Olen kiinnostunut kääntämään kirjan suomeksi ja taustatietoja keräilen. Mistä näkee kirjan painosmäärän, saako ISBN numerolla mistään netistä etsittyä?
Mistä saa selville painosmäärän?
4
56
Vastaukset
- Vähemmällävaivalla
Ei sinun niitä jokaista tarvi erikseen kääntää. Käännät vain yhden, ja se sitten painetaan useana kappaleena.
- NIPSNAPS3
hee.. Mietin omakustanteen julkaisua, ja siksi määrä kiinnostaa ;)
- harkitsevielä
Siis käännöksenkö ajattelit julkaista omakustanteena?
Tuskin moinen kannattaa. Jo pelkästä käännösoikeudesta saattaa joutua maksamaan sekä kirjailijalle että mahdollisesti myös alkuperäiselle kustantajalle (riippuu siitä, millainen sopimus kirjailijalla on kustantajansa kanssa). Eli ota yhteyttä kustantamoihin ja kerro halustasi kääntä kirja suomeksi. Silloin kysymys painosmääristä jää heidän ongelmakseen, samoin kaupalliset neuvottelut. Sinäkin saat liksasi, jos ottavat teoksen kustannsuohjelmaansa ja päätyvät sopimukseen tekijän tai hänen edustajansa kanssa. Omakustanteen kanssahan käy niin, että hyvässä lykyssä saatat saada jopa osan rahoistasi takaisin, jos saat myytyä riittävän monta kirjaa.
- kgmbö
Sellaista tietoa ei ole mistään saatavilla. Käännöskirjallisuuden menekki on lähes aina huonompi kuin kotimaisen kirjallisuuden, vaikka takana on iso markkinointikoneisto. Siksi käännökset ovat vähentyneet, varsinkin laatukirjallisuuden. Syynä lukijoiden kielitaito ja käännöskirjallisuuden apurahojen väheneminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 70840
- 48834
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60679
- 52647
- 50645