opintolainalyhennyksen ja opintolainan korkojen tuottamasta veronpalautuksesta toimeentulotuen tulojen huomioonottamisessa?
Eli jos lyhennyksiä ja korkoja ei ole otettu menoina huomioon toimeentulotukea myönnettäessä, niin onko veronpalautukset silti otettu huomioon kokonaisuudessaan?
Eli käytännössä tuon määrän joutuu maksamaan kahteen kertaan.
Onko kenelläkään kokemuksia
7
<50
Vastaukset
- Petu_
Noinhan se menee, eli otetaan usein tulona huomioon. Tosin lain mukaan veronpalautusta ei saa ottaa lainkaan tulona huomioon jos se on määrältään vähäinen.
Mikä sitten on vähäinen harkitaan aina tapauskohtaisesti, mutta sanoisin kyllä, että yksinasuvallakin ainakin 50 euron palautus on määrältään vähäinen.- onvaiei
Siis onko sinulla henkilökohtaista kokemusta asiasta?
onvaiei kirjoitti:
Siis onko sinulla henkilökohtaista kokemusta asiasta?
On omakohtaista kokemusta ja hallinto-oikeuden päätös :-)
http://www.satakunta.net
http://www.toimeentulotuki.net
- hmhmmm
Toimeentulotuki ei ole mikään ensisijainen tuki. Jos sinulla on rahaa, käytät sen omaan elämiseesi kuten muutkin. Tämä on lähtökohta.
Jotenkin tosi outo on ajatus, että maksaisit jotain kahteen kertaan. Sinulla vain ei ole oikeutta toimeentulotulotukeen silloin, kun itselläsi on rahaa. Ymmärrätkö?- toivottavastiselvensi
En.
- 345453355435454
Ei sillä ole väliä mistä veronpalautus on muodotunut, vain sillä on väliä että joulukuussa maksuun tuleva veronpalautus on joulukuulle käytettävissä olevaa tuloa ja siten se huomioidaan tulona joulukuun toimeentulotuen tarvetta laskettaessa.
- NäinSeVaanMenee
Veronpalautukset = tuloa
Veromätkyt = ei menoa
Opintolainat ja muut lainat = ei menoa
Pikavipit, kavereilta/sukulaisilta vippaaminen = tuloa
Näin se on tähän asti mennyt.... KAIKKI plussaa oleva rahaliikenne pitäisi hoitaa AINA KÄTEISELLÄ, muussa tapauksessa se on sulle tuloa, takaisinmaksu kuitenkaan ei ole ikinä menoa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564830Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031434
- 881342
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231336Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301141Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681065Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi255968- 72957
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955