Kiinnostaako sinua nykytanssi?
Pidätkö näitä nykytanssijoita taiteilijoina, tanssijoina vai tanssitaiteilijoina. Konservatoriotasoisen koulutuksen käyneet kutsuvat itseään tanssitaiteilijoiksi. Ovat niin ollakseen niin ollakseen.
Nautitko nykytanssista?
3
<50
Vastaukset
Tanssi on omanlaisensa ilmaisumuoto joka ei heti aukene. Kevätuhria aikoinaan arvosteltiin kovasti. Ensi-ilta oli fiasko. Nykyään sitä pidetään erittäin merkityksellisenä teoksena. Ehkä jostain nykyisestäkin esityksestä tulee klassikko. Einstein on the Beach on hankala. Pidän Philip Glassin musiikista, mutta tuota en oikein jaksanut. Nykytanssin alle mahtuu monta eri tyylisuuntaa. Jos ei pidä yhdestä voi kokeilla jotain muuta tyylisuuntaa. Itse olen kyllä pitänyt esim Aurinkobaletin ja Tanssiteatteri Erin esityksistä. En tiedä onko koulutettu taiteilija parempi kuin itse oppinut. Itse olen enemmänkin oppinut kuin opetettu. Kaupunginteatterissa olen käynyt katsomassa monta huonoa näytelmää. Joukossa sellaisia joihin olen saanut ilmaisen lipun ja konjakit ja koettanut kestää istumassa lakalla ja hajusteilla yliannostuksen ottaneiden tätien seurassa.
- pahjahah
Sitten näissä pikkuteattereissa istuu ainoastaan taiteilijoiden äitejä ja sukulaisia sekä toisia taiteilijoita.
Et varmaankaan ymmärtänyt kysymystäni eli miksi toiset konsan käyneet kutsuvat itseään tanssitaiteilijoiksi ja toiset vaatimattomammin tanssijoiksi. Ovatko nämä muka olevinaan jotain parempaa nämä tanssitaiteilijat? Muutama vuosi koulutusta ja ollaan niin fiiniä niin fiiniä. Heti koulutuksen jälkeen parikymppisenä. - cunninghan
Esimerkiksi Virpi Pahkisen tanssin seuraaminen on suurta nautintoa ja ihan kaupunginteatterissa. Kaikki katoaa ympäriltä, kun saa olla mukana hänen tanssiaan seuraamassa. sama miltä haisee tai istuuko vieressä täti tai vanha ukko. Mutta joskus on kiusallista seurata joidenkin keskenkasvuisten tanssitaiteilijoiden räpellystä, josta ei ota selvää. Ja katsomossa taputtavat taiteilijoiden äidit ja mummot. Alan aina seuraamaan näitä mummoja, jotka taputtavat tyttärilleen (useimmiten) rystyset verillä. Naurettavaa touhua ja kovin harvoin kaupunginteatterissa. Ei ainakaan suurella näyttämöllä. Nykyisin tunkevat toisten tanssitaiteilijoiden koteihin vetämään esityksenä. Jotenkin naurettavaa, että tuollaisille esityksille annetaan apurahoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577270Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7273479Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1621758Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3411757- 841395
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911270
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631237Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2611235- 811144