Eräässä ketjussa näyttävät menneet urheilukentät sekaisin. 1930-luvulla rakennettu urheilukenttä eli Mähkön kenttä sijaitsee Hattuvaarantien varrella raviradan vieressä. Kentän raviradan puoleisella sivulla oli rakennusmestari Erkki Hämäläisen suunnittelema katsomo, jonka betoninen rakennelma taitaa vieläkin olla jäljellä.
Kenttä, johon Mähkön urheilukenttä usein sekoitetaan, on Mähköntien varrella sijaitsevien kerrostalojen lähellä oleva Heikkilän kenttä. Heikkilän kenttä mainitaan Lieksan Innon historiikissa jo 1930-luvun tarinoissa. Kentällä on ollut jo muutaman viimevuosikymmenen ajan talvisin jääkiekkokaukalo ja sen vieressä jääkenttä. Heikkilän kentän takana on lasten leikkikenttä.
Mähkön kenttä ja Heikkilän kenttä
10
172
Vastaukset
- mukanaollut
Heikkilän kenttä oli pesäpalloa harrastavien paikka, samoin jalkapajjoa pelattiin paljon
Muistan erikoisesti erään pesäpallo pelin Lu-Jongunjoen Junkkarit päättyi 59 -0 juoksuin. Olin Heikkilän kentällä katsomassa muutaman kerran joitain kilpailuja.
Ainakin juoksukisat ja jonkun jalkkis ottelun.
En muista ketä kisailijat olivat, mutta eivät kuitenkaan aikuisia.- rasiva
Heikkilän kentällä ajettiin myös maarata-ajoa 50-luvulla.
- mähköläinen
rasiva kirjoitti:
Heikkilän kentällä ajettiin myös maarata-ajoa 50-luvulla.
Ei ikinä, siinähän oli asuintalo aivan kentän reunassa
- entlieksalainen
mähköläinen kirjoitti:
kyllä siellä päristeltiin.
- huono.pinta
entlieksalainen kirjoitti:
kyllä siellä päristeltiin.
ei kentän pinta olisi kestänyt sellaista
- hyvin-kesti
huono.pinta kirjoitti:
ei kentän pinta olisi kestänyt sellaista
Kentän sorapinta oli hyvin kestävää.
- rasiva
mähköläinen kirjoitti:
Minulla on valokuvia näistä moottoripyörä kilpailuista joten kyllä siellä ajettiin.
- Antti-Einari
Mähkön kenttä on rakennettu 1950 luvulla.Se on siellä raviradan luona.Kauppala rakensi uimalan ja urheilukentän nykyiselle paikalleen.Kauppalanjohtaja Santero suoritti uimalan avaushypyn tornista.Heikkilän kenttä oli ainut kenttä siihen asti
kunnes tehtiin nämä uudet kentät.Mähkön kenttä rakennettiin 1930-luvulla ja vuonna 1928 perustettu Lieksan Urheilijat olivat hankkeessa mukana Pielisjärven Suojeluskunnan kanssa. Suojeluskunta lopetti toimintansa vuonna 1944.
Myös LU:n historiikissa sivulla 8 mainitaan asiasta:
http://www.lieksanurheilijat.fi/wp-content/uploads/2014/04/Lieksan-Urheilijoiden-historia.pdf
Ravirata rakennettiin Mähkön kentän viereen vuonna 1966.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577340Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393604Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3721988Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861479
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164