Yksinäisyys jouluna ja muulloinkin.

Joulu ja muutkin juhlapaivat ovat vaikeita ja raskaita meille yksinäisille. Onneksi jo joulupaivana ja muulloinkin voi kyläilla, tanssia j.n.e. ilman tunnetta suuresta syntisyydestä.

Itse en vietä joulua yksin mutta tunne siitä, ettei kuulu minnekään on vielä pahempi kuin aito yksinäisyys ilman kenekään lähelläoloa. Samanlainen tunne on suuressa ihmisjoukossa - ainakin minulla.

Onneksi on tämä internet ja laajakaista, ei tule kalliimmaksi vaikka käyttääkin, no jaa, sähkölasku.

Ennen vanhaan jotkut, ehkä useatkin, viettivät jouluyön valvoen, nyt on netissä tuskin ristinsielua.

Me "kukkujat", voisimme keskustella yön hetkinä keskenämme, meitahän yhdistää ainakin yksi asia - valvominen.

Tiedättelö muuten mitä minä teen ellei nukuta - minä valvon! - juon kahvia unilääkkeeksi ja nettailen jos mahdollista, odottakaas ensi kevättä kun tulen huhtikuussa Suomeen. Onko muita yönettailijoita?

Mistähän syystä, aina eri yhteyksissä, mieleeni tulee Senora lyyli, jolle tämä keskustelupalsta toi hänelle kaivattuja ystäviä. Siinä palsta täytti parhaalla tavalla tehtavansä - ainakin yhden ihmisen osalta.

Parasta joulun aikaa teille kaikille!
t. Ruuneperi

37

2971

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pullaulla

:):) Koskminä taas harmittelen tuota väsymystä --kaikki kiva tapahtuu juuri pikkutunneilla . Ihmiset katsovat parhaat leffat TV:stä myöhään ja tämä surffailu täällä netissä ,sese vasta pistääkin silmäluomet kiinni !Mutta oli kiva kun sinäkin tulet niinkuin minäkin tänne Suomalaiseen keskustelu "kerhoon" ,Olisihan minulle hyvä mennä Ruotsalaisiin Chatti-paikkoihin ,että oppisin kirjoittaan paremmin Ruotsia .Mutta ei kiinnosta tarpeeksi ,Suomea on rattosa kirjoitella ajatuskin kulkee paremmin ,sillä omalla kielellä. Sinulle toivottelen Terveyttä ja toivon että saat hyvän ystävän siellä lämpöisessä . Täällä pohjolassa ihmiset ovat "kai" enemmän itseensä sulkeutuneita--Vai mitäs tykkäät?(ainakin talvella) Ulla (pullaulla)

• Olemmehan me pohjolan ihmiset sulkeutuneempia kuin etelän. Vilkkautta espanjalaisissa on tietysti paljonkin enemmän kuin meissä. Huono espanjantaito estää kyllä kontktit ainakin vielä mutta onhan noita kotimaisia.

Vieläkin ihmettelen keskustelujen vähäisyyttä näin vapaapäivänä.

• Ruuneperi kirjoitti:

Olemmehan me pohjolan ihmiset sulkeutuneempia kuin etelän. Vilkkautta espanjalaisissa on tietysti paljonkin enemmän kuin meissä. Huono espanjantaito estää kyllä kontktit ainakin vielä mutta onhan noita kotimaisia.

yksinäisyys vaivaa jouluna sen enempää kuin muulloinkaan.
        Joittenkin ulkomaalaisten tyhjä hölinä (small talk?) sen sijaan vaivaa. Miksi hölistä tyhjää jos ei kerta ole asiaa? Täyttävät omaa tyhjyyttään turhalla hölinällä? Tyhjät tynnyrit kumisevat eniten, totesivat Kiinalaiset jo 4000 vuotta sitten.

• Tomera tonttu
        sitroen kirjoitti:

Joittenkin ulkomaalaisten tyhjä hölinä (small talk?) sen sijaan vaivaa. Miksi hölistä tyhjää jos ei kerta ole asiaa? Täyttävät omaa tyhjyyttään turhalla hölinällä? Tyhjät tynnyrit kumisevat eniten, totesivat Kiinalaiset jo 4000 vuotta sitten.

että näilläkin palstoilla on eniten sellaisen kirjoittajamaanikon kirjoituksia, joita voi sanoa tyhjän tynnyrin kuminaksi.
        Lainattuja otteita jonkun toisen teksteistä ja linkkejä, joita kuitenkaan kovin moni tuskin viitsii edes katsoa.

• 1ullapulla
        Ruuneperi kirjoitti:

Olemmehan me pohjolan ihmiset sulkeutuneempia kuin etelän. Vilkkautta espanjalaisissa on tietysti paljonkin enemmän kuin meissä. Huono espanjantaito estää kyllä kontktit ainakin vielä mutta onhan noita kotimaisia.

joka on sama kun edellinen Pullaulla Pääsylipun kanssa :):)
        Ruuneperi ihmetteli miksi eivät ole täälä kirjoittelemassa .Ovat vielä juhlatunnelmassa --minäkin menen tästä kohta tyttärelle,pyydettiin rääppiäisiin ,saa sitten nähdä lähtevätkö minulle ilta kahville --olis täytekakkukin --täytin sen aamusella --ja olis saatava syöjiä ettei tule kaikkia itse herkuteltua --(ne kilot )
        OLEN SAANUT PIDETTYÄ NE KURISSA!!!

• ullapulla
        sitroen kirjoitti:

että tyhjät tynnyrit kolisee -- sanotaan sitä paljon muutakin yhtä tuhmaa --ja varsinkin ennen aikoihin opetettiin lapset tuppisuiksi !
        Ja itsetunto otettiin pois ,onneksi aika on muuttunut ja kaikilla on sananvapaus!
        Muuten luin sinun kirjoituksesi että olit hakemassa Joulukinkkua ja vaatimuksena oli Jotain 60 kg (nauraa) ei ole ihme että jäi saamatta!

• ullapulla kirjoitti:

että tyhjät tynnyrit kolisee -- sanotaan sitä paljon muutakin yhtä tuhmaa --ja varsinkin ennen aikoihin opetettiin lapset tuppisuiksi !
        Ja itsetunto otettiin pois ,onneksi aika on muuttunut ja kaikilla on sananvapaus!
        Muuten luin sinun kirjoituksesi että olit hakemassa Joulukinkkua ja vaatimuksena oli Jotain 60 kg (nauraa) ei ole ihme että jäi saamatta!

siihen kinkkuun olisi kuulunut se toinenkin kinkku ja paljon muuta lisäksi... Mutta kun kävi niinkuin kävi, niin mitäpä tuosta enempää. Joulukin on jo ohi...

• Nettiketti
        sitroen kirjoitti:

siihen kinkkuun olisi kuulunut se toinenkin kinkku ja paljon muuta lisäksi... Mutta kun kävi niinkuin kävi, niin mitäpä tuosta enempää. Joulukin on jo ohi...

ja kohta taas täysikuun aikakin.
        Joko se Eemelin isä lähti?
        Kyllä hän ennen oli koko kuutamoajan
        "hauskuuttamassa" palstalaisia.

• tutkiskelija
        Nettiketti kirjoitti:

ja kohta taas täysikuun aikakin.
        Joko se Eemelin isä lähti?
        Kyllä hän ennen oli koko kuutamoajan
        "hauskuuttamassa" palstalaisia.

Ei ole varmaan vielä lähtenyt Eemelin isä. Muuten tutkeskelijana olen pannut merkille, on se Eemelin isä melkoinen kaveri. On se sitten missä ketjussa tahansa aina tulee tiplut.

• seurailija.
        tutkiskelija kirjoitti:

Ei ole varmaan vielä lähtenyt Eemelin isä. Muuten tutkeskelijana olen pannut merkille, on se Eemelin isä melkoinen kaveri. On se sitten missä ketjussa tahansa aina tulee tiplut.

Tosiaan vielä siitä Eemelin isästä olen koittanut arvuutella liekköhän se oikeastaan joku pakina nikkari. Kirjoittaa niin tavattoman hienoa jälkeä. Lumoaa ainakin tuon naisväen. Kyllä sille näyttää jäävän nämä hajupojat ja muutkin jakorasiat pelkiksi huilunsoittajiksi. Hyvälle tuulelle sitä lukiessa tulee. On sen näemmä Kaidepuukin tunnustanut.

• Eemelin isä

Mikä sua Ruuneperi estää piipahtamassa välillä suomessakin. Niin ainakin minä teen. Toissa yönä tulin taas kertaalleen espanjasta suomeen neljätuntia myöhästyneellä lennolla. Kaikki olisikkin aivan hyvin, jollei olisi tätä ikävää lentoa.Upea talvi taas lumineen odotti ja monet hauskat hetket sukulaisen ja tuttavien parissa. Veroilmoitukset taas kasaan ja viimeistään helmikuussa takaisin Teneriffalle.Enpä muutoin minäkään ole nähnyt muualla maailmalla niin harrasta ja koti ikäiväistä jokkoa kuin esimerkiksi Torren kerhossa suomalaisten itsenäisyyspäivän vietossa.

Muutoin se yksinäisyys on mielestäni useasti oma valinta. Seuraa ja uusiakin ystäviäkin on varmasti itsekullekkin tarjolla kunhan, vaan hyväksyy uudet ihmiset ilman suurempaa varauksellisuutta. Parhaiten ehkä juuri siellä espanjassa.

• Tulin Aurinkorannikolta Suomeen aattoaamuna klo 7.20. En ole enää niin yksinäinen kuin kirjoitin, Espanjassakin ystäviä jo runsaasti.

Kirjoitinkin yksinäisyydestä ongelmana, joka kohtaa ihmisiä varsinkin vanhuusiässä. Suuri määrä yksinäisiä vanhuksia tekee jopa itsemurhan tästä syystä!

Eiköhän tällä palstalla pitäisi keskustella muistakin kuin vain itseä koskevista asioista?

• Eemelin isä
        Ruuneperi kirjoitti:

Tulin Aurinkorannikolta Suomeen aattoaamuna klo 7.20. En ole enää niin yksinäinen kuin kirjoitin, Espanjassakin ystäviä jo runsaasti.

Kirjoitinkin yksinäisyydestä ongelmana, joka kohtaa ihmisiä varsinkin vanhuusiässä. Suuri määrä yksinäisiä vanhuksia tekee jopa itsemurhan tästä syystä!

Eiköhän tällä palstalla pitäisi keskustella muistakin kuin vain itseä koskevista asioista?

Totahan olisi hyvä keskustella. Kirjoituksestasi tosin tuli esiin ensisijaisesti sinun yksinäisyytesi.Totuushan onkin, että yksinäisten vanhusten poistuminen omankäden kauttakin on vuosittain laskettavissa sadoissa. Tokihan yksinäisyydessä olisi keskustelunaihetta riittämiin. Valitettavasti mitkään asia sisältöiset aiheet eivät kuitenkaan kanna näillä palstoilla. Pari kolme viestiä menee vielä, sitten se yleensä rutataan. Tämänhän toteat sinäkin heti avauksesi jälkeen.

• Ruuneperi kirjoitti:

Tulin Aurinkorannikolta Suomeen aattoaamuna klo 7.20. En ole enää niin yksinäinen kuin kirjoitin, Espanjassakin ystäviä jo runsaasti.

pyytää keskustelemaan siitä tai tästä.
        Eikä aloituksen aihe ole lähtökohta ja kirjoitus mihin vastataan.
        Vastaus taas muodostuu vastaajan mielipiteestä tai muusta kerronnasta.

Minä mielelläni luen vähän pitempiä kirjoituksia ,missä kerrotaan asiaan liittyvää, tai vaikka rönsyten.
        Tämäkin rönsyili,aihe oli ikäihmisten yksinäisyydestä,se on hyvin tiedostettu myös kohdallani.
        Näin asia taas siirtyi omakseni,siitä kai aina tuo esimerkit ,mitkä asiat ovat tuttuja.

Miten tästä ongelmasta puhutaan keskustellen,tarvitaanko keskustelua itse olemassa olevasta,sehän tunnetaan,pitäisikö keskustella,mitä voi tehdä.

• sekaantua
        SkillaN kirjoitti:

pyytää keskustelemaan siitä tai tästä.
        Eikä aloituksen aihe ole lähtökohta ja kirjoitus mihin vastataan.
        Vastaus taas muodostuu vastaajan mielipiteestä tai muusta kerronnasta.

Minä mielelläni luen vähän pitempiä kirjoituksia ,missä kerrotaan asiaan liittyvää, tai vaikka rönsyten.
        Tämäkin rönsyili,aihe oli ikäihmisten yksinäisyydestä,se on hyvin tiedostettu myös kohdallani.
        Näin asia taas siirtyi omakseni,siitä kai aina tuo esimerkit ,mitkä asiat ovat tuttuja.

Miten tästä ongelmasta puhutaan keskustellen,tarvitaanko keskustelua itse olemassa olevasta,sehän tunnetaan,pitäisikö keskustella,mitä voi tehdä.

Tätäköhän se Eemelin isä tarkoitti,ettei voi asiallisesti kirjoittaa mistään aiheesta. Aina siihen löytyy joku, joka vesitää alkuunsa hyvän keskustelun siemenen. Onhan täällä näitä kanakerhoja joissa voisivat nämä ellunkanatkin pysytellä eikä häiriköidä asiallisissa ketjuissa.

• Eemelin serkku
        Eemelin isä kirjoitti:

Totahan olisi hyvä keskustella. Kirjoituksestasi tosin tuli esiin ensisijaisesti sinun yksinäisyytesi.Totuushan onkin, että yksinäisten vanhusten poistuminen omankäden kauttakin on vuosittain laskettavissa sadoissa. Tokihan yksinäisyydessä olisi keskustelunaihetta riittämiin. Valitettavasti mitkään asia sisältöiset aiheet eivät kuitenkaan kanna näillä palstoilla. Pari kolme viestiä menee vielä, sitten se yleensä rutataan. Tämänhän toteat sinäkin heti avauksesi jälkeen.

on täysikuun lumoissa sekä kirjoittaa taas aikansa
        hurmaavan kuutamon lumoamana ja suotakoon se hänelle.
        Valittaen olemme panneet merkille, että kun täysikuun aika on ohi, niin Eemelin isäkään ei ole enää niin innostunut kirjoittelemaan.
        Kuutamossa on taikkaa!
        Nyt kun vielä on aika niin keskustelkaa Ruuneperin kanssa! Teillä tuntuu olevan yhteistä
        esimerkiksi juuri tuo yksinäisyyden tunne. Arvelen kylläkin sen johtuvan Eemelin isän kohdalla "persoonallisen" luonteen aiheuttamasta
        syystä.

• sekaantua kirjoitti:

Tätäköhän se Eemelin isä tarkoitti,ettei voi asiallisesti kirjoittaa mistään aiheesta. Aina siihen löytyy joku, joka vesitää alkuunsa hyvän keskustelun siemenen. Onhan täällä näitä kanakerhoja joissa voisivat nämä ellunkanatkin pysytellä eikä häiriköidä asiallisissa ketjuissa.

ollut Eemelin isälle tarkoitettu.

• sekaantua
        sekaantua kirjoitti:

sillä kuten huomasítte edellisessä puheenvuorossani, niin minä ainakin pysyn aiheessa, tai sanokaamme aiheessani.
        Turhat rönsyilyt ja höpäjämiset eivät kuulu tyyliini.
        Eikä mieleenikään tulisi nimitellä ketään netiketin vastaisesti kanoiksi.
        Mitä nyt joskus kuutamolla.

• sekaantua kirjoitti:

sillä kuten huomasítte edellisessä puheenvuorossani, niin minä ainakin pysyn aiheessa, tai sanokaamme aiheessani.

ja pysyt,hyvä niin.
        Siis omassasi.

• silmään
        sekaantua kirjoitti:

Se koira älähtää johon kalikka kolahtaa. Mitähän mahtaa tuokin sananlasku tarkoittaa?

• silmään kirjoitti:

Se koira älähtää johon kalikka kolahtaa. Mitähän mahtaa tuokin sananlasku tarkoittaa?

mitä tarkoittaa,mutta ohi meni.

• On pitänyt ilmoja
        Ruuneperi kirjoitti:

Tottahan toki tarinoiden aiheita on on aivan riittämiin. Nyt vaan olen huomannut useasti syystä tai toisesta monenkin tulevan keskustelun edetessä uteliaaksi. Eikäpä sitten voi sivuuttaa aina asiaa, vaan tulee kertoneeksi pätkän itsestään. Periaattessahan tämän kirjoittelun mielekkyys onkin juuri se, ettei itsestään olisi tarvis kertoa mitään. Varsin useasti olen törmännyt näissä kirjoitteluissa hyvinkin tuttuihin persooniin. Huvittavaa onkin sitten näiden asioiden kadottajien tentaamiset.

• Eemelin veli
        On pitänyt ilmoja kirjoitti:

Tottahan toki tarinoiden aiheita on on aivan riittämiin. Nyt vaan olen huomannut useasti syystä tai toisesta monenkin tulevan keskustelun edetessä uteliaaksi. Eikäpä sitten voi sivuuttaa aina asiaa, vaan tulee kertoneeksi pätkän itsestään. Periaattessahan tämän kirjoittelun mielekkyys onkin juuri se, ettei itsestään olisi tarvis kertoa mitään. Varsin useasti olen törmännyt näissä kirjoitteluissa hyvinkin tuttuihin persooniin. Huvittavaa onkin sitten näiden asioiden kadottajien tentaamiset.

tulee puhuttua sivu suunsa.
        Sitten kun me identtisen kaksoisveljeni kanssa olemme taas ...erilaisia, ainakin vähän, niin osaamme sanoa muutkin kuin "hyvää päivää kirvesvartta."
        Kuten huomaatte nyt meiltä ei mikään järkevä keskustelu onnistu.
        "Utelias" on muistaakseni eräs veljeni käyttämä nikki, mutta nyt emme tiedä tarkkaan ketä tai mitä olemme.

• mooritz
        sekaantua kirjoitti:

Miesnikit kirjoittavat asiaa ja naiset vain kotkotuksiaan kotkottavat, näinkö on?
        Lueskellessani olen vain tuollaiseen mielipiteeseen päätynyt.

• Kaho
        Eemelin veli kirjoitti:

Sitten kun me identtisen kaksoisveljeni kanssa olemme taas ...erilaisia, ainakin vähän, niin osaamme sanoa muutkin kuin "hyvää päivää kirvesvartta."
        "Utelias" on muistaakseni eräs veljeni käyttämä nikki, mutta nyt emme tiedä tarkkaan ketä tai mitä olemme.

"PÖNTTÖ" on hankkimassa nyt tiplua väärään ketjuun.

• Sieltä
        Kaho kirjoitti:

"PÖNTTÖ" on hankkimassa nyt tiplua väärään ketjuun.

Punainen TIPLU. Nyt ei voikkaan muuta todeta, kuin sattuu se vahinko viissammallekkin saati sitten "PÖNTÖLLE" hah hah ....

• tutkiskelija.
        Eemelin veli kirjoitti:

Ompas taas kertaalleen Kaideluulla ruvennut jakamaan. Kuvittelee olevansa Eemelin veli. Kohta se varmaan onkin sitten Cherry tai Persian sheikki. Jännätään kumpi ensin.
        Tiplu tiplu ..se.se.......

• Miia-minä valvon
        Eemelin serkku kirjoitti:

on täysikuun lumoissa sekä kirjoittaa taas aikansa
        hurmaavan kuutamon lumoamana ja suotakoon se hänelle.
        Valittaen olemme panneet merkille, että kun täysikuun aika on ohi, niin Eemelin isäkään ei ole enää niin innostunut kirjoittelemaan.
        Kuutamossa on taikkaa!
        Nyt kun vielä on aika niin keskustelkaa Ruuneperin kanssa! Teillä tuntuu olevan yhteistä
        esimerkiksi juuri tuo yksinäisyyden tunne. Arvelen kylläkin sen johtuvan Eemelin isän kohdalla "persoonallisen" luonteen aiheuttamasta
        syystä.

Täysi kuu on aina vedonnut, myös ihmisiin. Joihinkin jopa niin,että unet ovat kaikonneet. Jos se vaikuttaa Eemelin isään toivoisin täyden kuun aikaa ainaiseksi. Moni muukin sinun lisäksesi odotteleekin Eemelin isän tekstiä, "kuin kuuta taivaalle" niinkuin sinäkin. Persoonanahan Eemelin isä on. Sehän on totta. Niinkuin olet pannut merkille. Toivomme kaikki muutkin sinun laillasi ikuista täyden kuun aikaa, jotta saisimme nauttia taas Eemelin isän seurasta.Suukot Eemelin isällä. Kiva, että olet taas täällä Eemelin isä.

• Eemelin isä kirjoitti:

Omista lähtökohdistaan kai jokainen kirjoittaa. Ajattelin, että joku muukin kertoisi kokemuksiaan yksinäisyydestä.

En ole muuten mikään ihmishylkiö vaan jopa suosittu, tosin suppeammissa piireissä. Tulen toimeen ihmisten kanssa mutta ystävystyn harvojen kanssa, tosin sitä syvemmin.

Viittasit viestien ruttaamiseen. Näin käy meille kaikille mutta sehän kuuluu asiaan. On tietysti mukava vaihtaa mielipiteitä mutta jos aihevalinta on huono niin itseään saa syyttää - ainakin minä.

Aiheessa pysyminen ja asiallisuus olisi tietysti aina toivottavaa, siitähän voitaisiin käydä ehkä oma keskustelunsa mutta se johtaisi vain riitelyyn ja asiattomuuksiin.

• Eemelin isä
        Ruuneperi kirjoitti:

Omista lähtökohdistaan kai jokainen kirjoittaa. Ajattelin, että joku muukin kertoisi kokemuksiaan yksinäisyydestä.

En ole muuten mikään ihmishylkiö vaan jopa suosittu, tosin suppeammissa piireissä. Tulen toimeen ihmisten kanssa mutta ystävystyn harvojen kanssa, tosin sitä syvemmin.

Viittasit viestien ruttaamiseen. Näin käy meille kaikille mutta sehän kuuluu asiaan. On tietysti mukava vaihtaa mielipiteitä mutta jos aihevalinta on huono niin itseään saa syyttää - ainakin minä.

Aiheessa pysyminen ja asiallisuus olisi tietysti aina toivottavaa, siitähän voitaisiin käydä ehkä oma keskustelunsa mutta se johtaisi vain riitelyyn ja asiattomuuksiin.

Olen mielenkiinnosta selannut useampia kirjoitusketjuja ja tehnyt omia havaintojani. Mielestänä olet kirjoituksissasi päätellen, rehti ja mutkaton suomalainen, Lukiessani näiden kirjoitusten aiheita toteaisin vain aihe valintojesi olevan kyllä parhaasta päästä. Saattaahan olla,että avaus joskus on niin täydellinen ettei siihen kommenteja tarvita. Provosoiva pikkuilkeä sepustus tietysti toimii bumerangina ja johtaakiin useasti toimivaan kirjoitus-ketjuun. Suosiotasi en lähde kyseenalaistamaan, koskapa tiedän sinulla sitä olevan. Hyvin monethan ovat toivottaneet sinut tervetulleeksi tännekkin kirjoittamaan.

Olisikko "Ruuneperi" nyt sitten aika ryhtyä sanoista tekoihin !

• Kirsikka
        Eemelin isä kirjoitti:

Olen mielenkiinnosta selannut useampia kirjoitusketjuja ja tehnyt omia havaintojani. Mielestänä olet kirjoituksissasi päätellen, rehti ja mutkaton suomalainen, Lukiessani näiden kirjoitusten aiheita toteaisin vain aihe valintojesi olevan kyllä parhaasta päästä. Saattaahan olla,että avaus joskus on niin täydellinen ettei siihen kommenteja tarvita. Provosoiva pikkuilkeä sepustus tietysti toimii bumerangina ja johtaakiin useasti toimivaan kirjoitus-ketjuun. Suosiotasi en lähde kyseenalaistamaan, koskapa tiedän sinulla sitä olevan. Hyvin monethan ovat toivottaneet sinut tervetulleeksi tännekkin kirjoittamaan.

Olisikko "Ruuneperi" nyt sitten aika ryhtyä sanoista tekoihin !

Tulipa lunta tupaani ja rakeita vielä porstuaani edellisten kommenttien johdosta. Myönnän kirjoittaneeni useita viestejä omista tuntemuksistani.
        Minäkin elän yksin mutta en myönnä olevani yksinäinen. Omien rakkaitteni yhteydenotot tuntuvat uppoutuvan niin syvälle elämääni että sorrun niistä kirjoittamaan. Siitähän voi jokainen todeta ihmissuhteideni olevan hyvällä mallilla.

Olen tisurissa palstalla melko usein, joskus säikähdän ihan pahanpäiväsest arvosteluja, mutt eihä niitä tarvihe pelätä, parasta on todeta ett ihmisill on kaikil hyvvii kuulumissii, joist oikein iso ilo tulloo kaikille lukijoille.

Jospa te Ruuneperi ja Eemelin isä voisitte neuvoa
        mitä ja miten pitäisi kirjoittaa niin yrittäisin ensivuonna muuttaa kirjoitustyyliäni. Kirjoittaisin hyvin mielelläni joskus palstalle omia kannanottojani, haluankin toivottaa Teille
        Riemullista Uutta Vuotta täältä kaukaa
        Sincerely Kirsikka

• pullaulla

Ja ihmettelen ---aihe on kadonnut tyystin --avuuttelevat vaan turhan päivästä --koittakaahan keskittyä aiheeseen niin täälä viitsii käydä muutakin kun lukasemassa muutamien pöhköjen arvuutus leikkiä. Ja laittakaa itse rekisteröity nimi merkki .

• Njaa

Ruuneperille tuli
        Kirjoittanut: huhtikuu nopeasti 26.12.2004 klo 23.28

Nyt on selvinnyt, että ruuneperi-nikki ei missään espanjassa ole koskaan ollutkaan.
        On kirjoitellut juttuja ilman ä- ja ö-kirjaimia.
        Joulupäivänä (25.12.04 klo 02.30)alotti keskustelun kirjoituksen vanhaan tyyliinsä mutta jo otsikossa oli äät ja ööt paikallaan.
        Ja sitten jo kirjoitelmassaankin.
        Kirjoitti tulevansa suomeen vasta huhtikuussa.
        No kuinka ollakkaan, huhtikuu tulikin sitten jo 25.12.04 kello 19.36 koska hän "piipahti" suomeen jo aattoaamuna.
        Eli mitä tästä opimme, keskusteluissa voi puhua niinpaljon pahaa ja p... kuin haluaa ja kaikki menee täydestä.
        Tunnettuahan tietysti on, että ruuneperi-nikki on sama kuin hajupoika-, kaidepuu-, tutkiskelija-
        nikki. Löytyyhän niitä muitakin.
        Ihanaa, että tämä valhe todellakin selvisi ja kohta varmasti tämä ketju poistuu kun ilmoittaa että se loukkaa häntä

• pullaulla

aikaisempaa nimmaria ullapulla ja pullauulla ovat tämän saman vaikka eivät olekkaan tulleet lipulla --mutta ei kai se haittaa
        ,kun en ole kritisoinut ketään !

• haittaa
        pullaulla kirjoitti:

aikaisempaa nimmaria ullapulla ja pullauulla ovat tämän saman vaikka eivät olekkaan tulleet lipulla --mutta ei kai se haittaa
        ,kun en ole kritisoinut ketään !

se : )

• katoppasvaan
        haittaa kirjoitti:

se : )

Tämä kaamea ketjunavausvillitys joka kanavalla. Hölmöiksikö kaikki ovat heittäytymässä? Taitaakin olla kopsari yksinään töissä, vai mitä?

• lyöntivirhe
        katoppasvaan kirjoitti:

Tämä kaamea ketjunavausvillitys joka kanavalla. Hölmöiksikö kaikki ovat heittäytymässä? Taitaakin olla kopsari yksinään töissä, vai mitä?

Kyllähän niitä vahinkoja sattuu, oletko varma, että on tarkoitus avata uutta keskusteluketjua?
        Ja eihän sinun niihin tarvitse osallistua, älä edes avaa niitä jotka eivät ole herätä mielenkiintoasi.

Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      50
      6833
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      674
      2955
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1290
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1271
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1255
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1154
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1150
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1120
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      223