Laitoin tämän aiheen tiede palstalle koska mielestäni käsittelemäni asia koskee "tietämistä ". On paljon henkilöitä joilla on arvokastakin "tietoa " . Tarkoitan nyt sellaista tietoa joka on pysynyt "piirongin " laatikoissa tai omassa päässä ilman että kyseistä tietämistä olisi kyetty hyödyntämään. Otan esimerkin. Joillakin on joko laatikon pohjalla tai omassa päässä lähes patentin moinen oivaltaminen. Henkilölle on saattanut tiedostua hyvinkin arvokas oivallus patennttia vailla mutta asia on vaan jäänyt ja jäänyt hyödyntämätä. Itsellänikin on jokunen oivallukseen tai tietoon perustuva asia jonka olen lähettänyt kotimaiselle isolle yritykselle saatekirjelmineen.
"Antamaani kyseistä asiaa voitte korvauksetta hyödyntää parhaalla mahdollisella tavallanne enkä tule koskaan vaatimaan teiltä siitä minkäänlaista korvausta ".
Tämmöisen saate kirjelmän lähetin mukana.
Sen tähden olisikin tärkeää että ne henkilöt joilla on oivallusta tai "patentin omaista " keksintöä ottaisivat yhteyttä vaikka sähköpostin kautta johonkin Suomalaiseen mielellään tunnettuun isoon yhtiöön joka olisi "lähinnä " sitä oivallus tai keksinnön mukaista alaa ja luovuttaisitte täysin korvauksetta keksimänne idean toisten käyttöön.
On paljon henkilöitä jotka vievät kuollessaan hyvinkin hyödynnettävää tietoa keksinnön omaisista oivalluksista. Minullakin oli päässä pari "oivallusta " vuosikausia kunnes havahduin että ellen pian niistä kerro kenellekään ne menevät hukkaan.
Jotkut pähkäilevät keksintöjensä parissa ehkä kuvittelevat hakevansa "joskus sitten " vaikka patentin rikastuakseen mutta hyvin harvat niistä hyötyvät taloudellisesti.
Että jos mielessänne on jokin keksintöön verrattava oivallus niin ottaisitte vaan rohkeasti yhteyttä jollekin ja sen jälkeen voisitte unohtaa koko asian.
Saa siitä ainakin hyvän mielen kun on jokin päätä vaivannut asia poissa.
Monilla on "tietoa" .
3
94
Vastaukset
- Tehty.tarpeeseen
Olisi itsekehitetty vyön solki, jossa ei yhtään liikkuvaa osaa. Materiaali esimerkiksi 3 mm:n pleksi. Ei ruostu, ei syövy, ei sotke vaatteita hikoillessakaan. Ollut itsellä käytössä 40 vuotta ja toimii. Mihinkähän voisi tarjota? Ilmaiseksi, totta kai, kunhan vain tuotantoon saisi!
- niinnähty
Juu moni niilo nokkela kuvittelee että on kuningasideoita ja sitten lähettää jonkun kusisen idean firmaan että "tätä minun mahtavan mullistavaa ideaa saa käyttää" ja sitten sillä idealla pyyhitään persettä ja firmassa naureskellaan ainakin kuukauden päivät näille mikko mallikkaille.
- BLOODisLIFE
Vittu mulla on tietoa ihan vitusti! Mä mietin kaikenlaisia juttuja, sairauksia, unihalvautta, nälänhätää, konflikteja... Mutta mä en halua antaa niitä ideoita pois vaan haluisin olla mukana muuten mun ideat ja mä ollaan ihan turhia! Mutta kukaan ei halua että oon mukana yhtään missään ja kaikki väittää että oon jotain mitä en o! kaikilla on sitten sota se on sitten niin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465437Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5662008Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens781135Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591038- 77983
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53951- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50833Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58758