..että nämä täällä rumia kirjoittelevat eivät kertakaikkiaan tiedä mitä rakkaus on, koska eivät ole sitä saanut osakseen :( Rakastaminen ei ole riippuvainen ulkonäöstä eikä iästä. Seksuaaliset halut ovat ainoat mitä ätmit luulevat rakkaudeksi. Oikea rakkaus voisi olla kuvattavissa vaikka sillä, että antaisi henkensä tärkeän ihmisen puolesta, kuten minä voisin antaa vaikkapa perheellisen rakkaan lapsuuden ystäväni puloesta sitä hetkeäkään miettimättä. Hänellä on elämässä niin paljon enemmän menetettävää kuin minulla yksinäisellä hylkiöllä, joten päätös olisi helppo. Rakkaus ei etsi omaa etuaan. Koskaan.
Olen selittänyt itselleni sen näin..
26
56
Vastaukset
- 20plus7
Kummasti naisten rakkaus rajoittuu vaan niihin komeisiin miehiin joten turha ätmejä rakkaudettomuudesta on syyttää.
- lwkdfjawoöfhfhqwhjbf
Kuka on syyttäny? Ehkä ihmiset eivät enää osaa rakastaa.
- eudgoijö
Rakastaa voi saamatta vastarakkauttakin... Jos ätmi ei tiedä mitä rakkaus on, on vika ätmissä, koska ätmi ei kykene rakastamaan.
- ei.voi.tuntematonta
eudgoijö kirjoitti:
Rakastaa voi saamatta vastarakkauttakin... Jos ätmi ei tiedä mitä rakkaus on, on vika ätmissä, koska ätmi ei kykene rakastamaan.
Vähän vaikea rakastaa, kun ei pääse edes tutustumaan tai olemaan tekemisissä naisten kanssa. Pitäisikö rakastaa satunnaisia kadunkulkijoita tai anonyymejä nettitreffiprofiilinaisia, jotka eivät vastaa?
- ikwdfdwffdöölhfqwfb
lwkdfjawoöfhfhqwhjbf kirjoitti:
Kuka on syyttäny? Ehkä ihmiset eivät enää osaa rakastaa.
Aloituksessa kyllä syytettiin.
- Kilttiatm
Naiset ei rakasta rumia lyhyitä alle 170 cm kilttejä miehiä. Seksi tulee sitten kun on tutustunut naiseen hyvin mutta naiset antaa jännämiehille usein heti. Väkivaltaiset jännämiehet on niitä joita naiset rakastaa.
Se on tietysti hyvä täällä lupailla, mut sit ku seisot kallion kielekkeellä sen kaverisi kanssa ja naamiomies laittaa valitsemaan, niin kumpakohan tuonne lähtisi????
- Pahamaa
Kuolemaa en oikeasti pelkää. Kipua kylläkin, koska olen surkimus ja pelkuri.
Pahamaa kirjoitti:
Kuolemaa en oikeasti pelkää. Kipua kylläkin, koska olen surkimus ja pelkuri.
Näinhän sitä sanotaan, mutta kun tosipaikka tulee, niin juokset pakoon ja ystäväsi on se joka päätyy sinne rotkoon. Ihminen on lopulta hyvin itsekäs ja ajaa lähinnä omaa etuaan tässä maailmassa. Sen aikaa ollaan kivoja ja mielistellään kun itsellä menee mukavasti, mut kun tilanne muuttuu ja kun oma etu on kyseessä, niin jo muuttui ääni kellossa. Sellainen on ihminen.
- Pahamaa
CamelBoots kirjoitti:
Näinhän sitä sanotaan, mutta kun tosipaikka tulee, niin juokset pakoon ja ystäväsi on se joka päätyy sinne rotkoon. Ihminen on lopulta hyvin itsekäs ja ajaa lähinnä omaa etuaan tässä maailmassa. Sen aikaa ollaan kivoja ja mielistellään kun itsellä menee mukavasti, mut kun tilanne muuttuu ja kun oma etu on kyseessä, niin jo muuttui ääni kellossa. Sellainen on ihminen.
Elämästä luopuminen olisi muutenkin toiveenani, mutta voit olla siinä oikeassa, että tällänen paskahousu juoksis tosipaikan tullen vaan pakoon pää kolmantena jalkana ja ei minusta olisi edes perhettäni suojelemaan ja siksi ehkä on ihan hyväkin, etten ole sellaista tässä elämässä saanutkaan. Parempi kuolla surkimusten vaan sukupuuttoon vähin äänin(vaikka jotkut kyllä täällä osaa sitä ääntäkin pitää näemmä)...
Ihmiset jotka eivät ole saaneet tarpeeksi rakkautta, ovat jossainmäärin tunnevammaisia. Myös tunnevammainen osaa rakastaa omalla tavallaan!!!
Kaikilla ihmisillä on traumoja ja tunnelukkoja jotka vaikuttavat täällä varsinkin jos provosoituu , niin alhaiset ajatukset nousevat pintaa ja niitä on kyllä jokaisella ihmisellä, usko tai älä!
Rakkaus on jokaista varten ja sitä oppii kyllä elämänsä aikana jos niin haluaa.
Rakkaus on ihmistä suurempi asia ? Sen vaikutuksen kyllä huomaa!No eipä sinunkaan rakkautesi kestänyt, koska olet eronnut ja sinkkupalstalla.
On se niin paljon ihmistä suurempi asia...Kivahan se tietysti on tunteena ja aitona molemminpuolisena se saattaisi kestää vaikka läpielämän. Yllättävän harvalla tämä näyttää toteutuvan. Joku on ilmeisesti kusettanut jossain kohtaa.- atännä
Mulla ei ole ihan noin jumalallista käsitystä rakkaudesta. Se on biologiaa, aivokemiaa, omaa tahtoa... Ei se siitä silti huonompaa tee.
Rakastuminen ja rakastaminen ovat eri asioita.
Mitä tarkoitat tunnevammaisella? Narsistia piirteitä omavaa tuolla yleensä tarkoitetaan, kyvyttömyyttä eläytyä toisen asemaan. - atännä
atännä kirjoitti:
Mulla ei ole ihan noin jumalallista käsitystä rakkaudesta. Se on biologiaa, aivokemiaa, omaa tahtoa... Ei se siitä silti huonompaa tee.
Mitä tarkoitat tunnevammaisella? Narsistia piirteitä omavaa tuolla yleensä tarkoitetaan, kyvyttömyyttä eläytyä toisen asemaan.Korjaus: "...narsistisia piirteitä.."
CamelBoots kirjoitti:
No eipä sinunkaan rakkautesi kestänyt, koska olet eronnut ja sinkkupalstalla.
On se niin paljon ihmistä suurempi asia...Kivahan se tietysti on tunteena ja aitona molemminpuolisena se saattaisi kestää vaikka läpielämän. Yllättävän harvalla tämä näyttää toteutuvan. Joku on ilmeisesti kusettanut jossain kohtaa.Rakkaus on ikuista, suhteet vain vaihtuvat! Elämän tilanteet muuttuvat.
Kaikki eivät kestä ikuisesti samana.
Minun suhteeni on kestänyt sen minkä on pitänykin kestää!
Itsensä rakastaminen on myös tärkeää!
Itsensä kusettaminen on haitallista ja huono asia noin mielenterveyden kannalta.atännä kirjoitti:
Mitä tarkoitat tunnevammaisella? Narsistia piirteitä omavaa tuolla yleensä tarkoitetaan, kyvyttömyyttä eläytyä toisen asemaan.Itse asiassa minulla on kokemus suuresta rakkaudesta joka oli jumalallinen :)
Meihin vaikuttaa myös rakkaus energiat, " kemiat" siitä johtuu rakastuminen.
Rakastaminen taas edellyttää , että rakastaa ensin itseä jotta osaa rakastaa toisia.
Tunnevammaisuus kehittyy vaikeissa olosuhteissa jossa tunteiden näyttäminen on kiellettyä ja kodin ilmäpiiri on pelottava! On vaikea näyttää tunteitaan tilanteissa joissa ne olisivat sallittuja.
Se jättää jäljen ihmismieleen.
Luen just kirjaa : Tunne lukkosi, tosi mielenkiintoinen. Sen mukaan kaikilla ihmisillä on tunnelukkoja. Eri asia on sitten, että ymmärtääkö olevansa tunnevammainen.
Itse huomasin nuorena olevani tunnevammainen ja siitä paraneminen on kestänyt lähes puoki elämääni :(- atännä
Tähti-Silmä kirjoitti:
Itse asiassa minulla on kokemus suuresta rakkaudesta joka oli jumalallinen :)
Rakastaminen taas edellyttää , että rakastaa ensin itseä jotta osaa rakastaa toisia.
Tunnevammaisuus kehittyy vaikeissa olosuhteissa jossa tunteiden näyttäminen on kiellettyä ja kodin ilmäpiiri on pelottava! On vaikea näyttää tunteitaan tilanteissa joissa ne olisivat sallittuja.
Luen just kirjaa : Tunne lukkosi, tosi mielenkiintoinen. Sen mukaan kaikilla ihmisillä on tunnelukkoja. Eri asia on sitten, että ymmärtääkö olevansa tunnevammainen.
Itse huomasin nuorena olevani tunnevammainen ja siitä paraneminen on kestänyt lähes puoki elämääni :(Mitä tarkoitat tunnevammaisuudella? Tunnelukot käsitän aivan eri asiaksi.
atännä kirjoitti:
Mitä tarkoitat tunnevammaisuudella? Tunnelukot käsitän aivan eri asiaksi.
En osaa muuten sitä selittää kuin miten itse sen ymmärrän.
Eli on vaikea näyttää erilaisia tunteita esim. vihaa, itkua, loukkaantumista, inhoa, empatiaa.
Ymmärrätkö ?- Olevaisenyöpuoli
Tähti-Silmä kirjoitti:
Itse asiassa minulla on kokemus suuresta rakkaudesta joka oli jumalallinen :)
Itse huomasin nuorena olevani tunnevammainen ja siitä paraneminen on kestänyt lähes puoki elämääni :(Miksipä sitä ei omaa tunnevammaisuuttaan tunnistaisi? Toinen asia sitten, että välittääkö asian eteen mitään tehdä, jos se ei elämisenarkea tunnu vaivaavan.
- atännä
Tähti-Silmä kirjoitti:
En osaa muuten sitä selittää kuin miten itse sen ymmärrän.
Eli on vaikea näyttää erilaisia tunteita esim. vihaa, itkua, loukkaantumista, inhoa, empatiaa.
Ymmärrätkö ?En :) Mutta ei se mitään, koitan selittää miksi...
On vain hyvä, jos ei näytä vihaa. Ongelma taas on, jos tuntee tuhoavaa vihaa. Vihan tunteet ja synnyt löytyy sieltä tunnelukkopuolelta.
Itku ei ole tunne vaan reaktio jostain tunteesta.
Mun mielestäni on vain hyvä, jos osaa hallita tunteiden näyttämistä, sillä ei niitä sovi räiskiä joka paikassa. Ongelma sitten, jollei tunne mitään ja/tai kohtelee toisia kylmästi.
Empatian "näyttäminen"? Se koetaan, tunnetaan, osoitetaan, ei esitetä (toivottavasti!).
Sanakirja tunnevammasta: "tunne-elämän ja tunteiden ilmaisemisen häiriintyneisyys"
Toinen netistä ongittu määritelmä: "Tunnevammainen on ihminen, jonka tunnereaktiot poikkeavat niin paljon ihanteena pidetystä, että ne haittaavat hänen lähimmäisiään tai häntä itseään."
Arjessa tunnevammaisuus ymmärretään myös usein kyvyttömyytenä tuntea yhtään mitään, mikään ei tunnu miltään. Ja/tai kyvyttömyytenä asettua toisen asemaan.
Kaikilla on tunnelukkoja, mutta kaikki eivät ole tunnevammaisia. Minä liitän tunnevammaisen narsistisiin piirteisiin:
http://www.suhdesoppa.fi/narsismi/narsistiset-luonnehairiot/
"Kaikilla ihmisillä voi esiintyä yllä esiteltyjä piirteitä ajoittain, eivätkä ne liity millään tapaa persoonallisuushäiriöön."
Nuo nimitykset ovat aina vähän joustavia. Vaikea ymmärtää mitä toinen tarkoitaa, jollei ole edes samaa käsitystä jostain termistä :)
Rakkauden osoittaminen ei ole kuitenkaan aiheuttanut sulle ongelmia, niin ymmärsin :)
Mun voi olla väillä vaikea keskustella tuoreeltaan jostain asiasta, jos tunteet ovat liian pinnassa. Sitten voi ottaa aikalisän ja palata asiaan, kun on saanut vähän eriteltyä tunteitaan ja varsinaista asiaa ja ymmärtänyt miksi se herätti juuri niitä tunteita. Olevaisenyöpuoli kirjoitti:
Miksipä sitä ei omaa tunnevammaisuuttaan tunnistaisi? Toinen asia sitten, että välittääkö asian eteen mitään tehdä, jos se ei elämisenarkea tunnu vaivaavan.
Ei sitä välttämättä huomaa olevansa tunnevammainen.
Itse havahduin nuorenpana , ettei kaikki ole hyvin itseni kohdalla, mutta en tiennyt kuka voisi minua auttaa. Hainkin aikuisena apua ongelmiini ja olen hyvällä,tiellä kihti parempaa minuutta.
Kyllä se tunnevammaisuusa heijastuu parisuhteessa ongelmina.atännä kirjoitti:
En :) Mutta ei se mitään, koitan selittää miksi...
On vain hyvä, jos ei näytä vihaa. Ongelma taas on, jos tuntee tuhoavaa vihaa. Vihan tunteet ja synnyt löytyy sieltä tunnelukkopuolelta.
Itku ei ole tunne vaan reaktio jostain tunteesta.
Mun mielestäni on vain hyvä, jos osaa hallita tunteiden näyttämistä, sillä ei niitä sovi räiskiä joka paikassa. Ongelma sitten, jollei tunne mitään ja/tai kohtelee toisia kylmästi.
Empatian "näyttäminen"? Se koetaan, tunnetaan, osoitetaan, ei esitetä (toivottavasti!).
Sanakirja tunnevammasta: "tunne-elämän ja tunteiden ilmaisemisen häiriintyneisyys"
Toinen netistä ongittu määritelmä: "Tunnevammainen on ihminen, jonka tunnereaktiot poikkeavat niin paljon ihanteena pidetystä, että ne haittaavat hänen lähimmäisiään tai häntä itseään."
Arjessa tunnevammaisuus ymmärretään myös usein kyvyttömyytenä tuntea yhtään mitään, mikään ei tunnu miltään. Ja/tai kyvyttömyytenä asettua toisen asemaan.
Kaikilla on tunnelukkoja, mutta kaikki eivät ole tunnevammaisia. Minä liitän tunnevammaisen narsistisiin piirteisiin:
http://www.suhdesoppa.fi/narsismi/narsistiset-luonnehairiot/
"Kaikilla ihmisillä voi esiintyä yllä esiteltyjä piirteitä ajoittain, eivätkä ne liity millään tapaa persoonallisuushäiriöön."
Nuo nimitykset ovat aina vähän joustavia. Vaikea ymmärtää mitä toinen tarkoitaa, jollei ole edes samaa käsitystä jostain termistä :)
Rakkauden osoittaminen ei ole kuitenkaan aiheuttanut sulle ongelmia, niin ymmärsin :)
Mun voi olla väillä vaikea keskustella tuoreeltaan jostain asiasta, jos tunteet ovat liian pinnassa. Sitten voi ottaa aikalisän ja palata asiaan, kun on saanut vähän eriteltyä tunteitaan ja varsinaista asiaa ja ymmärtänyt miksi se herätti juuri niitä tunteita.Hyvä tulkinta : )
Tuosta vihasta sen verran, että minulla on ollut sen kanssa vaikeuksia.
Jos minuun on kohdistunut vihaa, niin en ole osannut sitä itse näyttänyt ulospäin vaan olen kääntänyt sen itseeni ja hoitanut sitä alkoholilla.
Sitten humalassa olen ollut aggresiivinen.
Viha voi jäädä kehoon vaikuttamaan vuosikausiksi. Itse pääsin siitä meditoimalla :)
Nuorempana olin kyllä tunneköyhä näyttämään "rakkautta"
Rakkauden tunteminen, osoittaminen on muuttunut kun ikää on tullut lisää, niin osaan näyttää sen nyt niinkuin kuuluukin.
Rakkaudellista päivää !
- Skarppaavähän
Pahamaa ei itse ainakaan arvosta itseään. Hän kun joutaisi kuolla ennemmin kuin ystävänsä. DIAGNOOSI SELVÄ.
- Hyvinyksinkertaista
Lähimmäisenrakkaus, sympatia, empatia, myötätunto etc. ovat eri asia kuin intohimoinen "rakkaus".
Aikuinen ihminen tietää tämän, eikä idealisoi mitään metafyysisiä hurmonihuumassaan.
Nallekarkit eivät mene tasan ja se tekee tietysti toisista kyynisiä.
Toiset voivat olla julmia kyynisyydessään ja katkeruudessaan ja toiset taas yltäkylläisyydessään ja ymmärtämättömyydessään. Kyllä minä ainakin kuvittelen tietäväni mitä rakkaus on vaikka en romanttista rakkautta ole koskaan kokenutkaan. Kyllähän ätämeilläkin on yleensä äiti, isä ja mahdollisesti sisaruksia joita rakastaa ja joiden puolesta olisi vaikka valmis kuolemaan. Romanttinen rakkaus on tietenkin hieman eri asia.
- RIIVIÖH
Naisten rakkaus vaihtuu jokapäivä, joskus jopa useempiakertoja päivässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih567207Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7193370Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1481650Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2781530- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 911240
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2331173- 811134