Heips!
Pikainen kysely näin viimetinkaan ja kesken kiireitten, mutta....
Minkä kokoinen kinkku teillä on?
Milloin paistoitte/paistatte ja miten?
Itselläni on pikkasen yli 10 kg. Uuniin laitoin hänet kello 22.35.
Ja paistan hänet ruistaikinan alla, ilman paistopussia. Huomenna kiva napsia "ruiskuoresta" palasia ja kastaa liemeen... Voi että on hyvää. Mutta lihaa en maista, vasta ruokapöydässä.
Uuni on 125 asteessa, ja paistaminen kestää noin 11 tuntia. Varmuuden vuoksi käytän mittaria.
Näin aikuisenakin, jotain odottamista.
Kuis teillä?
kinkkukysely...
7
428
Vastaukset
- vain pieni....
5,5 kilon kinkku. Ollut uunissa jo iltakuudesta lähtien. Koht'sillään kypsä&valmis ! Ja eikun maistamaan.
Olutta kulunut kohta mäyräkoirallinen.... ( maistu niin hyvin, raskaan työviikon jälkeen. (*seli seli* )
Menee sitten jouluaattoyö valvoessa ja kinkkua maistellessa, pitkälle aamuyöhön. Amusella klo 7-8 aikaan joulukuusi parvekeelta sisään ja kuusen koristeluu. Samat kuviot ja aikataulut vuodesta toiseen näissä joulumeiningeissä. Samat varmaan muutamalla sadalla tuhannella muullakin Suomessa...- Nam....
Saunassa palvauksessa aamulla pääsee maistelen ..
koko oli reilu 12kg..
- painoi
vain 2,4 kg. koska elelen yksin suurempaa en tarvitse. Paistoin tänään iltapäivällä paistopussissa ja uunin lämpötila oli 125 astetta.
Hyvä tuli, pitihän sitä aivan pieni pala maistaa.- Kinkku-pösilö
6.4kg. Uunissa 125ºC ja pukkasin kuumuuteen varttia vaille ysi. Tulee tällä hetkellä keittiöstä maailman paras tuoksu... Ponteva possu se siellä tirisee, on vaan uuni hiukan liika pieni. Muksu ylös aamulla, ja elämänsä ensimäinen kinkkupala suuhun. (1,5v.)
- (.)Y(.)
tulee varmasti makoisa, noin paistettuna.. ;-)) Itse menen sukuloimaan Jouluksi, joten kinkunpaistoa ei ole.. Odotus typistyy, valmiiseen kattaukseen.. Sikäli harmillista, kun kinkun paistosta tulee, niin hyvät tuoksut.. Hyvää Joulua...
- on noin60 kilonen
olen sitä kuumentanut pussissa" makuu" kohta ihan tarpeeksi kuuma nautittavaksi.
Tällänen kinkku on oikein hyvä, kun siittä jää
vielä paljon nautittavaa joulun jälkeenkin.
Hyvää joulua teille kaikille!
alle 60 kiloista kinkkua ahkerasti pyydystin, vaan ilman jäin taas. Olisi siinä ollut jouluvalmistelua ja -iloa siinäkin ja varmaan vielä joulun jälkeenkin, mutta kun nyt kävi näin kun kävi, vietetään kinkuton joulu. Onhan noita hernekeittopurkkeja riittävästi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih547168Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113314Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1421605Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2451424- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 891220
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124