois sylistä(kun ekaksi räpiköivät siinä). Juoksevat vauhdilla pakoon ja hipsivät "salaa" takaisin viereesi. Tätä kun jatkaa muutaman kerran niin vanhukset kömpii onnellisena nukkuun, pikkusiin saa käyttää vähän enemmän energiaa (ja reaktio nopeutta). Tätä kannattaa kyllä tehdä vasta kun kaverit on täysin tottuneita suhun ja käsittelyyn.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      188
      1351
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1158
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      874
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      753
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      722
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33