Myös kommunistisen Romanian viisas hallitsija, itse itsensä "Ajatusten Tonavaksi" ylentämä kommunistijohtaja "Pyhä Nikolai" Nicolae Ceausescu prutkutteli ja vaaputteli menemään Skeida Oculla vaimonsa Elenan kanssa
http://www.imcdb.org/vehicle_446362-Skoda-Octavia-Typ-702-1963.html
Näin ollen Ocu on aito, kommunistien suosima kulkuneuvo. Ei siis auto.
Kommunistisen Romanian Ceaucescu prutkutteli Ocull
24
1357
Vastaukset
- vepsukkaine
sämpylämäisiä tylsiä sukkuloita näköjään olleet jo tsauseskun aikana nuo skeidataaviat
- Olet_erittäin_säälittävä
Älä nyt kovin hätäile. kyllä se sossu on huomenna auki ja saat kaljarahat.
- Tiesitkö_sen
Eipä muuten ajellut. Hänellä oli panssaroitu Mersu, muistaakseni joku 500 sarjaa oleva menopeli.
- Muistetaan
Brezhnevin Skoda oli aikansa ilmiö. Kyllä Skoda on (sosialististen) merkkihenkilöiden valinta.
- Tiesitkö_sen
Ja muistat taas väärin . Brezhnev käytti GAZ Tshaikaa
- Eri_merkillä
Tiesitkö_sen kirjoitti:
Ja muistat taas väärin . Brezhnev käytti GAZ Tshaikaa
Näin kymmenkunta vuotta sitten Viron Lahemaalla Palmsen kartanon silloisessa automuseossa ZiLin tai Tšaikan, jolla Nikita Hruštšov oli saapunut 1960-luvulla Moskovasta Latviaan. Auto oli pettänyt eikä siitä ollut ollut kulkuneuvoksi paluumatkalle, vaan Nikitan oli pitänyt turvautua Aeroflotin palveluksiin.
Tällä ei sinänsä ole mitään tekemistä nyky-Tšekin saati nyky-Škodan kanssa, kuten kaikki valistuneemmat tietävätkin.
Ajan itse uudella C-sarjan M-B:llä, mutta kelpuuttaisin Škoda Superbinkin kulkineekseni ihan mielisuosiolla. - KäykääKatsomassa
Brezhnev ei Skodalla ajanut vaan suosikkiautonsa oli Rolls Royce. Yhden niistä mälläsi itse moskovalaisessa risteyksessä ja se yksilö on nyt Riikan automuseossa, herra itse kuskattiin oikeutetusti auton mukana museoon ;-)
- KäykääKatsomassa
KäykääKatsomassa kirjoitti:
Brezhnev ei Skodalla ajanut vaan suosikkiautonsa oli Rolls Royce. Yhden niistä mälläsi itse moskovalaisessa risteyksessä ja se yksilö on nyt Riikan automuseossa, herra itse kuskattiin oikeutetusti auton mukana museoon ;-)
Ai niin, kuva:
http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--fLYTMcca--/19eow4ikibcmzjpg.jpg
- JugoslaviassaMyös
Myös suuren vastarintasankarin Titon autotallissa oli pelkkiä Skodia. Paitsi yksi Moskovan lahjoittama Mosse jolla kukaan ei koskaan ajanut.
- Kohan_kyselen
Jaa, olet käynyt Titon autotallissa?
- Mobilisti
Valetta. Tito oli varsinainen autofriikki. Kuskasi Nikitaakin Cadillacilla, ja oli itse puikoissa. Titolla oli myös Rolls-Royce, ja myöhemmin lukuisia Mersuja.
- Valitettavasti
Ei mennyt ihan putkeen tuokaan. Nicolae-vainaan sukunimi oli Ceaușescu eikä mikään Ceaucescu.
- karpaattiennero
tsausesku se oli ja ylevä kommari-skodisti
- Tsausetsku
Entäs tämä sitten? Näyttää paljon samalta kuin uomessakin myynty Simca 1000. "Simca tonni - korjaamoiden onni"
http://www.imcdb.org/vehicle_446327-Dacia-1100-1968.html- tsaukkivaan
Ei ole Simca, vaan Renault 8, eikö merkki Dacia kertonut mitään?
- KunnonPeliAlla
"Karpaattien nero" ajeli Dacialla !
- hehehehehee
varmasti hienoo suomen kommareille kun saa ajella itäauto skeidalla. tulee niin neukku ajat mieleen skodaajille
- Mobilisti
Sullahan ne neukkuajat on kokoajan mielessä.
- jsdklsfs
Vielä kerran pojat: Dacia, se on Dacia, tuo Renault 12:n kopio.
Kommaripomot ajoivat juurikin sillä millä halusivat.- Mobilisti
Auto on toki Dacia, mutta Renault 8:n kopio.
aito itäblokin auto vielä nykyaikana. on se niin metkaa
- HlkhfyY
Skodaa alettiin suunnitella 1946 Stalinin mahtikäskyllä.
- HallusinaatiotLentää
Tavalliseen tapaasi levität ainoastaan perätöntä tietoa. Ceausescun autovalinta löytyy kyllä netistä ja elokuvan sattumanvaraisesti valitun ruutukaappauksen Skodan ratissa ei edes väitetä diktaattorin itsensä istuvan.
- romanianroisto
Et silleen ja mustalais heimo näkkee nälkää slummeissa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564830Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031434
- 881342
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231336Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301141Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681065Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi255968- 72957
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955