Olin tossa jokunen aika sitten vähän "unessa" huoltoasemalla ja tankkasin vahingossa bensaa diesel (1.9TD) Transportteriin. Bensaa tankkasin tosin vain noin 3-4 litraa ja sen päälle noin 30 litraa naftaa ja auto toimi moitteettomasti. Tosin nyt on alkanut askarruttamaan, mahtoiko moottoriin tulla jotain vaurioita "kokeiluni" johdosta?
Bensaa diesel Transportteriin
4
1592
Vastaukset
- silba.1
en usko että sinne mitään vikoja tuli kun kerran sekoitussuhde oli noinkin suuri. eihän bensalla ja dieselillä ole muuta eroa kuin että bensa palaa räjähtämällä/ kuumemmalla jolloin dieselmoottorin hehkut saattavat kärsiä mutta ei tässä tapauksessa koska edelleen se suhde oli aika pieni. SEURAA TILANNETTA.
EI pala räjähtämällä eikä kuumemmalla kuin kaasuöljy; molemmissa liekin lämpötila noin 2100 C. Bensan setaaniluku on sen verran kehno, ettei se sellaisenaan käy dieselmoottoriin. Nakuttaa rikkoen moottorin sikäli kuin syttyy ollenkaan (kävisi muutenkaan).
Toinen asia sitten on, ettei bensa voitele ruiskutuspumppua / suuttimia, jolloin syntyy äkkiä kallista romua.
Pienet määrät ei haitanne. Ennen pantiin kovilla pakkasilla valopetroolia kaasuöljyn joukkoon estämään siinä olevien parafiinien kiteytymistä.
- Maalaistollo
10 prosentin bensiinimäärä ei aiheuta vahinkoja. Kylmissä olosuhteissa bensiiniä sekoitetaan dieselin joukkoon estämään hyytymistä.
- Mielikki
varmaan tuo 20 % on ajateltu talvea, kovia pakkasia varten, jos on ongelmia. Itse jouduin laittamaan bensaa kesäDieselin joukkoon, kun matkailuautolla ajelin syystauon jälkeen.
Auto hyytyi, bensan avulla saimme lopulta käyntiin ja tankattiin sitten talviDieseliä täyteen. Tuntui moottorin ääni olevan hieman hiljaisempi bensan sekoituksella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506873Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6762978Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981271- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371120- 721022
- 223927