Heei kaikki :) Oon 15v tyttö ja käyn yhdeksättä luokkaa. Mulla on pieni ongelma painonhallintaan liittyen, eli siis jos meil on jotai hyvää ruokaa esim iha vaa ruisleipä tai paahtoleipä on tosi hyvää ku paahtaa ni voisin syyä vaikka kuinka monta niitä peräkkäi koska tekee vaa mieli syyä :D Varmasti se yksikin riittäisi, mutta välillä sorrun syömää vaik 4 (sillai ku niitähä on semmone pari päällekkäi ni 2 parii) ja tulee kauhee omatunto koska pelkään kauheesti lihovani :( Pituutta on 166cm ja paino vaihtelee 52-54kg ja mielellään olisin 50kg.. Mikä siis auttais et oisin vähä haluttomampi syömään?
Jatkuva halu syödä
7
167
Vastaukset
Hei Jatkuva halu syödä
Olet vielä kasvuiässä, joten energiantarpeesi on suuri. Mittojesi perusteella et ole ylipainoinen, joten ei huolta :) Hitaasti syöminen (eli ei hotkimista) voisi auttaa kylläisyyden tunteen saamiseksi helpommin, ja kannattaa myös muistaa säännölliset ruoka-ajat.
Kiuruvedeltä Heidi ja Anni- Hertta345
Olet laihempi kuin mä! Et tosiaankaan oo läski
- Yhrtfx
Olet kyllä aika laiha jos painat vain 54kg
- ongelmissapaino15v
Kaikille siis tiedoksi en koe itseni olevan lihava, pelkään vain tulevani sellaiseksi ja haluan pysyä tässä painossani. Painan harvoin 54kg, se on vaa silloin kun olen syönyt vähän enemmän mut yleensä oon 52kg ja en mikää laiha kyl oo et ihan normi :) Tänään pidin itteni kuris söin vaa yhden leivä aamupalaks samoin välipalaks koulun jälkee, mummul söin muutaman keksin ja iltapalaks 4 teeleipää mut ei oo mitenkä raskas olo koska vähänhän tuossa oli syöty kun vanhemmat ei ehtiny tehä ruokaa ja koulus en ikin syö.
- Poika16v
ongelmissapaino15v kirjoitti:
Kaikille siis tiedoksi en koe itseni olevan lihava, pelkään vain tulevani sellaiseksi ja haluan pysyä tässä painossani. Painan harvoin 54kg, se on vaa silloin kun olen syönyt vähän enemmän mut yleensä oon 52kg ja en mikää laiha kyl oo et ihan normi :) Tänään pidin itteni kuris söin vaa yhden leivä aamupalaks samoin välipalaks koulun jälkee, mummul söin muutaman keksin ja iltapalaks 4 teeleipää mut ei oo mitenkä raskas olo koska vähänhän tuossa oli syöty kun vanhemmat ei ehtiny tehä ruokaa ja koulus en ikin syö.
Kannattaa syödä kouluruoka koska se on tärkeä terveytesi kannalta. Jos et pidä ruoasta niin syö edes jotain leipää kuten näkkileipää tai jotain muuta mitä teidän ruokalassa tarjotaan. Itsekin syön jotain leipää jos on jotain huonoa ruokaa. Pelkästään sellainen voi vaikuttaa loppupäivään.
Etkö sitten syö mitään lempiruokaasi siellä jos sitä on? Siellähän voi olla myös jotain hyvääkin.
Tuossaon ongelmana se, että et syö tarpeeksi. Jos et syö aamulla kunnolla, päivällä verensokeri on alhaalla ja on kauhea tarve syödä jotain. Koulussa sitä tosin ei usein tule. Jos et syö lounasta, niin kotiin päästyäsi syömishalu on moninkertainen. Suosittelen syömään koulussa edes vähän ruokaa. Se ainakin pitää itsellä napostelunhalun poissa.
- ongelmissapaino15v
Joo no siis koulussa on ehkä 3 hyvää ruokaa, mutta en käy silloinkaan syömässä koska meillä on aivan hirveä jonottaminen pois ruokalasta enkä tosiaankaan jaksa sitä niin en mene.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1724726- 123296
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402213Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261984Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471906Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6641837- 1161806
- 1371737
- 451485
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101421