Kun elämä on levällään

Työtön_ja_miehetön

On taas kerran se kausi elämässä, jonka olen käynyt läpi niin monesti ennenkin... Elämässä ei ole pakollisia rutiineja työn tai koulun muodossa, joten kaikki muutkin rutiinit leviävät pikkuhiljaa ulottumattomiin. Tunnen olevani vain turha ja omassa elämässäni ulkopuolinen mytty. Omanarvon tuntoni murenee ja mietin, mitä varten olen olemassa täällä pallolla.
En koe osaavani mitään tai kelpaavani mihinkään. Kaikki tuntuu kovin vaivalloiselta. Yksin en saa aikaiseksi edes siivota tai tehdä ruokaa itselleni. Nälkä on, mutta mitään ei tee mieli. Huonolle jäänyt ruokaileminen latistaa edelleen kaikkea muuta toimintaa. Edes liikunta ei enää huvita, en koe pystyväni siihenkään. Tiedän, että tämä on kierre joka pitäisi katkaista, mutta en tiedä miten sen tekisin, enkä myöskään jaksa miettiä sitä kovin paljon.
En jaksa kertoa tilanteesta enää juuri kenellekään, koska kaikki "no alat vaan tekee ja nouset sieltä" -neuvot lähinnä ärsyttävät, kun ei vaan tunnu siltä. Tämä suo täytyy vaan rämpiä ja yleensä se parempi päivä vielä tulee. Tähän mennessä on aina tullut.
Jos tänään saisi edes pestyä kattilan edellisen homehtuneen sapuskan jäljiltä ja tehtyä ruokaa, kun eilen illalla pääsi jopa kauppaan asti.
Ei vaimomatskua tässä osoitteessa.

14

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1212

Miehen saamista tuo ei estä, jso vain olet riittävän nätti ja nuori. Miehelle työn ja elämänhallinan puuttuminen olisi katastrofi, koska miehen pitää tehdä ja suorittaa ollakseen kiinnostava.

Sinulle tekisi hyvää saada kiltti ja välittävä mies joka auttaisi sinua ylös. Mutta tietysti masentuneena naisena haluat stimuloivan jännämiehen jonka kanssa pääset kokemaan tunteiden vuoristorataa.

• bruhahhaaa

"jso vain olet riittävän nätti ja nuori. " hahhahaaa ja ätmitkö ei ole ulkonäkökeskeisiä? Muutenvaan siitä naisia syyllistävät ;)

• vitunpelletätmit
        bruhahhaaa kirjoitti:

"jso vain olet riittävän nätti ja nuori. " hahhahaaa ja ätmitkö ei ole ulkonäkökeskeisiä? Muutenvaan siitä naisia syyllistävät ;)

joo jos aloittaja on vanha ja ruma on kaikki toivo mennyt :D

• mitäihm
        bruhahhaaa kirjoitti:

No eikö se ole ihan selvä että nätti ja nuori saa todennäköisemmin miehen? Kai tosiasiat nyt sentään saa ääneen sanoa.

• 2er2er
        mitäihm kirjoitti:

No eikö se ole ihan selvä että nätti ja nuori saa todennäköisemmin miehen? Kai tosiasiat nyt sentään saa ääneen sanoa.

Eiköhän joka ikäluokassa ole suunnilleen samanverran miehiä ja naisia?

• pienestäsekoostuu

Hyvä on että sinulla on säilynyt tuo usko ja luottamus, että vaikka nyt koet noin, niin pääset siitä jälleen taas eteenpäin.
      Sinua auttaa paljon että voit avautua ja puhua tuntemuksistasi jonkun kanssa ja niin olet tehnytkin kun kirjoit palstalla.
      Kun tuo "oikein heikko" kausi alkaa helpottamaan, niin keksi itselle jonkin mielestäsi hyödyllinen tehtävä: lähde lenkille, kerää vaikka muutama roska ja vie säiliöön, voit hymyille yksinäiselle vanhukselle, tai sanoa muutaman sanan koiran ulkoiluttajalle, että onpas teillä nätti koira.
      Voit ottaa pienen vastuun vapaaehtoistyössä ja näin olla hyödyllinen. Jos ei ole palkkatöissä, niin kyllä voi olla hyödyllinen ja arvokas.
      Sinulla on lahjat ja tehtävä tässä maailmassa ja olet yksi tärkeä osa ihmiskuntaa. Älä jää vellomaan ajatusmaailmassasi, että olet arvoton.
      Ja se ei maata kaada, jos ei aina jaksa siivota kämppäänsä. Se on pieni murhe murheiden joukossa.

• Myöstyötön

Minulla sama tilanne sillä erolla, että olen mies. Sinulla ei ole hätää, koska naisella on aina toivoa. Minulla miehenä ei ole. Lisäksi työttömyyttä ymmärretään naisten kohdalla paremmin kuin miesten.

• tsemppiä

Ai ei vaan "tunnu" siltä?! No mitäs jos käyttäsit järkeäsi välillä?

Inhoan ihmisiä, jotka ovat tunnesyöppöjä, eivätkä pysty mihinkään toimintaa, ilman jonkinlaista sponssaavaa tunnereaktiota. Liha tottelee kuria.

Ala syömään masennuslääkkeitä, niin saat kemiallisia tunteita ja saat kattilasi pestyä, hyvä nainen, jos et muuhun pysty.

• suosta_noussut

Pääset suosta pienin askelin, esimerkiksi näin:

Tavoite viikolle 1: syön kolme ateriaa päivässä

Tavoite viikolle 2: syön kolme ateriaa päivässä, lisäksi liikun/ulkoilen kolmena päivänä, min 45 min/kerta.

Tavoite viikolle 3: edelliset joku uusi, esim. kodin/keittiön siivous tai ystävän tapaaminen.

Jatka samaan mallin, pidä päiväkirjaa miten tavoitteet toteutuvat. Jos rutiinit tuovat rakennetta päivään, rakenna uudet rutiinit. Mutta älä ahdehdi liikaa tavoitteita itsellesi, kaikkea ei ole pakko korjata kerralla. Valitse tavoitteet sen mukaan jotka koet itsellesi tärkeimmiksi. Jos lipsut tavoitteista, mieti miksi. Älä piskaa itseäsi lipsumisista, mutta ota opiksi. Ole armollinen itsellesi ja pidä itseäsi hyvänä, rakasta itseäsi.

• Tuo on masennusta ihan selvästi.
      Ihmisellä on hyvä olla perus kivijalka aina elämässä, eli vaikka työt tai parisuhteet kaatuu, niin on se jokin, joka on ja pysyy..Aina. Minulla ne on harrastukset, jotka vaatii säännöllisyyttä ja kurinalaisuutta. Se on tärkeää pääkopalle just esim. työttömyys tilanteissa ja muutenkin. Sun tarttee keksiä jotain.

• murueskimo

Mitä sä harrastat? :)

• murueskimo kirjoitti:

Mitä sä harrastat? :)

No moniakin harrastuksia on, mutta tuo sportti nyt on semmonen hyvä pääkopalle ja henkireikänä.
        En ole juuri ollut koskaan työttömänä, mut sillon kun oli sellainen pätkä, niin kyllä minulla sillonkin oli oikeitakin töitä mitä tehdä ja omia rästijuttujahan aina riittää omakotitalollisella..Voi olla vähän eri juttu jossain kaupunki yksiössä..

• atännä

Tuossa oli joku murunen mullekin tuttua. Tosin tällä hetkellä päivät ja yöt on aivan täynnä. Kalenterista en halua puhua, koska voin jättää jotain pois jos haluan, mikään ei ole pakollista. Kaikki tekeminen on tällä hetkellä mukavaa, ja siitä koitan pitää kiinni. Huonompiakin aikoja on joskus ollut.

Jos tuota on jatkunut pitkään, se voi johtua masennuksesta. Eipä auta, jokin rutiini pitäisi kehitellä. Liikunta luonnossa auttaa masennukseenkin. Tiedän, se on kehä jota on vaikea rikkoa. Mutta jos kerran saa aikaiseksi vaikka edes puolen tunnin kävelylenkin, niin tosi hyvä. Ja pääsithän kauppaan, sekin on hyvä. Jos vielä saat laitettua ruokaa, niin jo tosi hyvä ;)

Pitäisi ennemmin keskittyä siihen mitä sai tehtyä kuin siihen mitä ei saanut tehtyä. Joskus on saanut levättyä hyvin koko pitkän päivän!

"Tämä suo täytyy vaan rämpiä ja yleensä se parempi päivä vielä tulee. Tähän mennessä on aina tullut."

Noin se menee!

Kelvoton taidan olla minäkin, mutta mitä sitten ;)

• Hyvin tutun kuuloista. Itsekin olen ollut tuosa tilanteessa jo aivan liian kauan aikaa, mutta nyt on onneksi tulossa muutosta syksyllä alkavan opiskelun vuoksi. Onko sulla muuten diagnosoitu masennusta, kuulostaa ihan siltä. Mulla on ollut jo kymmenisen vuotta ja kyllä se aika lailla tappaa kaiken toiveikkuuden ihmisestä. On päiviä jolloin ei kiinnosta yhtään mikään ja ruuanlaittokin on liian vaivalloista. On sulla onneks vielä uskoa että asiat kääntyy parempaan päin. Joskus se lähtee ihan pienistä asioista. Täytyy vaan pakottaa itsensä vaikka tekemään sitä ruokaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      55
      7187
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      714
      3343
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      144
      1630
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      260
      1481
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1230
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe