Ei kahdenkeskistä elämää

Avovaimo50+

Olen seurustellut jo muutaman vuoden miehen kanssa. Asumme siis avoliitossa jo toista vuotta... Alkaa vaan hiljalleen tympiin tuo miehen kavereiden jatkuva ravaaminen illasta toiseen kotonamme.... Joka kerta ei ole edes juopottelua, mutta silti suututtaa, kun miehellä ei ole enää aikaa vain minulle...

Olen sanonut aika suoraan miehelle sekä hänen kavereilleen, ettei sopisi jatkuvasti tulla meille, mutta eipä tuo tunnu menevän jakeluun... Kaiken huippu on se, että mies kertoi eilen minulle kutsuneensa jotkut kavereistaan meille syömään jouluateriaa, koska ovat yksinäisiä ja eronneita... Uskomatonta!

30

2151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muoriska

Otat kaikki ruuat, mitä ehkä olet jo tehnyt, plus lahjat sekä juomat tietty. Pakkaat ne isoon kapsäkkiin, ja lähdet omalle lomalle. Esimerkiksi Rovaniemelle mentäessä siinä juuri ennen kaupunkia on semmoinen mökkikylä nimeltä "Herrankukkaro", sieltä saa lämpimän mökin tosi halvalla. Ja joulun voit viettää mukavassa seurassa, takaan. Ja poiketa tietty Napapiirilläkin haistelemassa kansainvälistä ilmapiiriä. Paikka on nimittäin täynnä ulkomaalaisia jouluna. Kerran kun olin siellä, ei Suomen sanaa kuullut... Niin ja sitten voit tietysti jos haluat lähettää sille avokillesi osoitteen, mihin saapua, jos haluaa nauttia hyvästä seurasta!

• Avovaimo50+

...Olipas aika erikoinen, mutta hyvä idea - sai ihan hymyn huulilleni.

• miss.moonshine

pitänyt tietysti sinulta ensin kysyä, se oli väärin luvata ihan noin vaan. Mutta eikö sinulla riitä joulumieltä edes aattoillan verran, ei eronneilla kovin mukavaa välttämättä jouluna ole, jos lapsetkin on äidillä. Tuskin ne kaverit yöksi jäävät.

• avovaimo50+

Aika inhottavasti minun mielestä tehty, että ilman minulta mitään kysymättä mennään lupaamaan tuollaista asiaa... Minä olen kuitenkin heitä katsellut joka helkutin ilta, niin en millään jaksaisi enää jouluna, joka on mielestäni omistettu omalle perheelleni... Ääh!

• rukoilijasirkkaN

aatteliko ukko yhtään vaimon joulumieltä, tai yhtikäs mitään, kun kaverinsa pyysi, vielä jouluaatoksi. Tosi törppöä, varsinkin jos tällä pariskunnalla on lapsia! :(((

• Riitta-Liisa
        rukoilijasirkkaN kirjoitti:

aatteliko ukko yhtään vaimon joulumieltä, tai yhtikäs mitään, kun kaverinsa pyysi, vielä jouluaatoksi. Tosi törppöä, varsinkin jos tällä pariskunnalla on lapsia! :(((

Eikös toi avaaja sanonut olevansa vasta pari vuotta seurustellut sen miehen kanssa. Miten niillä lapsia muka olisi? Opettele lukemaan avauksen teksti kunnolla. Kaikkea kanssa *tuhahdus*.

• Heartache.N
        Riitta-Liisa kirjoitti:

Eikös toi avaaja sanonut olevansa vasta pari vuotta seurustellut sen miehen kanssa. Miten niillä lapsia muka olisi? Opettele lukemaan avauksen teksti kunnolla. Kaikkea kanssa *tuhahdus*.

Opettelehan itse lukemaan avaukset kunnolla! Hän sanoi seurustelleensa jo muutaman vuoden, mutta ASUNEENSA pari vuotta avoliitossa sen miehen kanssa. ;-)

• Riitta-Liisa
        Heartache.N kirjoitti:

Opettelehan itse lukemaan avaukset kunnolla! Hän sanoi seurustelleensa jo muutaman vuoden, mutta ASUNEENSA pari vuotta avoliitossa sen miehen kanssa. ;-)

Yritätkö näsäviisastella? Taidat olla aika epätoivoinen, vai mitä?

• peKKa
        Riitta-Liisa kirjoitti:

sinunkin ajatella ennenkuin alat nimitellä.
        Lapsiahan voi olla, mutta ei yhteisiä, että
        lueppa itsekkin nämä avaukset *kaksi tuhastusta*.

• vihje

Ala flirttaileen niiden vieraiden jätkien
      kanssa, niin kyllä ukko alkaa omastaan
      pitää huolta.

• Mies 50+

Ei kamut koske toisen muijaan,siinä ei muuta kuin muija menettää kasvonsa moisessa pelissä

• Heartache.N

Juttele avomiehesi kanssa kahdenkesken kunnolla. Onko miehesi työtön, jolloin hän saattaa kokea itsensä tarpeettomaksi ja näillä kavereillaan pönkittää itsetuntoaan, että hänellä olisi edes jotain.

• Mies 50+

Meinasin vastata jotain,mutta haisee provolta koko juttu,kuka hitossa menee toisen himaan juopottelemaan jouluna ,ei kukaan jos talossa on emäntä sisällä.

• miss.moonshine
        Mies 50+ kirjoitti:

Meinasin vastata jotain,mutta haisee provolta koko juttu,kuka hitossa menee toisen himaan juopottelemaan jouluna ,ei kukaan jos talossa on emäntä sisällä.

avaaja puhunut juopottelusta mielestäni, vain jouluateriasta?

• yopollo
        Mies 50+ kirjoitti:

ei vaikuta oikein todelliselta. Tai mistä minä tiedän, puunkolossa jossei ihan tynnyrissä kasvanut.

• Avovaimo50+
        Mies 50+ kirjoitti:

En sanonut, että kyseessä olisi juopottelua, vaan enemmänkin syöpöttelyä... Miksi aina pitää vetää viina joka asiaan mukaan?

• kokenut
        Mies 50+ kirjoitti:

vaikka kuinka moni, jos vaan päästetään ovesta sisään, ulos onkin vaikeempi saada. Eikä väliä näillä sankareilla onko joulu vai juhannus, hyvä kun tietävät onko aamu vai ilta, eikä silläkään väliä.

• näkyy olevan niitä ikuisesti keskenkasvuisiksi jääneitä.
      Voithan kokeilla sitä flirttailuideaa ja mielellään heti, ei sitä tarvitse jouluksi säästää.
      Minäkin olen yksinäinen ja yksin vietän jouluni, mutta ei minulla tulisi mieleenkään mennä johonkin perheeseen heidän joulurauhaansa pilaamaan. Joulu kuuluu viettää oman perheen kesken, ei silloin vieraita kaivata.
      Ellei flirtti tehoa, vaihda avokkisi aikuiseksi kasvaneeseen. Niitäkin on vapaana, kunnollisiakin.

• rukoilijasirkkaN

tulis mieleenkään tupata jonkin perheen keskelle, johan siinä tulisi itselle vaivautunut olo, mutta ei näköjään näille köriläille. ;)) Pitääköhän niille vielä lahjatkin ostaa? Minä pistäisin ukon perumaan samantien koko jutun.

• reppana

viettäköön kaverit joulun keskenän niin ei ole yksinäistä!

• ....

Hyva avovaimo, teidan keskellanne ei ole mitaan lupausta eika sitoumusta toisianne kohtaan. Sen takia avoliitto onkin niin ihana,se kun ei mitenkaan sido mihinkaan. Kumpikin saa tehda aivan kuten haluaa. On turha toivoa etta asia EI olisi nain.
      Sina taysi-ikaisena aivan omasta vapaasta tahdosta olet avannut kotisi ovet tuolle ihmiselle joka elaa omien saantojensa mukaa valittamatta sinusta: eihan hanen tarvitse. Niin se kuuluukin olla avoliitossa.

Jos et ole tyytyvainen hanen valintoihinsa, ei ole mitaan hyotya valittaa siita muille. Nyt vain reippaasti tuumasta toimeen ja kaverin tavarat oven ulkopuolelle, lukot vaihtoon ja tuo "ystavyys"suhde historiaan. Jos taas sina asut hanen kodissaan, niin muuta ihmeessa pois.

Mita jarkea on tassa: Sina naet kissan se naukuu kuin kissa, latkii maitoa kuin kissa, kehraa kuin kissa. Sitten yhtakkia sina oletkin tyytymaton kun se ei olekaan koira jota sina haluaisit.

• amado.mio

mitä he ovat toisilleen luvanneet. Lupauksien pitäisi sitoa ihmisiä ilman että pappi sanoo aamen tai tuomari lätkäisee päätöksen. Näin ei aina ole, mutta pelisäännöt pitäisi olla ja niiden toimia ihmisten välillä, se on kunnioitusta kanssaihmisiä kohtaan.

Jos avaan kotini oven vieraalle, odotan hänen elävän minun sääntöjeni mukaan, ja toimin vastaavasti toisen kodissa. Parisuhteessa näitä sääntöjä pitää rukata molemmille sopiviksi, enkä ymmärrä miksei sitä voisi tehdä ilman sormuksia.

Muille valittamisesta ei varmaankaan ole hyötyä, mutta tämä on keskustelupalsta jonne jokainen voi kirjoittaa mieltään askarruttavista/ärsyttävistä/surettavista ym. asioista. Miksi muuten juuri avovaimon pitäisi olla tyytyväinen miehen valintoihin, miksei toisin päin?

Tuntuu vieraalta sellainen ajatus, että papin siunauksen jälkeen voi ottamastaan kissasta ihan virallisesti ryhtyä ”kouluttamaan” koiraa. Avoliitto on juuri sen takia hyvä asia, että silloin voi opetella yhdessä naukumaan (tai haukkumaan). Sopimalla ja puhumalla pääsee pitkälle, ja jos se ei toimi, voi kaivaa kapsäkit joulusiivotusta komerosta. Tässä avaajan tapauksessa on varmaan kyse enemmän ajattelemattomuudesta kuin tahallisesta kiusanteosta.

• ....
        amado.mio kirjoitti:

mitä he ovat toisilleen luvanneet. Lupauksien pitäisi sitoa ihmisiä ilman että pappi sanoo aamen tai tuomari lätkäisee päätöksen. Näin ei aina ole, mutta pelisäännöt pitäisi olla ja niiden toimia ihmisten välillä, se on kunnioitusta kanssaihmisiä kohtaan.

Jos avaan kotini oven vieraalle, odotan hänen elävän minun sääntöjeni mukaan, ja toimin vastaavasti toisen kodissa. Parisuhteessa näitä sääntöjä pitää rukata molemmille sopiviksi, enkä ymmärrä miksei sitä voisi tehdä ilman sormuksia.

Muille valittamisesta ei varmaankaan ole hyötyä, mutta tämä on keskustelupalsta jonne jokainen voi kirjoittaa mieltään askarruttavista/ärsyttävistä/surettavista ym. asioista. Miksi muuten juuri avovaimon pitäisi olla tyytyväinen miehen valintoihin, miksei toisin päin?

Tuntuu vieraalta sellainen ajatus, että papin siunauksen jälkeen voi ottamastaan kissasta ihan virallisesti ryhtyä ”kouluttamaan” koiraa. Avoliitto on juuri sen takia hyvä asia, että silloin voi opetella yhdessä naukumaan (tai haukkumaan). Sopimalla ja puhumalla pääsee pitkälle, ja jos se ei toimi, voi kaivaa kapsäkit joulusiivotusta komerosta. Tässä avaajan tapauksessa on varmaan kyse enemmän ajattelemattomuudesta kuin tahallisesta kiusanteosta.

Amado, viestini meni taysin sinun ohitse.

Avoliiton onnellisuus perustuu vapaaseen tulemiseen ja menemiseen ilman saantoja. Se on vahan kuin asuisi kamppakaverin kanssa intiimi yhdessaolo.

Kuitenkin, joka ottaa kotiinsa avoliittolaisen, on sanomattakin selvaa etta talon saantoja noudatetaan (tiettyyn pisteeseen). Tuonhan jo vaatii kaikkein alkeellisimmat kaytostavat. On taysin samantekevaa kumpi sukupuoli on se vieraileva.
        Tassa tapauksessa tuo rikkova osapuoli saa siis luvan haipya kuvasta ja han sattui olemaan mies.

Kissa-vertauksessa ei ollut sormuksista ajatuksen haivaa!
        Siina viestitin etta tuo nainen oli jo nahnyt merkkeja mika mies oikeasti on. Miksi siis riippua hanessa kun han on jo nayttanyt rehellisesti karvansa, joka ei ole sita mita nainen haluaisi.

• amado.mio
        .... kirjoitti:

Amado, viestini meni taysin sinun ohitse.

Avoliiton onnellisuus perustuu vapaaseen tulemiseen ja menemiseen ilman saantoja. Se on vahan kuin asuisi kamppakaverin kanssa intiimi yhdessaolo.

Kuitenkin, joka ottaa kotiinsa avoliittolaisen, on sanomattakin selvaa etta talon saantoja noudatetaan (tiettyyn pisteeseen). Tuonhan jo vaatii kaikkein alkeellisimmat kaytostavat. On taysin samantekevaa kumpi sukupuoli on se vieraileva.
        Tassa tapauksessa tuo rikkova osapuoli saa siis luvan haipya kuvasta ja han sattui olemaan mies.

Kissa-vertauksessa ei ollut sormuksista ajatuksen haivaa!
        Siina viestitin etta tuo nainen oli jo nahnyt merkkeja mika mies oikeasti on. Miksi siis riippua hanessa kun han on jo nayttanyt rehellisesti karvansa, joka ei ole sita mita nainen haluaisi.

mennyt ohitse, olin vain eri mieltä. Mielestäni vapaata tulemista ja menemistä ilman sääntöjä voi olla vain sinkuilla. En koe avoliittoa sellaiseksi kuin olet sen kuvaillut, enkä ymmärrä miksi vasta papin siunauksen jälkeen voisi sitoutua tunnetasolla.

Jos asun miehen kanssa, sitoudun myös tunnetasolla, ja suhde on minulle muutakin kuin kämppäkaveruus ja seksi. En myöskään ajattele että ”otan avoliittolaisen”, aivan kuin ottaisin vuokralaisen!, vaan asun yhdessä ihmisen kanssa jota rakastan. Silloin molempia sitovat tietyt säännöt aivan kuin naimisissa ollessakin, oli ne sitten ääneen sovittu tai ei.

En myöskään lähtisi heittämään ketään pellolle ”merkeistä” tai ensimmäisestä ”mokasta”, ennen kuin olen puhunut asiasta. Mies voi tämän jutun avaajalle hyvinkin olla sitä mitä hän haluaa, ei kavereiden vierailu tai nyt tämä kyseessä oleva moka tee miehestä kovin suurta syntistä.

Vaikka et puhunut sormuksista, puhut koko ajan avoliitosta ikään kuin se olisi jonkinlainen alempiarvoinen suhde verrattuna avioliittoon, ihan kuin siinä ei olisi ollenkaan tunteet pelissä. Lain edessä avoliitto ei olekaan samanarvoinen, mutta ihmisten mielissä (myös minun) saattaa olla.

• Rudi
        amado.mio kirjoitti:

mennyt ohitse, olin vain eri mieltä. Mielestäni vapaata tulemista ja menemistä ilman sääntöjä voi olla vain sinkuilla. En koe avoliittoa sellaiseksi kuin olet sen kuvaillut, enkä ymmärrä miksi vasta papin siunauksen jälkeen voisi sitoutua tunnetasolla.

Jos asun miehen kanssa, sitoudun myös tunnetasolla, ja suhde on minulle muutakin kuin kämppäkaveruus ja seksi. En myöskään ajattele että ”otan avoliittolaisen”, aivan kuin ottaisin vuokralaisen!, vaan asun yhdessä ihmisen kanssa jota rakastan. Silloin molempia sitovat tietyt säännöt aivan kuin naimisissa ollessakin, oli ne sitten ääneen sovittu tai ei.

En myöskään lähtisi heittämään ketään pellolle ”merkeistä” tai ensimmäisestä ”mokasta”, ennen kuin olen puhunut asiasta. Mies voi tämän jutun avaajalle hyvinkin olla sitä mitä hän haluaa, ei kavereiden vierailu tai nyt tämä kyseessä oleva moka tee miehestä kovin suurta syntistä.

Vaikka et puhunut sormuksista, puhut koko ajan avoliitosta ikään kuin se olisi jonkinlainen alempiarvoinen suhde verrattuna avioliittoon, ihan kuin siinä ei olisi ollenkaan tunteet pelissä. Lain edessä avoliitto ei olekaan samanarvoinen, mutta ihmisten mielissä (myös minun) saattaa olla.

Kyllä mun käsitemaailmassa avoliitto ja kämppäkaveri on aivan eri juttuja. Rinnastan mielessäni avoliiton avioliitoksi ilman virallista sinettiä.

• käsitys avoliitosta. Ei eroa millään tavalla siitä että asuisi samassa kaupungissa.

Jos yhteen muutetaan, kyllä siinä vähän enemmänkin käydään sitä ennen läpi yhteisiä käytös- ja menettelytapoja.

• joulu yksin

Olipa tökerösti tehty mieheltä ja myös miehen kavereilta kun suostuivat. Mietippä silti jos kysymys olisi ollut sinun eronneesta ystävättärestä jonka heikkona hetkenä jouluksi kutsuit. Onko se eri asia ja mitä mies olisi siitä sanonut. Joulua pidetään perhejuhlana mutta ei se ole lakiin kaiverrettu, ajattele että voit antaa joillekkin joulumielen, vaikka se vähän vastentahtoista onkin.

• Mrs NN

Tuossa esittämässäsi kysymyksessä alkup. kirjoittajalle on se periaatteellinen ero, että hän myös mahd. kutsuessaaan olisi valmis tekemään hommat eli laittamaan ruoan jne. Minun mielestäni pitäisi miehen myös, ellei vaimon kanssa ole etukäteen sopinut, osallistua tarjottavan valmistukseen ja muihin vierailun edellyttämiin työtehtäviin. Yleensähän nämä miesten kutsumiset aiheuttavat vain vaimolle stressiä ja ylimääräistä työtä.

• joulu yksin
        Mrs NN kirjoitti:

Tuossa esittämässäsi kysymyksessä alkup. kirjoittajalle on se periaatteellinen ero, että hän myös mahd. kutsuessaaan olisi valmis tekemään hommat eli laittamaan ruoan jne. Minun mielestäni pitäisi miehen myös, ellei vaimon kanssa ole etukäteen sopinut, osallistua tarjottavan valmistukseen ja muihin vierailun edellyttämiin työtehtäviin. Yleensähän nämä miesten kutsumiset aiheuttavat vain vaimolle stressiä ja ylimääräistä työtä.

Niin tietysti, mutta avovaimo ei puhunut mitään siitä kuka jouluhommat heillä tekee. Hän vain sanoi että on kyllästynyt kun kaverit pyörii hänen kotonaan jatkuvasti, ja nyt vielä joulunakin.

• Avomies 52

itselläni on vähän samanlainen tilenna, kun muija haalaa juorokerhon kavereitaan meille kylään millon huivttaa.
      Eipä ole hetkenkään rauhaa niiltä kotkottavilta kanoilta.
      kyllä tässä pistää vähän mieleen, josko alkaisi katseleen omaa kämpää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      6926
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      680
      3008
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1290
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1281
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1265
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1150
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1130
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      203
      955
    Aihe