rahaa otettu itsenäistymisvaroista 2keuroa

Silviissii

Olen 19-vuotias nuori mies, joka on ollut huostaanotettu alle kaksi vuotiaastasta asti, ja asunut samassa rakastavassa perheessä jo 17 vuotta.

Minulla on kertynyt itsenäistymisvaraa ihan mukava summakin, josta noin vuosi sitten otettiin sosiaalihuollon kanssa 5 tonnia auton ostoon ym. Kuluihin.

Selasin nettipankkia kun sain tunnukset 18-vuotiaana, ja huomasin että itsenäistymisvaroista on otettu noin pari tuhatta. Sossun tapaamisessa aikoinaan sanoivat että se oli "varojen hallintamaksu" joku sellainen.

Minut adoptoitiin, kun täytin 18.

Nyt alkoi asia kaivella, ja kun etsiskelin vähän netissä, niin tästä hommasta ei tunnu lukevan missään.

Voi olla, että olen väärässäkin, mutta nyt jälkeenpäin olen miettinyt että mihin hiton hommaan perustuen sossut ovat ottaneet sellaisen summan, millä monet perheet elävät kuukaudessa.

Onko kellään muilla kokemuksia itsenäistymisvaroista? (ja viittaan kintaalla asialle )
vai alanko soittelemaan ja hommaamaan selvitykset, koska sitten tässä on jotain mätää.

3

132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nnekusettavatsua

ilmeisesti ovat antaneet sinun rahoja huostaanotto/ adoptioperheeseen..
      Teet sossusta nyt rikosilmoituksen ja lähdet vetämään adoptioperheestä,
      hommaat oman asunnon, toisen tilin, aluksi (ei omalle nimelle) vaan jon-
      kun kaverin nimelle ja sulle käyttöoikeus tiliin..mun isyys vietiin aikanaan viranomaisten valehdellessa tuomioistuimessa lapsen olosuhteet. lasteni lausunnot asumisesta kanssani ja mistä lastenvalvojalla sovittiin ja koke-mukseni perusteella voin sanoa sosiaaliviranomaisten toimivan päi per-
      settä, leimatessaan hyvän isän ja viedessään lapselta rakastamansa isän lapsen elämästä jauhaessaan pelkkää paskaa äidin kanssa..

• outoa_on

En tunne juurikaan lastensuojelua, mutta olisiko sosiaaliasiamiehestä apua? Yritin googlettaa eri tavoin asiaa, mutta en löytänyt tietoa. Kuulostaa oudolta.

• tanjaaa

Tee selvitys pyyntö sossuuun tai tutkintapyyntö poliisille. Tuossa on kavallus rikosnimike.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1284
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      715
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60