2000 vajaa

Eroakirkosta.fi-palvelulla on nyt ollut 498000 käyttäjää.

Samalla tämä vuosi, joka näytti ennätyksellisen pieniä erolukuja, näyttää päätyneen normaalikäyrille.

5

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei nyt sinänsä liity tuohon 500k täyttymiseen, mutta pohdiskelin tässä juuri meneekö kirkolta jäsenmäärä 4 miljoonaa rikki tänä vuonna vai ei.

Tehdäänpä pientä arviomatematiikkaa...
      Kirkolla oli viime vuoden lopussa jäseniä: 4 034 235
      Viime vuonna kirkkoon liittyi 15 701 joten laitetaan tälle vuodelle 16800 arvioksi.
      Kastettuja oli viimeksi 41 340, ne ovat jyrkässä laskussa joten arvioidaan kasteiden määräksi 39500.
      Kuolleita viimeksi 43 830, tämäkin laski myös, mutta hitaammin, joten laitetaan nyt että 43500.
      Eroavien määrä on vaikea arvioida. Nyt on menossa liikehdintää, kun on vaikea taloustilanne. Laitan melko varovaisen arvion että 48000.

Näillä luvuilla menee tiukalle, mutta 3999035 silti. Toki nämä nyt ovat vain valistuneita arvauksia suurilla virhemarginaaleilla, eihän minulla mitään kristallipalloa ole josta voisi kurkistella vastausta. Mutta sanotaan näin näppituntumalla että jos kirkosta eroaa lähemmäksi 50 000 niin rikki se taitaa 4 miljoonaa mennä kuten jo vuoden alussa eroakirkosta.fi arvioi tiedotteessa.

• Maasta- ja maahanmuutto ovat sitten vielä yksi tekijä. Lisäksi evlut kirkon tilastoinissa on ollut pientä heittoa, joten nuo luvutkaan eivät ole ihan varmoja.

Mutta samanlaista olen itse näppituntumalta arvioinut. Paljon riippuu siitä, miten 500,000 eron tiedote saa aikaan lisäeroja.

• Mietin vielä toisella tapaa. Viime vuonna kirkon jäsenmäärän muutos oli -66197. Eronneet/liittyneet ja kastetut/kuolleet antaa -78300 15701 41340-43830 = -65089. Voinee paremman puutteessa arvioida, että samanlainen n. 1100 hengen muuttotappio tulee nytkin.

• Tekee muuten alle 13 minuuttia.

Siis erojen välinen aika, kun lasketaan koko palvelun olemassaoloaika. Yötä päivää, läpi vuoden. Matka kauppaan, yksi ero. Tuttu tulee vastaan maitohyllyllä, toinen ero. Päästy vihanneksiin, kolmas ero. Pois kaupasta, neljäs. Takaisin kotiin, viides.

Ja jostain syystä antivapari on hiljaa. Ei löydä kommentoitavaa tästä.

• Ja taas sata lisää tänäänkin, vielä ehkä 40 illan mittaan. Huomenna arviolta 200.

Harmittaako?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      177
      4814
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      3376
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      40
      2223
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      26
      1994
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      47
      1936
    6. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      679
      1903
    7. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      117
      1831
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      138
      1747
    9. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      45
      1515
    10. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1431
    Aihe