Miten pitäisi edetä?

ihastunut_pappiin

Olen siis 16v tyttö ja olen rakastunut ehkä (en varmuudella tiedä ikää) 40-vuotiaaseen naiseen joka on pappi. Hän on ilmeisesti myös kiinnostunut minusta, mutta on kaapissa. Hän nimittäin sanoo kaikille ettei aio alkaa seurustella kenenkään kanssa. (Noin hän aina vastaa kun joku kysyy asiasta.) Kuitenkin minun kanssani hän on erillainen. Hän koskettelee minua ja kehuu ulkonäköäni. Hän myös kerran paljasti että olen hänelle jotenkin tärkeä. Hän ei suostunut avaamaan asiaa sen enempää, joten olin hienotunteinen ja annoin asian olla. Kysymykseni on että miten saan hänet itselleni? Millä osoitan että tunne on molemmin puolinen?

89

284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Foxxy-

Anteeksi ensin nauroin ongelmallesi, mut on toi aika vakavaa. Mua huolestuttaa teidän ikäero ja se, että joudut varmaan torjutuksi. Se, että hän sanoo sinua tärkeäksi on ihan hyvä alku. Se ei automaattisesti tarkoita hänen ihastuneen sinuun.
      Kysy häneltä suoraan millaisia tunteita hänellä on sinua kohtaan. Niin saat jonkinlaisen vastauksen.

• ihastunut_pappiin

Ikä on vaan numero. Mutta tosiaan. Voisin kysyä suoraankin. Mietin vaan, että kannattaisiko lähestyä hitaasti? Hän on nimittäin hyvin ujo.

• 6_10_14
        ihastunut_pappiin kirjoitti:

Ikä on vaan numero. Mutta tosiaan. Voisin kysyä suoraankin. Mietin vaan, että kannattaisiko lähestyä hitaasti? Hän on nimittäin hyvin ujo.

Jos se suhteen edistymisen este on pelkkä ujous, niin eihän se sitten niin paha asia ole laisinkaan, paitsi jos se toinen ihminen on niin tajuttoman ujo, että lukkiintuu aivan täysin ja hommasta ei vaan tule kerta kaikkiaan mitään, vaikka kuinka yrittäisit. Sinänsä todella, todella surullista jos ujouden takia päättyy jotain aivan ihanaa, vai mitä?

Toki hitaasti voi yrittää lähentyä ketä tahansa, mutta kannattaa pitää mielessä, että aikakin on loppujen lopuksi aina rajallista.

• Pysyttele jotenkin hänen seurassa ja tarkkaile kumpi lähtee ekaksi pois. Pyydä elokuviin kanssasi. Sielä on hyvä ottaa kädestä kiinni. Ole rohkea ja tee selväksi että myös sinä haluat häntä.
      Kerro myöhemmin miten meni.

• ihastunut_pappiin

Tuo elokuviin meno voisi toimia. Pitää kokeilla :)

• ihastunut_pappiin

Tuo elokuviin meno voisi toimia. Pitää kokeilla :)

No itse asiassa hän ehtikin itse kysyä minua kanssaan yhteen kahvilaan. Olen niin onnellinen. Vastasin jo myöntävästi hänelle. :)

• ihastunut_pappiin kirjoitti:

No itse asiassa hän ehtikin itse kysyä minua kanssaan yhteen kahvilaan. Olen niin onnellinen. Vastasin jo myöntävästi hänelle. :)

Tosi hienoa kuulla. Toivottavasti menee hyvin. Sä voit koskettaa jalalla sen jalkaa pöydän alla. Ei se olis pyytänyt jos se ei olisi kiinnostunut susta.
        Mut se elokuva. Joku jännäri tai kauhu, sellainen missä voi säikähtää ja ottaa toista kädestä.
        Pyydä se kshoppailee vaatteita sun kanssa. Se vois kertoo mikä sulle sopisi. Voit sovittaa sitten joko puseroa tai rintaliivejä, kysyt sen mielipidettä.
        Tosi hienoa kuulla susta ja miten homma etenee.
        Kahvila, nyt viikonloppuna?

• ihastunut_pappiin
        Jormalainen kirjoitti:

Tosi hienoa kuulla. Toivottavasti menee hyvin. Sä voit koskettaa jalalla sen jalkaa pöydän alla. Ei se olis pyytänyt jos se ei olisi kiinnostunut susta.
        Mut se elokuva. Joku jännäri tai kauhu, sellainen missä voi säikähtää ja ottaa toista kädestä.
        Pyydä se kshoppailee vaatteita sun kanssa. Se vois kertoo mikä sulle sopisi. Voit sovittaa sitten joko puseroa tai rintaliivejä, kysyt sen mielipidettä.
        Tosi hienoa kuulla susta ja miten homma etenee.
        Kahvila, nyt viikonloppuna?

Juu, tapaan hänet huomenna. :)

Juu, tapaan hänet huomenna. :)

Tosi hienoa. Odotan innolla uutisia. Voit kirjoittaa tänne tai laittaa minulle sähköpostia.

• Ihastunut_pappiin
        Jormalainen kirjoitti:

Tosi hienoa. Odotan innolla uutisia. Voit kirjoittaa tänne tai laittaa minulle sähköpostia.

Se tapaaminen meni paremmin kuin hyvin, vaikka jännitinkin kamalasti. Juteltiin niitä näitä, mutta kun olin lähdössä kotiin niin hän pyysi minua tulemaan luokseen ensi viikolla. Kun olimme sopineet tapaamisen niin hän sanoi että olen hänestä kaunis.

• Ihastunut_pappiin kirjoitti:

Se tapaaminen meni paremmin kuin hyvin, vaikka jännitinkin kamalasti. Juteltiin niitä näitä, mutta kun olin lähdössä kotiin niin hän pyysi minua tulemaan luokseen ensi viikolla. Kun olimme sopineet tapaamisen niin hän sanoi että olen hänestä kaunis.

Tosi ihanaa.

• Ihastunut_pappiin kirjoitti:

Mikä päivä?
        Tai kerro ainakin kun olet käynyt miten meni.

• ihastunut_pappiin
        Jormalainen kirjoitti:

Mikä päivä?
        Tai kerro ainakin kun olet käynyt miten meni.

Sama päivä eli lauantai. :)

Tosi jännittävää. Odotan innolla. Oletko ajatellut viedä tuliaisia?
        Millainen asunto, tiedätkö? Onko parveketta tai suojaisaa takapihaa?

Onnea huomiselle.

• ihastunut_pappiin
        Jormalainen kirjoitti:

Tosi jännittävää. Odotan innolla. Oletko ajatellut viedä tuliaisia?
        Millainen asunto, tiedätkö? Onko parveketta tai suojaisaa takapihaa?

Hmm.. En tiedä, että vienkö mitään.. Vaikuttaisinko jotenkin oudolta, jos vien jotain? En tarkalleen tiedä asunnosta muuta kuin että se on pieni kerrostalo kaksio. Nyt alkoi kyllä jännittää ihan hirveästi, kun ajattelee että se tapaaminen on huomenna. Mutta se on sellaista hyvää jännittämistä. Nyt ei jännitä kuitenkaan niin paljon kuin viime tapaamista edeltävänä päivänä. Oikeastaan odotan innolla huomista, vaikka jännitän. :)

• kiinnostunutihminen

miten meni tapaaminen??

Hmm.. En tiedä, että vienkö mitään.. Vaikuttaisinko jotenkin oudolta, jos vien jotain? En tarkalleen tiedä asunnosta muuta kuin että se on pieni kerrostalo kaksio. Nyt alkoi kyllä jännittää ihan hirveästi, kun ajattelee että se tapaaminen on huomenna. Mutta se on sellaista hyvää jännittämistä. Nyt ei jännitä kuitenkaan niin paljon kuin viime tapaamista edeltävänä päivänä. Oikeastaan odotan innolla huomista, vaikka jännitän. :)

Hieno päivä tänään. Aurinko paistaa.
        Paistoiko lauantaina sinulle? Miten meni tapaaminen? Olitko pitkään kylässä?

• ihastunut_pappiin
        Jormalainen kirjoitti:

Hieno päivä tänään. Aurinko paistaa.
        Paistoiko lauantaina sinulle? Miten meni tapaaminen? Olitko pitkään kylässä?

Tapaaminen meni hienosti. :) Katsottiin yhdessä aika myöhään televisiota. Unohdettiin seurata kelloa, mutta hän sitten halusi saattaa minut kotiin. Siinä kun käveltiin niin uskaltauduin tarttumaan häntä kädestä. Hän tunnusti olleensa jo jonkun aikaa rakastunut minuun. Heti kun hän tunnusti tuon niin minä jo suutelin häntä. Olen niin onnessani, kun kaikki meni hyvin. Alettiin nyt seurustella. :)

• hahahhahahhaaaa

Kerro sitten mite sun päiväuni jatkuu. Itsepetos on maukkain petos

• Aamenenperrää

Tapaaminen meni hienosti. :) Katsottiin yhdessä aika myöhään televisiota. Unohdettiin seurata kelloa, mutta hän sitten halusi saattaa minut kotiin. Siinä kun käveltiin niin uskaltauduin tarttumaan häntä kädestä. Hän tunnusti olleensa jo jonkun aikaa rakastunut minuun. Heti kun hän tunnusti tuon niin minä jo suutelin häntä. Olen niin onnessani, kun kaikki meni hyvin. Alettiin nyt seurustella. :)

Voe hyvä laps. Tietenkää et voi tietää vielä että Suomen lesbopiirit on nii pienet ja vaikka sun pappi tietty on kaapissa ja olette salaa ja kukaan ei ikinä saa tietää ni kyllä saa. Eppäilen että värityskynä on käynä tarinassa. Mutta onnea suhteelle ja kohtahan myöki se tiietää jos paikkaansa pitää. Vaikka lapsena et ymmärräkkää mite pien tää maa Suomi on.

• Leikitkötaas

Vielä kun uskaltaisit toteuttaa nuo unelmointisi ihan reaalielämässä niin fine=) Juu ja sitten se silmiin katsominen ja rehellisesti puhuminenkin olisi melkoisen hyvä juttu. Mutta joo, unelmoinnistahan se kaikki aina alkaa.

• ihastunut_pappiin
        Leikitkötaas kirjoitti:

Vielä kun uskaltaisit toteuttaa nuo unelmointisi ihan reaalielämässä niin fine=) Juu ja sitten se silmiin katsominen ja rehellisesti puhuminenkin olisi melkoisen hyvä juttu. Mutta joo, unelmoinnistahan se kaikki aina alkaa.

En valehtele. Lopeta sinä minun mustamaalaamiseni. En välitä mitä sontaa ihmiset minusta puhuvat, mutta sitä en hyväksy että minut leimataan valehtelijaksi. Et tunne minua tai häntä, joten turha väittää minua valehtelijaksi. Itse olet. En katso tätä keskustelua enää, enkä aio vastata kateellisten ihmisten provoihin.

• ihastunut_pappiin
        Aamenenperrää kirjoitti:

Voe hyvä laps. Tietenkää et voi tietää vielä että Suomen lesbopiirit on nii pienet ja vaikka sun pappi tietty on kaapissa ja olette salaa ja kukaan ei ikinä saa tietää ni kyllä saa. Eppäilen että värityskynä on käynä tarinassa. Mutta onnea suhteelle ja kohtahan myöki se tiietää jos paikkaansa pitää. Vaikka lapsena et ymmärräkkää mite pien tää maa Suomi on.

Samat sanat kuin äskeisessä viestissä myös sinulle:

En valehtele. Lopeta sinä minun mustamaalaamiseni. En välitä mitä sontaa ihmiset minusta puhuvat, mutta sitä en hyväksy että minut leimataan valehtelijaksi. Et tunne minua tai häntä, joten turha väittää minua valehtelijaksi. Itse olet. En katso tätä keskustelua enää, enkä aio vastata kateellisten ihmisten provoihin.

• ihastunut_pappiin
        hahahhahahhaaaa kirjoitti:

Enkä myöskään petä itseäni. Eikä se ollut mikään vale.

• Leikitkötaas

Enkä myöskään petä itseäni. Eikä se ollut mikään vale.

Ei pahalla, mutta miksi kirjoitat tänne kaiken lähes yksityiskohtaisesti asioista? Eikö sinulla ole ystävää, jolle puhua asiasta vai miksi? Katsos, vaikka tuo olisi aivan totta mitä kirjoitat, mutta mietipäs, onko se sen toisen ihmisen mielestä mukavaa lukea netistä kaikki mitä olette tehneet, sopineet, missä olette olleet? En oikein usko.

Jotenkin kuulostaaa vain uskomattomalta, että joku kirjoittaisi nettiin kaiken mitä on tapahtunut yksityiskohtia myöten. Haluaisiko tosiaan se pappi lukea kaiken täältä netistä, varsinkin jos on kaapissa?

Se on eri asia, jos tapahtumista on jo vuosia, mutta jos asiat ovat tuoreita ja kirjoittelet tuolla tavalla, että missä olitte treffeillä, kenenkä kotona, mitä teitte jne. ...

Hienoahan se on jos olet löytänyt rakkauden, mutta miksi niin yksityiskohtaiseesti pitää täällä todistella asioista?

• hahahhahahhaaaa kirjoitti:

Kiinnostavaa sinänsä. Jos joku kirjoittaa tänne tehneensä muuta kuin katselleensa televisiota niin heti pidetään valehtelijana.

• hahahhahahahhahapyh
        Jormalainen kirjoitti:

Kiinnostavaa sinänsä. Jos joku kirjoittaa tänne tehneensä muuta kuin katselleensa televisiota niin heti pidetään valehtelijana.

Kiinnostavaa sinänsä ett ittensä kypsäksi luokitteleva teini postaa lesbopalstalle treffien kulkunsa. Luuleks että se meni noin? Pappi on ollu rakastunut teiniin ja illan telkkaria katseltuaan tunnustaa palavat tunteet teinille ja teini suutelee. Siitä alkaa seurustelu. Aikuisen oikeesti Jormalainen. Aikuisen oikeesti.

• hahahhahahahhahapyh kirjoitti:

Kiinnostavaa sinänsä ett ittensä kypsäksi luokitteleva teini postaa lesbopalstalle treffien kulkunsa. Luuleks että se meni noin? Pappi on ollu rakastunut teiniin ja illan telkkaria katseltuaan tunnustaa palavat tunteet teinille ja teini suutelee. Siitä alkaa seurustelu. Aikuisen oikeesti Jormalainen. Aikuisen oikeesti.

Miksi se ei vois mennä noin. Itsellekkin voisi olla helpompaa kirjoitella tänne kuin kertoa kavereille. Pappejakin on niin paljon et hankala tunnistaa.

• fault

ei mitenkään. Sä olet vielä niin nuori että tuollaiset ihastumiset on ihan luonnollinen juttu eikä niistä kannata alkaa kehittelemään mitään isompaa tai ottaa askelia mihinkään suuntaan. Käy tunteesi läpi ja opit niistä.
      Nuoret ihastuu ja rakastuu, sekin opitaan ja opitaan tunnistamaan omat tuntemukset ja ajallaan myös opitaan tunnistamaan toisten tunteet ja vastaamaan niihin jne.
      Teidän ikäero on niin iso ja sä olet ihan liian nuori suhteeseen itseäsi yli kaksi kertaa vanhemman aikuisen kanssa.

Se että tunnet asioita ei ole huono asia, nyt vain otat ne sellaisenaan, nautiskelet ajatuksesta että tunnet noin. Mitään toimintaa asian suhteen sun ei kannata tehdä vaan annat tunteiden itsestään tehdä itsestään selvän.

Kun toinen ihminen on alaikäinen ja toinen jo hyvinkin aikuismaisessa maailmassa ja tunnemaailmassa, se on huono yhdistelmä. Ihmettelen näitä kommentteja joissa sua kehotetaan asiassa ottamaan askelia häntä kohti.

Nyt vain elät eteenpäin ja huomaat kyllä että joskus kun itse tuntee jotain niin helposti alkaa etsiä toisesta merkkejä jotka viittaisivat että hänkin tuntee samoin.

• 6_10_14

Itse olen ollut suhteessa (rakkaussuhteessa) alaikäisenä lähes 40 vuotta minua vanhempaa naiseen useamman vuoden ja voin sanoa näin vanhempana (olen yli 35v), että tuo suhde on ollut elämäni tähän astisista ylivoimaisesti paras ja erittäin onnellinen. Mitään ongelmia ei ollut ikäeron suhteen, sillä rakkautta oli molemminpuolin ja kummallakaan ei ollut turhia ennakkoluuloja. Näin vanhempana eteeni ei ole tullut tähän päivään mennessä yhtä onnistunutta ja onnellista suhdetta. Olen toki ollut suhteissa näin vanhemmiten myös huomattavasti vanhempiin naisiin, mutta ikäero ei ole ollut se syy, miksi suhde ei ole toiminut, vaan se, että se toinen osapuoli on ollut kiinnostunut jostain toisesta (useimmiten exästään), ei ole ollut valmis sitoutumaan tai taustalla on ollut muita ongelmia (pahoja itsetunto-ogelmia, estoja, huomattavia ennakkoluuloja,mt-ongelmia, alkoholismia jne.)

Ihmiset kehittyvät eri aikaan varsinkin henkisesti. Joku nuori voi olla henkisesti paljon kypsemmällä tasolla kuin moni vanhempi ihminen. Itselläni esim. annettiin psykologin lausunto reippaasti alaikäisenä, että olen ikäisiäni ainakin 10 vuotta henkisesti kehityksestä edellä. Ihastumisia ja rakastumisia tapahtuu myös vanhempana niin kuin nuorempana. Se, että ihastuu tai rakastuu, ei välttämättä tarkoita, että ne automaattisesti tulee ja menee ja kestää lyhyen aikaa. Ihastuminen ja rakastuminen nuoruusiässä voi kestää koko lopun elämää. Onhan niitä pariskuntiakin, jotka ovat tutustuneet ja ihastuneet nuoruudessa tai jo lapsena leikkineet samalla hiekkalaatikolla, ajan mittaan tunne on muuttunut rakastumiseksi ja siitä koko elämää kestäväksi rakkaudeksi.

Siis ihan turha vähätellä, että ihastumiset ja rakastumiset ovat pikku juttu. Kaikille se ei ole. Kaikilla se ihastuminen ja rakastuminen ei vaan noin vaan lopu, joillakin se tunne samaan ihmiseen kestää lopun elämää ja hyvä näin. Ei ole mitään järkeä kannustaa nuoria tai vanhempiakaan ihmisiä sillä, että mitätöi kaikki ihastumiset ja rakastumiset helposti tuleviksi ja meneviksi. Itse ainakin koen, että on paljon arvokkaampaa kannustaa kestävään tunteeseen ja suhteeseen olkoon kyse sitten alaikäisistä tai jo varttuneemmista. Onhan meidän nykyisellä pressallakin ikäeroa reippaasti naisensa kanssa. On myös niitä naisia, jotka ovat tulleet nuorina äidiksi ja jo alle nelikymppisinä ovat isoäitejä ja onnellisia sellaisia.

• ihastunut_pappiin

Tuo on toki sinun mielipiteesi. En ole mikään sinisilmäinen pissis, jos sitä tarkoitat tuolla "liian nuori"-jutullasi. Tiedän kyllä että maailma ja suurin osa ihmisistä on pahoja ja julmia. Ikä on vaan numero. Olen kokenut paljon, vaikka olenkin nuori. Minulla on lukuisat traumat ja itsemurhayritykset takanani, eli turha selittää että olen kokematon. En pyytänyt tuollaisia yleistys viestejä vaan neuvoja miten etenen. Anteeksi vaan, jos viestini on tyly mutta niin on sinunkin ja tämä on minun mielipiteeni.

• ihastunut_pappiin
        6_10_14 kirjoitti:

Itse olen ollut suhteessa (rakkaussuhteessa) alaikäisenä lähes 40 vuotta minua vanhempaa naiseen useamman vuoden ja voin sanoa näin vanhempana (olen yli 35v), että tuo suhde on ollut elämäni tähän astisista ylivoimaisesti paras ja erittäin onnellinen. Mitään ongelmia ei ollut ikäeron suhteen, sillä rakkautta oli molemminpuolin ja kummallakaan ei ollut turhia ennakkoluuloja. Näin vanhempana eteeni ei ole tullut tähän päivään mennessä yhtä onnistunutta ja onnellista suhdetta. Olen toki ollut suhteissa näin vanhemmiten myös huomattavasti vanhempiin naisiin, mutta ikäero ei ole ollut se syy, miksi suhde ei ole toiminut, vaan se, että se toinen osapuoli on ollut kiinnostunut jostain toisesta (useimmiten exästään), ei ole ollut valmis sitoutumaan tai taustalla on ollut muita ongelmia (pahoja itsetunto-ogelmia, estoja, huomattavia ennakkoluuloja,mt-ongelmia, alkoholismia jne.)

Ihmiset kehittyvät eri aikaan varsinkin henkisesti. Joku nuori voi olla henkisesti paljon kypsemmällä tasolla kuin moni vanhempi ihminen. Itselläni esim. annettiin psykologin lausunto reippaasti alaikäisenä, että olen ikäisiäni ainakin 10 vuotta henkisesti kehityksestä edellä. Ihastumisia ja rakastumisia tapahtuu myös vanhempana niin kuin nuorempana. Se, että ihastuu tai rakastuu, ei välttämättä tarkoita, että ne automaattisesti tulee ja menee ja kestää lyhyen aikaa. Ihastuminen ja rakastuminen nuoruusiässä voi kestää koko lopun elämää. Onhan niitä pariskuntiakin, jotka ovat tutustuneet ja ihastuneet nuoruudessa tai jo lapsena leikkineet samalla hiekkalaatikolla, ajan mittaan tunne on muuttunut rakastumiseksi ja siitä koko elämää kestäväksi rakkaudeksi.

Siis ihan turha vähätellä, että ihastumiset ja rakastumiset ovat pikku juttu. Kaikille se ei ole. Kaikilla se ihastuminen ja rakastuminen ei vaan noin vaan lopu, joillakin se tunne samaan ihmiseen kestää lopun elämää ja hyvä näin. Ei ole mitään järkeä kannustaa nuoria tai vanhempiakaan ihmisiä sillä, että mitätöi kaikki ihastumiset ja rakastumiset helposti tuleviksi ja meneviksi. Itse ainakin koen, että on paljon arvokkaampaa kannustaa kestävään tunteeseen ja suhteeseen olkoon kyse sitten alaikäisistä tai jo varttuneemmista. Onhan meidän nykyisellä pressallakin ikäeroa reippaasti naisensa kanssa. On myös niitä naisia, jotka ovat tulleet nuorina äidiksi ja jo alle nelikymppisinä ovat isoäitejä ja onnellisia sellaisia.

Kiitos mukavasta viestistäsi ! :) Olen samaa mieltä.

• Foxxy-

Tietenkin ikä on vain numero, mutta silti minusta ei vaan kuulosta oikealta, että 40 v seurustelisi 16 v:n kanssa. Mut tosiaan, jos haluut saada häneltä jotain vastausta, pyydä se vaikka leffaan tai kahville ja tutustu häneen paremmin. Ja sit kun on oikea aika kerro sun tunteista.

• fault

lukuisat traumat ja itsemurhayritykset varmasti on kokemuksia mutta jopa lisää epäilyä että haet rakastumisella turvaa ja aikuista turvaa.
        Tämä on todellakin vain minun mielipide ja varmasti ikä on pelkästään numeroita, tosin se numero kertoo myös jotain eletystä elämästä. Ja jos aikuinen ei ole jälkeenjäänyt tai kykenemätön aikuisiin juttuihin, niin toki varhaiskypsän teinin rakkaus tuntuu hyvälle.
        Tasavertaisuus on hyvän suhteen avainjuttuja. Jos yli 40v on tasavertainen asioissa 16v kanssa niin en kyllä liputa ilosta asiasta.

• 6_10_14
        fault kirjoitti:

lukuisat traumat ja itsemurhayritykset varmasti on kokemuksia mutta jopa lisää epäilyä että haet rakastumisella turvaa ja aikuista turvaa.
        Tämä on todellakin vain minun mielipide ja varmasti ikä on pelkästään numeroita, tosin se numero kertoo myös jotain eletystä elämästä. Ja jos aikuinen ei ole jälkeenjäänyt tai kykenemätön aikuisiin juttuihin, niin toki varhaiskypsän teinin rakkaus tuntuu hyvälle.
        Tasavertaisuus on hyvän suhteen avainjuttuja. Jos yli 40v on tasavertainen asioissa 16v kanssa niin en kyllä liputa ilosta asiasta.

Vaikka molemmat olisivat tismalleen 40v, niin jutusta ei välttämättä tule yhtään mitään. Syitä on lukemattomia mm.

- ei ole mitään yhteistä
        - luonteet ovat täysin erilaiset
        - rakkautta ei ole tarpeeksi tai se on yksipuolista
        - toinen voi olla henkisesti hyvin epäkypsä ja toinen taas paljon kypsempi, vaikka molemmat ovat 40v.
        - puuttuu yhteinen halu olla yhdessä
        - ulkoinen ja sisäinen vetovoima puuttuu
        - molemmat tai toinen voivat olla erittäin hankalia luonteeltaan
        - kumpikaan ei ole tasavertainen syystä tai toisesta, vaikka ovat fyysisesti ja paperilla 40v. , toinen voi olla alistaja, toinen alistuja
        - puuttuu henkine ja fyysinen yhteys
        - toinen tai molemmat voivat vaatia toisiltaan ja suhteeltaan liikaa, liian suuret kriteerit, liian suuret odotukset
        - listaa voisi jatkaa loputtomiin...

Silloin kun on ikäeroa runsaasti, tämä ei suinkaan tarkoita, että joka ikisessä seurustelusuhteessa se vanhempi olisi jotenkin hyväksikäyttäjä, alistaja tms. ja että suhde olisi epätasa-avoinen. Se ei myöskään tarkoita, että se vanhempi osapuoli olisi automaattisesti jotenkin jälkeenjäänyt, ei todellakaan. (itse ainakin kun olin suhteessa reippaasti vanhempaan, naiseni oli erittäin älykäs, koulutettu, kaunis, lahjakas ja sympaattinen, pyyteetön, sydämellinen ei mikään hyväksikäyttäjä todellakaan!) EI KANNATA LIIKAA YLEISTÄÄ JA KYLVÄÄ ENNAKKOLUULOJA.

Mistäs myös nim. fault tiedät, minkä ikäine oikeasti tuo kirjoittaja on. Kuka tahansa voi kirjoittaa tänne olevansa vaikkapa 16v, todellisuus voi olla aivan sitten toista.

Myöskään sinä nim. fault et tiedä kenenkään henkilön taustoja ja elettyä elämää. Voihan olla, että joku 16v. nuori on elänyt huomattavasti enemmän elämää, kokenut huomattavasti enemmän ja on älyllisesti paljon korkeammalla kuin sinä tuon ikäisenä.

Ai, että näen aina punaista kun joku kirjoittaa tuollaisia yleistäviä, stereotyyppisiä juttuja tänne! Kaikki eivät ole samanlaisia. Ihmiset ovat yksilöitä. Kaikki eivät ole eläneet ja kehittyneet juuri niin kuin sinä. Ihan sama jos väittäisi, että kaikki mustalaiset ovat varkaita, kaikki tummaihoiset raiskaajia tms. Jokainen on yksilö!

• ihastunut_pappiin
        fault kirjoitti:

Todella ilkeää tekstiä. En hae turvaa, sillä olen päässyt yli masennuksestani. Olen oppinut arvostamaan itseäni. Rakastan tätä naista aidosti. Miltä sinusta tuntuisi, jos joku kyseenalastaisi sinun tunteitasi? Jos olet tuota mieltä niin älä enää vaivaudu kommentoimaan.

• ihastunut_pappiin
        6_10_14 kirjoitti:

Vaikka molemmat olisivat tismalleen 40v, niin jutusta ei välttämättä tule yhtään mitään. Syitä on lukemattomia mm.

- ei ole mitään yhteistä
        - luonteet ovat täysin erilaiset
        - rakkautta ei ole tarpeeksi tai se on yksipuolista
        - toinen voi olla henkisesti hyvin epäkypsä ja toinen taas paljon kypsempi, vaikka molemmat ovat 40v.
        - puuttuu yhteinen halu olla yhdessä
        - ulkoinen ja sisäinen vetovoima puuttuu
        - molemmat tai toinen voivat olla erittäin hankalia luonteeltaan
        - kumpikaan ei ole tasavertainen syystä tai toisesta, vaikka ovat fyysisesti ja paperilla 40v. , toinen voi olla alistaja, toinen alistuja
        - puuttuu henkine ja fyysinen yhteys
        - toinen tai molemmat voivat vaatia toisiltaan ja suhteeltaan liikaa, liian suuret kriteerit, liian suuret odotukset
        - listaa voisi jatkaa loputtomiin...

Silloin kun on ikäeroa runsaasti, tämä ei suinkaan tarkoita, että joka ikisessä seurustelusuhteessa se vanhempi olisi jotenkin hyväksikäyttäjä, alistaja tms. ja että suhde olisi epätasa-avoinen. Se ei myöskään tarkoita, että se vanhempi osapuoli olisi automaattisesti jotenkin jälkeenjäänyt, ei todellakaan. (itse ainakin kun olin suhteessa reippaasti vanhempaan, naiseni oli erittäin älykäs, koulutettu, kaunis, lahjakas ja sympaattinen, pyyteetön, sydämellinen ei mikään hyväksikäyttäjä todellakaan!) EI KANNATA LIIKAA YLEISTÄÄ JA KYLVÄÄ ENNAKKOLUULOJA.

Mistäs myös nim. fault tiedät, minkä ikäine oikeasti tuo kirjoittaja on. Kuka tahansa voi kirjoittaa tänne olevansa vaikkapa 16v, todellisuus voi olla aivan sitten toista.

Myöskään sinä nim. fault et tiedä kenenkään henkilön taustoja ja elettyä elämää. Voihan olla, että joku 16v. nuori on elänyt huomattavasti enemmän elämää, kokenut huomattavasti enemmän ja on älyllisesti paljon korkeammalla kuin sinä tuon ikäisenä.

Ai, että näen aina punaista kun joku kirjoittaa tuollaisia yleistäviä, stereotyyppisiä juttuja tänne! Kaikki eivät ole samanlaisia. Ihmiset ovat yksilöitä. Kaikki eivät ole eläneet ja kehittyneet juuri niin kuin sinä. Ihan sama jos väittäisi, että kaikki mustalaiset ovat varkaita, kaikki tummaihoiset raiskaajia tms. Jokainen on yksilö!

6_10_14 , juuri näin! Minuakin aina ärsyttää sellainen että kaikki leimataan samanlaisiksi.

• 6_10_14
        fault kirjoitti:

Kyllä ne keskenään aikuiset hakevat ihan samalla tavoin siitä kumppanista myös tukea ja turvaa tavalla tai toisella, todennäköisesti sinäkin. Jos suhteessa on ikäeroa, ei se tarkoita automaattisesti sitä, että olisi kykenemätön "aikuisten"juttuihin tai seurustelemaan samanikäisten kanssa.

Ensinnäkin kaikki eivät löydä sitä sopivaa kumppania juuri tismalleen samanikäisestä kuin itse. Toisekseen, jos asettaa noin tiukat ikäkriteerit niin ei varmasti löydä ketään. Tämä erityisesti lesboilla, koska sitä sopivaa kumppania ei vain noin löydä. Lesboilla kuitenkin mahdollisuudet löytää sopiva ja mukava nainen ovat varmasti huomattavasti pienemmät kuin esim. heteronaisilla, joilla miehiä riittää joka sormelle ja varpaalle. Kolmanneksi, on ihmisiä, jotka tykkäävät vanhemmista, toiset nuoremmista ihan samalla tavoin kuin heteroillakin, toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä= toinen tykkää ikäistään vanhemmista, toinen taas ikäistään nuoremmista. Kaikki eivät myöskään tykkää ikäisistään syystä tai toisesta. Ei siinä ole mitään väärää eikä epänormaalia. Onhan noita heteroparejakin, joilla on ikäeroa esim. Katri-Helena ja Tommi Liimatainen, enkä esim. missään nimessä lähtisi Katri-Helenaa väittämään jotenkin jälkeenjääneeksi tai kykenemättömäksi seurustelemaan ikäistensä kanssa.

• fault

jos yli 40v mies alkaisi suhteeseen 16v kanssa niin olisitteko te että ihana homma, kyllä varmasti toimii?
        Minusta tuossa iässä ei vain ole kypsä eikä kokenut eikä kehittynyt aikuisen tasolle millään tasolla. Joten jos aikuinen alkaa suhteeseen 16v kanssa niin kyseenalaistan aikuisen ihmisen motiivit ja älyn.

Jos on vielä traumoja takana ja itsemurhayrityksiä 16 veenä ja sanoo että ne on ohi ja käsitelty, kertoo omaa kieltään sekin.

Turvaa etsii jokainen, se on totta. Mutta nuorena sitä etsii ihan toisella tapaa jos on takana traumoja ja jne. Pappi jo asemansa puolesta on varmasti vetoava koska osaa kuunella.

Tasavertainen suhde on tasavertainen suhde, en tiedä ymmärretäänkö sitä sanaa nyt sitten täällä lainkaan.

Jokaisella ihmisellä on varmasti rakkaussuhde joka on kyseenalaistettu jostain syystä. Itse kyseenalaistan aikuisen ja alaikäisen suhteen.

• 6_10_14
        fault kirjoitti:

jos yli 40v mies alkaisi suhteeseen 16v kanssa niin olisitteko te että ihana homma, kyllä varmasti toimii?
        Minusta tuossa iässä ei vain ole kypsä eikä kokenut eikä kehittynyt aikuisen tasolle millään tasolla. Joten jos aikuinen alkaa suhteeseen 16v kanssa niin kyseenalaistan aikuisen ihmisen motiivit ja älyn.

Jos on vielä traumoja takana ja itsemurhayrityksiä 16 veenä ja sanoo että ne on ohi ja käsitelty, kertoo omaa kieltään sekin.

Turvaa etsii jokainen, se on totta. Mutta nuorena sitä etsii ihan toisella tapaa jos on takana traumoja ja jne. Pappi jo asemansa puolesta on varmasti vetoava koska osaa kuunella.

Tasavertainen suhde on tasavertainen suhde, en tiedä ymmärretäänkö sitä sanaa nyt sitten täällä lainkaan.

Jokaisella ihmisellä on varmasti rakkaussuhde joka on kyseenalaistettu jostain syystä. Itse kyseenalaistan aikuisen ja alaikäisen suhteen.

Traumoja voi olla ihan hyvin vanhempanakin, niitä nuoruus/lapsuusiän traumoja tai traumoja, jotka ovat syntyneet vasta aikuisiällä. Voihan olla, että vanhuusiässäkin tulee uusia traumoja, sitä ei voi kukaan tietää.

Voisin esittää sinulle kysymyksen, mistä voit olla varma, että kaksi samanikäistä saa toimimaan suhteen vuosiksi tai loppuelämäksi? Samanikäisyys ei ole mikään tae suhteen kestävyydelle, ei edes se tasavertaisuuskaan. Pelkkä samanikäisyys tai tasavertaisuus ei riitä edes parisuhteessa kiinnostuksen pohjaksi. Suhde voi olla noin muuten hyvin onneton, vaikka molemat olisivat tasavertaisia. Suhde saattaa loppua, vaikka kuinka kaksi ihmistä muuten olisivat tasavertaisia. Suhdetta ei välttämättä edes koskaan synny, vaikka kaksi ihmistä olisivat kuinka tasavertaisia. Pelkkä tasavertaisuus ei riitä kantamaan suhdetta yhtään mihinkään.

Kyseenalaista vaan vaikka kenenkä suhde, mutta niillä ihmisillä, joiden suhteet olet kyseenalaistanut, niillä ihmisillä on oikeus rakastaa toisiansa ja oikeus olla yhdessä jos haluavat. Sinun kyseenalaistaminen, ennakkoluulot tai jopa kateus (toivottavasti) ei tuhoa kenenkään kahden ihmisen rakkautta.

Toivottavasti kukaan tällä palstalla ei usko muiden ihmisten ennakkoluuloisia mielipiteitä liikaa, sillä jokaisella on oikeus olla onnellinen, rakastettu ja rakastaa. Siinä ei pahemmin kysellä, että mitä JUURI SINÄ nim. fault olet asiasta mieltä. Kirjoituksesi kuitenkin tukevat ennakkoluuloja ja stereotypioita. Luulisi, että lesbopalstalla ja gaymaailmassa noin yleensäkin lähinnä taistellaan ennakkoluuloja vastaan eikä suinkaan pyritä vahvistamaan niitä kaikin keinoin.

En tiedä ikääsi nim. fault, mutta ikää myöten tuollaiset mustavalkoiset ja naiivit sekä ennakkoluuloiset asenteet USEIMMITEN hieman karisevat. Toisilla ihmisillä ei, vaikka olisivat kuinka vanhoja. Tässäkin asiassa ihmiset ovat yksilöitä eivätkä kaavoihin kangistuneita stereotypioita. Se ositttain johtuu siitä omasta kokemuksen puutteesta, elämää ei välttämättä ole eletty täysillä, ei edes puolivillaisesti, vaan täysin pumpulissa.

Se, että joku henkilä on 40v. ja joku toinen 16. ei vielä kerro yhtään mitään niistä henkilöistä, taustoista, persoonista, tunteista, elämänkokemuksesta jne. Taustat, tapahtumat, tunteet, persoonat voivat olla ihan mitä vaan todellisessa elämässä.

Antakaa kaikkien kukkien kukkia, antakaa kaikkien rakastaa, olkoon sitten nuorempi tai vanhempi, sanon minä. Mitä se on sinulta pois, jos joku nuorempi rakastuu johonkin vanhempaan tai vanhempi nuorempaan? EI se pitäisi olla pois sinun elämästä yhtään sen enempää kuin homoliitot heteroilta. Jokaisella on oikeus rakastaa. Jokaisella on oikeus ihastua ja rakastua. Ei kuitenkaan kannata kenenkään rakkautta, ihastumista tai rakastumista vähätellä ikään kuin jonkun toisen tunne tai suhde olisi jotenkin vähemmän arvokkaampi kuin sinun itsesi.

• ihastunut_pappiin
        fault kirjoitti:

Kuuleppas fault. Minulle sanottiin jo alakoulussa, että olen ikäistäni useita vuosia kypsemmällä tasolla. Ja mitä vanhemmaksi olen tullut niin olen tullut vain kypsemmäksi. En ole henkisesti mikään lapsi jos niin luulet. Vaikka olenkin 16v, olen ihan tarpeeksi älykäs, kypsä ja tasavertainen suhteeseen aikuisen kanssa. Noilla traumoilla ja itsemurhayrityksilläni yritin kertoa, että kun elämä kolhii tulee yleensä henkisesti vanhemmaksi. Olen nähnyt paljon vaikka olenkin 16v. Sinun on turha kyseenalaistaa. Tiedoksesi vaan ihastukseni on hyvin älykäs ja mukava. Hän on hyvä ihminen eli sinun turha kyseenalaistaa sitäkään.

• ihastunut_pappiin

Kuuleppas fault. Minulle sanottiin jo alakoulussa, että olen ikäistäni useita vuosia kypsemmällä tasolla. Ja mitä vanhemmaksi olen tullut niin olen tullut vain kypsemmäksi. En ole henkisesti mikään lapsi jos niin luulet. Vaikka olenkin 16v, olen ihan tarpeeksi älykäs, kypsä ja tasavertainen suhteeseen aikuisen kanssa. Noilla traumoilla ja itsemurhayrityksilläni yritin kertoa, että kun elämä kolhii tulee yleensä henkisesti vanhemmaksi. Olen nähnyt paljon vaikka olenkin 16v. Sinun on turha kyseenalaistaa. Tiedoksesi vaan ihastukseni on hyvin älykäs ja mukava. Hän on hyvä ihminen eli sinun turha kyseenalaistaa sitäkään.

Lisäksi minun ystävänikin ovat aikuisia. Eräs ystäväni on jo 28v.

• Foxxy-
        fault kirjoitti:

Faultin kanssa olen samaa mieltä. Jos kyse olisi 40 v. mies ja 16v. tyttö, niin heti nostettaisiin hirveä haloo ja melkeimpä jokainen täälläkin sanoisi 40v. miestä sairaaksi pervoksi.
        Tyttö toki voi olla ihastunut pappii ja vaikka tehdäkin aloitteen, mutta luulen, että hän saa siipeensä. Ihmettelisin kummasti papin motiiveja, jos hän ei torjusi tyttöä..
        Tietenkin ikä on vain numero ja ihmiset ovat yksilöitä plaah plaah, mut silti toi ei lupaa tasapainoisen suhteen alkua.
        Ja minulle tasapainoiseen suhteeseen kuulu kaksi yksilöä, jotka ovat henkisesti samalla aaltopituudella ja jotka rakastavat toisiaan vilpittömästi.

• ihastunut_pappiin
        Foxxy- kirjoitti:

Faultin kanssa olen samaa mieltä. Jos kyse olisi 40 v. mies ja 16v. tyttö, niin heti nostettaisiin hirveä haloo ja melkeimpä jokainen täälläkin sanoisi 40v. miestä sairaaksi pervoksi.
        Tyttö toki voi olla ihastunut pappii ja vaikka tehdäkin aloitteen, mutta luulen, että hän saa siipeensä. Ihmettelisin kummasti papin motiiveja, jos hän ei torjusi tyttöä..
        Tietenkin ikä on vain numero ja ihmiset ovat yksilöitä plaah plaah, mut silti toi ei lupaa tasapainoisen suhteen alkua.
        Ja minulle tasapainoiseen suhteeseen kuulu kaksi yksilöä, jotka ovat henkisesti samalla aaltopituudella ja jotka rakastavat toisiaan vilpittömästi.

Minä olen tämän naisen kanssa henkisesti samalla aaltopituudella. Turha väittää että olen tyhmä lapsi. Et voi tietää millainen olen, kun et edes tunne minua. Oletpa naiivi, kun luulet kaikkien 16v tyttöjen olevan identtisiä henkisesti. Ihmiset ovat erillaisia.

• aikuinenhenkilö
        Foxxy- kirjoitti:

Mikä siinä on että nykymaailmassa täytyy olla kumppani prikulleen samaa ikäluokkaa kuin itse on? Ei saa olla muka yhtään ikäeroa? Kyllä maailma on umpimielinen. Minusta iällä ei ole väliä kunhan on sopiva.

• elämäyllättää
        Foxxy- kirjoitti:

Onhan noita iät ja ajat olleet pariskuntia, joissa mies on reippaasti vanhempi ja nainen huomattavasti nuorempi. Entisaikaan se oli erittäin tavallista. Mies myös valitsee nuoremman naisen kumppanikseen, koska biologisesti ja alitajuisesti käsitettynä nuorempi nainen on hedelmällisempi jatkamaan sukua, vanhempi nainen ei. Vanhemmiten saattaa myös seksuaalinen halukkuus vähetä tai muuttua.

Luulempa, että tuollaisten ennakkoluulojen taustalla on ennenkaikkea pelko ympäristön suhtautumisesta, tuomitsemisesta ja mielipiteistä.

Luulen, että tuo asenne, että ei saa olla laisinkaan ikäeroa on pohjimmiltaan nuorien, kokemattomien ja naiivien ihmisten asenteita. Kun ikää alkaa tulla lisää, sitä huomaakin, että ei sillä biologisella ikäerolla olekaan niin suurta vaikutusta jos muuten natsaa todella paljon ja toisaalta sitten huomaa, että ei sitä tismalleen samanikäistä kumppania löydy, ei sitten millään. Lesboille ei yksinkertaisesti ole tarjolla niin paljoa kumppaniehdokkaita, joissa olisi niin paljon tismalleen samanikäisiä kumppaniehdokkaita. Tämän kyllä jokainen tulee huomaamaan joskus aikanaan kun ikää ja kokemusta alkaa tulla. Jos kriteerinä kumppanin valinnassa on pelkkä biologinen ikä, niin pieleen mennään ja lujaa. Vanhemmiten myös ne mahdollisuudet löytää tismalleen samanikäinen myös karisee.

Siipeen saa parisuhteissa ja aloitteiden tekemisissä muutenkin. Ei siihen tarvita reipasta ikäeroa tai pappi-uskis-asetelmaa. On typerää ajatella, että en uskalla tehdä mitään, koska kuitenkin saan siipeeni. Ensinnäkin, pettymyksiä elämässä tulee kumminkin, ei niiltä voi millään välttyä. Toisekseen, ihminen tarvitsee myös pettymyksiä ja kokemuksia elämässä kasvaekseen henkisesti. Elämä ei voi koskaan olla yhtä ruusuilla tanssimista. Kolmannekseen, et oikeasti voi tietää asian tosiasillista laitaa, jos et koskaan yritä. Jos taas et koskaan yritä mitään elämässä, et voi myöskään saavuttaa yhtään mitään. Onnistuakseen elämässä ja parisuhteissa on joskus otettava riskejä, pienempiä tai isompia. Joskus riskinotto kannattaa todella, koskaan ei voi tietää. Pahinta on kuitenkin, että ei yritä yhtään mitään milloinkaan.

Silloin kun on ihastunut tai rakastunut, kannattaa siitä tunteesta nauttia täysin siemauksin, olkoon sitten nuori tai vanha. Koskaan ei voi tietää, miten oikeasti asiat menevät. Ne eivät mene aina kaavoihin kangistuneesti, stereotyyppisesti tai jonkin vanhan oppikirjamallin mukaisesti. Elämä saattaa joskus yllättää, positiivisesti.

• elämäyllättää

Jos pelaa aina ylivarman päälle, ei voi koskaan saavuttaa yhtään mitään. Jää paljon elämättä elämää, jää paljon paitsi rakkaudesta ja sen antamisesta/vastaanottamisesta, saattaapi mennä ohi Se Oikeakin ja sitten vielä ihmetellään miksi ei löydy ketään... Sitten sitä eletään yksin katkeroituneena. He, jotka haaveilevat perheen perustamisesta ja lapsien tekemisestä, saattaapi perhe jäädä perustamatta ja lapset tekemättä.

Jos elämään on siunautunut niinkin arvokas asia kuin rakkaus, siitä kannattaa nauttia ja ottaa se lahja vastaan. Rakkaus on turhan kallis lahja heitettäväksi roskiin joidenkin turhien ennakkoluulojen takia.

Ps. En ole ammatiltani pappi, omaksi onnekseni=) En jaksaisi niin paljoa ennakkoluuloisia ihmisiä ympärilläni, jotta tekisin sitä työkseni lopun elämää. Tunnen kuitenkin useampia naispappeja, jotka pitävät naisista. Suurin osa heistä joutuu kuitenkin elämään visusti kaapissa, valitettavasti.

• Otanosaa

Todella ilkeää tekstiä. En hae turvaa, sillä olen päässyt yli masennuksestani. Olen oppinut arvostamaan itseäni. Rakastan tätä naista aidosti. Miltä sinusta tuntuisi, jos joku kyseenalastaisi sinun tunteitasi? Jos olet tuota mieltä niin älä enää vaivaudu kommentoimaan.

Olen samaa mieltä, todella ilkeää tekstiä kyseiseltä ihmiseltä. Ehkä hän onkin pohjimmiltaan kateellinen tai ei ole edes koskaan itse kokenut todellista rakkautta tai ehkä hän on itse vailla todellista rakkautta.

• ihastunut_pappiin
        Otanosaa kirjoitti:

Olen samaa mieltä, todella ilkeää tekstiä kyseiseltä ihmiseltä. Ehkä hän onkin pohjimmiltaan kateellinen tai ei ole edes koskaan itse kokenut todellista rakkautta tai ehkä hän on itse vailla todellista rakkautta.

Näin varmaankin on. En ymmärrä mikä siinä on, että kun ollaan kateellisia kun toinen on löytänyt Sen Oikean niin yritetään kaikin keinoin saada toiselta mielipahaksi.

• Foxxy-

Minä olen tämän naisen kanssa henkisesti samalla aaltopituudella. Turha väittää että olen tyhmä lapsi. Et voi tietää millainen olen, kun et edes tunne minua. Oletpa naiivi, kun luulet kaikkien 16v tyttöjen olevan identtisiä henkisesti. Ihmiset ovat erillaisia.

En ole missään vaiheessa väittänyt sinun olevan tyhmä lapsi. En tunne sinua. Enkä ole väittänykkään, että täytyy olla prikuulleen samanikäsiä, jotta voivat seurustella. Silti mielipiteeni on se, että tuo alkuasettelu, 40 ja 16 v. kuulostaa pahalta. Toisaalta en tunne teitä, voi olla että suhteestanne voi kehkeytyä jotain kaunista. Mut joo sinä sen päätät teetkö alotteen vai et.

• Foxxy-

Lisättäköön vielä sen, että vaikka olen täysin samaa mieltä faultin kanssa ei tarkoita sitä, että olisimme automaattisesti kateellisia ihatunut_pappiin nimimerkille. Minusta on ihanaa, kun ihmiset pitävät ja rakastavat toisiaan. Sehän on kaunista, mut en vaan voi ymmärtää miten tuosta tosta suhteesta voi tulla mitään. Kai tässä suhteen olen liian ahdasmielinen enkä haluaisi edes avartaa sitä.

• mietteitä

"Kysymykseni on että miten saan hänet itselleni? "
      Kunnioita sitä mitä hän sanoo: "Hän nimittäin sanoo kaikille ettei aio alkaa seurustella kenenkään kanssa."
      Lähimmäisenrakkaus, toisten huomioiminen kuuluu olennaisesti papin osaa.
      Samoin rippilasten, isosten ihastumiset heihin.
      Ne eivät johda mihinkään, toivottavasti.
      Alaikäinen ei ole vielä kypsä tunne-elämältään, vaikka hän olisi ylikehittynyt ikäisekseen.

"Millä osoitan että tunne on molemmin puolinen?"
      Et sinä voi tietää mitä hän tuntee. Voit kysyä mitä sinä hänelle merkitset, mutta hänhän on jo ilmaissut sen sinulle kertomalla että olet tärkeä.
      Koskettaminen voi olla kannustamisen, huolehtimisen, välittämisen ja myötätunnon osoitus.

• ihastunut_pappiin

Lue edelliset viestini nimimerkille fault. Olen ihan tarpeeksi kypsä. Ja se koskettaminen ei ollut mitään tavallista. Kun istumme vaikka jossain niin hän tykkää istua viereeni niin että on melkein kiinni minussa. Hän halailee minua ja silittää joskus käsivarttani tai hiuksiani, mutta samalla pälyilee ympärilleen. Jotenkaan hän ei halua kenenkään näkevän. Lisään tähän vielä, että muille hän on viileän asiallinen ja saattaa olla joskus tylykin, mutta minulle hän on aivan erillainen.

• 6_10_14

"Kysymykseni on että miten saan hänet itselleni? "

Kunnioita sitä mitä hän sanoo: "Hän nimittäin sanoo kaikille ettei aio alkaa seurustella kenenkään kanssa."

Ethän sinä fault tiedä, puhuiko pappi noin vain lämpimikseen vai puhuiko hän noin, koska on työyhteisölleen kaapissa tms.

En itsekään ole varsinaisesti ole kaapissa, mutta jos jku työyhteisössä kysyy seurustelenko, niin en minä heti sano, että hei olen lesbo ja olen kiinnostunut siitä ja siitä tai että olen sinkku/varattu ja lesbo. On noita itsellenikin tullut tilanteita työkavereiden kanssu jutellessa, että on ollut pakko valehdella, että olen hetero, vaikka en ole tai en seurustele, vaikka seurustelen tai että olen kiinnostunut jostain tietystä mihestä, vaikka en oikeasti ole laisinkaan tai että en halua seurustella, vaikka haluaisinkin.

Et voi tietää kenenkään puolesta, onko joku henkisesti kypsä vai ei. Se mitä lukee henkkareissa on fyysinen ikä, ihan toinen asia on se, mitä on korvien välistä. Sinä fault, et sitä kenenkään puolesta (varsinkaan kenenkään tuntemattoman ihmisen puolesta) voi tietää onko joku henkisesti kypsä vai ei.

• fault

ajatellaanpas sitten että ollaan kaikki aikuisia ja kehittyneitä ikäiseksemme ja valmiita suhteeseen toiseen aikuiseen ja käsittelemään tunteita ja tuomaan niitä ilmi eli rakastamaan. Ensimmäinen asia missä mennään metsään on että tämä 16v kyselee miten edetä. Jos ei tiedä miten edetä, miten tuoda julki tunteitaan, epäröi voiko ja saako, niin johan sekin on merkki siitä että ehkäpä ei ihan ole kypsä itse suhteeseen jos ei keksi miten saa sen edes alkuun.

Ja jos kyseessä on pappi joka on turvallisuuden ilmentymä ja kuunteleva ja huomioi varmaan ihmisiä eritavalla jo työnsäkin puolesta, niin kuka tarttuisi siihen ja kehittäisi tunteet jostain suuresta yhteydestä? Minun vastaus olisi nuori joka on kohdannut paljon vaikeuksia ja nyt saanut jonkun kuuntelevan ihmisen elämään. Kaikki pitää siitä että joku antaa huomiota, kuuntelee ja ymmärtää. Aikuiset ihmiset ymmärtävät ettei se ole salattuja tunteita vaan ihmisen välittämistä lähimmäisestään.

Kauhea vakuuttelu kuinka kypsä ja kokenut ja valmis aikuismaiseen suhteeseen tämä nuori teini on. Kuinka on paperillakin että kypsempi on kuin kanssateinit. Silloinhan se on uskottava.

Aikuiset ihmiset ei mieti miten tuoda tunteensa ilmi toiselle. Se on totta että keskenkasvuisia on paljon iästä riippumatta. Mutta edelleen olen sitä mieltä että tämä teini on kuvitellut asian liian isoksi päässään ja siipeen sattuu jos asiassa askeleita ottaa ja voi pilata hyvän asian.

Mutta toki, kannustetaan 16 vuotiasta joka on kypsempi ikäistään ottamaan askelia naista kohti joka on 40. Minun mustavalkoiseen maailmaan ei mahdu ymmärrys mitä aikuinen ihminen saisi suhteesta alaikäisen kanssa. Ehkä mun pitäisi taantua keskenkasvuikseksi ja olla että rakkautta ja perhosia suhteelle. Ehkä kuitenkin pysyn aikuisena ja sanon että alaikäinen on alaikäinen.

Ja ihan mielenkiinnosta, miksi ihmiset sotkee tähän asiaan ikäerot jokaisessa ikäryhmässä tai että pitäisi olla samanikäinen kumppani tai että kaikki etsii rakkautta ja turvallisuutta ja yms.
      Ihan kuin tätä asiaa voisi yleistää. Ihan kuin 16v suhde 40 on ihan ok asia ja onhan niitä katrihelenoitakin. Miten aikuinen ihminen ei ymmärrä mistä tässä on kyse? Kyse on papiin rakastuneesta 16v tytöstä joka kuvittelee että tunne on molemminpuolista koska pappi on koskettanut jännästi erilailla. Jep, on varmasti.
      Eikä hyvä 16v. en ole ilkeä, vaan sen verran aikuinen että sanon sulle että asia saattaa olla kuitenkin niin että sun omat tunteesi häntä kohtaan on saanut sinut näkemään sellaisia merkkejä hänen käyttäytymisessään jotka ruokkii omia tunteitasi.

• 6_10_14

Sun mustavalkoinen maailma saattaisi kokea vallankumouksen jos itse sattuisit ihastumaan itseäsi nuorempaan, mutta sitä sä et tee, koska sun mielestä rakkaus katsoo vain ikää ja asemia. Olet päättänyt jo etukäteen, että sinulla ei voi olla tunteita kuin samanikäiseen. Ilmeisesti itse kyselet henkkareita ennen kuin voit rakastua.

Tiedoksi vain, että kyllä ne aikuiset ihmisetkin miettivät, että miten ilmaisisivat tunteitansa. On myös aikuisia, jotka rakastuvat itseään nuorempaan, mutta ei, sehän on sinulle täysi mahdottomuus. Entäs jos tuo pappi oikesti olisi ihastunut tuohon tyttöön, mutta ei tietäisi tytön ikää ja tyttö näyttäisi ja käyttäytyisi kuin yli parikymppinen? No, mutta sehän on sun mielestä täysi mahdottomuus, ensin pitää näyttää henkkareita, jotta voi rakastua.

Tiedoksi vaan, että kyllä pappi voi rakastua ihan siinä missä muutkin. Pappikin on vain ihminen. Ei kaikki papit välttämättä rakastu siihen roolin kautta tuomaan asetelmaan vaan ihmiseen. Sama koskee esim. opettajia. Tiedän tapauksia, joissa ope on rakastunut alaikäiseen oppilaaseen ja myöhem. tämä ope ja oppilas ovat muuttaneet yhteen ja eläneet onnellisina monta vuotta yhdessä.

Ei muuta kuin saattaisi sinun mustavalkoinen maailmasi romuttua täysin jos itse rakastuisit nuorempaan! Ehkä et edes tiedä mitä todellinen rakkaus on, sehän on sinulle vain ikää ja valta- asetelmia, etukäteen päätettyjä asioita ja kaavoihin kangistuneita kaavoja.

Mitäs muuten tekisit jos sattuisitkin rakastumaan elämäsi rakkauteen, johonkin naiseen, joka jo heti vaikuttaisi siltä oikealta, mutta paljastuisikin, että hän on paperilla liian nuori, mutta olit häntä luullut reilusti vanhemmaksi? Mutta joo, eihän se ole mielestäsi mitenkään mahdollista, että kukaan nuorempi olisi henkisesti ja fyysisesti vanhempi, näyttäisi ja käyttäytyisi jopa fiksummin ja aikuisemmin ja omaisi reilusti enemmän elämänkokemusta ja sydämen sivistystä kuin sinä itse, vai mitä?

• ihastunut_pappiin

En valehtele, ei kuulu tapoihini. Tuo on todella loukkaavaa ja ilkeää kielenkäyttöä. Lopeta jo tuo haukkuminen. Olet vaan kateellinen.

• 6__10_14

En valehtele, ei kuulu tapoihini. Tuo on todella loukkaavaa ja ilkeää kielenkäyttöä. Lopeta jo tuo haukkuminen. Olet vaan kateellinen.

Nimenomaan täysin samaa mieltä kanssasi. Henkilö on varmaan itse kateellinen ja vailla todellista rakkautta. Muutenkin tosi ilkeää tekstiä. Otan osaa.

• fault
        6_10_14 kirjoitti:

Sun mustavalkoinen maailma saattaisi kokea vallankumouksen jos itse sattuisit ihastumaan itseäsi nuorempaan, mutta sitä sä et tee, koska sun mielestä rakkaus katsoo vain ikää ja asemia. Olet päättänyt jo etukäteen, että sinulla ei voi olla tunteita kuin samanikäiseen. Ilmeisesti itse kyselet henkkareita ennen kuin voit rakastua.

Tiedoksi vain, että kyllä ne aikuiset ihmisetkin miettivät, että miten ilmaisisivat tunteitansa. On myös aikuisia, jotka rakastuvat itseään nuorempaan, mutta ei, sehän on sinulle täysi mahdottomuus. Entäs jos tuo pappi oikesti olisi ihastunut tuohon tyttöön, mutta ei tietäisi tytön ikää ja tyttö näyttäisi ja käyttäytyisi kuin yli parikymppinen? No, mutta sehän on sun mielestä täysi mahdottomuus, ensin pitää näyttää henkkareita, jotta voi rakastua.

Tiedoksi vaan, että kyllä pappi voi rakastua ihan siinä missä muutkin. Pappikin on vain ihminen. Ei kaikki papit välttämättä rakastu siihen roolin kautta tuomaan asetelmaan vaan ihmiseen. Sama koskee esim. opettajia. Tiedän tapauksia, joissa ope on rakastunut alaikäiseen oppilaaseen ja myöhem. tämä ope ja oppilas ovat muuttaneet yhteen ja eläneet onnellisina monta vuotta yhdessä.

Ei muuta kuin saattaisi sinun mustavalkoinen maailmasi romuttua täysin jos itse rakastuisit nuorempaan! Ehkä et edes tiedä mitä todellinen rakkaus on, sehän on sinulle vain ikää ja valta- asetelmia, etukäteen päätettyjä asioita ja kaavoihin kangistuneita kaavoja.

Mitäs muuten tekisit jos sattuisitkin rakastumaan elämäsi rakkauteen, johonkin naiseen, joka jo heti vaikuttaisi siltä oikealta, mutta paljastuisikin, että hän on paperilla liian nuori, mutta olit häntä luullut reilusti vanhemmaksi? Mutta joo, eihän se ole mielestäsi mitenkään mahdollista, että kukaan nuorempi olisi henkisesti ja fyysisesti vanhempi, näyttäisi ja käyttäytyisi jopa fiksummin ja aikuisemmin ja omaisi reilusti enemmän elämänkokemusta ja sydämen sivistystä kuin sinä itse, vai mitä?

ai jos pappi ei tietäisi tytön ikää ja luulisi tätä parikymppiseksi? Toihan kuulostaa ihan mitä saadaan lukea kun aikuinen mies tekee pahojaan alaikäisten kanssa ja tuomiota alennetaan tuolla perusteella. Mahtavaa. Aikuinen ihminen kyllä hoitaa noikin asiat ihan toisin.
        Ikäerot on mulle se ja sama, mutta edelleen, tässä on kyse alaikäisestä 16 vuotiaasta ja 40 aikuisesta.
        Miten ihmeessä tämä on niin vaikea tajuta ja sotkea tähän ties mitä esimerkkejä miten ihan hyvin voi toimia jos on ikäeroa. Voi, mutta alaikäinen on alaikäinen.

Mä edelleen sanonkin että nuori rakastuu poptähtiin, opettajiin, pappeihin jne niin se on luonnollista. Se ei ole että aikuinen seurustelee alaikäisen kanssa on väärin. Nuori opettelee tunteitaan vielä, rakastumisia ja jne. Joten jos nyt ajatellaan aikuismaisesti niin osaako 16v todella tunnistaa rakkauden vai etsitäänkö niitä tunnetasoja ja osataan ymmärtää omat tuntemukset ja laittaa ne oikeisiin mittasuhteisiin. Ja varmasti on aikuisakin jotka ei osaa, mutta mä en puhu edelleenkään maailman muista ihmisistä vaan 16 tytöstä ja 40 papista.

• ihastunut_pappiin
        fault kirjoitti:

ai jos pappi ei tietäisi tytön ikää ja luulisi tätä parikymppiseksi? Toihan kuulostaa ihan mitä saadaan lukea kun aikuinen mies tekee pahojaan alaikäisten kanssa ja tuomiota alennetaan tuolla perusteella. Mahtavaa. Aikuinen ihminen kyllä hoitaa noikin asiat ihan toisin.
        Ikäerot on mulle se ja sama, mutta edelleen, tässä on kyse alaikäisestä 16 vuotiaasta ja 40 aikuisesta.
        Miten ihmeessä tämä on niin vaikea tajuta ja sotkea tähän ties mitä esimerkkejä miten ihan hyvin voi toimia jos on ikäeroa. Voi, mutta alaikäinen on alaikäinen.

Mä edelleen sanonkin että nuori rakastuu poptähtiin, opettajiin, pappeihin jne niin se on luonnollista. Se ei ole että aikuinen seurustelee alaikäisen kanssa on väärin. Nuori opettelee tunteitaan vielä, rakastumisia ja jne. Joten jos nyt ajatellaan aikuismaisesti niin osaako 16v todella tunnistaa rakkauden vai etsitäänkö niitä tunnetasoja ja osataan ymmärtää omat tuntemukset ja laittaa ne oikeisiin mittasuhteisiin. Ja varmasti on aikuisakin jotka ei osaa, mutta mä en puhu edelleenkään maailman muista ihmisistä vaan 16 tytöstä ja 40 papista.

Miksi purat kateuttasi minuun? Tekstisi tyylistä jo huomaa että olet kateellinen. En ole niin kuin muut ikäiseni. En ihastu asemaan, vaan ihmiseen. Todella lapsellista väittää tuollaista, kun et edes tunne minua.

• 6_10_14
        fault kirjoitti:

Kyllä aikuinen ihminen vaikkapa opettaja voi rakastua toiseen opettajaan, opettaja rehtoriin, poptähti toiseen poptähteen tai vaikkapa faniinsa (kuten tämä suomalainen naislaulaja, joka tuli kaapista tyttöystävänsä kanssa).

Sulla taitas itselläsi fault olla jokin trauma tai ongelma sisälläsi kun näet joka paikassa vain hyväksikäyttäjiä ja pedofiilejä ja purat vihaasi viattomiin ihmisiin. Kaikki ihmiset eivät ole hyväksikäyttäjiä.

• fault

ei. on myöskin kauhean helppo laittaa omaa näkemystään vastaan olevat mielipiteet kateuden yms piikkiin. Kuitenkin, edelleen kyse on alaikäisestä ja aikuiseta ihmisestä ja heidän välisestä suhteesta jonka toivotaan, 16v taholta, toteutuvan.

• Oletkosairas
        fault kirjoitti:

ei. on myöskin kauhean helppo laittaa omaa näkemystään vastaan olevat mielipiteet kateuden yms piikkiin. Kuitenkin, edelleen kyse on alaikäisestä ja aikuiseta ihmisestä ja heidän välisestä suhteesta jonka toivotaan, 16v taholta, toteutuvan.

Mitäs väärää siinä on? Onko se sinulta jotenkin pois? Voihan se pappikin toivoa salaa mielessään suhdetta. Et pysty kenenkään toisen, tuntemattoman ihmisen salaisia tunteita, toivomuksia ja fantasioita tietämään etkä kontrolloimaan ( onneksi).

• badumz

Mä oon kyllä samaa mieltä faultin kans. On ihan ymmärrettävää jos 16v ihastuu aikuiseen, mutta en kyllä ymmärrä et miks kukaan keski-ikäinen tosissaan haluaisi suhdetta alaikäisen teinin kanssa, ja vaikka tää kuinka jankkaa olevansa niin paljon kehittyneempi, nii en tosiaan usko että tollanen suhde vois toimia.

• jokuneeeen
        badumz kirjoitti:

Mä oon kyllä samaa mieltä faultin kans. On ihan ymmärrettävää jos 16v ihastuu aikuiseen, mutta en kyllä ymmärrä et miks kukaan keski-ikäinen tosissaan haluaisi suhdetta alaikäisen teinin kanssa, ja vaikka tää kuinka jankkaa olevansa niin paljon kehittyneempi, nii en tosiaan usko että tollanen suhde vois toimia.

Taas yks kateellinen.

• Kateellisiajuu
        badumz kirjoitti:

Tiedoksi, itse olin 14-vuotiaasta alkaen useamman vuoden suhteessa yli nelikymppiseen, siis lähes viisikymppiseen naiseen ja suhde toimi erittäin hyvin! Elämäni paras ja onnellisin suhde:)

• badumz
        jokuneeeen kirjoitti:

Taas yks kateellinen.

Hah joo oon ihan helvetin kateellinen ettei keski-ikänen nainen koskettele mua. Juuh.

• badumz
        Kateellisiajuu kirjoitti:

Tiedoksi, itse olin 14-vuotiaasta alkaen useamman vuoden suhteessa yli nelikymppiseen, siis lähes viisikymppiseen naiseen ja suhde toimi erittäin hyvin! Elämäni paras ja onnellisin suhde:)

Tiedoksi, oon ite tällä hetkellä 14 ja en ikinä vois kuvitella seurustelevani mun äitiä vanhemman naisen kanssa. Pelkkä ajatus yököttää mua. Kuka sen ikäinen voi kokea haluja MURROSIKÄISTÄ kohtaan? Eihän se oo kyllä tervettä.

• Kateellisiajuu
        badumz kirjoitti:

Tiedoksi, oon ite tällä hetkellä 14 ja en ikinä vois kuvitella seurustelevani mun äitiä vanhemman naisen kanssa. Pelkkä ajatus yököttää mua. Kuka sen ikäinen voi kokea haluja MURROSIKÄISTÄ kohtaan? Eihän se oo kyllä tervettä.

Itse näytin tuon ikäisenä ikäistäni 10 vuotta vanhemmalta ja käyttäydyin sen mukaan. Moni luuli tuolloin minua yli parikymppiseksi. Lisäksi nainen oli nuorekkaan näköinen, kaunis, herttainen, sydämellinen ja älykäs!sekä hyvin rakastavainen.

Se, että sinä et kykene etkä halua seurustella keski- ikäisen kanssa ei suinkaan tarkoita sitä, että kukaan muukaan ei halua eikä kykene seurustelemaan tuon ikäisen kanssa. Sinun ei tarvitse seurustella kenenkään keski- ikäisen kanssa. Voit ihan hyvin keskittyä niihin 14-vuotiaisiin. Se ei myöskään tarkoita sitä, etteikö jonkun muun suhde keski-ikäiseen voisi toimia.

Tykkää kenestä tykkäät, mutta anna muiden rakastaa rauhassa äläkä tuomitse muita. Se ei ole mitenkään sinulta pois, että joku toinen rakastaa jotakuta keski- ikäistä.

Veikkaan, että kun itse olet keski-iässä, saattaapi ajatukset muuttua...

• minävaan19v
        badumz kirjoitti:

badumz, tässä ei olekaan kyse sinusta vaan aloittajasta joka on sua vanhempi ja suojaikärajan ylittänyt.

Itse olen 19v ja seurustelen 49-vuotiaan naisen kanssa. 30 vuotta ikäeroa siis. Voin suoraan sanoa, että suhde on täydellinen. Rakastamme toisiamme ja olemme seurustelleet jo 2 vuotta. Tapasimme kun olin 16v. Nyt suunnitelmissa on muutto yhteen. Eli kyllä ikä on vaan numero. Minusta iällä ei ole väliä, kunhan on muuten sopiva.

• Foxxy-

Tosi lapsellista heittää kateellisuuden piikkiin, jos on erimieltä. Ihan kiva, että oli parhain suhde, mutta sen vanhemman naisen olisi pitänyt tajuta, ettei niin nuoren kanssa seurustella. Se olisi ollut ihan sama mulle, jos täysikänen ja yli 40 v seurustelee, mut nyt puhutaan alaikäisestä. Alaikäisiin ei kosketa, vaikka näyttäisikin 10 v ja on henkisesti ties kuinka paljon vanhempi ja vaikka kuinka älykäs on. Ihan sama, alaikäisiin ei kosketa! Se nainen olisi pitänyt heittää vankilaan!

• oikeajaväärärakkaus
        Foxxy- kirjoitti:

Tosi lapsellista heittää kateellisuuden piikkiin, jos on erimieltä. Ihan kiva, että oli parhain suhde, mutta sen vanhemman naisen olisi pitänyt tajuta, ettei niin nuoren kanssa seurustella. Se olisi ollut ihan sama mulle, jos täysikänen ja yli 40 v seurustelee, mut nyt puhutaan alaikäisestä. Alaikäisiin ei kosketa, vaikka näyttäisikin 10 v ja on henkisesti ties kuinka paljon vanhempi ja vaikka kuinka älykäs on. Ihan sama, alaikäisiin ei kosketa! Se nainen olisi pitänyt heittää vankilaan!

Ihan oikea todellinen rakkaus ei katso lakikirjoja, ei varallisuutta, ei asemaa jne. Rakkautta ei voi etukäteen valita tai päättää. Jos TODELLA rakastat, et kysy siinä muiden mielipiteitä tai lakikirjoja tai onko sinulla lupaa seurustella vai ei.

Siitä tunnistaa oikean rakkauden.

Väärä rakkaus katsoo ikää, valta-asetelmia, lakikirjoja, varallisuutta, asuinpaikkaa, koulutusta, kansalaisuutta jne. Väärä rakkaus= ei ole oikeaa rakkautta.

Osa ihmisistä ei tiedä, mitä on todellinen rakkaus. Se on todella surullista.

• badumz
        Foxxy- kirjoitti:

Mm jep, aina kaikki ei oo kateellisia. Jotkut vaan on erimieltä.

• jokuneeeen
        badumz kirjoitti:

Mm jep, aina kaikki ei oo kateellisia. Jotkut vaan on erimieltä.

Vähän vaikea sanoa oletko kateellinen vai muuten vaan ahdasmielinen. Vaikutit aluksi kateelliselta. Totesin siis mitä totesin. Nyt vaikutat ahdasmieliseltä pissikseltä, joka katsoo ihmisissä vain ulkonäköä ja ikää. Vaikka itse et olekkaan kypsä ja viisas seurustelemaan kenenkään kanssa oikeasti niin älä sekaannu muiden asioihin.

• badumz
        jokuneeeen kirjoitti:

Vähän vaikea sanoa oletko kateellinen vai muuten vaan ahdasmielinen. Vaikutit aluksi kateelliselta. Totesin siis mitä totesin. Nyt vaikutat ahdasmieliseltä pissikseltä, joka katsoo ihmisissä vain ulkonäköä ja ikää. Vaikka itse et olekkaan kypsä ja viisas seurustelemaan kenenkään kanssa oikeasti niin älä sekaannu muiden asioihin.

Aijaa, no voinhan mä toki olla ahdasmielinen pissis, jos se, mitä mä tänne oon kirjottanu vaikuttaa mun todelliseen persoonallisuuteen. Ja kyllä mä seurustelen, ja jos täällä ei haluta kuulla mielipiteitä (myös negatiivisempia) nii voi varmaan jättää kirjottamatta tänne.

• ihastunut_pappiin
        badumz kirjoitti:

Aijaa, no voinhan mä toki olla ahdasmielinen pissis, jos se, mitä mä tänne oon kirjottanu vaikuttaa mun todelliseen persoonallisuuteen. Ja kyllä mä seurustelen, ja jos täällä ei haluta kuulla mielipiteitä (myös negatiivisempia) nii voi varmaan jättää kirjottamatta tänne.

Itse en kysynyt mielipiteitä vaan neuvoja etenemiseen. jokuneeeen ilmaisi mielipiteensä sinua kohtaan aika karkeasti. En pelkää teidän ahdasmielisten kommentteja, ne voi jättää lukematta. Olen onneksi saanut muutamia hyviäkin neuvoja. Ongelma ratkesi sitä paitsi jo. Lukekaa viestini henkilölle Jormalainen.

• kiusatuksi.tuleminen

En ole lukenut tätä ketjua pidemmälle, mutta haluaakohan mahdollisesti pysytellä kaapissa tai on jostain syystä valinnut sinkkuuden. Voiko kaapista tulosta aiheutua hänelle minkälaisia ikävyyksiä esim. suvun keskuudessa. Varmaankin avoimesti lesbosuhteissa olevat papit saavat myös vihapostia ja muuta ikävää suhtautumista.
      En tälläisten tarvitsisi rajoittaa elämää, mutta saattavat vaikuttaa haluun seurustella naisen kanssa tai yleensäkään tulla kaapista asian kanssa.

• muidenmielipiteet

Papin ammatti on juuri siksi niin vaikea, hankala ja kovin kivinen tie varsinkin lesbolle, että omasta puolestani en ainakaan kenellekään lesbolle suosittelisi sitä ammattia.

Tottakai, suhteessa voi olla myös, ilman, että täytyy julistaa koko maailmalle, suvulle, tuttaville ja naapureille olevansa suhteessa. Jotkut eivät näe mitään muuta kuin mustavalkoisen joko tai-asetelman, joko a) on visusti kaapissa ja tämä tarkoittaa myös sitä, että ei ole mitään "salasuhteita" tai ylipäätänsä ikinä mitään suhteita (ei kaapissa tai sen ulkopuolellakaan) tai b) barrikadeilla riekkuminen ja julistaminen omasta suhteesta ja seksuaalisuudesta koko kansalle missä ja milloin vain. Haluaisin vain huomauttaa, että näiden kahden välillä on ihan aikuisten oikeasti niin paljon muitakin vaihtoehtoja. Ei kaikki naisista pitävät rieku kaduilla ja toreilla julistamassa ja huutelemassa omasta itsestään ja mahdollisista suhteistaan. Itse jos olisin suhteessa, en minä siitä koko maailmalle kuuluttaisi ja julistaisi, miksi niin tekisin?

Jollekin ympäristön mielipiteet voivat olla niin tärkeitä, että mielummin on kaapissa tai jopa selibaatissa elämänsä loppuun asti (en suosittele tätäkään vaihtoehtoa kenellekään henkilökohtaisesti ellei ihan aikuisten oikeasti halua nimenomaan olla selibaatissa).

• ihastunut_pappiin

Ylläpito voisi poistaa tämän keskustelun, kun en tätä edes seuraa. Hyvästi.

• eipahalla

Kenelle sanoitkaan hyvästi? =)

Ei ylläpito yleensä näitä huvikseen poistele, siihen täytyy olla jokin hyväkin syy. Pitkä ketjuhan tästä tulikin=)

• Kiinnostava juttu. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Voit laittaa yksityisviestin jos haluat.

• Olisi kiva kuulla vielä näin pitkän ajan jälkeen miten teillä menee?

• raamattu

Kyllä ,onko sinulla oama äiti vai äidinkorvikettako haet. Ei pappi voi rakastua lapseen ja vielä samaa sukupuolta olevaan. Jos on lesbo, ei voi olla pappi. Pappi ei saa tehdä syntiä. Eikä pappi voi olla nainenkaan.

• samankokenut

En haluaisi nyt mitenkään masentaa ja loukata keskustelun aloittajaa, mutta yksi pieni ongelma tässä on: hän on aikuinen - sinä et ole. Et ole aikuinen, vaikka sinulle olisi sanottu, että olet ikäistäsi kypsempi. Sinun aivosi kehittyvät vielä noin 28-vuotiaaksi saakka. En ymmärrä, miksi tuo ujo pappi antaa tunteilleen vallan, vaikka hän tietää, että olet liian nuori olemaan hänen kanssaan. Ihastuminen on ihan luonnollista puolin ja toisin, mutta hän käyttää väärin valtaansa sinuun.

Olen itse kokenut tuon aivan saman. Olen sinun iässäsi rakastunut itseäni vanhempaan naiseen, joka on opettaja. Myös mulle on aina sanottu, että olen ikäistäni kypsempi. Meille muodostui erityinen suhde, tapasimme vapaa-ajallakin ja hän kertoi välittävänsä minusta aivan erityisellä tavalla. Minä rakastuin häneen todella paljon - ja kun hän jossakin vaiheessa sanoikin, että ei voisi koskaan olla kanssani sillä tavalla kuin haluan - minä murruin täysin. Kun hain tästä kaikesta masentuneena apua itselleni, psykologi väitti, että rakastuminen oli jonkinlaista äidin korvikkeen hakemista. Hän sanoi, että en ole oikeasti edes lesbo. Tämä asia ja sen kanssa kamppaileminen ajoi minut itsemurhan partaalle. Siinä olet aivan oikeassa, että masennuksen ja itsemurhayrityksen kokenut ihminen on ikäistään kypsempi ja enemmän kokoenut ihminen kuin moni muu. Sitä en epäile ollenkaan. Mutta tuo henkinen työ vie aikaa etkä sinä et ole vielä sen ikäinen, että olisit oikeasti prosessoinut kaiken kokemasi ja saavuttanut sen vuoksi erityisen kypsyyden.

Minusta tuntui silloin nuorena todella pahalta päästää irti naisesta, johon olin rakastunut - ja hylätä kuvitelmat yhteisestä elämästä. Nyt kun olen 30-vuotias ja minulla on oma perhe, tuo nainen pitää minuun edelleen yhteyttä ja välittää minusta. Hän ei ole lähtenyt elämästäni pois, vaikka meille ei koskaan muodostunutkaan intiimiä suhdetta. Ja minun mielestäni se on ollut erittäin hyvä ja toimiva ratkaisu kummallekin. Tiedätkö miksi? Siksi, että 1) intiimit suhteet usein päättyvät, kun tarve menee ohi. Jos oikeasti välität tuosta naisesta ja hän välittää sinusta, ette vaadi toisiltanne mitään. Voittehan olla läheisiä ilmankin seksiä. Se on kypsää rakkautta - ja tekee sut pitkässä juoksussa onnellisemmaksi 2) Sulla on mahdollisuus löytää joku ikäisesi ihana nainen. Ja te voitte vaikka joskus hankkia yhteisiä lapsia, yhteisen kodin ja kaikkea muuta sellaista ihanaa, jota et voisi tehdä tuon vanhemman naisen kanssa. Voihan se vanhempi nainen olla sun elämässä mukana kuitenkin - ja jos hän rakastaa sua ja toivoo sulle parasta, hän osaa olla onnellinen sun puolesta 3) Sun pitää opetella ensin itse rakastamaan itseäsi ennen kuin hyppäät suhteeseen kenenkään kanssa. Opettele olemaan itse itsellesi se vanhempi nainen, jota tarvitset. Tulet huomaamaan, että et enää kiinnostu vanhemmista naisista, kun itse aikuistut. Rakastaminen on eri asia kuin tarvitseminen.

Sen jälkeen kun itse luovuin vanhemmasta naisesta, olen löytänyt oman ikäiseni naisen, jonka kanssa olen ollut yhdessä vuosikymmenen. Meillä on oma koti, yhteisiä lapsia, vakaa elämä, hyvät työpaikat ja ystäviä. Tiedän, että mitään noista jutuista en olis saanut, jos olisin tyytynyt elämään itseäni vanhemman ihmisen kanssa.

Toivon sulle kaikkea hyvää - ja jaksamista! Elä omaa elämääsi ja nouse siivillesi. Susta voi tulla vielä vaikka mitä, jos nyt vaan uskot, että se oikea rakkaus tulee kyllä sun eteesi. Sellainen rakkaus, jossa te olette henkisesti tasapuolisia.

• hohhoijaamitäsheissea

Hohhoijaa mitään ennakkoluuloista ja kaavoihin kangistunutta, vanhanaikaista tuubaa.

Ensinnäkin aloitus on jo vanha ja toisekseen ihan varmaan provo, mutta toisaalta se voisi olla ihan tottakin. Miksi koet nostaa tämän aloituksen juuri nyt ylös?

Kun tuo tyttö täyttää 18v., hän voi myös rakastua vanhempaan naiseen. Hän voi myös rakastua vanhempaan naiseen täytettyään 20, 25, 30, 40, 50 tai 60 vuotta. Kaikki, jotka rakastuva ikäistään vanhempiin naisiin eivät suinkaan hae äidin korviketta. Etkö koskaan ole kuullut sellaista lausetta kuin rakkaus ei katso ikää? On ihan normaalia aikuisiälläkin rakastua itseään vanhempaan naiseen. Eikä nuoruudessakaan ikäistään vanhempaan rakastuminen tarkoita automaattisesti sitä, että hakisi äitinsä korviketta.

Jos itse olet tuon oman naisesi kanssa vain sen takia, että hän on samanikäinen kuin sinä, niin kyseessä ei todellakaan ole rakkaus. Rakkaus ei katso ikää. Kypsä ihminen tietää tämän kyllä.

Yhtä hyvin voisi sanoa, että miksi tyytyä saman ikäiseen jos saa vanhemmankin naisen tai jos se eri ikäinen (olkoon vanhempi tai nuorempi) onkin huomattavasti parempi ja sopivampi kuin samanikäinen, niin miksi tyytyä siihen samanikäiseen?
        Jos "se oikea" onkin juuri eri ikäinen kuin itse, entäs sitten? On paljon onnellisia heteropareja, joissa toinen on vanhempi ja toinen nuorempi, miksi lesbopareilla sitten ikäero olisi jotenkin kieroutuneempaa, epänormaalimpaa, ei-sallitumpaa?Ei mikään todellinen rakkaus koskaan perustu siihen, että kumppanit ovat keskenään samanikäisiä. Todellinen rakkaus perustuu aivan muuhun. Jos vanhempi nainen kolahtaa miljardi kertaa enemmän ja vie jalat alta vielä vuosienkin päästä niin miksi tyytyä samanikäiseen, joka ei vie jalkoja alta alussakaan, saati sitten vuosien päästä?

"intiimit suhteet usein päättyvät, kun tarve menee ohi. " Tämä on taas tätä aseksuaalien skeidaa. Parisuhteeseen kuuluu seksi ja seksuaalisuus. Se kuuluu siihen onnelliseen suhteeseen. Poikkeuksena on tietysti aseksuaalit.

• hohhoijaamitäsheissea

Vielä lisätäkseni, että biologinen samanikäisyys ei välttämättä:

- tarkoita sitä, että henkisesti olisi samanikäisiä, samankaltaisia tai omaisi jotenkin samanlaiset mieltymykset harrastuksista poliittiseen mielipiteeseen, lemppariruokiin, musiikkimakuun jne.
        - ei ole mikään takuu parisuhteen onnellisuudelle ja jatkuvuudelle
        - ei tarkoita vältttämättä sitä, että edes kiinnostusta olisi tipan tippaa
        - ei ole mikään takuu fyysiselle ja henkiselle vetovoimalle
        - samana vuonna syntyneet voivat olla henkisesti todella eri maailmoista, toinen voi olla henkisesti huomattavasti kypsempi ja toinen huomattavasti lapsellisempi. Lisäksi he voivat olla luonteiltaan täysin erilaisia. Toinen voi olla äkkipikainen, toinen hidas hämäläinen. Toinen voi olla hyvin tasapainoton ja toinen tasapainoinen. Toinen voi olla draama queen ja toinen ei. Toinen voi olla kieroileva ja manipuloiva päällepäsmäri, jola haluaa olla aina se pomo suhteessa ja toinen voi olla alistuva tahtoen tai tahtomattaan. Ongelmia tuleekin jos kumpikin haluavat olla pompottelijoita tai toinen ei suostu hyväksikäytettäväksi kynnysmatoksi.

Jos laitettaisiin kaksi täysin biologisesti samanikäistä sinkkulesboa treffeille, ei heillä vättämättä silti olisi mitään yhteistä, yhteisiä arvoja, samankaltaista huumorintajua, yhteisiä kiinnostuksen kohteita, yhteisiä tavoitteita eivätkä he välttämättä tuntisi tipan tippaa toiisiinsa minkäänlaista fyysistä tai henkistä vetoa.

Täytyy olla todella, todella tyhmä ihminen, jos hylkää jonkun tosi matchaavan parisuhteen vain sen takia, että kumppani ei ole biologisesti syntynyt samana vuonna kuin itse. Huom! Todella typerää!

Heteromiehilläkin on erilaisia mieltymyksiä suhteessa naisiin, toiset tykkäävät muodokkaista ja isorintaisista, toiset taas tosi hoikista ja sporttisista. Toiset tykkäävät rokkimimmeistä, toiset parikymppisistä pissiksistä. Toiset tuntevat todella paljon vetoa vain ja ainoastaan ikäistään fyysisesti ja henkisesti kypsempiin, kokeneisiin ja älykkäisiin naisiin, toiset taas haluavat nuorempaa, kokemattomampaa jne. Miksi sitten muka lesboilla asia ei olisi näin? On ihan normaalia, että joku toinen lesbo tuntee pääasiassa vetoa vain ja ainoastaan naisellisiin, toiset vain ja ainoastaan poikamaisiin, kolmannet vaikkapa vain ja ainoastaan kypsiin, naisellisiin ja kokeneisiin sekä älykkäisiin naisiin. Toki, kypsä ikä ei välttämättä tarkoita mitenkään suurempaa älykkyyttä eikä kokeneisuutta. Kypsempikin nainen voi olla älykkyydeltään 5-vuotiaan tasolla tai kasvanut koko ikänsä pumpulissa tai on henkisesti jotenkin taantunut, aivopesty vanhakantaisilla asenteilla jne. Samoin samanikäisyys ei missään nimessä tarkoita automaattisesti millään tavoin tasa-arvoa parisuhteessa. Kyllä kyse on huomattavasti enemmän ihmisistä ja siis naisista yksilöinä ja heidän persoonallisuuksistaan.

• fault

jos nyt puhutaan alaikäisestä ja keski-ikää lähestyvästä niin on aika outoa sanoa että se suhde on ok. Ei tässä sen isommasta asiasta ole kyse. Sä missasit täysin "samankokenut" pointin ja Jormalainen oli se henkilö joka nosti tämän taas ylös. Sun kommentti jos edustaa nykyajattelua niin mä kannustan ihmisiä ajattelemaan sitten tässä asiassa vanhanaikaisemmin.

• hohhoijaamitäsheissea
        fault kirjoitti:

jos nyt puhutaan alaikäisestä ja keski-ikää lähestyvästä niin on aika outoa sanoa että se suhde on ok. Ei tässä sen isommasta asiasta ole kyse. Sä missasit täysin "samankokenut" pointin ja Jormalainen oli se henkilö joka nosti tämän taas ylös. Sun kommentti jos edustaa nykyajattelua niin mä kannustan ihmisiä ajattelemaan sitten tässä asiassa vanhanaikaisemmin.

Sä missasit, että nim. samankokenut nosti tämän 16.10 ylös. Taidat itse olla tuo nim. samankokenut ja tarkoituksella kirjoittaa puuta heinää provotaksesi kun palsta on niin älyttömän hiljainen ja enkä yhtään ihmettele miksi on niin hiljainen. Kirjoita kuule lisää sheissea niin tämä palsta on täysin kuollut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6475
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      656
      2757
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1239
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1185
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      91
      1174
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1113
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1100
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      275
      1088
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      71
      985
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      229